KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 08:58

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 223 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 15  Next
Author Message
 Post subject: Re: Til Torunn Elle
PostPosted: 22 Aug 2008, 22:20 
Forumlegende

Jada-jada wrote:
Korsfest! Korsfest!

Flott!

Man forventer da at lista vedrørende deg selv ligger like høyt som du har lagt den for andre.

I praksis betyr det at din sutring og mentale gråt når noen går i mot deg --- herved opphører!
Man tåler altså selv det man mener andre skal tåle...

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2008, 22:20 
Forumlegende

Ja en supporterformann bør vel være relativt diplomatisk, noe Raggen er. Men jammen er det ikke godt å si hvor grensa går i forhold til å være kritisk mot det som (ikke) skjer i klubben kontra det å oprettholde et godt forhold til klubben.

Støtter Raggens runde formuleringer. Han fronter ikke seg selv eller enkeltinidivider her inne, han må jo finne den gylne middelvei, være kritisk uten å trampe på noen. Det jeg vet er at Toppfotballen og supporterklubben har et godt samarbeid. Uansett hvordan ståa er, vi skal neste hjemmekamp stå på stand og selge blant annet toppfotballens produkter, både drakter og ender med mer. Vi skal stå eller sitte i rødt på tribuna og støtte de røde 11 som drar på seg den stolte røde drakta for å kjempe for poeng.

Vi får hyle fra oss her inne, Mohn har tatt sin sjau med kritikk, lokalavisa kritiserer. Så får vi bare la ballen rulle videre de neste dagene. Og uansett utfall, hilse pent på KIL toppfotballs representanter da vi møter dem og støtte dem i 2x45 under kamp. Selv om jeg har en tendens til å ta i litt her inne så ser jeg nyansene.

Jeg roer ned i denne saken nå. Ser ingen vits i å tute videre. Er veldig spent på framtida. Og vil selvsagt bli meget happy for ethvert poeng vi måtte få ut av søndagen!

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2008, 22:26 
Klubbdirektør

TaigerVudds wrote:
Jada-jada wrote:
1) Tafatt og pinglete spør man meg med flere..

2) Vi støtter Henrik Mohn 100% en mann som tør å si det slik det er og kanskje har en mulighet til at det skjer forandringe i en klubb med brukket rygg.

Supportersjefen stiller ihvertfall opp med navn, og krever handling. At han ikke gir full støtte til Mohns angrepsvinkel er på linje med hva mange her inne har gitt uttrykk for. Nå har han også innbudt andre debattanter her til å fronte supporterne med et ansikt og noen meninger, men jeg har ikke fått med meg at du meldte deg, Jada-Jada. Så hvem som er tafatt og pinglete kan sikkert diskuteres. Jeg for min del synes Raggens uttalelser var kloke.

Hmm stilte du opp? Nei da er vi vel like pinglete da... Du er jo en ekte Glomdåling slik Raggen er så jeg forstår hvorfor du støtter han mer en Mohn som står for noe nytt og frisk og tør å virkelig gå i krigen for å redde denne klubben.. Nå må det handling og skikkelig opprydding til og det får man ikke ved å si hmm, tja, mulig som har blitt et stempel på bønder fra skogene som sitter på ræva og driter i KIL.

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2008, 22:39 
Reserve

Ja, jeg er også pinglete som ikke stikker frem ansiktet mitt i avisen med en oppfatning av KIL. Men jeg kritiserer i det minste ikke supportersjefens evner til å kunne fremføre et budskap samtidig som han er rimelig diplomatisk. Jeg kan ikke se hva han og supporterklubben hadde hatt å tjene på å hyle sammen med Mohn. Han forlanger at Mohn (og andre bidragsytere) tas seriøst, han forlanger handling og han ber om at partene snakker sammen. At du mener det er mye bedre at styret går på dagen og Mohn tar over rattet umiddelbart, betyr (forhåpentligvis) ikke at synet deles av supporterklubbens medlemmer.

