KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 13:38

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 201 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 14  Next
Author Message
PostPosted: 20 Nov 2008, 12:27 
Forumlegende

Tror Fremming blir med videre også, selv om han ikke fikk mye spilletid i år så er det en spillertype som er bra å ha i stallen.

Profile  

PostPosted: 20 Nov 2008, 12:44 
Klubbdirektør

mikeb wrote:
Tror Fremming blir med videre også, selv om han ikke fikk mye spilletid i år så er det en spillertype som er bra å ha i stallen.

Spør vel om man skal satse på spillere som er "bra å ha" eller noen som virkelig vil forsterke laget da.... Noen må ut det er det ingen tvil om så da spør jeg hvem?

Profile  

PostPosted: 20 Nov 2008, 13:27 
Reserve

KIL får en bedret økonomi, helt klart, men samtidig er det grunn til å huske at vi ikke blir noe Chelsea. Vi må fortsatt gjøre det vi har gjort tildels veldig godt de siste 5 årene: mest effektiv bruk av pengene. Jeg synes også det er viktig å ha en viss lokal profil. Det er plenty av eksempler på lag som handler inn en masse leiesoldater uten klubbfølelse, og som ikke leverer når det butter litt imot. Det er ikke så lenge siden KIL var et eksempel på nettopp dette.

Jeg håper KIL beholder Fremming. Han er kanskje ingen selvskrevet starter for oss om det klaffer i overgangsmarkedet, men i form klarer han seg fint. Samuelsson er en fin profil, som også har en viss standing hos de yngste etter sin lærerkarriere. Jeg synes han var god i 07. Han var ikke den eneste som ikke leverte i henhold til kapasitet i 08.

Dessuten skal vi ikke se bort fra at spillere kan få et skikkelig oppsving under en hel oppkjøring med Nordlie. Bare se på Pat. Hadde vi diskutert dette i august, ville man lett kunne konkludert med at det ikke var rom for ham fremover. Så blomstret han voldsomt opp. Istedetfor å out'e spillere, krysser jeg fingrene for at gutta våre (og da først og fremst lokale profiler og andre profiler) tar utfordringen på trening, jobber maksimalt, og viser Nordlie og resten av trenerteamet at de både kan og vil være blant de som skal spille oss høyt opp på tabellen.

Profile  

PostPosted: 20 Nov 2008, 13:43 
Klubbdirektør

http://www.sognavis.no/lokale_nyhende/a ... 934887.ece

Dette bør være en spiller som kan heve laget. Bildet er forøvrig fra Gjemselund tror jeg.

Profile  

PostPosted: 20 Nov 2008, 14:01 
Forumlegende

TaigerVudds wrote:
KIL får en bedret økonomi, helt klart, men samtidig er det grunn til å huske at vi ikke blir noe Chelsea. Vi må fortsatt gjøre det vi har gjort tildels veldig godt de siste 5 årene: mest effektiv bruk av pengene. Jeg synes også det er viktig å ha en viss lokal profil. Det er plenty av eksempler på lag som handler inn en masse leiesoldater uten klubbfølelse, og som ikke leverer når det butter litt imot. Det er ikke så lenge siden KIL var et eksempel på nettopp dette.

Jeg håper KIL beholder Fremming. Han er kanskje ingen selvskrevet starter for oss om det klaffer i overgangsmarkedet, men i form klarer han seg fint. Samuelsson er en fin profil, som også har en viss standing hos de yngste etter sin lærerkarriere. Jeg synes han var god i 07. Han var ikke den eneste som ikke leverte i henhold til kapasitet i 08.

Dessuten skal vi ikke se bort fra at spillere kan få et skikkelig oppsving under en hel oppkjøring med Nordlie. Bare se på Pat. Hadde vi diskutert dette i august, ville man lett kunne konkludert med at det ikke var rom for ham fremover. Så blomstret han voldsomt opp. Istedetfor å out'e spillere, krysser jeg fingrene for at gutta våre (og da først og fremst lokale profiler og andre profiler) tar utfordringen på trening, jobber maksimalt, og viser Nordlie og resten av trenerteamet at de både kan og vil være blant de som skal spille oss høyt opp på tabellen.

Enig i dette, og med 22 spillere i stallen kan aldri mer enn 11 starte, så det er derfor plass til noen av de lokale gutta som er villig til å ofre noe for KIL og kjempe for å komme på laget. Dette er Fremming om han selv ønsker å bli med videre da, når han ser at det blir tøffere å få spilletid?
Samuellson er jeg litt mer tvilende til ettersom jeg syns han er for ensidig som spiss, han er avhengig av gode innlegg for å være farlig, men har jo vist at han også kan spille solid på backplass.

Profile  

PostPosted: 20 Nov 2008, 14:32 
Grævling

Neil Lennon wrote:
http://www.sognavis.no/lokale_nyhende/article3934887.ece

Dette bør være en spiller som kan heve laget. Bildet er forøvrig fra Gjemselund tror jeg.

Da kan vi vel ta både han og duden i Tromsø ;-)

Er de brødre???

