KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 08 May 2025, 18:47

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 548 posts ]  Go to page Previous  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 37  Next
Author Message
 Post subject: Re: Ny trener på vei!
PostPosted: 27 Aug 2008, 21:28 
Reserve

Jeg tror han er rett mann og jeg håper virkelig at han kommer, men det må skje fort. Vi trenger poeng allerede mot Notodden.

Profile  

PostPosted: 27 Aug 2008, 21:33 
Reserve

ivo wrote:
Tross alt en trener som
- ble løst fra sin kontrakt i Start midt i juli 2006
- sa opp i LSK i slutten av mai 2008.

Begge ganger med en smule desibel rundt det.

Endel suksess.
En del det motsatte.
LSK hadde vel i utgangpsunktet resursser og materiale til å kjempe i toppen.

Man bør kanskje vurdere fakta. Nordlie har hatt tilnærmet umiddelbar suksess i samtlige klubber han har trent, med unntak av Vålerenga: Odd, Sandefjord, Start, Viking og LSK. Viking er kanskje mest nærliggende, fordi operasjonen her minnet mye om hva han eventuelt takker ja til nå. Et lag som ikke presterte ift kapasitet, og som etterhvert mistet troen på at de kunne ta poeng. Det ble ikke festfotball umiddelbart, men han tettet igjen bakover og økt selvtillit kombinert med et klarere offensivt mønster sørget for ny kontrakt. Samt en total massakre av Brann i siste serierunde.

KIL er ikke reddet selv om Nordlie skulle takke ja. Jobben må fortsatt gjøres. Men problemet nå er delvis manglende selvtillit. Nordlies prestasjoner (spesielt med Viking) vil automatisk gi selvtillit. Slapphet på treningsfeltet er et annet problem, og det tror jeg blir en annen dans med Nordlie. Mangel på gode meldinger og grep har vært et tredje problem, og også her vil en Nordlie normalt sett ha en kur.

I et lengre løp sliter Nordlie fryktelig på omgivelsene, og han desimerer spillegruppen ved å støte enkelte helt fra seg og trene andre i senk. Dessuten er han altfor dyr for Kongsvinger. Vi kjøper ikke sååååå mange Peugot'er og Merc'er. Så drar han etter sesongen (og vi holder plassen) er det helt ok for meg.

Last edited by TaigerVudds on 27 Aug 2008, 21:35, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 27 Aug 2008, 21:44 
Forumlegende

Nå er det jo bare Viking av disse lagene hvor han kom inn som "redningsmann", eller?

Det er kanskje noe annet om man får trene laget i oppkjøringen også.
Men det gjelder jo for alle.

Start satset hardt i 2004.
Lillestrøm var en toppklubb med godt resultat året før.
Viking hadde jo et antatt godt mannskap og Ijeh våknet.

Men vi vet jo ikke noe før han eventuelt tiltrer...
Men noen sjanser må vel klubben ta i den situasjonen den er i.
Det er helt kurant.

Profile  

PostPosted: 27 Aug 2008, 21:55 
Reserve

Riktig at han har bare vært redningsmann i Viking. Men da han overtok Start, var det nesten total kollaps der. Som ny-nedrykket lag i 2003 var de tippet i toppen, men endte på 9. plass. De tapte bl.a. 7-2 hjemme for Raufoss, fikk bank av nedrykksklare Oslo Øst og tapte 5-2 på Høddvoll. Uten tunge innkjøp gjorde han laget (for det var mye av det samme mannskapet) til soleklare opprykkere i 2004 og Norges beste lag i deler av 2005.

Jeg tror ingen "fotballeksperter" vil bestride at Nordlie har evner til å skape raske resultater. Problemet i LSK var jo at de gode resultatene tildels kom før sesongen, samt tidlig i sesongen. Og så sluknet de veldig fort. Men selv i anti-vinnerklubben på Romerike klarte han å plukke med seg et trofe: cupgull.

Profile  

PostPosted: 27 Aug 2008, 22:07 
Forumlegende

TV,
det har du mye rett i.

Vi får se om det blir ham og se hva som da kan komme ut.

Hvis klubben mener seg å kunne vente til over helga slik det rapporteres om.

