KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 17:43

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 78 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 14 Jul 2008, 18:20 
Trener

ivo wrote:
Emil Svensson wrote:
Hallo Ivo, poenget mitt er at KIL selger kvalitet og kjøper vrak. Hvis Ørjan er så god som alle vil ha det til hadde han vel klart å spille for Sandejord.

Vrak og vrak...
Nå var vel situasjonen i Sandefjord da en litt annen enn i dag...
Da skulle vel spilleren leies ut for å komme tilbake / oppnå et visst nivå.
En fair sak det.
At klubben som en TL-lag så ikke finner rom for ham er jo ikke egentlig sensasjonelt som en hendelse.

At KIL ofte selger sine presumptivt beste er situasjonen klubben er i økonomisk.

Poenget ditt ble at Sandefjord selger a og kjøper b...
Så kan du utvide det slik du selv sier også, om man vil.
Ok.

Faktisk et veldig godt poeng fra ivo her. Ørjan hadde vært langtidsskadet i Sandefjord, og ble sendt til oss for å "trene seg opp", da SF i eliteserien lå et stykke unna nedrykk. At han ikke kom opp på et godt nok nivå igjen før han signerte for oss kan vi bare prise oss lykkelige over, da han har vært av våre beste i år. (Igjen)

At SF senere, etter at Ørjan signerte for oss permanent vel å merke, rykker ned og tauer inn Nystuen er ingen forkleinelse for Ørjan. Det er vel mere en nedtur for Nystuen som ble "kastet ut" fra Stabæk, og forhåpentligvis billigere å løse fra kontrakten enn f.eks Ørjan.

Så selv om vi ofte selger kvalitet så hender det innimellom at vi får inn kvalitet også....

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 Jul 2008, 18:28 
Trener

Janko wrote:
Spillerne må gå i seg selv. Dem er jo nesten like slappe på treningene også. Er ikke mye innsats der nei. Ung gutta er de som kjemper mest. Mens de rutinerte tar det rolig. Er vel ikke sånn det skal være. Virker som om de har mista trua på å vinne kamper. Pat skulle gi seg i 2007, men fikk tilbud om å bli med et par år til. Samme med Fremming. Tror ikke Pelu hadde hvert reddnings mannen her nei. Samuelsson er jo bare en skygge av det han var i fjor. Han må jo prøve å gjøre seg spill bar,ikke hjemme seg hele tiden. Han har fått mange innlegg fra sidene uten å ha hvert i nærheten av å score. Men så lenge det ikke er konkuranse om plassene trenger man ikke kjempe så mye for å komme med på laget.

Enig i mesteparten av det du skriver her, men jeg savner faktisk Lindau mer enn Pelu. Både en leder og en fantastisk spiller.

Nå ser jeg ikke treningene selv, men det er interessant å se det du skriver om innsatsen. Syns faktisk dette viser seg i kamp også. Digerud har hittil spilt bedre enn Samuelsson, og mot Hønefoss var Jahr den eneste utespilleren som kan få godkjent-stempel. Med litt flaks på skadefronten håper jeg faktisk på følgende 11`er i neste kamp:

Conny

Strømnes - Johansen - Ryen - Nilsen

Ørjan - Torp - Sylling (Krogh)

Jahr - Digerud - Tuelo

Benken: Samuelsson - (krogh) - Eriksen - Destin - Pat - Fremming

Og om Pat, Fremming, Moen og Destin ikke får fornyet kontrakt neste år, så er ikke det akkurat noe jeg kommer til å gråte meg i søvn over, for å si det slik.....

Profile  

PostPosted: 14 Jul 2008, 22:11 
Forumlegende

Det er desverre ingen enkle svar på hvordan vi skal krabbe oss opp fra den gjørma vi befinner oss i nå, hadde det vært det hadde vi ikke vært der. Men noen ting hadde nok hjulpet, f.eks å få ansatt en hovdetrener, forsterke laget (dersom man har råd), skulle da helst ha sett en midtbanegeneral som pri.1 å få inn. Nå får vi bare brette opp ermene og ta hver enkelt kamp som en cupkamp hvor vi ikke har noe å tape og så får vi telle opp i slutten av Oktober. Det hadde vært for j.... å rykke ned en sessong hvor kun 2 lag rykker ned :evil:

Profile  

PostPosted: 15 Jul 2008, 11:13 
Forumlegende

Dersom det stemmer det Janko sier [og Janko virker oppegående]

- at spillerne er "slappe" på treningene

så er det
a) en problem hos spillerne
b) et lederproblem...
Da er det bare å be spillerne gå hjem og komme tilbake når de gidder å yte...

Kanskje er Den Sterke Lederen som Karlsen etterlyser det sikreste...
Men dette er neppe helt lett når man har tilbudt en person trenerjobb fra nyttår av - en som ikke kan komme nå!
Så løsninger utenfra nå kan synes vanskelige eller så dyre at det ikke går an...

Videre er det rimelig å anta at spillere som gjorde det bra i 2007 også kan gjøre det i 2008.

Man har jo midtbanefolk som Torp og Berg-Hansen og Strømnes.
Derfor bør man ha general nok der.
Man henter neppe inn noen bedre "general" nå uten å betale store summer.

