ThMini_0 wrote:
Hva har komunen bidrat med hittil? Utenom avtalen på 1 mill i året.
Nå må jo de få opp øynene og se at dette er gratis reklame for byen.
Som påpekt av andre tidligere i tråden har kommunen enten direkte eller via et kommunalt selskap bare de siste årene bidratt med nye garderober, nytt tribuneanlegg, topp kunstgress-matte og undervarme. Nå investeres det tungt i flomlys og vanningsanlegg. I tillegg til at kommunen har ansatte som sørger for vedlikehold etc. Pluss den ferske avtalen, selvsagt. Så kommunen bidrar med ganske mye, og ingen kan snakke om "gratis reklame" for Kongsvinger Kommune. For andre interesser i byen er det derimot gratis, eller tilnærmet gratis. Det er disse interessentene jeg har etterlyst flere ganger, og som jeg kommer til å plassere ansvaret hos dersom alt skulle gå galt i høst.
Jeg stusser også over det som virker som masing om hvor mye penger som har kommet inn i forhold til disse 1,2 millene. Klubben trenger penger hurtig fordi den er i beit for likviditet. Jeg antar disse 1,2 mill er ment å dekke kortsiktige forpliktelser som lønnsutbetalinger og regninger. Om Nordlie velger å gi avkall på penger som skal utbetales i oktober, så frigir ikke det kontanter som kan benyttes til lønn i juli. Derimot hjelper det vesentlig i jakten på 4.5 mill som er en nevnt sum for å sikre positiv egenkapital (noe vi må ha 31.8 og ved nyttår for å beholde lisensen).