KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 16:10

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 85 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 10 Jun 2008, 15:55 
Grævling

Altså.......

For det første så er KIL Supporterklubb uavhengig av KIL Toppfotball. Spillere og ledere i KIL er ikke "våre" arbeidstakere, så nå begynner det vel å dra seg litt langt ut på vidda her!

Alle som skribler her inne på forumet er kanskje ikke like store "supportere" av KIL, lagets spillere, trenere og ledere. Det er jo rimelig klart at ordet "supporter" fører med seg en viss lojalitet i forhold til at du helst skal "støtte" laget.....og da helst både i med og motgang.

Mange har prøvd å komme med en fasiten på hva det vil si og være en god supporter, jeg har vel gjort meg opp en egen mening om saken, men det er nok av folk som har andre meninger.

Jeg klarer heller ikke å se det store poenget i all dritten som har blitt slengt etter Moen her inne, særlig konstruktivt er det i hvert fall ikke. Men det er forskjell på at enkeltindivider har mindre tro på enkelte spillere, enn at de ønsker dem plassert i helvete og det som værre er.

I dennen saken ser jeg faktisk ikke noen grunn til å slette Korslunds meninger om Moen. Jeg er totalt uenig i nødvendigheten av å gå ut med dritten, men vi driver for pokker ikke noe bedehus her inne!

Oppfordrer i stedet folk til å bruke nøtta før de skal til å lire av seg dritt om egne spillere her inne. Det dreier seg tross alt om gutter som gjør så godt de kan. I tillegg er det store muligheter for at de samme gutta skummer gjennom dette forumet til tider, så det er lite nødvendig å trøkke folk enda lenger ned i gørra med håpløse kommentarer på dette forumet.

Mvh Raggen, som nytt sommeren og er fornøyd med helgens 3 poeng!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 10 Jun 2008, 16:09 
Klubbdirektør

La supportere ha sine egne meninger, for dette blir helt håpløst.. engasjement er engasjement, på godt og vondt.. værre med likegyldighet.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 10 Jun 2008, 17:17 
Klubbdirektør

De som skriker så j..... etter Digerud eller Jahr burde gå å se en b eller junior kamp med disse på banen. Eller ta seg et par turer på treningsfeltet til a laget. Ingen av dem er bedre en de 11 som starter kampen. Moen gjør ting bra på trening, men ser ut som om han ikke for det til i kampene. Synd egentlig. For han hadde noen bra treningskamper i våres. Men håper han for det til i høst.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 10 Jun 2008, 17:28 
Kaptein

jeg har like mye tro på moen som de andre spillerne.... han og hele kil lage trenger selvtillit... da kommer moen å til å spille bedre...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 10 Jun 2008, 17:32 

enig med ivo, janko og raggen.

Og selvfølgelig skal man få mene hva man vil om spillere, og uenighet vil det alltid være angående spilleres prestasjoner.
Men som det så fint blir nevnt her, så støtter man laget sitt i tykt og tynt, det er hvertfall slik jeg gjør med min klubb.
Men å komme med kommentarer som tegner mot mobbing og det m værre er, det er litt drøyt. det er lett å være tøff bak et anonymt forumnavn..

Nei, ha heller tiltro til trenernes disposisjoner og støtt laget deres. dere har kun vunnet èn eneste kamp i serien! og det er kollektivt ansvar, både for spillere, ledere og supportere.
Men lykke til videre. og mot lsk så "slipper" dere uansett å se Moen på banen.....

La gutta gjøre jobben sin, så får dere synge fra tribunene, og da helst positive tilrop;)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 10 Jun 2008, 17:54 
Kaptein

Takk for det du over meg!

