KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 17:49

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ] 
Author Message
 Post subject: Til Øyvind Eide
PostPosted: 21 Jul 2008, 09:57 
Reserve

Kjære Øyvind!

Laget du trener ligger sist i Adeccoligaen.
Laget du trener har færrest poeng i Adeccoligaen.
Laget du trener har scoret minst mål i Adeccoligaen.
Laget du trener har ikke scoret på 360 minutter (4 kamper) i Adeccoligaen.
Laget du trener har sluppet inn nest mest mål i Adeccoligaen (bare Alta har flere baklengsmål).

Etter at laget ditt tapte for et lag som har 12 poeng mer enn ditt lag sa du følgende:
"Dette er det dårligste laget i 1. divisjon".

Da har jeg bare en ting å si til deg Øyvind:
"KIL Toppfotball er det første laget, og trolig det siste, i Norge som har forsøkt seg med en blind trener".

God bedring!

Profile  

Post subject: Re: Til Øyvind Eide
PostPosted: 21 Jul 2008, 10:18 
Klubbdirektør

Reagerte på dette jeg også. Går ikke an å si så mye dumt. Han satt vel for det meste i bua, så han så vel ikke kampen

Profile  

PostPosted: 21 Jul 2008, 10:56 
Forumlegende

Lurer også på hvilken definisjon han har på ordet "lag". Spiller for spiller er antagelig KIL bedre. (Uten at jeg kjenner Sundet noe særlig) Men definerer han lag som..ja lag, altså jobbe sammen som en enhet, organisering og en tråd i det som foregår ja da tar Eide objektivt feil.

Sundet er bedre enn KIL i dette:
- Defensiv organisering
- Lagmoral/arbeidsvilje
- Enkle men effektive offensive retninglinjer - noe så banalt som helhjerta offensive løp
- Dødballer defensivt og offensivt
- Omstilling fra forsvar til angrep og vice versa

Alle disse punktene er i hovedsak trenerskapt...

Javel, kjedelig møkkafotball, kynisk og lite underholdende. Men effektivt. Gi meg "Sundet-fotball" any day dersom det er det som skal til for å skape resultater. Så Eide, ja du har nok spillere som er mer tekniske og har en slags intensjon om å "underholde". Men Sundet har over dobbelt så mange poeng....

Profile  

PostPosted: 21 Jul 2008, 12:15 
Klubbdirektør

Er vel bedre å spille kynisk fotball og vinne kamper. Er jo målene som teller.

Profile  

PostPosted: 21 Jul 2008, 20:24 
Forumlegende

Emil Svensson wrote:
Kjære Øyvind!

Laget du trener ligger sist i Adeccoligaen.
Laget du trener har færrest poeng i Adeccoligaen.
Laget du trener har scoret minst mål i Adeccoligaen.
Laget du trener har ikke scoret på 360 minutter (4 kamper) i Adeccoligaen.
Laget du trener har sluppet inn nest mest mål i Adeccoligaen (bare Alta har flere baklengsmål).

Etter at laget ditt tapte for et lag som har 12 poeng mer enn ditt lag sa du følgende:
"Dette er det dårligste laget i 1. divisjon".

Da har jeg bare en ting å si til deg Øyvind:
"KIL Toppfotball er det første laget, og trolig det siste, i Norge som har forsøkt seg med en blind trener".

God bedring!

Meget godt uttrykt.
Minner mye om en nyutklekt akademiker som tror man selv er verdensmester, helt til man oppdager at verden er litt annerledes enn i teoriene...

Man forstår godt at man er nedenfor etter et tap hvor man tross alt prøvde og skapte en del.
Hadde man bare kommentert sterkt rundt det og ikke "angrepet" motstanderne, så hadde man hatt sympati.
Nu er det bare talentløst...

Profile  

PostPosted: 21 Jul 2008, 22:59 
Reserve

Karlsen:Hva gjør man hvis det er slik at dette faktisk kreves fra trenerene,men spillerene ikke evner/forstår/gidder og gjøre noe med det? Kanskje spillerene ikke er gode nok? Hvis du og dine kolegaer i Kil fotball ser hva som er feil og hva som er trenerstyrt så er jeg ganske sikker på at resursteamet ser det samme. Hvis ikke får jo bare Steen,Eide og Kristiansen trene gutter 12 år og Karlsen og co ta over skuta!?Alle forstår vel også nå hvorfor Eide skjelden utaler seg i media. Ikke helt heldig med den....