Profile  

PostPosted: 27 Aug 2008, 22:32 
Reserve

Jeg var den første til å peke på Torunn Elle her inne, men hvis Tom Nordlie dukker opp i rød grilldress er det bare å ta av seg hatten. Riktignok skal vel Henrik Mohn ha mest skryt, men det viktigste er at ting skjer og at KIL berger plassen. Jeg driter i hvem som gjorde hva, bare det ble gjort noe. Bra jobba!
Uansett blir Keiko her fram til sesongslutt. Noe lenger har verken KIL råd eller plass til. Hvis Nordlie blir klar i morgen, bør styret sette seg ned og finne ut hvem som skal lede laget fra 1. desember og noen år framover. Heia KIL!

Profile  

PostPosted: 27 Aug 2008, 22:37 
Spiller

Ronny wrote:
Hvor lenge blir han evt??? Har de råd til å lønne han 100.000 pr månede en hel sesong??? Nei, får håpe han kommer å redder dere, oxo at det kommer inn en annen trener fra 1 januar :twisted:

nå veit jeg ikke hvor mye berntsen hadde, men han lå vel kansje på rundt 500.000 i året.
viss kil har det i lønnsbudsjett trener neste år, er det jo lov til å håpe at kansje en investor vil legge en mill på bordet. da kan vi jo beholde han neste år også :P
Sikker på publikum kommer på kampene, vis vi får en trener som nordlie!! Tror også det blir letter å få tak i sponsorer også. Men er det verdt å risikere så mye penger.....?

Profile  

PostPosted: 27 Aug 2008, 22:49 
Kaptein

SPURS wrote:
Ronny wrote:
Hvor lenge blir han evt??? Har de råd til å lønne han 100.000 pr månede en hel sesong??? Nei, får håpe han kommer å redder dere, oxo at det kommer inn en annen trener fra 1 januar :twisted:

nå veit jeg ikke hvor mye berntsen hadde, men han lå vel kansje på rundt 500.000 i året.
viss kil har det i lønnsbudsjett trener neste år, er det jo lov til å håpe at kansje en investor vil legge en mill på bordet. da kan vi jo beholde han neste år også :P
Sikker på publikum kommer på kampene, vis vi får en trener som nordlie!! Tror også det blir letter å få tak i sponsorer også. Men er det verdt å risikere så mye penger.....?

JA det er verdt å risikere

Profile  

PostPosted: 28 Aug 2008, 01:04 
Materialforvalter

For to måneders jobb i Viking fikk Tom Nordlie 800.000 kroner. Det sier sitt om hvor lønnsnivået ligger... Vårt håp får være at han kunne tenke seg en "sommerjobb" på høstparten i vårt distrikt. Jeg kaster meg altså på hylekoret som mener Nordlie er rett mann til rett tid. Tror effekten av et kjent tryne kan være det som vekker KIL-spillerne fra den dype dvalen de befinner seg i.

MEN: Jeg vil med dette ta til orde for et opprop; alle med rødt-hvit hjerte som går med planer om å kjøpe ny (eller brukt) bil, må nå ikke lenger lure på hvor dette innkjøpet eventuelt skal gjøres. GLÅMDAL BILSENTER er selvsagt stedet. For meg er det KUN Mercedes eller Peugeot som gjelder nå. (Helst sistnevnte bilmerke grunnet lommeboka...) Jeg har nå bestemt meg for å la Golf være Golf - og heller skaffe meg en franskmann, selv om jeg egentlig ikke har så mye til overs for bilene :roll: kremt-kremt.... Og for en mann som gjør alt for å redde klubben i mitt hjerte (Gud være med deg, Henrik Mohn) - skal jeg sørge for å gi litt tilbake. Det regner jeg at flere med KIL-hjerte og tanker om bil-bytte også gjør!

VIVE LA MOHN!!!

Last edited by Plazan on 28 Aug 2008, 01:05, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 28 Aug 2008, 02:14 
Trener

Når vi snakker om stor fisk, Raggen.... Du må nå snart lære deg forskjellen på fisk og hval ;)

Tilbake til tema. Herregud for en indianerdans (høvding/medisinmann-dans) jeg kommer til å ta her hjemme i stua hvis Keiko sier ja til å trene oss.