Jeg er skeptisk til Moen selv etter manglende preastasjoner, men kommer han på banen støtter jeg ham på lik linje med de andre. Det skulle bare mangle. Trenerne vil i alle fall ikke sette på en spiller de ikke mener har noe å bidra med.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 10 Jun 2008, 17:56 
Trener

Korslund wrote:
Men best i dag synes jeg var Jonas Johansen. Nå har jeg hørt noen rykter om at han var god på Melløs, men i dag fikk vi nok endelig se hva som bor i han. Jeg har vært med på hylekoret mot han tidligere i sesongen. (Han innrømte jo til og med selv i glåmdalen at han hadde spilt dårlig.) Nå er jeg lykkelig over at mine ord er gjort til skamme. Han viser stor autoritet, glimrende duellspill, driver laget fremover og scorer kaldt på straffe.

/..../

Moen med et kjempeinnhopp......not!!!

Bare for å dra dette litt inn igjen.

Korslund hadde et langt innlegg hvor han som dere ser over bl.a. viste glede over at tidligere uttalelser om at Johansen spilte dårlig ble gjort til skamme. Han kritiserte Sylling for 1. omgang og roste for en fantastisk annen omgang.

Alt i alt synes jeg innlegget var et godt og fornuftig innlegg. Helt nederst så kom en kommentar om Moens innhopp. Jeg syns heller ikke det var noe å reagere så voldsomt på. Selv skrev jeg et innlegg tidligere i tråden med at trass i at det var et vanskelig tidspunkt å komme inn på så var ikke innhoppet imponerende. Akkurat som at Syllings 1. omgang ikke var imponerende, men Sylling tok revansje i 2. omgang.

Helt ut av det blå starter noen en kampanje mot Korslund som i mine øyne har tatt helt av. Pga den lille setningen dere ser over som avslutning på et godt innlegg, så ble han plutselig bermen her, hadde nikket medisinballer og andre ukvemsord.

Hvis man leser tråden, så kan jeg ikke akkurat si at det er Moen som blir mobbet her.... Det er faktisk Korslund.

Det er utrolig hvor mye temaet Moen har klart å stelle i stand av drittkasting mellom oss supportere.

Håper vi kan enes om at han ikke har prestert på et forventet nivå hittil, ei heller i innhoppet mot Sogndal, men at vi håper han jobber hardt i fotball-pausen og viser hvorfor han ble hentet utover høsten. Og så slutte å kjøre mobbekampanjer mot andre supportere også.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 10 Jun 2008, 18:00 
Klubbdirektør

Dette er ikke første tråden han har driti ut Moen. Er jo så og si hver eneste kamp han for noen minutter. Kanskje Moen tok over plassen din Korslund??Derfor du er så sur på Moen.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 10 Jun 2008, 18:24 
Trener

Janko wrote:
Dette er ikke første tråden han har driti ut Moen. Er jo så og si hver eneste kamp han for noen minutter. Kanskje Moen tok over plassen din Korslund??Derfor du er så sur på Moen.

Nå tolker ikke jeg den lille setningen som avslutning på et godt innlegg som å drite ut noen. Jeg tolker det mer som en resignasjon og frustrasjon over en innsats som er under det man forventer av en som spiller for klubben man støtter i tykt og tynt og som ikke blør like mye for drakta som vi på tribunen.

Og jfr det jeg skrev om at Berntsen gjorde Moen en bjørnetjeneste med å på død og liv skulle bruke ham, og dette har nok skapt mye ekstra uvilje mot Moen. Jeg fikk mye av det selv. Men, jeg håper han kan bli bedre. Dog er det ille å se at vi nå skal begynne å mobbe hverandre pga at vi bedømmer spillere ulikt.

Det kan ikke bli slik at enhver kritisk kommentar til en spillers innsats på banen skal møtes av at man ikke er supporter og hån av ens person, når man møter opp på hver eneste hjemmekamp uansett hvor på tabellen man ligger. Så selv Korslund litt bak meg på tribunen mot Sogndal heie på KIL trass i at vi lå desidert sist.

Og for å le litt oppi det hele, så er Saftkokaradn sine sider et herlig sted for underholdning akkurat nå. Fra en som kaller seg Saogndal etter kampen mot oss:

"Eg klara ikkje å flina naor da gaor ti helvette. E føbanna før å sai da mildt. Trenarn e ain geuk. Styre e nåki geuka. Å dai 11 so springe utpao mattao sir ut so nåki halshåggde høne.