Profile  

PostPosted: 22 Jul 2008, 08:39 
Forumlegende

allan wrote:
Karlsen:Hva gjør man hvis det er slik at dette faktisk kreves fra trenerene,men spillerene ikke evner/forstår/gidder og gjøre noe med det? Kanskje spillerene ikke er gode nok? Hvis du og dine kolegaer i Kil fotball ser hva som er feil og hva som er trenerstyrt så er jeg ganske sikker på at resursteamet ser det samme. Hvis ikke får jo bare Steen,Eide og Kristiansen trene gutter 12 år og Karlsen og co ta over skuta!?Alle forstår vel også nå hvorfor Eide skjelden utaler seg i media. Ikke helt heldig med den....

Usakligheter gidder jeg ikke å svare på. Jeg har skrevet det jeg har skrevet. Det finnes helt sikkert fagpersoner som kan rive filler av mine argumenter. Så kjør på med det. Kanskje har jeg fra mitt ståsted fullstendig feil? Javel, si imot meg da, på en saklig måte. Det er det som er poenget med å mene. Det er det som er poenget med å debattere.

Mine punkter i det forrige innlegget er det JEG har sett på banen. Om noen bedre skolerte har sett noe annet så er vel å rive filler av mine argumenter som å rappe sukkertøy fra en småunge?

Så Allan: Har jeg feil i alle disse punktene ber jeg deg om å ta for deg ett og ett og forklare hvorfor jeg tar feil. Og jeg lærer noe av det. Disse punktene vil jeg du skal si imot meg på Allan:

Sundet er bedre enn KIL i dette:
- Defensiv organisering
- Lagmoral/arbeidsvilje
- Enkle men effektive offensive retninglinjer - noe så banalt som helhjerta offensive løp
- Dødballer defensivt og offensivt
- Omstilling fra forsvar til angrep og vice versa

Profile  

PostPosted: 22 Jul 2008, 09:41 
Reserve

Jeg er enig i at det er et trenerproblem her. Har sett en del kamper nå og det er vanskelig å se noe mønster i noe som helst. I en slik situasjon laget nå er i kan jeg vanskelig tenke meg at en (to) trener uten særlig erfaring og pondus er de rette til å snu dette. Tviler på at gutta har så stor tro på det heller. Ser i hvert fall ikke sånn ut på banen. Pengene som kommer inn bør etter min mening gå til en trener med pondus, egasjement, erfaring og en PLAN. Det er det viktigste akkurat nå. Gutta kan hvis de får trua, det får de ikke med dagens trenere (Eide og Kristiansen)

Profile  

PostPosted: 22 Jul 2008, 09:44 
Reserve

Det Karlsen skriver er gjerne kjennetegnet for de fleste bunnlag. Lagene sliter med dårlig struktur defensivt og virker totalt planløse framover. På grunn av dette blir spillerne usikre og utrygge, da ser det ut som de ikke gidder å yte noe. Jeg er helt overbevist om at alle KIL-spillerne har skjønt alvoret og gjerne vil dø for at klubben berger plassen. Men kombinasjonen dårlig struktur og mange vonde opplevelser skaper utrygghet som igjen gir passive spillere.
Dødballer har nok litt med spillertyper å gjøre. KIL har ingen maskiner som rydde vei.

Profile  

PostPosted: 22 Jul 2008, 11:32 
Forumlegende

Dette er litt morsomt.

Da TB tok over etter VS var det flere som bemerket hvor mye bedre organisert og bedre generelt man ble bakover veldig raskt. Det var like mye tut og kjør bakover under VS, men også noe helt annet framover.

Under TB fikk man 12 baklens på 6 kamper.
Under de nye har man nå 16 baklens på 8 kamper.
2 baklengs i snitt under begge regimene.

Før scoret man 5 på de 6 kampene.
Nå har man 7 på de 8 kampene.
I prinsippet det samme.

På de 6 første fikk man 2 p (0,33)
På de 8 neste fikk man 6 p (0,75)
Hadde TB fått 1 ekstra kamp som man hadde vunnet ville snittet blitt 0,71, altså det samme.
Hadde man bare fått U mot Sogndal ville snittet blitt 0,5 (og det var ikke langt unna...)

