Emil Svensson wrote:
Regner med at alle supporterne her inne har middels peil på fotball. Det vil si at de kan navnet på mange trenere, men at kjennskapen kun er gjennom media. Mediebildet av en trener er ofte noe upresist.
Mitt inntrykk av trenerne er følgende: De mest profilerte norske trenerne tar fryktelig mye plass, er ikke spesielt dyktige på treningsfeltet og har et enormt behov for å synes hele tiden. Tom Nordlie, Henning Berg, Uwe Rösler, Kjetil Rekdal, Dag E. Fagermo har en oppførsel som ikke er ledere verdig og har et enormt ego. Den faglige kompetansen er også veldig varierende hos disse. Derfor har de ikke all verdens holdbarhet.
Nå er jeg spent

kjenner du alle disse trenerne slik at du vet at den faglige kompetansen er varierende? Eller baserer du deg på mediebildet som er skapt ?
Tror alle disse du nevner er dyktig på fotball og kanskje noen av de til og med kan mye om trening generelt, men de er sikkert ikke ferdig utlært og kan sikkert ha mangler på andre områder som ledelse, erfaring etc. Svenskene har en litt annen balast og jeg tror ikke vi skal generalisere så mye for da ender vi opp med at vi må ha en svenske - uansett hvilke kvaliteter han innehar.
Tror man skal lete etter en trener som har:
1. Har en klar og tydelig spillestil - om det er Nordlie, drillo, eller en eller annen stil spillere egentlig ikke så store rollen bare han klarer å formidle den til spillergruppen med overbevisning. Og at den er utviklende for spillerne (mest viktig på lengre sikt)
2. Han er inneforstått med de rammene han får i KIL og at de antageligvis ikke vil endre seg nevneverdig kommende åra (hvis ikke vi finner en veldig rik onkel som vil sprøyte inn uhemmet med penger)
3. Er utviklingsorientert slik at vi kan utvikle spillere videre og selge slik at det kommer inn litt penger i kassa.
4. Har kontaktflate som gjør at vi kan plukke opp spillere fra 2. div (slik blant annet glimt gjør) og evt 3 div. og utvikle dem til spillere hos oss.