TaigerVudds wrote:
KIL får en bedret økonomi, helt klart, men samtidig er det grunn til å huske at vi ikke blir noe Chelsea. Vi må fortsatt gjøre det vi har gjort tildels veldig godt de siste 5 årene: mest effektiv bruk av pengene. Jeg synes også det er viktig å ha en viss lokal profil. Det er plenty av eksempler på lag som handler inn en masse leiesoldater uten klubbfølelse, og som ikke leverer når det butter litt imot. Det er ikke så lenge siden KIL var et eksempel på nettopp dette.
Jeg håper KIL beholder Fremming. Han er kanskje ingen selvskrevet starter for oss om det klaffer i overgangsmarkedet, men i form klarer han seg fint. Samuelsson er en fin profil, som også har en viss standing hos de yngste etter sin lærerkarriere. Jeg synes han var god i 07. Han var ikke den eneste som ikke leverte i henhold til kapasitet i 08.
Dessuten skal vi ikke se bort fra at spillere kan få et skikkelig oppsving under en hel oppkjøring med Nordlie. Bare se på Pat. Hadde vi diskutert dette i august, ville man lett kunne konkludert med at det ikke var rom for ham fremover. Så blomstret han voldsomt opp. Istedetfor å out'e spillere, krysser jeg fingrene for at gutta våre (og da først og fremst lokale profiler og andre profiler) tar utfordringen på trening, jobber maksimalt, og viser Nordlie og resten av trenerteamet at de både kan og vil være blant de som skal spille oss høyt opp på tabellen.
Enig i dette, og med 22 spillere i stallen kan aldri mer enn 11 starte, så det er derfor plass til noen av de lokale gutta som er villig til å ofre noe for KIL og kjempe for å komme på laget. Dette er Fremming om han selv ønsker å bli med videre da, når han ser at det blir tøffere å få spilletid?
Samuellson er jeg litt mer tvilende til ettersom jeg syns han er for ensidig som spiss, han er avhengig av gode innlegg for å være farlig, men har jo vist at han også kan spille solid på backplass.