KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 00:41

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 223 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Next
Author Message
 Post subject: Til Torunn Elle
PostPosted: 18 Aug 2008, 08:42 
Reserve

Kjære Torunn!
Du har tatt på deg den alvorlige oppgaven med å styre laget fra skogene. Vi var en gang best i Hedmark, faktisk har vi vært nummer to i Norge. Nå er vi nummer tre i Hedmark og på vei ned i fotballen svarte høl. Neste år kan vi faktisk møte Flisa i seriekamp, og taper vi den...

Jeg har sette mange KIL-treninger i år. For å forsikre meg om at mitt inntrykk er riktig har jeg spurt andre som har sett KIL trene, og alle sier det samme. KIL har ikke trener. Treningene er en skandale. Spillerne sitter bare på ræva og ingen bryr seg om hva "trenerne" sier. Senest fredag gjennomførte KIL en skandaleøkt. Da trenerne ga besked om at det skulle spilles var det ingen av spillerne som reagerte. Til slutt måtte Conny dra igang spilløkta. Sånn kan det ikke være, Torunn!
1. Du må skifte ut dagens trenere, nå. Få inn en sterk trener som virkerlig setter spillerne på plass. Hvis det mangler typer rundt omkring i landet får du ringe Terje Holt. Han bor på Tråstad og jobber på sjukehuset. Han kan sin ABC når det gjelder defensiv organisering.

2. Flere spillerne må vekk hvis de ikke viser en annen adferd. Jeg vet at KIL handler spillere på markedets skraphaug og derfor får billige spillere med diverse mangler. Tydeligvis har dere kjøpt litt for mange med feilmerkingen "forsurer prestasjonsgruppen". Av hensyn til enkeltpersoner kan jeg ikke navngi spillerne her inne, men send meg en "PM" så skal jeg rydde opp i stallen for deg.

3. Hvis du ikke gjennomfører punkt 1 eller 2 så ber jeg deg være vennlig å trekke deg fra stillingen som styreleder i KIL Toppfotball. Det er forsatt ikke for sent å berge plassen i 1. divisjon, men dagens trenerteam klarer ikke å snu dette. Med poengtap mot Hødd og Alta kan det være for sent!

Profile  

Post subject: Re: Til Torunn Elle
PostPosted: 18 Aug 2008, 11:26 
Klubbdirektør

Dette er noe av det mest fornuftige jeg har lest på forumet på lenge! Men jeg ønsker å tilføye noen ting.

Det er styret som har det overordnede ansvaret over bedriften Kongsvinger Toppfotball. Styret skal sørge for at bedriften går i pluss, og skal sikre at vi har sportslig fremgang. Man kan ikke forvente at styret har høy kompetanse på både det rent bedriftsøkonomiske og det sportslige. Derfor har man også et sportslig utvalg som er underlagt styret. Dersom det sportslige utvalget ikke fungerer, må styret ta tak i dette å rydde opp. Klarer ikke styret å nå sine mål må det gjøres noe i styret. Så enkelt er det.

Hvordan økonomien er kjenner ikke jeg til. Hvordan de sportslige prestasjonene er kjenner jeg til. De er ikke til stede, og noe må gjøres. Jeg savner at noen tar tak.

Det jeg er mest forundret over er en rekke ting som er blitt sagt at sportslig ledelse, trenerteam og styret. En ting er at sportslig leder uttaler at han ikke har sett spillere vi henter inn. Vedkommende burde vel heller fokusere på at VI har sett han, ikke at JEG IKKE har sett han.

KILs fungerende trener, velger å kalle han det, uttalte etter hjemmekampen i høst at NIL er det dårligste laget i 1.div. Er det virkelig mulig! I går så jeg KIL spilte mot kanskje 1.divs nest dårligste lag. Men jeg så også at NIL møtte det dårligste. Dette står også i kontrast med uttalelsene til Thomas Berntsen om at han gjerne mottok hjelp. Da handlet styret og kastet han. Det samme burde man kanskje gjort når KIL taper hjemme mot "1.divisjons dårligste lag". I tillegg kom det flere uttalelser fra styreleder i forbindelse med at Berntsen ble kastet på dør.

Jeg lurer på hvordan kompetanse man egentlig har når man jobber i et kommunikasjonsbyrå. Det er et par av oss som har jobbet i kommunikasjonsbransjen en del år, som stusser veldig på dette.

Jeg synes styret viste handlekraft da de kvittet seg med Berntsen, problemet var bare at de ikke fikk på plass en erstatter. I etterpåklokspapens ånd kan det se ut som om dette var feil. Det er kanskje ikke "Folkets spiller" vi trenger, men "Folkets trener". Jeg begynner å bli lei av trenere som ikke er engasjert på sidelinja, men som i 90 min, pluss tillegg, på Nybergsund stadioen står med hendene i lomma og spiller lommetennis.

