KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 01:43

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 94 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Next
Author Message
PostPosted: 10 Aug 2008, 20:59 
Reserve

Tror vi skal satse på ny trener ASAP jeg etter det vi så i dag.

De har ikke akkurat levert over tid de som er der nå selv om jeg høre noen vil beholde dem.
De har hatt lang tid etter TB og ikke akkurat fått ut mye. De kjente jo spillergruppa godt og hva som var gjort og ikke gjort når de tok over men tror dessverre ikke gutta ser på det som annet enn en midlertidig løsning. Skaff en ny mann nå.

Profile  

PostPosted: 10 Aug 2008, 21:38 
Forumlegende

albert wrote:
Tror vi skal satse på ny trener ASAP jeg etter det vi så i dag.

De har ikke akkurat levert over tid de som er der nå selv om jeg høre noen vil beholde dem.
De har hatt lang tid etter TB og ikke akkurat fått ut mye. De kjente jo spillergruppa godt og hva som var gjort og ikke gjort når de tok over men tror dessverre ikke gutta ser på det som annet enn en midlertidig løsning. Skaff en ny mann nå.

Jeg formoder at akronymet ASAP i denne forbindelse skal forstås med: After September, April possibly... :shock:

Tiden de har hatt er en snau sesongppkjøring.
At de kjente spillergruppa godt er et godt poeng.

Dersom spillerne, slik du kan antyde, "ser på dem som en midlertidig løsning", så er ikke det noen lur holdning.
Kanskje enkelte burde se på seg selv som "midlertidige" om så er...

Men er det så mange aktuelle ledige nå da.
Teigen i Bryne er vel snart fristilt og han var jo en av kandidatene her da TB fikk jobben.

Det at TB mislyktes og de her kanskje mislykkes kan jo tyde på at materialet heller ikke holder lenger til brukbart lag i 1.div...

Profile  

PostPosted: 10 Aug 2008, 21:45 
Forumlegende

Leste et eller annet sted at Norge nå flommer over av fotballkompetanse som ikke brukes til fotballens beste. Se på TV2s ekspertpanel for eksempel.

Ledige trenere:

Tor Thodesen
Tom Nordlie
Bengt Eriksen
Petter Myhre
Knut Tørum
Steffensen - nylig avgått Brann trener
Sture Fladmark
Kent Bergersen (Assistent i Lyn kanskje?)
Stig-Inge Bjørnebye

Noen flere?

Semb er jo i NFF med u-landslag, og Drillo har vel nok med dette Zebra laget.

Last edited by Karlsen on 10 Aug 2008, 21:50, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 10 Aug 2008, 23:37 
Klubbdirektør

allan wrote:
Vi sitter vel i dag med en av toppfotballens yngste trener duoer!? Den ene har jobbet tett på Skogheim,Amundsen og Berntsen og kjenner klubben ut og inn. Den andre er en coming man som trener med stor faglig tyngde og erfaring fra spillerutvikling. Hvis kil beholder plassen forstår jeg ikke hvorfor i all verden de skal hente inn en Fladmark eller noen andre som kun vil bruke jobben som et springbrett videre i karrieren. Spillergruppa har tydeligvis tillitt til dagens løsning så hvorfor skal supporterene kreve deres hode på et fat hvis klubben holder seg i adeccoligaen. Spennende og se hva dagens duo kunne fått til med ansvar fra A til Å i en sesong. I år har vel mye blitt fastsatt fra TB som det har tatt tid og snu.

Hva hjelper det med erfaring og tyngde fra spillerutvikling. Ingen ting. De må se å få erfaring fra lavere divisjoner. Det så man tydlig i dagens kamp. De er rett å slett for ferske og dårlige i dette gamet.

Profile  

PostPosted: 11 Aug 2008, 12:33 
Reserve

Viktig med erfaring fra viktige kamper når det drar seg til mot slutten av kampene. I så måte har nok våre trenere noe å lære ennå.