Men jeg er jo ikke enig med Raggen fordi han uttrykker seg fornuftig, men fordi jeg er glåmdøl... Jaaaaada

Jada-Jada: Jeg har tidligere i tråden snakket om debattanter her inne som i årevis har snakket om "styret ditt" og "styret datt", som om det uansett sammensetning besto av regionens til enhver tid ondeste og mest inkompetente personer. Om du er en av disse debattantene er det sikkert delte meninger om, men kanskje det hadde vært en ide å stilt deg selv til disp ved neste korsvei? Ring valgkomiteen. Det er sikkert ledig plass på blokka.

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2008, 22:44 
Grævling

Jada-jada wrote:
Korsfest! Korsfest!

KIL SK er nødt til å samarbeide med folket nede på brakka, både styret, daglige ledere, trenere og spillere. Det skal SVÆRT MYE TIL før vi begynner å kreve folks avgang, i hvert fall så lenge jeg er en del av styret i KIL SK.

I november er det fullt mulig at KIL har reddet plassen med dagens stall, dagens trenere, dagens daglige ledere og dagens styre. Da blir det jo fantastisk lett å være supporterklubb hvis vi har brukt hele høsten på å rakke ned på de samme folkene!

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2008, 22:45 
Klubbdirektør

ivo wrote:
Jada-jada wrote:
Korsfest! Korsfest!

Flott!

Man forventer da at lista vedrørende deg selv ligger like høyt som du har lagt den for andre.

I praksis betyr det at din sutring og mentale gråt når noen går i mot deg --- herved opphører!
Man tåler altså selv det man mener andre skal tåle...

Nå må du slutte å snakke om sutring du som er det største kvinnfolket her på forumet og som i sommer ba på dine knær om tilgivelse til gud og alle etter dine mislykkede angrep på alt og alle her på forumet...... "jeg har mistet respekten for deg" og bryr meg ikke lenger om hva du skriver ivo.

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2008, 22:48 
Materialforvalter

Supportersjefens opptreden er profesjonell og han fremstår som en glimrende representant for KIL-supporterklubb. Jeg har kun lest det som står i Glåmdalen. Hva sier han?
- ønske om et godt forhold til klubben uansett.
- synes kritikken var overraskende og vel hard og feil framgangsmåte ble valgt
- han gir Mohn rett i noe av det han tar opp
- at Mohns ønske om å bidra skal tas seriøst
- han fordeler skylden, spillerne, trenerne, styret osb
- at tiden er i ferd med å renne ut

Hva annet kan han si? Klubben sliter på flere fronter og det gjør garantert vondt langt ned i hjerterota hos veldig mange. Ikke bare fremstår supportersjefen korrekt, men også forsonende og diplomatisk. Hovedfokus er å sikre plassen. Og ikke minst oppfordrer han styret og Mohn til å sette seg ned å snakke sammen. Jeg håper styret opptrer profesjonelt og inviterer Mohn til et møte. Dette møtet sikrer tross alt nok penger til å leie inn en storkanon i tre måneder – det har Mohn lovet.

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2008, 22:56 
Forumlegende

Jada-jada wrote:
Nå må du slutte å snakke om sutring du som er det største kvinnfolket her på forumet og som i sommer ba på dine knær om tilgivelse til gud og alle etter dine mislykkede angrep på alt og alle her på forumet...... "jeg har mistet respekten for deg" og bryr meg ikke lenger om hva du skriver ivo.

Det er bare det at det ikke er samsvar mellom liv og lære i det du ytrer om å ikke bry seg i sin sjel.

Nå kan jeg ikke huske å ha angrepet "alt og alle" her inne og tilgivelsebe for 'alt det'.
Snakker vi dine kognitive funskjoners totale kollaps?

Klok og sterk mann har ingen problemer med å unnskylde om man mener at man har gått for langt eller at seriøse forumister framfører seriøse tanker og utsagn i så måte.

Nei, skal du leve etter at når du roper om korsfestelse må du selv la andre rope det.
Men om du kommer til at du ikke bryr deg er jo det i så måte et framskritt og du kommer sikkert styrket ut av det og har lagt en edel fasset til egen personlighet.
Bra!