Mi ha ingen spelestil. Ingen spelara vait kest dai finne mespelara utpao dar. Motivasjon å engasjemang e maongelvara. Dai to største talenti vaore e pao veg vekk. Mi ha ingen maolskårara(kanskje me onntak ao bainkeslitar Risholt). Fårsvare leke so ain SIL. Min hakkje paing.

Alt e gale no, å da klara eg ikkje å flina ao.
Fårmkorvao paika niøve, å eg e mair truen pao nirøkk enn opprøkk.

Å ti deg Rolf: No e mi faen ikkje "best ao dai nest beste" ain gaong."

Vi får satse på å holde høyere nivå både på rettskriving og på supportervett :wink:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 10 Jun 2008, 18:27 
Klubbdirektør

Hvorfor kan vi ikke bare la Moen få litt tid på seg? Han fikk vel ikke akkurat så veldig mange kamper ifjor, og vi hadde vel ikke forventet at han skulle gå rett inn på laget og score 10 mål fram til ferien?

Som en annen har skrevet tidligere i denne tråden. Det må da vel være mulig å gi sin støtte til de 11 KIL spillerne som til enhver tid spiller?

Forøvrig fatter jeg rett og slett ikke hvorfor denne diskusjonen kommer igjen, nå da KIL endelig har tatt sin første seier for sesongen. Det er liksom i disse dager alle skulle vært happy fordi vi endelig vant.

Men neida? Hva gjør vi? Flere av oss sitter og klager over at Moen spiller dårlig og at han i det hele tatt får sjansen til å vise seg fram.

Det blir vel også litt vel voldsomt å skrive noe slikt som at "Man ønsker å få Moen vekk ifra klubben så fort som mulig". Litt av en støtte.. :roll:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 10 Jun 2008, 18:35 
Forumlegende

Syns heller ikke Korslund trampa over streken (bortsett fra litt barnslig svar på Ivos innlegg) , jeg reagerte bare fordi det ble mye pes mot Moen fra flere hold, men det poenget har jo flere påpekt nå.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 10 Jun 2008, 20:16 
Forumlegende

Raggen wrote:
Altså.......

For det første så er KIL Supporterklubb uavhengig av KIL Toppfotball. Spillere og ledere i KIL er ikke "våre" arbeidstakere, så nå begynner det vel å dra seg litt langt ut på vidda her!

Nettopp - det er vel ingen som har ment eller trodd det heller.

Burde gå an å skjønne at når KIL (altså fotballklubben) er den man har signert for, så er det den og ikke "mobbekampanjer" som skal bestemme.
Bare for å klargjøre hva jeg mente...
Ikke verre enn det.

Kongsvinger er tross alt ikke en av storbyene i Europa med et storlag.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 10 Jun 2008, 20:32 
Forumlegende

mikeb wrote:
Syns heller ikke Korslund trampa over streken (bortsett fra litt barnslig svar på Ivos innlegg) , jeg reagerte bare fordi det ble mye pes mot Moen fra flere hold, men det poenget har jo flere påpekt nå.

Det er vel en del spillere som ikke har slått til her, over de siste årene.
Det vil det alltid være.
Noen trenger tid.
Noen klarer det ikke uansett.

Minner om at en av de beste i Liverpool fra siste del av 70-tallet og i mange år, Terry Mc Dermott, i lang tid ble definert som en flop de la flop,
før det løsnet.

Kan vel ikke huske et slikt kjør mot andre som ikke har slått til her.
Husker spissen fra Eidsvold Turn som ikke ble noen suksess [men som nå spiller bra hjemme der, mener jeg] --- kan ikke huske at han eller andre
av noen var

--- erklærte mål til å bli kvitt ---

slik som noen direkte sier om den som nå er blitt diskutert en del.

Selvsagt mener jeg ikke at noen skal stenges ute. Aldri i verden.
Men, "målene" er like.
Ser vi det?

Iblant må man bare lokke fram det som er intensjonene og det bakenforliggende...