Følgende blir vurdert:
Tom Nordlie - Uaktuelt for ham med en klubb med så små midler.
Bengt Eriksen - Hva har han gjort utenom å skravle på TV2 ? Har masse enkle løsninger ser
Knut Tørum - Trives godt i Trondheim og blir nok der til det evt blir noe ledig i Moss
Steffensen - nylig avgått Brann trener (hva slags erfaring har han uten om ass jobb med ansvar for def org)
Sture Fladmark - hva fikk han til i Hødd egentlig ?
Kent Bergersen (Assistent i Lyn og ikke veldig erfaren som hovedtrener - dessuten grue kar)
Stig-Inge Bjørnebye (blir han for pedagogisk og tror at spillerne tar masse eget ansvar - og klarer han å holde seg unna byturer og damene ?)
Semb - han vil bare ha potensiell toppklubb og ikke flytte fra Vestfold.
Drillo - for gammel og ikke helt på nett med det KIL står for spillestilmessig.
Rolf Teigen - Hvorfor det egentlig ? Han har en tydelig og ambisiøs spillestil men hvor god er han til å få innprentet dette i spillerne ? Hva har han fått til i Bryne? Han har ikke kjøpt inn rett spillere/ eller ikke vært tydelig nok med Frode Olsen på hvem han ønsker eller ikke ønsker. Og suksessen hans der tyder vel på at han kanskje trenger litt mer erfaring han og før han er aktuell.
Petter Myhre - trenger vel mer erfaring. Han har prøvd seg i Vålerenga men ikke lykkes veldig. Hva annet har han gjort som hovedtrener - han har ett godt fotballhjerte og hjerne men er han hovedtrener materiale ?
Tor Thodesen - dette er ett navn jeg synes virker spennende.

Last edited by albert on 11 Aug 2008, 12:35, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 11 Aug 2008, 12:38 
Forumlegende

albert wrote:
Viktig med erfaring fra viktige kamper når det drar seg til mot slutten av kampene. I så måte har nok våre trenere noe å lære ennå.

Følgende blir vurdert:
Tom Nordlie - Uaktuelt for ham med en klubb med så små midler.
Bengt Eriksen - Hva har han gjort utenom å skravle på TV2 ? Har masse enkle løsninger ser
Knut Tørum - Trives godt i Trondheim og blir nok der til det evt blir noe ledig i Moss
Steffensen - nylig avgått Brann trener (hva slags erfaring har han uten om ass jobb med ansvar for def org)
Sture Fladmark - hva fikk han til i Hødd egentlig ?
Kent Bergersen (Assistent i Lyn og ikke veldig erfaren som hovedtrener - dessuten grue kar)
Stig-Inge Bjørnebye (blir han for pedagogisk og tror at spillerne tar masse eget ansvar - og klarer han å holde seg unna byturer og damene ?)
Semb - han vil bare ha potensiell toppklubb og ikke flytte fra Vestfold.
Drillo - for gammel og ikke helt på nett med det KIL står for spillestilmessig.
Rolf Teigen - Hvorfor det egentlig ? Han har en tydelig og ambisiøs spillestil men hvor god er han til å få innprentet dette i spillerne ? Hva har han fått til i Bryne? Han har ikke kjøpt inn rett spillere/ eller ikke vært tydelig nok med Frode Olsen på hvem han ønsker eller ikke ønsker. Og suksessen hans der tyder vel på at han kanskje trenger litt mer erfaring han og før han er aktuell.
Petter Myhre - trenger vel mer erfaring. Han har prøvd seg i Vålerenga men ikke lykkes veldig. Hva annet har han gjort som hovedtrener - han har ett godt fotballhjerte og hjerne men er han hovedtrener materiale ?
Tor Thodesen - dette er ett navn jeg synes virker spennende.

