KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 21:33

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 454 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 31  Next
Author Message
 Post subject: Re: Tom Nordlie!!
PostPosted: 08 Nov 2008, 15:19 
Kaptein

Quote:
– Skal vi oppfylle alle forhåpninger, handler det om tre millioner kroner bare i økte spillerlønninger. Det er ikke realistisk.

Er vel ikke bare meg som legger merke til at dette er hovedproblemet? Spiller vel faen ingen rolle om man får inn de 600 000 til Tom, dersom ikke de sportslige kravene blir innfridd? Vel, får håpe jeg fremstår som en idiot i ettertid når jeg påpeker at;

Dette var jeg overbevist om at kom til i skje, og slik ble det. Det gikk til helvete.

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2008, 16:07 
Kaptein

raggen: skal supporterklubben foreta seg noe??? økonomisk eller media????

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2008, 16:37 
Grævling

Forslag på hva?

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2008, 17:00 
Kaptein

Ser riktignok at dette kan være "en kontaktannonse" for å tiltrekke seg eventuelle sponsorer.. Men, dersom man går til et slikt skritt er man jo allerede desperat.

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2008, 17:19 
Klubbdirektør

For ikke Kil til det de har tenkt å satse på, blir det nok en kamp om å overleve i adeccoen i 2009. Da spørs det om de har råd til å beholde de som ikke har kontrakt lenger. Uff og uff.

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2008, 17:39 
Grævling

Fått giro i posten i dag på 400 kr for årets målaksje-aksjon. Med bare 40 mål nådde de ikke maksgrensen på 500, men vi oppfordres til å sette inn 100 kr ekstra, noe jeg selvfølglig skal gjøre.

Disse pengene er vel allerede kalulert inn i beholdningen skulle jeg tro, men folk kan sikkert smekke inn penger selv om de ikke har meldt seg på i målaksje-aksjonen.

Så værsegod, her er adresse og kontonummer:

KIL Toppfotball
Brugt 47B
2212 Kogsvinger

Kontonummer: 1840 11 07270

Sikkert greit om dere merker innbetalingen med målaksje-2009

Ellers vet jeg ikke helt hva supporterklubben nå skal kunne bidra med. Hvis det kan garanteres at Tom blir med videre så skal jeg med glede stemme for at vi tømmer beholdningen til suppoterklubben, dvs 70-80.000 kr i bidrag. Men dette er bare en dråpe i havet..... hjelper ikke en dritt å skaffe 600.000 kr for å få nok til at Nordlie blir fornøyd med sin lønn så lenge de mangler flere mill for at han skal bli fornøyd med rammene for å i utgangspunktet TA jobben!

FAEN SPRETTE!!! Her har KIL fått alt lagt i fanget etter at Nordlie kom til Vinger, må da jaggu være mulig å få ut mer kroner av sponsormarkedet med den publisiteten vi nå har fått gratis med Nordlie på laget? Glåmdalen lurer på om de selv har jobbet bra nok nede på brakka.......jeg lurer virkelig selv også!!!

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2008, 18:05 
Trener

Raggen wrote:
Fått giro i posten i dag på 400 kr for årets målaksje-aksjon. Med bare 40 mål nådde de ikke maksgrensen på 500, men vi oppfordres til å sette inn 100 kr ekstra, noe jeg selvfølglig skal gjøre.

Disse pengene er vel allerede kalulert inn i beholdningen skulle jeg tro, men folk kan sikkert smekke inn penger selv om de ikke har meldt seg på i målaksje-aksjonen.

Så værsegod, her er adresse og kontonummer:

KIL Toppfotball
Brugt 47B
2212 Kogsvinger

Kontonummer: 1840 11 07270

Sikkert greit om dere merker innbetalingen med målaksje-2009

Ellers vet jeg ikke helt hva supporterklubben nå skal kunne bidra med. Hvis det kan garanteres at Tom blir med videre så skal jeg med glede stemme for at vi tømmer beholdningen til suppoterklubben, dvs 70-80.000 kr i bidrag. Men dette er bare en dråpe i havet..... hjelper ikke en dritt å skaffe 600.000 kr for å få nok til at Nordlie blir fornøyd med sin lønn så lenge de mangler flere mill for at han skal bli fornøyd med rammene for å i utgangspunktet TA jobben!

FAEN SPRETTE!!! Her har KIL fått alt lagt i fanget etter at Nordlie kom til Vinger, må da jaggu være mulig å få ut mer kroner av sponsormarkedet med den publisiteten vi nå har fått gratis med Nordlie på laget? Glåmdalen lurer på om de selv har jobbet bra nok nede på brakka.......jeg lurer virkelig selv også!!!

400.- kr,? fikk bare på 10 kr jeg, hmmm, kanskje det har inntekta å gjøra :wink:

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2008, 18:15 
Forumlegende

I avisa så virker det som at det er kun to scenarioer: Få Nordlie til å bli eller legge seg ned og dø.