Han har trent Odd opp, hatt 3 kvaliker på rad (eller var det 4?) med Sandefjord, lagd en haug av landslagsspillere av folk fra Agder-området som var litt vel høye på makrell, reddet Viking og fått fyken/trukket seg et par steder.

Jeg var vel også en av de som tidlig spurte etter Nordlie som trener, men fleipet den gang med at han ikke må få fornyet kontrakt etter nyttår. Men, jeg har begynt å tenke litt. Han har jo, som han sier selv også, ikke fått bevist hva han kan i motgang. (Og da gjelder det når han personlig har fått motgang som trener, ikke a la Viking som han reddet som hadde motgang som klubb før han kom....)

Nå i LSK så kjøpte jo de ikke en eneste kantspiller takket være fjørtoft, og å ha en tropp med 25 sentrale spillere og ingen som kan spille på kant/back gjør jo ikke akkurat trener-jobben så enkel.

Men for å strukturere de kaos-tankene jeg har i hodet, så er poenget at jeg faktisk kunne tenke meg å se Nordlie trene KIL i litt mer enn 3 måneder. Han har gjort en fantastisk jobb med både Start og Sandefjord i Adecco tidligere. Og selv om Gundersen og B.H. Riise sutrer over at de har trent for hardt med TN som trener, så har "halve Start" kommet i landslagsdiskusjonen etter at han har trent dem. Og hvis man heller velger å sparke ut spillerne som ikke gidder å trene i stedet for treneren som trener spillerne hardt og godt, så tror jeg TN kan være en god trener på sikt også.

Uansett; SI JA, VI TRENGER DEG TOM

Profile  

PostPosted: 28 Aug 2008, 07:36 
Klubbdirektør

Blir nok et par spillere som syns treningene blir vel harde heretter nå ja. De har jo hatt det fint helt nå.

Profile  

PostPosted: 28 Aug 2008, 10:35 
Klubbdirektør

Brandt wrote:
Nå var vel den økonomiske situasjonen latterlig mye dårligere når du nevnte dette også da .Kansje ikke rart folk lo...;);)

Jeg husker også at jeg sa at med et navn som Nordlie, frister det mer for forskjellige investorer rundt omkring å spytte inn litt.

Profile  

PostPosted: 28 Aug 2008, 13:07 
Reserve

Geir Bakke er ferdig i Moss ser jeg (fra 01.01.09) I følge Moss Avis er han allerede klar for nye oppgaver, i en toppklubb, fra denne datoen. Geir Bakke er jo et kjent fjes på Vinger. Av hensyn til den nye klubben vil ikke avisa ut med navn. Muligheten for at dette laget er KIL er jo tilstede og at KIL vil ha avklaring angående Nordlie før de annonserer neste års trener

Legg også merke til setningen om at "hvor han skal jobbe vil bli offentliggjort innen kort tid" Mulig hele kabalen og alle våre spørsmål vil bli besvart i løpet av kort tid...

Se forøvrig : http://www.moss-avis.no/article/2008082 ... /306330189

Last edited by Mobro on 28 Aug 2008, 13:10, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 28 Aug 2008, 14:33 
Reserve

Disse spillerne er også ledige på markedet;
Jonas krogstad
Branimir Poljac
Jon Andre Fredriksen
Daniel Reinoso Herrera

Poljac er vel en aktuell spiller?

Profile  

PostPosted: 28 Aug 2008, 15:05 
Kaptein

Det å ha trudd på Nordlie som KIL trener har vel egentlig vært som å tro på julenissen..
Men nå som det har blitt en realitet må jeg si at jeg blir utrolig skuffa hvis det ikke ordner seg! Etter nyheten i går har jeg gått i ett modus som jeg aldri har gått i før.. Klarer jo faen ikke tenke på annet! Snakka vel totalt med 25-30 personer i går, og ALLE snakka om KIL og TN..

Det beste var at 80talls-supportera (som fant opp den legendariske haraballsangen) engasjerte seg igjen!

Jeg trur Tom Nordlie aleine kan doble tilskuertallene på Gjemselund.. Dvs ca 100.000 ekstra i billettinntekter i mnd hvis man går ut ifra 2 hjemmekamper og 500 tilskuere.. Han er mannen som kan skape ett nytt engasjement rundt klubben, som Skogen gjorde det i 03...

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 548 posts ]  Go to page Previous  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 37  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]