Denne gjennomgangen av norske trenere var av det seriøse slaget ;)

Profile  

PostPosted: 11 Aug 2008, 12:51 
Grævling

Når det gjelder Fladmark så er vel de fleste tilhengere av laget ute på øya enige om at han burde ha fått fortsette. Tydeligvis styret som har sviktet der ute, men i stedet for å ta ansvar selv så lurer de seg heller unna med å sparke treneren....vanlig fremgangsmetode for folk uten ryggrad!

Nevstad sitter vel som sportslig leder der ute og klager på jobben til Fladmark, mens han selv har bommet stygt på de fleste spillerene han har hatt ansvaret for å få inn.

Profile  

PostPosted: 11 Aug 2008, 13:20 
Forumlegende

Albert la til Rolf Teigen ja. Han har vel egentlig vært aktuell for KIL ved flere korsveier? Han har forhåpentlig meldt seg av å være aktuell når man ser hva han (ikke) får til i Bryne.

Skal man være dønn realistisk i forhold til lønn etc så ser jeg for meg disse:

Fladmark - Begynner etterhvert å få seg god erfaring, har jo helt sikkert også lært ett og annet i Lyn og har gode resultater derfra som hovedtrener.

Thodesen - Den perfekte til å snu en liten klubbs nedtur. Fargerik personlighet som har potensiale til å bli like populær som Skogen? Sånt trekker folk på kamper.

Bjørnebye - fortsatt up and coming. Ble "laget" her ved Glommas bredd. Har helt sikkert høstet erfaringer etter sine siste jobber. Tungt navn med stort nettverk. Men så var det det med sånne ultra-pedagogoer da, uten humør og sjel..ultra pedagogoer er de aller dårligste til å lære fra seg noe som helst som regel.

Nordlie - For et pr jippo det ville vært! Her kunne mange tjent på et profilert navn, bedrifter som kunne tjent gode penger på å ha han i sin stall. Bor på Lillestrøm (så vidt jeg vet) og det er jo rett borti her.

Ellers har sånne som Steffensen og Myhre tida foran seg, up and coming ambisiøse trenere som vil utvikle seg selv sammen med et lag. Klart at KIL ville vært et fint springbrett for disse.

Bengt Eriksen..vel..jeg liker hans distinkte væremåte, ittno knussel. En sterk personlighet som vet å si ifra..men muligens best han holder seg inni TVen hver søndag. Ivar Hoff er et annet navn som dukket opp nå..for et jækla spetakkel det ville blitt. KIL hadde ihvertfall fått oppmerksomhet!! Men tror vi står over Hoff ja...

Profile  

PostPosted: 11 Aug 2008, 13:30 
Reserve

Sture Fladmark kan ha tilhengere blant Hødd supporterne ennå, men hva ville vi ha sagt hvis han var her og vi var i samme situasjon som Hødd ?
Hødd har neppe gjort mer enn akkurat å innfri forventningene. jeg vil vel si at de har skuffet litt i forhold til de andre nyopprykka lagene med omtrent samme ressursgrunnlag.
Tror dessverre ikke han er rett mann for KIL.

Thodesen derimot tror jeg er en spennende kar ;) Han er nok mulig å få hit og.

Profile  

PostPosted: 11 Aug 2008, 14:02 
Forumlegende

Thodesen?

Tja, ikke akkurat den jeg ville satse på.

Var det ikke han som sutret fordi Mjelde ble Brann-trener.
Mente han selv skulle bli det fordi han hadde "1 kurs" mer enn Mjelde.

øøøhhh --- utsagnet diskvalifiserer allerede i mine øyne...(sett nok av slike)...

Nå ble jo Mjelde seriemester.
Ok- Thodesen til cupfinalen.
Men dit kom Skarsfjord også.
Men nå tar vel Haugesund 4.plassen da kanskje...