Men det jeg savner er et styre som viser HANDLEKRAFT og forteller hvor vi skal. Vi trenger noen som kan lede laget. Jeg ser ikke at vi har det i dag. Tviler på at styrelederen leser forumet. Men kanskje noen i KILSK burde intervjue henne om ting og tang.

Et siste problem; Hva med å starte med profesjonaliseringen av klubben. Slik at folk møter opp til avtalt tid. Støtteaparatet skal gå forran som et godt eksempel. Vi må starte her - SNART!

Profile  

PostPosted: 18 Aug 2008, 13:03 
Saftblander

Her må jeg si meg hundre prosent enig med trådstarter.

Det å sparke treneren uten å ha en klar plan om hva man skal gjøre i etterkant, er en katastrofe. Jeg våger å påstå at en plan var langt fra klar ta TB fikk sparken, hvordan kan man ellers forklare denne artikkelen:
http://www.glomdalen.no/kil/article3524339.ece

Det er ikke noen tvil om at de nåværende trenerne fullstendig mangler pondus, og taktisk klokskap på dette nivået. Jobber med en tidligere Sundet spiller som kunne fortelle at de hadde brukt dette utspillet: ” Vi tapte for 1. divisjons desidert dårligste lag, mener KIL-trener Øyvind Eide.” Som motivasjon før gårsdagens kamp.

Nå må styret ta konsekvensen snart. I mine øyne er det langt viktigere med en ny trener enn en ny spiller.
Eneste grunnen til at jeg fortsatt tør å håpe på ny kontrakt er at Hødd og Alta også er veldig dårlig om dagen. Trist.

Last edited by Looney on 18 Aug 2008, 13:05, edited 4 times in total.

Profile  

PostPosted: 18 Aug 2008, 13:24 
Forumlegende

100% enig med trådstarter. Sundet kampen var den dråpen for mye. må det ryddes opp!! NÅ"!!! Ikke om 3 serierunder. Rydd opp styre/ledelse eller gå av!!

Jeg ønsker å gjenta meg selv fra tidligere i forhold til å støtte trådstarters forslag om å hente inn Terje Holt!

Da får man:
- Struktur i både offensivt og ikke minst defensivt spill (Distriktets beste forsvarsorganisator!)
- Autoritet, tydelig lederskap
- God pedagog
- Disiplin i stallen
- Humør inn i gruppa
- Mange års erfaring fra fotballen både som spiller og ikke minst som trener

Klubben har antagelig ikke penger til å hente noen andre nå. Her er en lokal løsning, antagelig svært billig! Det er en skam at klubben ikke spurte en slik kapasitet når man først satte ned en slik dugnadsgruppe på treningene. Nå må man tørre å hente en egenrådig, sterk og frittalende trener, og heller ha takhøyde for meninger.

Profile  

PostPosted: 18 Aug 2008, 13:56 
Forumlegende

Henning Danielsen skriver som vanlig bra i sin blogg, denne gang om essensen i denne trådens tema:
http://www.origo.no/-/bulletin/show/115 ... slippe-naa

Profile  

PostPosted: 18 Aug 2008, 15:07 
Klubbdirektør

Han nevner Steen her, men han er jo en av de 5-6 tufsene som styrer og blander seg inn i trener opplegget. Bra andre har sett det samme som meg på treningene. Er særlig 2 som er virkelig slappe. De var av de beste i fjor. Men som ikke fikk kontrakt andre steder og ble værende i Kil. Laget er nok bra nok bare Kil for en myndig trener og en annen struktur i laget. Men en venstre back hadde vert bra. Men de har vel ikke brukt opp 350-400 tusen på bare 2 spillere. De kan vel bruke opp resten på en trener. Er noen som er ledig på markedet om dagen. Men de har jo Terje Holt som er villig til å ta over for resten av sesongen etter hva jeg har hørt. Håper han som tar over fra 1 september i Kil har ben i nesa. Og for ryddet opp litt i styret som ikke har gjort en dritt siden de tok over.

Profile  

PostPosted: 18 Aug 2008, 15:18 
Klubbdirektør

Holder fortsatt fast på at vi kanskje kunne intervju hun styreledern på kilsk.com. Hadde vært spennende å høre hvilke tanker de har og hva som er ståa på ting og tang

Profile  

PostPosted: 18 Aug 2008, 15:24 
Klubbdirektør

[quote="Neil Lennon"]Holder fortsatt fast på at vi kanskje kunne intervju hun styreledern på kilsk.com. Hadde vært spennende å høre hvilke tanker de har og hva som er ståa på ting og tang[/qu

Ser ikke ut som om de har hatt noen tanker etter ferien. :lol:

Profile  

PostPosted: 18 Aug 2008, 18:03 
Trener

Tja, kan vel i ettertiden si at jeg traff med ønsket mitt i Lindau-som-trener-for-innsamlingspengene-tråden.