Profile  

PostPosted: 20 Nov 2008, 14:46 
Klubbdirektør

mikeb wrote:
TaigerVudds wrote:

Enig i dette, og med 22 spillere i stallen kan aldri mer enn 11 starte, så det er derfor plass til noen av de lokale gutta som er villig til å ofre noe for KIL og kjempe for å komme på laget. Dette er Fremming om han selv ønsker å bli med videre da, når han ser at det blir tøffere å få spilletid?
Samuellson er jeg litt mer tvilende til ettersom jeg syns han er for ensidig som spiss, han er avhengig av gode innlegg for å være farlig, men har jo vist at han også kan spille solid på backplass.

Man har 15 i stallen man har 6 uten kontrakt man skal ha 7 nye som skal forsterke laget man vil beholde alle sammen tydeligvis i følge enkelte suportere vel da blir det en stall på 28 dvs 6 skal bort så jeg gjentar HVEM? Dette er matematikk på et veldig lavt nivå og man kan ikke beholde alle sammen for de er greie å ha.....

Last edited by Jada-jada on 20 Nov 2008, 14:48, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 20 Nov 2008, 15:48 
Klubbdirektør

Tror Nilsen-Makumba-Larsen er ute pluss en eller to av keperne. Kanskje Samulsson og Fremming må vike også.

Profile  

PostPosted: 20 Nov 2008, 16:22 
Forumlegende

Janko wrote:
Tror Nilsen-Makumba-Larsen er ute pluss en eller to av keperne. Kanskje Samulsson og Fremming må vike også.

Moen er nok også en som står utsatt til.

Kan jo også tenkes at en og annen får tilbud fra andre klubber og forsvinner av den grunn.

Last edited by mikeb on 20 Nov 2008, 16:23, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 20 Nov 2008, 16:58 
Klubbdirektør

Jeg har fortsatt troen på Nielsen, Makumba og Samuelsson. Så jeg håper de blir. Fredrik Eriksen har vel også kontrakt som går ut. Har var god i de kampene han spilte før Conny ble friskmeldt.

Profile  

PostPosted: 20 Nov 2008, 17:28 
Kaptein

Synes det foreligger rimelig klarte jeg da. Synes det er trist, men redd for at Fremming og Eriksen ryker. Jeg er dessverre heller ikke enig med Neil Lennon, og synes ikke Eriksen har de kvalitetene som skal til. Nilsen er jeg usikker på. Men han har iallefall mye å lære og hente i så fall.

Videre er det åpenbart (mrk; i mine øyne) at Makumbu, Moen og evt. Larsen forsvinner. Samuelson tror jeg gjør lurt i å finne en klubb som vil satse på ham som spiss.

Last edited by hNk* on 20 Nov 2008, 17:30, edited 2 times in total.

Profile  

PostPosted: 20 Nov 2008, 18:23 
Klubbdirektør

Moen og Larsen har kontrakt.... Jeg tror noen ikke har skjønt poenget med hva TN og ivistorer planlegger da det skal 7 spillere på plass som vil forsterke laget. Man må ha to målvakter og derfor tror jeg Eriksen blir grunnet han er rimlig og holder et greit 1 div nivå sammen med Conny. Man snakker om et lag som skal være blant de 4 beste i 2009 og opprykk i 2010 da faller Fremming , Samuelsson, Van Wijk med flere bort.. Jeg tror også enkelte blir omplassert som Moen, Larsen, Makumbu evt Koffelt hvis han fortsatt har kontrakt...

Profile  

PostPosted: 20 Nov 2008, 19:04 
Trener

Det er desverre slik at noen alltid må gå når man legger om så krafig som det man gjør nå. Det viktige er at det gjøres på en skikkelig måte.

Når det gjelder keepere, holder jeg Alex som en favoritt foran Eriksen. Ikke at Eriksen har spillt seg ut på noen måte, men han har trolig ambisjoner om å stå fast, og det skjer neppe så lenge Conny fortsetter. (Noe jeg tar for gitt.) Desuten er det vel tradisjon i KIL de senere årene å satse på de yngste spillerne.

Vi trenger forsterkninger over hele linja, men før man begynner å tuppe ut folk etter årets sesong, må vi være ærlige å innrømme at de fleste har prestert for dårlig denne sesongen og er bedre. Jeg tipper dette blir nøye vurdert på de treningene som er fram mot jul.

Når det gjelder Destin, då er jeg også blandt dem som har tro på ham, og jeg tipper han vil være med å trene litt fremover. Da får man sett skikkelig om man vil satse videre på han.

Profile  

PostPosted: 20 Nov 2008, 19:05 
Trener

Raggen wrote:
Neil Lennon wrote:
http://www.sognavis.no/lokale_nyhende/article3934887.ece

Da kan vi vel ta både han og duden i Tromsø ;-)

Er de brødre???

Vet ikke om de er i slekt, men "Nordlendingen," har vært her å prøvespillt.

Profile  

PostPosted: 20 Nov 2008, 20:46 
Saftblander

Gå for Vegard Bråten,Mirza,Jon Midtun Lie,Lars Engedal og en ny keeper,tviler på om de vi har er gode nok i tippeligaen.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 201 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 14  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]