KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 14:02

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 30 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject: Re: Gundersen
PostPosted: 03 Jun 2009, 13:19 
Klubbdirektør

TaigerVudds wrote:
Jeg lar meg sjelden imponere av supportere som bruker mer energi på å hetse enkeltspillere hos motstanderen enn på å støtte eget lag. Når det er sagt, er det naturlig å tilføye at man forventer litt mer av en profesjonell spiller enn det Gundersen viste ved feiringene og i avisintervjuene. Han kunne fått mye mer sympati ved å overse ropene, men ender istedet opp med å spille rollen som sutregutt. Igjen. Som det blir påpekt av andre, må man tåle mye tøffere kost i fx. England. Skulle man gjeipet hver gang man ble ropt "cu*t" etter, hadde tunga blitt værende på utsiden. I England ville Gundersen garantert blitt kalt inn på teppet til egen klubb også, som han etterlyser at KIL skal gjøre i forhold til supporterne.

Hva har egentlig Gundersen bevist ift. Nordlie og KIL? At han holder god Adecco-standard, og scorer jevnlig mot motstand på dette nivået? Det visste vi godt fra før. Ble Nordlie overbevist om at han burde satset mer på Gundersen i LSK? Neppe, da må han levere på et helt annet nivå. Gjorde KIL-ledelsen noen feil da de lot Gundersen gå? Nei, holdningen om at han burde ta minst en sesong til på Adecconivå har holdt stikk så langt, og samtidig er det ingenting som tyder på at KILs jobbing med å tjene inn noen kroner var feil.

Gundersen får fortsette å la føtter og hode tale for seg, og så skjønner han kanskje etterhvert at han har lite å hente på regelrett sutring. Med alle rådgiverne hans, burde det vel være noen rundt ham som kan forklare ham dette også.

Word! Enig med du, TaigerVudds

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no

Profile  

PostPosted: 03 Jun 2009, 19:19 
Grævling

For egen del skal jeg kort og greit gjøre meg ferdig med denne saken ved å si følgende:

Folk får som fortjent, Gundersen fortjener tyn for måten han regelrett pissa på oss alle for noen år siden, både klubb, klubbens ansatte, medspillere og supportere.

Det han ikke fortjener er enkelte av tilropene som florerte i går, "Tore er ei Hore", "Tore tar'n i toer'n" osv... Jeg tror neppe gutten tar'n i toer'n, og jeg føler meg også ganske sikker på at han ikke tar betalt for seksuelle tjenester.

Vi bør for faen holde oss for gode til å bruke disse ordene, får faktisk OSS til å virke som noen JÆVLA BØNDER!!!

Så slutt med dette, vær så snill!

Når det er sagt så er det selvfølgelig ikke første gang slike ord blir brukt på en fotballbane har i landet, det er neppe siste gangen heller. Når jeg så sier at Gundersen fortjener tyn, så har vi nå en god stund på oss til hjemmekampen mot Nybergsund med å komme opp med noe mer humoristisk og treffende før han entrer Gjemselund.

....så sant han da ikke er tilbake på LSK-2 til de tider!

Profile  

PostPosted: 05 Jun 2009, 08:57 
Saftblander

Syns ikke vi skal gi han noe oppmerksomhet når vi møter de hjemme, jeg. Gunde sier han blir mer tent av å få høre dritt fra tribuna. Ville bare ha oversett han hele kampen. Da får han vel ikke til noen ting..

Profile  

PostPosted: 05 Jun 2009, 12:36 
Trener

Nå er den vel en stor mulighet for at Gundersen ikke spiller kampen på Gjemselund. Kontrakten hans gjelder bare til 1. august.

Profile  

PostPosted: 06 Jun 2009, 10:07 
Klubbdirektør

Snart på tide å legge dette her bak seg eller, Mona Trandum?
Herregud.. Glomdalen begynner seriøst å bli patetisk. Vi ligger på direkte opprykksplass og ei side om Connys keepertabber og hva han mener om enkeltes (noen av dem er jo ikke medlemer av KILSK en gang) tilrop under kampen i Trysil er det de klarer å prestere å skrive? Kampen er psykologisk viktig for å komme seg ut av sompa, ikke er det noe om laguttaket eller resultattips...

Den avisa trenger seriøst konkurranse.

