Tja, kan vel i ettertiden si at jeg traff med ønsket mitt i Lindau-som-trener-for-innsamlingspengene-tråden.
Mener fortsatt at det hadde vært den beste løsningen. Han har suksess i Halmia som spillende trener, og vi hadde fått en god trener og en spiller i tillegg. Så spørs det da hvor (u)mulig det er å få ham inn for de siste månedene av sesongen.
Det luftes noen interessante navn både her og flere andre steder. Holt, tja, hvis han er villig, så er det et godt alternativ, det samme med Åge Steen.
Danielsen nevner Bjørnebye. Der er jeg litt skeptisk, men han har lært mye både i Liverpool, som assisterende landslagssjef under Hareide og i Start. Resultatene i Start var ikke akkurat bra, men det var de jo heller ikke etter at han forlot klubben. Så mulig han kan komme til oss og få en revansje. Dessuten er han jo på sett og vis et ikon her fra tidligere opphold, og kan kanskje føle seg "forpliktet" til å gi noe tilbake til klubben som skapte karrieren hans. Og hadde han kommet, reddet plassen for så å gi oss opprykk neste år så ville han vel blitt erklært som en legende i klubben

Men, forgjengeren hans i Start, Keiko Nordlie er vel et bedre alternativ, og samtidig en som virkelig har noe å revansjere. Han bor jo i tillegg rundt Lillestrøm, så avstanden fra hjemmet er ikke så avskrekkende.... Dessuten er han vel Norges beste trener til å få et skakkjørt lag på fote igjen. Og ikke minst så har han pondus (ja, i dobbelt forstand

) så ingen lurer seg unna på trening. Det beste valget syns jeg, og han går vel fortsatt på etterlønn fra LSK, så det burde være mulig å få en 3-måneders kontrakt med ham for en (relativt) billig penge. Man bør i alle fall avse de få tellerskrittene det påfører driftsbudsjettet på å ta en liten telefon. Om man skal tørre å gi ham opsjon på 1 år til må være opp til sportslig utvalg å vurdere, med tanke på hvordan det har gått for lag som har hatt ham som trener for lenge
Uansett er det viktigste nå å få på plass en trener med autoritet.
Jeg skriver ikke dette for å rakke ned på Eide/M.K., begge er potensielt gode trenere i fremtiden, men jeg tror de er for ferske i gamet til å klare dette nå.
DESSUTEN, så syns jeg at deres potensielle autoritet ble undergravd litt i denne prosessen, samtidig som de har blitt sviktet.
For å forklare det, så trekker jeg frem nyhetene om at et helt ressursteam skulle støtte og backe opp disse to og lede treninger, mens nevnte duo ledet kampene. Det medførte (i alle fall som jeg har fått med meg) at Sigernes ledet en defensiv trening, og ikke særlig mer. Resultatet er at man informerer spillergruppen om at disse trenger hjelp av mer rutinerte trenerpersonligheter, og dermed underminering av autoriteten deres. Når dette følges opp av tilnærmet null støtte som lovet/informert om så blir de sviktet. I alle fall i mine øyne. Så i den situasjonen så har jeg vanskelig for å tro at de greier å snu dette nå, så vi er rett og slett nødt til å få en ny trener ASAP. Men at hovedtreneren om 3-4 år heter enten Eide eller M.K. er jeg ikke fremmed for. Bare vedkommende heter noe annet resten av høsten