Nå har jeg sagt nok i debatten om nevnte spiller og det skulle være klart hva jeg mener...

Så får vi bare håpe og ønske at alle samtidig får vist hva de duger til i resten av sesongen.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 10 Jun 2008, 20:37 
Trener

ivo wrote:
Raggen wrote:
Altså.......

Nettopp - det er vel ingen som har ment eller trodd det heller.

Burde gå an å skjønne at når KIL (altså fotballklubben) er den man har signert for, så er det den og ikke "mobbekampanjer" som skal bestemme.
Bare for å klargjøre hva jeg mente...
Ikke verre enn det.

Kongsvinger er tross alt ikke en av storbyene i Europa med et storlag.

Nå tror jeg egentlig dette var et svar på innlegget ditt, Ivo.

ivo wrote:
Vedkommende er faktisk ansatt i KIL og arbeidstaker der.

Ditt svar kan vanskelig sees på som annet enn som mobbing i det du rett utsier at målet er å få spiller vekk, det vil si enten å

- få en arbeidstaker inn i en slik tilstand at vedkommende ikke orker mer, eller

- å initsiere en intern prosess for å sparke en arbeidstaker.

Derfor burde du egentlig vært utestengt fra forumet.
Dersom ledelsen på forumet likevel lar deg fortsette som debattant etter å ha innrømmet et slikt uestetisk mål, vil de selvsagt måtte betraktes å ha samme innstilling og mål, subsidiert anerkjenne slike midler.

Det vil i så fall medføre at moderatorerer etc. ikke lenger vil ha noe etisk grunnlag til å nær sagt moderere noe som ikke klart og tydelig rammes av straffeloven.

Og i og med at du startet hele dette opplegget på side 3 etter at Korslund hadde et bra innlegg og mye glede over spillet, men som ble avsluttet med den ironiske setningen om at moen hadde "et fantastisk innhopp, not". Da kom du på banen og unnlot å kommentere kampen, bare begynte å kalle Korslund berme, si at han hadde nikket for mange medisinballer og vært punchingbag for Mike Tyson, så syns jeg oppriktig talt at Korslund fortjener en unnskyldning fra deg. At han tar Moen-kritikken litt lenger etter at du innleder seiersfeiringen slik, er på mange måter forståelig.

Så for å snu litt på et spørsmål du stilte tidligere i tråden; hva ønsker du med slike personangrep? Ønsker du å mobbe Korslund ut av stadion?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 10 Jun 2008, 21:02 
Forumlegende

DV wrote:

Da kom du på banen og unnlot å kommentere kampen, bare begynte å kalle Korslund berme, si at han hadde nikket for mange medisinballer og vært punchingbag for Mike Tyson, så syns jeg oppriktig talt at Korslund fortjener en unnskyldning fra deg. At han tar Moen-kritikken litt lenger etter at du innleder seiersfeiringen slik, er på mange måter forståelig.

Så for å snu litt på et spørsmål du stilte tidligere i tråden; hva ønsker du med slike personangrep? Ønsker du å mobbe Korslund ut av stadion?

Vedkommende har direkte innrømmet hva som "var deres mål".
Har man sånne "mål", alene eller sammen med andre, er det vanskelig å synes synd på noen.

Kan ikke se at det derfor foreligger noen rimelig grunn til unnskyldning for noe.

Nei, jeg har ingen hensikt i å mobbe K ut av stadion.
Aner ikke engang hvem det er.

Men hvis man kan ironisere over en som er blitt en slags syndebukk uten å ha gjort annet enn å ikke lykkes, og særlig sammen med utrykt mål å bli kvitt, så er det innenfor rimelighetens grenser å anta at man kan ta med det samme som man gir.

"Bermen" sikter naturligvis på en stikkende måte til alle som henger ut en enkelt spiller slik det er blitt gjort.

ps: gammel lærball er ikke det samme som medisinball. En gammel lærball var en slik fotball man hadde før, en som ble fryktelig lei å spille med når den ble våt.
[/u]

Profile  

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 85 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]