600 000 må finnes et sted, ja.

Men om man ikke får på plass Nordlie er det INGEN grunn til å ikke ha ambisjoner likevel. En liten klubb som KIL må være best på det som er gratis eller tilnærmet gratis. Man kan legge til rette for talentutvikling (konkrete ideer oversendt toppfotballen). Ja når Sogndal, Notdodden og Hønefoss kan ha lag i toppfotballen finnes det ingen grunn til at KIL ikke skal kalre det. Vi har i tillegg noe disse andre ikke har (utenom Sogndal), toppfotballkultur!

Plan B må være å legge lista akkurat så høyt KIL kan legge den uansett. Med elelr uten Nordlie. Og legge forholdene til rette for å bli et stabilt topplag i Adeccoen.

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2008, 18:27 
Kaptein

Samme om det tilsynelatende er to scenarioer. Poenget er og blir det akkurat dette scenarioet både i form av (i) sin egen tyngde (med media, Nordlie, oppmerksomhet, større pengedryss blablabla), og (ii) engasjementpotensiale, er så altfor meget bedre enn alternativet.

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2008, 18:51 
Kaptein

Jada-jada wrote:
Buuhuu stakkars oss :roll: Du skjønner tydelig ikke at jeg har skilt hele totaltpakken kontra bare lønn til Tom N, enten er du noe treg eller så vil du bare ikke forstå. At klubben i dag sier de mangler 600.000,- er helt ferske nyheter som igjen strider mot all annen informasjon man har fått tidligere... Merkelig at Glåmdal Bilsenter klarer å hoste opp 500.000,- for å ansette mannen i to mnd mens at man nå er i en situasjon at man mangler midler/ivestorer for "bare" 100.000,- mer for en to års perioden med samme mann :roll: Mohn sier det greit i avisa at dette er et være eller ikke være for at klubben skal bli et topplag igjen og går dette i dass så er det virkelig helt helt utrolig.

Tror faktisk ikke det er du som skjønner. "Totalpakka" koster også penger, det var det som var mitt poeng når jeg sa at klubben manglet penger

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2008, 20:12 
Klubbdirektør

KIL4ever wrote:
Jada-jada wrote:
Buuhuu stakkars oss :roll: Du skjønner tydelig ikke at jeg har skilt hele totaltpakken kontra bare lønn til Tom N, enten er du noe treg eller så vil du bare ikke forstå. At klubben i dag sier de mangler 600.000,- er helt ferske nyheter som igjen strider mot all annen informasjon man har fått tidligere... Merkelig at Glåmdal Bilsenter klarer å hoste opp 500.000,- for å ansette mannen i to mnd mens at man nå er i en situasjon at man mangler midler/ivestorer for "bare" 100.000,- mer for en to års perioden med samme mann :roll: Mohn sier det greit i avisa at dette er et være eller ikke være for at klubben skal bli et topplag igjen og går dette i dass så er det virkelig helt helt utrolig.

Tror faktisk ikke det er du som skjønner. "Totalpakka" koster også penger, det var det som var mitt poeng når jeg sa at klubben manglet penger

Du har ikke nevnt totalpakken med et ord før jeg tegnet og forklarte for deg men gratulere med at det har gått opp for deg at det er ganske mye annet en kontrakten til Tom N som må på plass.

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2008, 21:08 
Klubbdirektør

Det blir åpnet en konto i Sparebanken på mandag. Så da kan de som vil sponse noen kroner til Kil. Er det noen som er innteresert eller?

Profile  

PostPosted: 09 Nov 2008, 01:38 
Trener

Det vigtigste her er å tilby mannen en kontrakt. Om det er snakk om disse summene, så er de helt sikkert mulig å skaffe. Det er helt sikkert også lettere å skaffe de når man vet hva man får. Jeg synes man har kommet langt nå, og resten av biten skal vi klare. Det finnes mange gode ideer der ute til hvordan dette kan løses. Hva med sponsor pr. spiller? 1000 kr for hver kamp spilleren du sponser spiller for KIL. Det vil gi en plass mellom 343 000 og 434 000. For hver runde i Cupen vi avanserer vil klubben tjene mellom 11 000 ig 14 000 ekstra.

Vi ser også at fler er villige til å være med på en lignende innsamlingsaksjon som vi hadde i sommer. Da er det vel bare å sette igang den. Problemet med slike aksjoner, er at de er engangsstunt, og gir ikke “Sikre” inntekter over tid.

Hadde man tilbudt Tom kontrakt nå, og han hadde sagt ja, kunne han også ha blitt med på møter med eventuelt nye sponsorer.

Hva ville for eksempel Maarud gitt for å ha store deler av langsiden mot Rv.2, med Nordlie samt at vi kjemper i toppen i 2009, vil det bli flere TV kamper. Om ikke de vil, så har sikkert ikke konkurenten Kims noe i mot å få en slik sak på bortebane.