4-5 nye spillere er neppe realistisk om de skal ha slik klasse at man VET at de passer inn og tilfører noe. Noe annet er et sjansespill.
Så må man vurdere de forskjellige omkostningene rundt dette.

Nei, man må nok i all hovedsak bruke de ressurser man har per idag,

Profile  

PostPosted: 15 Jul 2008, 11:36 
Spiller

Apropos midtbanegeneraler; det er jævlig viktig at Carl-Erik Torp blir frisk og rask så fort som mulig, han er uunnværlig slik det er nå. Og han er absolutt den beste og viktigste rutinerte spilleren KIL har i år (ved siden av Sylling og Conny).

Kampen mot Hønefoss borte var jo for så vidt en kamp en før sesongen kunne regne med at KIL ville tape, men Nybergsund neste helg må vi da jaggu vinne! Kjett å ikke være Hedmarks nest beste lag en gang.

Men det blir en fryktelig vanskelig kamp, for all del. Sundet imponerte stort da de hentet opp 2-0 ledelsen mot Sparta, og det beviser at de kriger til siste spillerminutt.

Jeg sier som trener Ola Brenden: Itte gløm å væra aggresive!

Profile  

PostPosted: 15 Jul 2008, 11:46 
Forumlegende

Zambrotta wrote:
Apropos midtbanegeneraler; det er jævlig viktig at Carl-Erik Torp blir frisk og rask så fort som mulig, han er uunnværlig slik det er nå. Og han er absolutt den beste og viktigste rutinerte spilleren KIL har i år (ved siden av Sylling og Conny).

Kampen mot Hønefoss borte var jo for så vidt en kamp en før sesongen kunne regne med at KIL ville tape, men Nybergsund neste helg må vi da jaggu vinne! Kjett å ikke være Hedmarks nest beste lag en gang.

Men det blir en fryktelig vanskelig kamp, for all del. Sundet imponerte stort da de hentet opp 2-0 ledelsen mot Sparta, og det beviser at de kriger til siste spillerminutt.

Jeg sier som trener Ola Brenden: Itte gløm å væra aggresive!

Enig i at Torp er viktig, men som de andre vi har på midten så er han også best deffensivt som aggresiv ballvinner. Ørjan skulle være den som tok over etter Solan som offensiv drivkraft på midten, men jeg syns ikke han har slått til som forventet. Ørjan har vist seg veldig god i indreløperrollen tidligere, men han har slitt i år og selv om han til tider viser glimrende teknikk så går han seg litt fast og velger tungvinne løsninger. Så det jeg savner mest er en sentral på midten.

Profile  

PostPosted: 15 Jul 2008, 12:41 
Klubbdirektør

Den løsningen trenerne brukte i helga var jo borti natta. Dem putter ikke Pat i midten og Jahr som ving. Hadde blitt bedre hvis dem hadde byttet om de to. Jahr var bra han, men ikke Pat. Er ikke første gangen man bruker spillere der dem ikke hører hjemme. Krogh er heller ingen ving. Men blir plasert der. Han spiller på midten på junior og b laget. Du for ikke bra spillere når dem blir plasert der dem ikke hører hjemme. Sylling er bedre i midten en som ving. Så bare hvor mye bedre Jonas Johansen ble når han kom i forsvaret, Han også likte seg dårlig på midtbanen. Men dem må vel bruke spillerne der dem ikke har noe annet valg. Men det er jo 17 kamper igjen, det vil si 51 poeng. Burde vel klare å kapre 12-15 poeng til. Det skulle vel holde til videre spill i adeccoen. Og så burde ledelsen bare bruke 1 trener ikke hele den hurven de har nå. Ingen av de 4-6 stk de har nå har samme fotball filosofi. Så det er ikke enkelt å vær spiller da.

Profile  

PostPosted: 15 Jul 2008, 13:25 
Spiller

Janko wrote:
Den løsningen trenerne brukte i helga var jo borti natta. Dem putter ikke Pat i midten og Jahr som ving. Hadde blitt bedre hvis dem hadde byttet om de to. Jahr var bra han, men ikke Pat. Er ikke første gangen man bruker spillere der dem ikke hører hjemme. Krogh er heller ingen ving. Men blir plasert der. Han spiller på midten på junior og b laget. Du for ikke bra spillere når dem blir plasert der dem ikke hører hjemme. Sylling er bedre i midten en som ving. Så bare hvor mye bedre Jonas Johansen ble når han kom i forsvaret, Han også likte seg dårlig på midtbanen. Men dem må vel bruke spillerne der dem ikke har noe annet valg. Men det er jo 17 kamper igjen, det vil si 51 poeng. Burde vel klare å kapre 12-15 poeng til. Det skulle vel holde til videre spill i adeccoen. Og så burde ledelsen bare bruke 1 trener ikke hele den hurven de har nå. Ingen av de 4-6 stk de har nå har samme fotball filosofi. Så det er ikke enkelt å vær spiller da.