TB: 0-2-4
nå: 1-3-4
Like mange tap, men altså Sogndalsseieren i prinsippet eneste forskjellen strikt sett.

Under TB var det 1 (av 6) kamp man ikke skåret i.
Under de nye har man ikke skåret i 5 av 8 kamper.

Konklusjon:
Sogndalsseieren er selvsagt meget viktig og sørger for noe penere tall på poengene selvsagt.
Men ut over den er det faktisk ikke noen bedring i det hele tatt.
På noen felter enda dårligere enn under TB.

Kommentar:
Med 16 kamper igjen skal det mye til om dette ikke bedrer seg for de forskjellige beregningene.
Man har jo mye å ta av og 3-poengere gir store utslag.
Hvis ikke, kan det gå ille...

Men så langt ser man at trenerskifter ga et løft slik det ofte gjør da man etter Start-tapet hadde U-U-S før man fikk 3 tap og 1 U.

Profile  

PostPosted: 22 Jul 2008, 14:32 
Materialforvalter

Syns du har glemt en viktig faktor etter min mening: Skader.
Eide har ikke hatt samme spillerstall å velge fra som TB faktisk...
Så han har flere poeng enn TB med antatt dårligere spillerstall.
Skal man først analysere, så må man se på ALLE faktorer.

Profile  

PostPosted: 22 Jul 2008, 15:29 
Klubbdirektør

Karlsen har rett i alle sine punkter, :lol: Men jeg syns spillerne heller burde drible 3 ganger en ingen. De burde også skyte 5 ganger en ingen gang. De må tørre å prøve. En gang så løsner det og da kommer poengene også. Er heller bedre å drite seg ut noen ganger en å aldri prøve på noe spesielt. Spillerne blir ikke så dårlige bare på et halvt år. Men det stopper opp litt når Torp spiller ving for første gang på 1 år. Han kommer mye bedre til sin rett i midten. Men det er vel derfor rytmen i spillet ikke blir bra, Eide og co for bruke dem der de har spilt før og ikke begynne å rokkere for å prøve noe nytt. Det går ikke,

Profile  

PostPosted: 22 Jul 2008, 20:08 
Forumlegende

Tilskuer wrote:
Syns du har glemt en viktig faktor etter min mening: Skader.
Eide har ikke hatt samme spillerstall å velge fra som TB faktisk...
Så han har flere poeng enn TB med antatt dårligere spillerstall.
Skal man først analysere, så må man se på ALLE faktorer.

Nei, faktisk ikke.
Heller ikke dårlig form.

Skader er ikke en metrisk variabel og vil i beste fall kun kunne brukes til synsing når man viser forholdene med tall.
Som du selv sier "antatt".

Om et lag skulle rykke ned, slipper det ikke nedrykk grunnet eventuelle påvirkende skader.
Kan heller ikke se noe særlig av betydning i så måte heller når man ser hvordan de aktuelle ellers har vært.
Kan du?

Faktum er også at under TB fikk man i 2007 like mange poeng som under Skogen i 2004.
Skogen ble da genierklært, mens den andre hadde flaks...
Men de nakne tall viser like god output i poeng...

Profile  

PostPosted: 22 Jul 2008, 21:30 
Materialforvalter

Tja...tjo...
Litt enig.
Men tror at Man Utd garantert ikke hadde vunnet PL og CL denne sesongen hvis Ronaldo hadde vært skadet store deler av sesongen.
For å dra en utrolig vag sammenligning...

Profile  

PostPosted: 23 Jul 2008, 12:11 
Forumlegende

Tilskuer wrote:
Tja...tjo...
Litt enig.
Men tror at Man Utd garantert ikke hadde vunnet PL og CL denne sesongen hvis Ronaldo hadde vært skadet store deler av sesongen.
For å dra en utrolig vag sammenligning...

Joda, i en dyptgående analyse er jeg enig i detr med skader og form etc.

Men det var ikke meningen her.
Da ville man måttet bruke mye tid på og blant annet vekte for form når x1, x2 etc ble skadet etc.
og masse annet sånn.
Det ville kunne blitt noen omfattende og morsomme oppsett!

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]