Profile  

PostPosted: 06 Jun 2009, 12:25 
Spiller

nå er det vel ingen som har sagt at hu er den skarpeste kniven i skuffen heller da 8)
men det er jo typisk glomdalen og komme med dette nå. Hvorfor ikke skrive det dagen etter kamp.....??

ps: har ikke lest artikkelen

Profile  

PostPosted: 06 Jun 2009, 12:35 
Forumlegende

Enda værre var nesten den lederen til Rolf Nordberg, passende nok sto den ved siden av sms-spalten..

Nordberg snakker om rasisme og homohets i "supportermiljøene". Hvilke miljøer? Blant KIL supporterne? Eller generelt? Har han no kjennskap til Norsk supporterallianses holdninger her?
Jeg har ikke merket noe til hverken homohets eller rasisme i KILs supportergjeng. Beksylder han KIL supporterne for noe så grovt??

Sjelden har jeg blitt så provosert. Det er mange år siden sist jeg hadde lyst til å skrible ned noe og få det inn i avisa evt blogg via origo. Skal se om jeg skal slå hardt tilbake...

Nordberg og Trandum tar tak i en bitteliten storm i et vannglass og blåser det opp som en vedtatt sannhet blant alle supportere og i fotballmiljøet ellers! Så forsåvidt burde også Tandums sak stå ved siden av om ikke i sms-spalten...

Profile  

PostPosted: 06 Jun 2009, 16:51 
Reserve

Men hva med dette om Nordlie og hans påståtte rop under Flisa-kampen? Stemmer det? "Jævla kødd" kan jeg akseptere under tvil, "kukkhue" skal ikke ropes fra et sportslig forbilde og "mongo" likestiller jeg med rasistiske tilrop. Om jeg hører guttungen forsvare slike rop med at han har hørt det fra KIL-treneren blir det ingen flere Gjemselund-besøk for hans del på en stund. Mye rart blir ropt i kampens het, og aksepten skal være høyere enn for det som leveres rundt middagsbordet, men et sted skal grensen gå også her. Den går før Mongo!

Stemmer det, forventer jeg at KIL rydder opp. Stemmer det IKKE, da bør Rolf Nordberg legge seg flatere enn avisen fremstår midt i finanskrisen.

Nordbergs uttalelser om at det er så ille på tribunen nå sammenlignet med tidligere (da det ble ropt om kuer) kan tyde på at Nordberg følger tribunekultur nå like dårlig som han gjorde for 10 og 20 år siden.

Skriveriene i sporten beviser vel at ikke hele sportsredaksjonen er i stand til å foreta fornuftige analyser, hverken før eller etter en kamp. Da er det enklere å koke suppe.

Profile  

PostPosted: 06 Jun 2009, 21:03 
Forumlegende

1892 wrote:
1) Vi ligger på direkte opprykksplass og ei side om Connys keepertabber
2) og hva han mener om enkeltes tilrop under kampen i Trysil er det de klarer å prestere å skrive?
3) Kampen er psykologisk viktig for å komme seg ut av sompa, ikke er det noe om laguttaket eller resultattips...

1) Han slipper jo meget billig unna da.
Ingen kritiske spørsmål.
For det er mye man kunne ha dradd fram i slemhet.
Dessuten får han forklart saker og ting og framstår som meget sympatisk.
Det er meget snillt fra avisens side.
Og kanskje litt godt for keeperen også.

2) Er DET noe problem da?

3) Helt enig.
Kjempesvakt.
Men skulle ikke også trener / trenerstab skrive noe før hver seriekamp da...
Kommunikasjonssvikt?
Glemsomhet?
Kollektiv likegyldighet?

Profile  

PostPosted: 07 Jun 2009, 12:04 
Klubbdirektør

Du analyserer på en helt feil måte Ivo i forholdet til poenget mitt... artikkelen er i og for seg grei i seg sjøl, problemet er at dette er det eneste som står før dagens KIL kamp samtidig som laget ligger på 2.plass a poeng med serieleder Sogndal.

Leste først innlegget til redaktøren Nordberg nå, hva er det med den mannen?
Hans fremstillingsevne er tragisk, enhver person som leser den artikkelen kan koble rasisme og sjikane til KIL supporterklubb, mannen burde komme med en offisiel unnskyldning.

Hans kunnskaper om tribunekulturen er minimal.
Ut med dommern inn med kua, pass deg dommer kua kommer var det sterkeste som ble ropt for noen år siden ?
Jeg veit ikke om jeg skal le eller grine..

