KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 16:32

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 78 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 14 Jul 2008, 05:52 
Forumlegende

Raggen wrote:

En trener har allerede fått reise, noe tydelig en del spillere var glade for, så da er det vel på tide at de selv tar opp hansken og legger ned det arbeidet som behøves. Det er i hvert fall ikke bare trenere det skal stilles spørsmålstegn ved slik det nå ser ut, her må hele gruppa gåi seg selv.

!

Det der er et knakande godt poeng Raggen.

Allan: Åge Steen er lite involvert, Sigernes er det sjelden noen har sett den siste tiden. Hadde Åge hatt heltidsansvar og lagt alle premisser ville det stilt seg annerledes. Han er en klok mann med mye erfaring.
Eide er C-trener..javel. Det er det sannelig min hatt en del i breddefotballen som er også, og er således intet kvalitetsstempel alene. (Selv om breddefotballen er heldige med mine kolleger som er C-trenere)Eide er en reflektert fyr og dyktig spillerutvikler, ja. Men å være hovedtrener for et Adeccoligalag krever litt mer. Kristiansen er like uerfaren og har sin spisskompetanse på keepere.

Hyggelige karer, helt sikkert up and coming trenere. Men slett ikke klare for å styre en Adeccoligaskute.

Og jeg vet det er spillere som tviler på om de to er de rette til å snu dette.

Jeg har heller ingen tro på at "gud og hvermann" kan trene KIL, samtidig, slik det er nå. Jeg har mer tro på en sjef som er der fulltid.

Hvem kunne dette vært?
Har jo tidligere lansert Terje Holt, han er nok den sterkeste lokale kandidaten som kunne vikariert ut sesongen. Faglig sterk, god kommunikator og har en naturlig autoritet.

Olav Nysæther er en ringrev som har vært i fotballen lenge. Nå kjenner ikke jeg helt til hans trenerbakgrunn, men er ihvertfall en god sportslig leder og har helt sikker tnoe å bidra med på feltet.

Even Pellerud, er han på Vinger igjen nå? Isåfall få den karen ned på Gjemselund!

Men det mest sannsynlige (?) kunne vært å satt inn Åge Steen permanent på fulltid med ansvar for å lede kamper også.

Avslutter med å kopiere Raggens siste setning:

.....NOE MÅ SKJE NÅ!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 Jul 2008, 10:43 
Reserve

Åge satt på benken i sogndal og styrte treningene i forkant. Sigernes satt på benken i Sandefjord og hadde i følge flere av spillerene hovedansvaret for treningene under em pausen. Karlsen har skreket etter disse to i flere innlegg her på forumet og det blir for dumt og si at disse ikke er innvolvert.Se på bildeseriene som ligger på glåmdalen sine nettsider så ser du jo at disse er med. Olav Nysæter som trener???Han har ikke tid til og jobbe som sportssjef engang,men skal nå ta over som trener? Tror du bør ta en tur på Gjemselund og se hva som faktisk er virkeligheten Karlsen. Kanskje vi bare skulle glemme 80 og 90 tallet og prøve og finne en trener som kan fotball anno 2008. Det har skjedd ting i fotball siden vi var i tippeligaen.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 Jul 2008, 11:31 
Klubbdirektør

Jeg er helt enig med allan og nå må man slutte å pjatte om trenerspørsmålet og fukusere på spillerne

Troppen er for dårlig i år og ingen av de nye som har kommet inn har slått i gjennom..

Det nevnes Pelu,Lindau og Stormoen men hvorfor ikke med å ta årets back i fjor Kris S samt en solig høyre back Kamark i samme slengen så er halve 11vern borte. Da heller ikke Samuelsson,Sylling, Torp og Ryen er i nærheten fjorårsform og resten av gjengen ser ur som skremte høns så må man se at dette går ikke lenger.

I fjor så fikk Fremming,Pat og Nilsen bare få min på banen grunnet de var for dårlige og i år har de vært enda verre men vi har ikke noen valg da stallen er slik den er.

Så var det de nye...Larsen, Moen,Destin,Tuelo,Johansen vet ikke om jeg skal le eller gråte men ingen av disse holder 1 div nivå mulig 2 div?
Våre tre ungutter Jahr,Krogh og Digerud burde strengt tatt fått lov til å spille i 3 div et par år til og er stallfyll.

Adeccoligaen er tøff og det satses som aldri før, KIL har vært heldige med sine kjøp før og fått spillere med proff innstilling som har sett på KIL som et springbrett videre men i år så har man virkelig fått døra mitt i trynet med alt for dårlig spillerestall, tull og rot i ledelsen, med bytte av sportslig leder,daglig leder,markedsanvarlig man sparker treneren og ansetter ikke en ny grunnet man skal spare penger ikke rart at ting går til helvete.