Hmm, du har vel et poeng der angående det med mange trenere. Fort gjort å trekke fram Rema 1000-sitater som "det enkle er ofte det beste", og "jo flere kokker jo mer snørr", osv... Det har jo vært litt av strategien til Vålerenga i år også de greiene der (uten sammenlikning for øvrig), og de har jo ikke akkurat hatt braksuksess (untatt to siste kamper).

Profile  

PostPosted: 15 Jul 2008, 17:32 
Forumlegende

ivo wrote:
Dersom det stemmer det Janko sier [og Janko virker oppegående]

- at spillerne er "slappe" på treningene

så er det
a) en problem hos spillerne
b) et lederproblem...
Da er det bare å be spillerne gå hjem og komme tilbake når de gidder å yte...

Nei, man må nok i all hovedsak bruke de ressurser man har per idag,

Gode poenger Ivo. Jeg mener at en god trener ikke tillater slendrian på trening. Jeg, og flere trenerkolleger i breddefotballen jeg har diskutert denne problemstillingen med, er ganske klare på riktig og god treneratferd i sånne situasjoner: Vi blir sjelden rasende. Vi tolererer feil, en dårlig dag og at spillere mislykkes. Men slapphet og sløvhet, og ikke gidde, har gjort meg fly forbanna et par ganger denne sesongen som trener. DET er legitimt! Enhver trener må røske opp i sånne ting. Og jeg tar det da som en selvfølge at KIL Toppfotballs spillere ikke tør annet enn å komme på trening og yte sitt beste? (Selv om rapportene tilsier noe annet...)

Ivos punkt a). Joda, jeg er enig, enhver profesjonell bør gå i seg selv. Og det regner jeg med de gjør nå også. Vinnere reiser seg etter en smell. Så jeg skal ikke kritisere spillerne, jeg skal påpeke en ekte tro på at de nå viser helt andre takter mot Nybergsund. Uansett hvem som måtte sitte på benken med status som trener.

Ressurser: Selvfølgelig rett, vi eier vel ikke nåla i veggen, og det vi eier forsvinner etter innbrudd.. Men det viktigste er å være best på det som er gratis. Innsats og tæl for eksempel.

Profile  

PostPosted: 15 Jul 2008, 21:43 
Reserve

Det som blir sagt her om treningene er det stikk motsatte av hva jeg har sett og hørt.. og jeg prøver og se minst en trening i uka (jeg er eneste tillskuer). Spillerene har bra guts på trening og ett utrolig trykk i kortbanespillet. Det går ofte en kule varmt. Problemet er at det er motsatt i kamp hvor det knyter seg helt og innsatsen uteblir. Uansett må motivasjonen for og gi alt for klubben komme innenfra hos spillerene! Ellers må jeg si Glen Atle Larsen er en fantastisk fotballspiller. Han kan bli en joker i kampen om overlevelse.

Profile  

PostPosted: 15 Jul 2008, 21:50 
Forumlegende

allan wrote:
Det som blir sagt her om treningene er det stikk motsatte av hva jeg har sett og hørt.. og jeg prøver og se minst en trening i uka (jeg er eneste tillskuer). Spillerene har bra guts på trening og ett utrolig trykk i kortbanespillet. Det går ofte en kule varmt. Problemet er at det er motsatt i kamp hvor det knyter seg helt og innsatsen uteblir. Uansett må motivasjonen for og gi alt for klubben komme innenfra hos spillerene! Ellers må jeg si Glen Atle Larsen er en fantastisk fotballspiller. Han kan bli en joker i kampen om overlevelse.

Jeg håper selvfølgelig du har helt rett. Intet hadde vært bedre enn det:)

Profile  

PostPosted: 15 Jul 2008, 21:52 
Spiller

Quote:

Hvordan går det egentlig med Glenn Atle Larsen? Lenge til vi kan se ham spille?

Profile  

PostPosted: 15 Jul 2008, 21:58 
Klubbdirektør

Zambrotta wrote:
Quote:

Mitt tips ALDRI på A laget et skikkelig bommkjøp dessverre.

Profile  

PostPosted: 15 Jul 2008, 22:06 
Spiller

Jada-jada wrote:
Zambrotta wrote:
Quote:

Mitt tips ALDRI på A laget et skikkelig bommkjøp dessverre.

Hmm, det var svært så pessimistisk, men det er vel vanskelig å være noe annet i disse dager. En kan jo fort frykte at ståa er slik som med Destin Makumbu; etter å ha blitt litt blendet av en "spennende CV", viser det seg at han er "for god for tredjedivisjon" men "holder ikke adeccoliganivå".

Profile  

PostPosted: 17 Jul 2008, 00:28 
Trener

Sant, men nå har jo G.A. Larsen spilt i skotsk toppserie, så jeg har håp om at han kan være en kjempesignering når han blir frisk. Litt som Lindau som kom til oss skadd, og var skadd 1 år, før han virkelig viste hvem han var.

Så jeg krysser fingrene for Larsen og at han kan løfte oss.

Last edited by JoKr on 17 Jul 2008, 02:21, edited 1 time in total.
Personlige uenigheter tas opp via PM eller lignede. Og har ingenting i en kamptråd å gjøre

Profile  

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 78 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]