Vi er i utgangspunktet ferdig med denne saken, men media drar dette opp hele tiden, derfor mener jeg at vi bør si noe tilbake, glomdalen bør innhente opplysninger fra supporterklubben, og Nordberg bør skrive noe han faktisk innhar kunnskaper om.

Skrivingen om KIL burde ene og alene Henning Danielsen ha ansvaret for ;)

Profile  

PostPosted: 07 Jun 2009, 14:44 
Klubbdirektør

Mener å huske for noen år siden da vi var i Tromdalen, dukket en viss redaktør opp fordi journalistene hans streiket. Når noen køddet og romte "Streikebryter", viste han fingeren til supporterne...

Profile  

PostPosted: 07 Jun 2009, 15:37 
Forumlegende

1892 wrote:
Du analyserer på en helt feil måte Ivo i forholdet til poenget mitt... artikkelen er i og for seg grei i seg sjøl, problemet er at dette er det eneste som står før dagens KIL kamp samtidig som laget ligger på 2.plass a poeng med serieleder Sogndal.

Leste først innlegget til redaktøren Nordberg nå, hva er det med den mannen?
Hans fremstillingsevne er tragisk, enhver person som leser den artikkelen kan koble rasisme og sjikane til KIL supporterklubb, mannen burde komme med en offisiel unnskyldning.

Hans kunnskaper om tribunekulturen er minimal.
Ut med dommern inn med kua, pass deg dommer kua kommer var det sterkeste som ble ropt for noen år siden ?
Jeg veit ikke om jeg skal le eller grine..

Vi er i utgangspunktet ferdig med denne saken, men media drar dette opp hele tiden, derfor mener jeg at vi bør si noe tilbake, glomdalen bør innhente opplysninger fra supporterklubben, og Nordberg bør skrive noe han faktisk innhar kunnskaper om.

Skrivingen om KIL burde ene og alene Henning Danielsen ha ansvaret for ;)

Vi snakker litt forbi hverandre, uten å gjøre det, men likevel å gjøre det.
Egentlig er det ikke noen uenighet om MTs artikkel og mangelen på å si noe om kveldens kamp.
Den saken er grei og jeg har ikke noe mer å tilføye der.

Når det gjelder redaktørens artikkel, så ser jeg det slik at man tar hendelsene i Nybergsund som en konkret sak om kjefting og smelling og hva det måtte være - for så å snakke generelt om det, altså det at diverse "uren tale utover det akseptable" skjer rundt fotballen.
Det er jo ingen der som knytter verken rasisme eller homohets til KILSK.
Det blir etter min mening å overtolke det.

Om utsagn om TAG er sjikanøse eller ikke kommer vel på øynene som ser - altså våre egne grenser for som tåles og bør tåles.

Jeg synes ikke at redaktøren gikk noe for langt - men så er jeg vant til kjeft og knapt annet :mrgreen:

Nå er det snart kamp - ha en god kamp!

ps: ditt utsagn om hvem som skulle skrive om KIL viser vel bare at det meste kan oppfattes forskjellig (selv om jeg vet at du der har mange med deg)..
d.s.

Last edited by ivo on 07 Jun 2009, 15:38, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 07 Jun 2009, 21:24 
Klubbdirektør

Vi er nok enige i mye Ivo.
Tom Nordlie var ikke blid på redaktøren går det rykter om.
Det skjønner jeg jævelig godt når ting som blir skrevet ikke har rot i virkligheten.
Nordberg får holde seg til ting han kan, gud veit hva det måtte være.
Jeg for min del begynner å leke med tanken om å boikotte avisa.
Gi en ressursperson som Henning Danielsen en verdig arbeidsgiver!

Profile  

PostPosted: 07 Jun 2009, 21:26 
Forumlegende

Hvor mye bråk skal det ikke bli etter dagens match da 1892? Synes du liret av deg noe sånt som "dommeren er ei ku" eller noe i den duren jeg :P Stygt overtramp :lol:

Last edited by Karlsen on 07 Jun 2009, 21:27, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 07 Jun 2009, 21:36 
Forumlegende

Det er nok, kan det tyde på, flere ordlydsvarianter av dette med dommeren og ku.

På mine gamle trakter sa man:
-- UT med dommeren, INN med kua --.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 30 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 1 hour [ DST ]