Raggen wrote:
lurer wrote:
Skjønner ikke tankegangen til de som bestemmer i kil, det er jo elendige tilskuertall, hva med å få inn lokale spillere som folk faktisk kjenner, å har lyst til å støtte, å se spille ball.
Det er et elendig nivå over det kil presterer om dagen, så det hadde nok vært greit og fått innpå noe lokalt, de spiller seg ned i 2. div uansett...... det er jo mere tilskuere å ser på 3.div lagene i distriktet, men det er jo for folk faktisk kjenner noen på laget.
Det gjør ikke folk nå med spillerne på kil, de få lokale guttene som er med får jo ikke tillit i det hele tatt, hva er noen minutter på Digerud f.eks.
Må ha spillere fra distriktene i kommunen som fra grue, Odalen, kongsvinger, eidskog osv.
Kanskje det hadde blitt flere supportere som hadde støttet laget.
Nå er det jo helt tragisk......... det har ikke kommet mange lokale opp i kil systemet de siste årene og det er ikke for at det ikke er rekrutering.
Det er for kil ikke tar vare på de lokale og lar dem få tillit.
De få lokale nå er
"gamlegutta" Ryen, Fremming, Pat, så blir det tynt. KIL må skjerpe seg, tenke nytt.
AAAAAHHHHHHHH.....ENDELIG EN INNLEGG OM DETTE OGSÅ I ÅR:D
...jeg får spørre nå som alle tidligere år, hvor blir det alle disse lokale spillerene KIL IKKE slipper til, men som liksom er mer enn gode nok?
Jeg kan liksom ikke huske å ha sett så mange lokale spillere fra vårt distrikt slå seg inn på andre lag i Adeccoen eller TL i dette landet....merkelig, de er ikke gode nok for andre lag i Norge, og da selvfølgelig heller ikke gode nok for KIL.
Argumentet om at folk går på kamp for å se folk de kjenner holder ikke heller ikke vann. For tiden eksploderer tilskuertallene til mengder av klubber i TL, og det selv om det knapt er igjen noen lokale på lagene. Det er mer utlendinger enn noen sinne....som INGEN kjenner fra før, enda renner folk inn på tribunen. Kan du forklare dette for meg?
Nei..... dessverre må vi bare leve med at Kongsvinger er et rimelig tragisk sted, med et rimelig tragisk folkeslag. Klubben holder i de minste Adeccoliganivå rent sportslig, mens folket i byen mer ser ut som de tilhører 6. divisjon.
Folk i Vinger får lære seg å sette pris på/støtte opp om det de har, i stedet for å klage så jævlig hele tiden!
Enig med Raggen. Innlegget om at antallet lokale spillere skulle være avgjørende for tilskuerantallet er noe av det dummeste jeg har lest på lenge.
Det som får folk i inn og utland til å gå på kamp, enten det er fotball, amerikansk fotball, ishockey, baseball etc. er drakta. Lokalbefolkningen støtter opp om sitt lag. Folk fra Boston føler stolthet når Red Sox vinner, folk fra Green Bay føler stolthet når Packers vinner etc. . Akkurat som folk fra Trondheim, Bergen, Ålesund, etc , etc.
Ingen byr seg om hvor spillerne kommer fra
I Glåmdalsdistriktet gir imidlertid folk faen, enten KIL ligger på 4 plass eller sisteplass. Eneste unntak er vel hvis gjelder lokale oppgjør mellom lag i området.
Denne innstillingen, denne mangelen på lokal stolthet er og blir tragisk.