Mener fortsatt at det hadde vært den beste løsningen. Han har suksess i Halmia som spillende trener, og vi hadde fått en god trener og en spiller i tillegg. Så spørs det da hvor (u)mulig det er å få ham inn for de siste månedene av sesongen.

Det luftes noen interessante navn både her og flere andre steder. Holt, tja, hvis han er villig, så er det et godt alternativ, det samme med Åge Steen.

Danielsen nevner Bjørnebye. Der er jeg litt skeptisk, men han har lært mye både i Liverpool, som assisterende landslagssjef under Hareide og i Start. Resultatene i Start var ikke akkurat bra, men det var de jo heller ikke etter at han forlot klubben. Så mulig han kan komme til oss og få en revansje. Dessuten er han jo på sett og vis et ikon her fra tidligere opphold, og kan kanskje føle seg "forpliktet" til å gi noe tilbake til klubben som skapte karrieren hans. Og hadde han kommet, reddet plassen for så å gi oss opprykk neste år så ville han vel blitt erklært som en legende i klubben ;)

Men, forgjengeren hans i Start, Keiko Nordlie er vel et bedre alternativ, og samtidig en som virkelig har noe å revansjere. Han bor jo i tillegg rundt Lillestrøm, så avstanden fra hjemmet er ikke så avskrekkende.... Dessuten er han vel Norges beste trener til å få et skakkjørt lag på fote igjen. Og ikke minst så har han pondus (ja, i dobbelt forstand :wink: ) så ingen lurer seg unna på trening. Det beste valget syns jeg, og han går vel fortsatt på etterlønn fra LSK, så det burde være mulig å få en 3-måneders kontrakt med ham for en (relativt) billig penge. Man bør i alle fall avse de få tellerskrittene det påfører driftsbudsjettet på å ta en liten telefon. Om man skal tørre å gi ham opsjon på 1 år til må være opp til sportslig utvalg å vurdere, med tanke på hvordan det har gått for lag som har hatt ham som trener for lenge :lol:

Uansett er det viktigste nå å få på plass en trener med autoritet.

Jeg skriver ikke dette for å rakke ned på Eide/M.K., begge er potensielt gode trenere i fremtiden, men jeg tror de er for ferske i gamet til å klare dette nå.

DESSUTEN, så syns jeg at deres potensielle autoritet ble undergravd litt i denne prosessen, samtidig som de har blitt sviktet.

For å forklare det, så trekker jeg frem nyhetene om at et helt ressursteam skulle støtte og backe opp disse to og lede treninger, mens nevnte duo ledet kampene. Det medførte (i alle fall som jeg har fått med meg) at Sigernes ledet en defensiv trening, og ikke særlig mer. Resultatet er at man informerer spillergruppen om at disse trenger hjelp av mer rutinerte trenerpersonligheter, og dermed underminering av autoriteten deres. Når dette følges opp av tilnærmet null støtte som lovet/informert om så blir de sviktet. I alle fall i mine øyne. Så i den situasjonen så har jeg vanskelig for å tro at de greier å snu dette nå, så vi er rett og slett nødt til å få en ny trener ASAP. Men at hovedtreneren om 3-4 år heter enten Eide eller M.K. er jeg ikke fremmed for. Bare vedkommende heter noe annet resten av høsten

Profile  

PostPosted: 18 Aug 2008, 18:36 
Klubbdirektør

Jeg også hadde håpt på Lindau. Men hvem skal ringe å spørre han? Eller Nordli? Dem tørr jo kanapt å si noe til avisa. Men dem sier mye når de har fått penger. Hjelper ikke å kjøpe spillere fra øverste hylle når strukturen er slik den er.

Profile  

PostPosted: 18 Aug 2008, 18:59 
Saftblander

Det er jo litt rart med Kil,det må ryddes skikkelig og få vekk alle klovner som tror de kan noe,sats på Terje Holt og Knut Nordnes,og hent den gamle Grue og Flisa treneren Tom Nordvang inn som alt muligmann da vil det gå bra.

Profile  

PostPosted: 18 Aug 2008, 19:02 
Saftblander

Dessuten er det dyrere å ringe til Sverige....

Profile  

PostPosted: 18 Aug 2008, 19:40 
Klubbdirektør

Da kan dem få 200 kr av meg til å ringe for.

Profile  

PostPosted: 18 Aug 2008, 19:48 
Klubbdirektør

Har ikke du noen ideer da Raggen. Ikke hørt noe fra deg etter kampen.

Profile  

PostPosted: 18 Aug 2008, 19:52 
Reserve

Janko wrote:
Da kan dem få 200 kr av meg til å ringe for.

Meg og :)
Skal vi starte kronerulling på kontantkort til KIL kontoret ? :lol:

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 223 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]