Nå vet ikke jeg om sjefen for plantasjen fortsatt er interessert i fotball, men jeg har nå spist middag med flere representanter for den bedriften på La Manga tidligere.

Hva med å kontakte LO for eksempel? KIL ble jo til etter at Kongsvinger IF og Arbeideridretlaget Fram slo seg sammen. Historiske røtter har alltid vært viktig for arbeiderbevegelsen.

Je la også merke til at det på en av de siste kampene i år ble servert smaksprøver på fiskeburgere. Kunne man ha solgt en slik reklameplass??? At bedrifter får komme inn å vise fram/gi bort prøver på det de lager.

Jeg må innrømme at jeg er veldig opptatt når lagene kommer på banen, men kan ikke huske at matchballen er blitt sponset i år?

Profile  

PostPosted: 09 Nov 2008, 17:19 
Forumlegende

Berntsen wrote:

1) Hva med å kontakte LO for eksempel? KIL ble jo til etter at Kongsvinger IF og Arbeideridretlaget Fram slo seg sammen. Historiske røtter har alltid vært viktig for arbeiderbevegelsen.

2) Jeg må innrømme at jeg er veldig opptatt når lagene kommer på banen, men kan ikke huske at matchballen er blitt sponset i år?

1) Tror vel ikke at klimaet er slik at LO vil sponse "høye lederlønninger"...

2) Nei.

Profile  

PostPosted: 09 Nov 2008, 17:34 
Forumlegende

hNk* wrote:
Samme om det tilsynelatende er to scenarioer. Poenget er og blir det akkurat dette scenarioet både i form av (i) sin egen tyngde (med media, Nordlie, oppmerksomhet, større pengedryss blablabla), og (ii) engasjementpotensiale, er så altfor meget bedre enn alternativet.

MYE ENIG MED nhk
--------------------
Jeg er enig med deg fordi poenget her er:

- bli et topplag igjen
- ikke bare plass 6-10 i Adecco
- ved opprykk genereres det masse penger, da disse først og fremst ligger i TL.

HVORDAN MANGE VIL TENKE
-------------------------------------------
- skulle Tom Nordlie velge *lille KIL* via en 2-årskontrakt vil man i fotballNorge og i Norge ellers si
* hvordan fikk de til dette *
* hvorfor velger han lille KIL - hva er det med dem * (legg trykket på - dem - etter en liten pausering etter -med-)
* Kongsvinger-navnet får ny blest *

Det er noe med "carpe diem"...
Altså - utnytte øyeblikket-.
Denne muligheten kommer ikke igjen!

PUTT IN - TREKK UT
-----------------------------
Jeg er enig med Henrik Mohn som snakker om spin-off effekt for de som innvolverer seg.
Hvorfor tror man at firmaer kjøper meget kostbar reklameplass i noen sekunder på TV?
Her ligger også muligheter for enkelte til å profilere sin virksomhet også utover hvor Glomma svinger.
Samt økt lokal anseelse.

Sannsynligvis vil man med TN ved roret også komme mer på TV-kamper i 2009 enn nå var tilfelle.
NRK satser jo skikkelig på Adecco neste år.

HEI - SIGNALEFFEKT - SIGNALEFFEKT
-------------------------------------------------------
Ok.
Man har underskudd i år, men ser ut til å kunne dekke inn det.
Man mangler 600 000 til lønn.
Slik Gdalen framlegger det synes det da over 2 år?
Eller?
300 000 per år.

Dette bare må på plass for at TN skal si ja.
Samtidig stiller han krav, eller rettere sagt påpeker nødvendigheten av visse andre ting - blant annet styrking av stallen for at laget skal kunne kjempe om plassene 1-5 neste år.
Selv 5.plass gir kvalifiseringskamp.

Men - hellige jeremias, hva leser vi avisen?
"Skal vi oppfylle alle forhåpninger, handler det om tre millioner kroner bare i økte spillerlønninger. Det er ikke realistisk"
http://www.glomdalen.no/kil/article3909178.ece

Nei vel.
Da er det bare å skrinlegge dette...

FØRST snakker man om at man trenger cash, de 600 000.
SÅ sier man at hele opplegget er *ikke realistisk*...

Hva menes?
Er det urealistisk ut fra klubbens egne eksiterende midler?
Er det urealistisk at midlene samlet sett kan skaffes?

Sikkert ja på det første.
Men hva med det andre?

En ting kan være vanskelig.
Meget vanskelig.
Særs vanskelig.
Men likevel mulig.

Man kan definere noe som urealistisk.
Signalet er da: - Hvem gidder?

Eller er vi sikre på at publikum virkelig oppfatter at *ikke realistisk* betyr *få ut finger’n*?
Håper jo det.

Dessverre synes jeg avisartikkelen var altfor defensiv!

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 454 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 31  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]