Det er mange ledd i en klubb som skal fungere og i KIL så fungerer ingen og problemene begynte allerede i oppkjøringsfasen da Steen/Karlsrud trakk seg og spillerkjøpene ble til slutt Lotto da ledelsen satt å klødde seg i hodet og holdt igjen pengesekken.

Nå må det handling til og forsterkninger med 4-5 gode spillere som holder et godt Adecco nivå samt man fjerner daukjøttet.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 Jul 2008, 11:52 
Reserve

Jada-jada og Allan har årets beste innlegg. Kan ikke bli mer enig.
Tror den situasjonen KIL har havnet i ikke løses over natten. Dette er et resultat av mange uheldige veivalg over lengre tid.
KIL 2007: Månsson - Kamark, Guiomar, Ryen, Smolinski - Torp, Stormoen - Pelu, Lindau, Sylling Olsen - Samuelsson.
KIL 2008: Eriksen - Guiomar, Johansen, Ryen, Nilsen - Torp, Strømnes, Berg Hansen - Tuelo Johansen, Samuelsson, Sylling Olsen.

Keeperplassen klart svekket. Guiomar klart best som stopper. Nilsen sliter på backen på def og off, Johansen dårligere enn Guiomar som stopper. Strømnes har ingen spesielle kvaliteter, Torp syk i vinter og langt unna 2007 form, Tuelo svakere enn Pelu, Samuelsson trenger innlegg fra siden, Sylling Olsen fortsetter fjorårets dårligere høstsesong, var best på våren. I tillegg er Berg Hansen en smule overvurdert. Han scorer aldri og har få assist. Var en grunn til at Sandefjord slapp han gratis og kjøpte Nystuen. I tillegg sliter Ryen, men det har han aldri gjort når han må styre fireren. Han har spilt sine beste kamper sammen med Jaakko, Per Verner og Guiomar.

Tre klubber i elite og 1. div har skiftet trener i år. Sandefjord hentet inn en ny trener, mens LSK og KIL har flyttet opp en spillerutvikler. Og resultatene...???

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 Jul 2008, 11:52 
Forumlegende

allan wrote:
Åge satt på benken i sogndal og styrte treningene i forkant. Sigernes satt på benken i Sandefjord og hadde i følge flere av spillerene hovedansvaret for treningene under em pausen. Karlsen har skreket etter disse to i flere innlegg her på forumet og det blir for dumt og si at disse ikke er innvolvert.Se på bildeseriene som ligger på glåmdalen sine nettsider så ser du jo at disse er med. Olav Nysæter som trener???Han har ikke tid til og jobbe som sportssjef engang,men skal nå ta over som trener? Tror du bør ta en tur på Gjemselund og se hva som faktisk er virkeligheten Karlsen. Kanskje vi bare skulle glemme 80 og 90 tallet og prøve og finne en trener som kan fotball anno 2008. Det har skjedd ting i fotball siden vi var i tippeligaen.

Definitivt har fotballen endret seg ja, den er jeg med på. Jeg tillater meg å mene ting fra mitt ståsted selv om jeg ikke er veldig bevandret i ene halvdelen av klubbhuset.

Ja, jeg har ønsket meg rutine i trenerstolen, deriblant Steen. Positivt at han involverer seg. Men sånn "dugnadsøkter" har ikke jeg noen tro på. Man endrer ikke et fotballag på å ha en sterk vikar ei uke nå og da.

Jeg vet Nysæther er en opptatt mann og således veldig uaktuell. Men jeg betviler ikke hans sportslige kompetanse av den grunn.

Men jeg skal ikke gnåle mer om dette. Har jo luftet mine meninger, nok en gang. Er dagens trenere sterke nok snur de dette....

Og det er klinkende klart at også spillerne må brette opp ermene og vise seg fram!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 Jul 2008, 11:53 
Materialforvalter

Jeg vil se Sylling på midtbanen når han blir klar igjen. Han har kreativitet, kan holde på ballen, og er faktisk en god ballvinner tross sin lille størrelse. Og så har han et fantastisk blikk for spillet.
Siden han ikke har storspilt på kanten, syns jeg han bør få en kamp på midtbanen og se åssen det arter seg. Kan jo ikke være verre enn det som er nå...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 Jul 2008, 12:14 
Forumlegende

Tilskuer wrote:
Jeg vil se Sylling på midtbanen når han blir klar igjen. Han har kreativitet, kan holde på ballen, og er faktisk en god ballvinner tross sin lille størrelse. Og så har han et fantastisk blikk for spillet.
Siden han ikke har storspilt på kanten, syns jeg han bør få en kamp på midtbanen og se åssen det arter seg. Kan jo ikke være verre enn det som er nå...