Ad selve saken:
Hva er forresten din mening om fotomontasjen til Glåmdalen i dag?
Er ikke den med på å ødelegge også for den som kritiserer selv om vedkommende selvsagt ikke hadde noe med den å gjøre?

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2008, 23:05 
Forumlegende

Ole Oskar Olsen wrote:
Hva annet kan han si? Klubben sliter på flere fronter og det gjør garantert vondt langt ned i hjerterota hos veldig mange. Ikke bare fremstår supportersjefen korrekt, men også forsonende og diplomatisk. Hovedfokus er å sikre plassen. Og ikke minst oppfordrer han styret og Mohn til å sette seg ned å snakke sammen. Jeg håper styret opptrer profesjonelt og inviterer Mohn til et møte. Dette møtet sikrer tross alt nok penger til å leie inn en storkanon i tre måneder – det har Mohn lovet.

Det er sant og det har jeg sagt før.

Hovedpoenget er jo at ingen - ingen av oss har "fasiten" på dette, altså hvem som har 'skylden' osv...

Derfor ville a kunne si noe, b noe annet.
Da blir c en slags nøytral mellomting.

Kanskje kommer tiden da klar tale må til...

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2008, 23:08 
Klubbdirektør

ivo wrote:
Jada-jada wrote:

Det er bare det at det ikke er samsvar mellom liv og lære i det du ytrer om å ikke bry seg i sin sjel.

Nå kan jeg ikke huske å ha angrepet "alt og alle" her inne og tilgivelsebe for 'alt det'.
Snakker vi dine kognitive funskjoners totale kollaps?

Klok og sterk mann har ingen problemer med å unnskylde om man mener at man har gått for langt eller at seriøse forumister framfører seriøse tanker og utsagn i så måte.

Nei, skal du leve etter at når du roper om korsfestelse må du selv la andre rope det.
Men om du kommer til at du ikke bryr deg er jo det i så måte et framskritt og du kommer sikkert styrket ut av det og har lagt en edel fasset til egen personlighet.
Bra!

Ad selve saken:
Hva er forresten din mening om fotomontasjen til Glåmdalen i dag?
Er ikke den med på å ødelegge også for den som kritiserer selv om vedkommende selvsagt ikke hadde noe med den å gjøre?

Leser ikke Glåmdalen i papirutgave da det er bortkastede penger så har ikke sett fotomontasjen. Alt annet du skriver er som vanlig mange ord som ikke fortjener et svar.

God natt kjære venn!

Profile  

PostPosted: 23 Aug 2008, 00:19 
Forumlegende

Om man ser 10 år tilbake i tid så var klubben i samme situasjon, man gjorde ett tilsvarende stunt med å sparke treneren og hente inn Brogeland som reddningsmann. Men det er noe helt annet å være leder i motgang enn å være leder i fremgang, det kreves forskjellige ledertyper i slike situasjoner. Man så også en del andre likheter da som nå, i flere sessonger hadde man sakket akterut økonomisk i forhold til andre klubber og mistet sentrale spillere, og erstattet disse med usikre kort som man ikke kjente kvalitetene til. Man kan godt gjøre ett kortsiktig stunt nå, men om man ikke samtidig tenker langsiktig og finner en trenertype samt legger en strategi for hvordan man skal fortsette å holde seg i de to øverste divisjonen neste sessong og sessongen deretter osv. er sjansen stor for at vi rykker rett ned neste sessong. Det finnes desverre ingen garantier i fotball, bare en masse floskler som det faktisk ligger noe i. Ballen er rund. Det går ann å lære noe av de som lykkes, av og til er det litt trist å kunne være etterpåklok, men det var mange som ropte varsko når Skogheim fikk sparken, når Rønnningen ble solgt, når Pelu ble solgt, man må nok velge en annen strategi skal man unngå 2. div spill i fremtiden.

Profile  

PostPosted: 23 Aug 2008, 00:33 
Trener

Raggen wrote:
Jada-jada wrote:
Korsfest! Korsfest!

KIL SK er nødt til å samarbeide med folket nede på brakka, både styret, daglige ledere, trenere og spillere. Det skal SVÆRT MYE TIL før vi begynner å kreve folks avgang, i hvert fall så lenge jeg er en del av styret i KIL SK.