Profile  

PostPosted: 11 Aug 2008, 14:05 
Reserve

Fordelen med Thodesen er at han har jobbet seg opp den harde veien og "sutringa" som du nevner var vel fordi han følte seg forbigått og mente han var bedre kvalifisert enn Mjelde. Dessuten brukte mjelde tid på bli mester :)

Men Thodesen er en kar som ikke er vant med masse ressurser og som jobber hardt og heller ikke tar for mye plass i media (i forhold til promotere seg selv). Tror han vil kunne bli en kar som kan bli over litt tid hvis han trives i KIL.(kontinutet)

Profile  

PostPosted: 11 Aug 2008, 16:31 
Forumlegende

albert wrote:
Men Thodesen er en kar som ikke er vant med masse ressurser og som jobber hardt og heller ikke tar for mye plass i media (i forhold til promotere seg selv). Tror han vil kunne bli en kar som kan bli over litt tid hvis han trives i KIL.(kontinutet)

Tja, han var jo assistent i Brann og Flora Talinn (det største idrettslaget i Talinn)....men ok, assistent...

Norheimsund --- opp og ned på 2 år...

Sandefjord hadde vel et langt større budsjett enn KIL i det året (2005) de kjempet mot hverandre i 1.div?

Men sikkert en hyfsad trener.
Men det er jo ofte forskjellige oppfatninger...

Profile  

PostPosted: 11 Aug 2008, 20:38 
Reserve

Tror Thodesen er mulig å få hit. En del av de andre som Drillo, Semb, Nordlie etc er helt urealistiske :) Men tar gjerne en diskusjon om andre aktuelle karer men dumt å diskutere uoppnåelige ting :) lov å drømme men kanskje ikke så aktuelt å diskutere.

Bedre å tenke Thodesen, Fladmark, Amundsen evt andre aktuelle. Og starte en pro og kontra diskusjon der ;) Av de nevnte er jeg mest for Thodesen da jeg føler han har mest tyngde av de nevnte.
Amundsen er heller inget dårlig alternativ selv om han var ute og etterlyste ett tilbud fra Løv-Ham i dagens avis. Så om han vil tilbake etter behandlingen sist det vet jeg ikke ;)

Profile  

PostPosted: 11 Aug 2008, 21:07 
Forumlegende

albert wrote:

1) Tror Thodesen er mulig å få hit. En del av de andre som Drillo, Semb, Nordlie etc er helt urealistiske

2) Bedre å tenke Thodesen, Fladmark, Amundsen evt andre aktuelle. Og starte en pro og kontra diskusjon der ;) Av de nevnte er jeg mest for Thodesen da jeg føler han har mest tyngde av de nevnte.

3)
Amundsen er heller inget dårlig alternativ selv om han var ute og etterlyste ett tilbud fra Løv-Ham i dagens avis. Så om han vil tilbake etter behandlingen sist det vet jeg ikke ;)

1) Sikkert kanskje mulig...De andre er selvsagt helt umulige. Det vet vi.

2) Ja, han har jo et par opprykk, et par nedrykk og 1 cupfinale, men også da selvsagt erfaring på toppnivå 1.
Av en eller annen grunn har jeg aldri likt TT.
Det kan komme av at jeg aldri har likt Sandefjord.
Årets mål: Seier hjemme som Sandefjord...

3) http://www.bt.no/lokallokal/fyllingsdal ... 610170.ece
Her fikk du da også svar på hvorfor permisjon.
Han har ingen direkte slekt i Kongsvingerområdet, men har et hus i odalen, og selvsagt mange kjenninger heromkring.

Nå er kanskje ikke Kongsvinger noe mer naturlig valg enn de andre tilbudene, eller for den saks skyld Bergen etter hvert.
Typen var jo i Brasil lenge også, så han er neppe en som er "stedbunden" uten videre.

Last edited by ivo on 11 Aug 2008, 21:11, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 11 Aug 2008, 21:28 
Forumlegende

ivo wrote:
2) Ja, han har jo et par opprykk, et par nedrykk og 1 cupfinale, men også da selvsagt erfaring på toppnivå 1.

Får jeg en cupfinale skal jeg i hvertfall ikke syte, har venta på cupfinale med kil siden Kaasa skøyt i filler tverrliggeren på Åråsen.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 94 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]