Enig! Torp - Berg Hansen - Sylling som de tre på midten høres spennende ut. Jahr og Tuelo på hver sin kant.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 Jul 2008, 12:45 
Forumlegende

Emil Svensson wrote:
I tillegg er Berg Hansen en smule overvurdert. Han scorer aldri og har få assist.

Var en grunn til at Sandefjord slapp han gratis og kjøpte Nystuen.

Han ble leid inn til 2006-sesongen og Nystuen kjøpt før 2008-sesongen.
Derfor kan ikke disse settes slik opp mot hverandre...
Ikke noe med hverandre å gjøre dette...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 Jul 2008, 13:35 
Klubbdirektør

Rekdal har et fint utsagn i vg i dag, Han sa - Først og fremst må alle være enige om hvordan laget skal spille. Vingling i mange retninger gjør situasjonen umulig. Det gjelder å begynne med det enkle, skape en grunnmur, for så sakte og sikkert bygge opp et eget spill. Kanskje noe å tenke på for trenerne i Kil. For noen spillestil har dem ikke hatt i år. Virker som om de ikke vet hva man skal gjøre når dem har ballen. I 2 omg i går virket spillerne som en gjeng høns. Var rett å slett flaut av å være suporter.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 Jul 2008, 13:40 
Reserve

Hallo Ivo, poenget mitt er at KIL selger kvalitet og kjøper vrak. Hvis Ørjan er så god som alle vil ha det til hadde han vel klart å spille for Sandejord.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 Jul 2008, 14:00 
Forumlegende

Emil Svensson wrote:
Hallo Ivo, poenget mitt er at KIL selger kvalitet og kjøper vrak. Hvis Ørjan er så god som alle vil ha det til hadde han vel klart å spille for Sandejord.

Vrak og vrak...
Nå var vel situasjonen i Sandefjord da en litt annen enn i dag...
Da skulle vel spilleren leies ut for å komme tilbake / oppnå et visst nivå.
En fair sak det.
At klubben som en TL-lag så ikke finner rom for ham er jo ikke egentlig sensasjonelt som en hendelse.

At KIL ofte selger sine presumptivt beste er situasjonen klubben er i økonomisk.

Poenget ditt ble at Sandefjord selger a og kjøper b...
Så kan du utvide det slik du selv sier også, om man vil.
Ok.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 Jul 2008, 15:12 
Forumlegende

Jada-jada wrote:

Nå må det handling til og forsterkninger med 4-5 gode spillere som holder et godt Adecco nivå samt man fjerner daukjøttet.

Vel, for at ingen skal trekke feil konklusjoner eller feilklassifisere,
bes du vennligst definere hvilke spillere som er "daukjøtt"...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 Jul 2008, 15:44 
Klubbdirektør

ivo wrote:
Jada-jada wrote:

Vel, for at ingen skal trekke feil konklusjoner eller feilklassifisere,
bes du vennligst definere hvilke spillere som er "daukjøtt"...

Akkurat nå for tiden er det 11 stk daukjøtt utpå banen. :D

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 Jul 2008, 17:38 
Klubbdirektør

Det som skjer nå er rett og slett tragisk. Jeg spør meg selv; var Pelu virkelig SÅ god i fjor? Var det han som var hele laget sammen med Lindau og Kris? Det kan nesten virke slikt.

Etter å ha sett målene fra i går er jeg helt målløs. Fire mål kommer mot elendig forsvarspill hvor spillerne står og klør seg i rævva uten å markere mann.

Noe må gjøres skrives det på forumet. Jeg er helt enig. Det første man bør gjøre er å ta tak i et sitat fra Glåmdalen i dag. Fra Pat, hvor han sier noe slik som at han har vært med så lenge og har sett KIL dårligere, men ikke vet formelen på hvordan ting skal bedres.... Dette kommer fra en av de som har vært lengst i KIL. En helt latterlig kommentar, som jeg leser som han har gitt opp.

Herved kommer da mitt forslag; Benk han, benk han på B-laget.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 Jul 2008, 17:56 
Klubbdirektør

Spillerne må gå i seg selv. Dem er jo nesten like slappe på treningene også. Er ikke mye innsats der nei. Ung gutta er de som kjemper mest. Mens de rutinerte tar det rolig. Er vel ikke sånn det skal være. Virker som om de har mista trua på å vinne kamper. Pat skulle gi seg i 2007, men fikk tilbud om å bli med et par år til. Samme med Fremming. Tror ikke Pelu hadde hvert reddnings mannen her nei. Samuelsson er jo bare en skygge av det han var i fjor. Han må jo prøve å gjøre seg spill bar,ikke hjemme seg hele tiden. Han har fått mange innlegg fra sidene uten å ha hvert i nærheten av å score. Men så lenge det ikke er konkuranse om plassene trenger man ikke kjempe så mye for å komme med på laget.

Profile  

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 78 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]