I november er det fullt mulig at KIL har reddet plassen med dagens stall, dagens trenere, dagens daglige ledere og dagens styre. Da blir det jo fantastisk lett å være supporterklubb hvis vi har brukt hele høsten på å rakke ned på de samme folkene!

Tiltredes.

Jeg har ennå ikke klart å komme i det der "bli-kvitt-Torunn-moduset" som noen her inne tydeligvis er inne i. Jeg er veldig lite fornøyd om dagen, akkurat som de fleste her inne. (Morsomt, forresten, at forumet nå har økt sin opslutning meg en del hundre prosent de siste ukene....)

Men det styret vi har nå har vist delvis handlekraft. Jeg var ikke klar til å sparke TB før styret gjorde det, men var ganske klar pga at jeg ble dritt lei av at TB hadde en gullunge blant spillerne som vi burde bli kvitt (og gjerne lenge før Destin, da Destin kunne ha bidratt med mer).

I motsetning til det forrige styret så turte altså fru/frøken (vet ikke hva som er riktig...) Elle å ta grep. At de senere har jobbet 100% for å få tilbake Trond Amundsen og ikke lykkes er vel ikke akkurat et styreproblem. Det vil jeg heller tilskrive sportslig leder. Jeg ser heller ikke det store problemet i at styreleder henviser til sportslig leder ang. det å finne ny trener. Det samme ser man jo i blant annet Lyn og alle andre klubber. Det er sportslig leder som skal finne ny trener/evt. spillere. Styret har ansvaret for å finne en dugelig sportslig leder....

At Mohn ikke er blitt kontaktet etter at han startet innsamlingsaksjonen er derimot kritikkverdig.

MEN, så kan man jo stille spørsmålet om hvem som burde ha kontaktet ham. Jeg er uenig med Mohn i at styret burde kontaktet ham. Jeg mener det er markedsansvarligs jobb. Og nå var vel markedsansvarlig inne i bildet når man la ut kontonummer ++ på KIL.NO. At vedkommende ikke fulgte opp sin egen jobb og siden la dette frem som en styresak tyder på at det var en dårlig ansettelse av markedsansvarlig.

Så behold styret, ta en samtale med Mohn (trenger å ta initiativet i en litt annen form enn gjennom media...), og spark den nyansatte markedsansvarlige. Ansett så en markedsansvarlig som gjør jobben sin og tar kontakt med folk som Mohn. Det er faktisk det en markedsansvarlig er ansatt for. Styret skal ansette markedsansvarlige, og har gjort en elendig jobb i valget de tok. Og når vedkommende ikke gjør jobben sin, så har ikke KIL penger til å betale ham for ingenting. Da er det sosialen eller aetat som er riktig sted å hente penger for Kjøk sitt vedkommende.

Profile  

PostPosted: 23 Aug 2008, 01:20 

Elle melle Kjøk fortelle, Njøsen går, Berntsen får, Eide rår, Mohn han flår.
Snipp, snapp, snute, nedrykket er i rute!

Heia KIL.

Last edited by Lund on 23 Aug 2008, 01:23, edited 2 times in total.

Profile  

PostPosted: 23 Aug 2008, 02:14 
Reserve

Elle melle , Skogheim fortelle? Njøsen går, styret består...? Til 2.div dette går..?

Last edited by Van Bengelstone on 23 Aug 2008, 02:57, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 23 Aug 2008, 08:11 
Klubbdirektør

Glåmdalen har 2 sider i dag også. Bra. De har ringt en del trenere som ikke har hørt et eneste ord fra Kil. Hvis de klarer det burde vel også styret klare å ta en tlf å spørre. I interjuet med Elle sier hun at styret må få arbeidsro. Hvor lenge har de tenkt å det da. Har hatt 3-4 mnd snart og ikke fått til noen ting angående trenere. Har dem tenkt å bruke hele høsten? Å denne Tufte tosken da. Han tror Moen vil ha pr. Men hvorfor spytter ikke han inn penger også.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 223 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 15  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]