KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 20:10

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 85 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Author Message
 Post subject: Kamptråd: KIL - Sogndal
PostPosted: 05 Jun 2008, 22:12 
Klubbdirektør

Straks klart for ny kamp.. Kommer endelig den første seieren i serien?

Glasskula:

http://www.kilsk.com/nyhet.php?id=129

Profile  

PostPosted: 05 Jun 2008, 22:24 
www.kilsk.com

ManUtd wrote:
Kommer endelig den første seieren i serien?

Ja

Profile  

Post subject:
PostPosted: 05 Jun 2008, 22:28 

Nå må det vel enkelt å greit bli seier. For veien opp bør ikke bli noe særlig lengre enn den allerede er!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 06 Jun 2008, 12:00 
Forumlegende

Det er viktig av flere grunner å vinne på søndag

- første sieren
- Alta møter Sundet
- Hødd og Sparta kan lett ta flere poeng hjemme til helgen

- ellers lenge til neste kamp med den psykologiske vondhet det ville være å ikke ha vunnet noen kamp, samt å ligge klart sist i tillegg...

Etter kampen mot Sparta sist helg hvor Sogndal tapte 0-1 hjemme, var treneren oppgitt over spillernes (i alle de flestes) mangel på glød, professionalitet og stolthet i den kampen, samt haugevis av missete åpne sjanser.

Han sa at KIL-kampen var uhyre viktig for dem nå før ferien dersom de virkelig skulle kunne henge med i kampen om opprykk og kval.

Så her er settingen for en skikkelig batalje...

582 tilskuere???

Profile  

Post subject: Lav oppslutning om Kil
PostPosted: 06 Jun 2008, 18:10 
Saftblander

Skjønner ikke tankegangen til de som bestemmer i kil, det er jo elendige tilskuertall, hva med å få inn lokale spillere som folk faktisk kjenner, å har lyst til å støtte, å se spille ball.
Det er et elendig nivå over det kil presterer om dagen, så det hadde nok vært greit og fått innpå noe lokalt, de spiller seg ned i 2. div uansett...... det er jo mere tilskuere å ser på 3.div lagene i distriktet, men det er jo for folk faktisk kjenner noen på laget.
Det gjør ikke folk nå med spillerne på kil, de få lokale guttene som er med får jo ikke tillit i det hele tatt, hva er noen minutter på Digerud f.eks.
Må ha spillere fra distriktene i kommunen som fra grue, Odalen, kongsvinger, eidskog osv.
Kanskje det hadde blitt flere supportere som hadde støttet laget.
Nå er det jo helt tragisk......... det har ikke kommet mange lokale opp i kil systemet de siste årene og det er ikke for at det ikke er rekrutering.
Det er for kil ikke tar vare på de lokale og lar dem få tillit.
De få lokale nå er
"gamlegutta" Ryen, Fremming, Pat, så blir det tynt. KIL må skjerpe seg, tenke nytt.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 06 Jun 2008, 18:24 
Klubbdirektør

Da er diskusjonen i gang igjen. Er ikke bare å reise rundt i bygdene å hente spillere til kil. Hvis du klarer å få tak i 16-18 stk som klarer å holde Kil på øvre halvdel så sett i gang. Gud vet hvor mange kil har hatt igjennom årene som ikke har hold 1 div nivå. Kanskje du finner 5 av 100 som er bra nok. Tror du det kommer fler folk bare fordi kil har med en fra eidskog eller Grue. Kil har da 6-7 stk i a stallen som er lokale. Kommer ikke fler folk for det.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 06 Jun 2008, 19:24 
Forumlegende

Talentutviklingen i de respektive klubbene er antagelig ikke god nok. Men KIL Fotball har ting på gang her, bevisst også jobbe for å få de gode bedre. Kjenner jeg er på nippet til å si mye om dette, men dette er ikke tråden å gjøre det på. talentdiskusjoner er alltid interessant, skal man fortsette med det så åpne ny tråd evt. bruk en av de gamle om dette.

Profile  

PostPosted: 06 Jun 2008, 19:56 
Grævling

lurer wrote:
Skjønner ikke tankegangen til de som bestemmer i kil, det er jo elendige tilskuertall, hva med å få inn lokale spillere som folk faktisk kjenner, å har lyst til å støtte, å se spille ball.
Det er et elendig nivå over det kil presterer om dagen, så det hadde nok vært greit og fått innpå noe lokalt, de spiller seg ned i 2. div uansett...... det er jo mere tilskuere å ser på 3.div lagene i distriktet, men det er jo for folk faktisk kjenner noen på laget.
Det gjør ikke folk nå med spillerne på kil, de få lokale guttene som er med får jo ikke tillit i det hele tatt, hva er noen minutter på Digerud f.eks.
Må ha spillere fra distriktene i kommunen som fra grue, Odalen, kongsvinger, eidskog osv.
Nå er det jo helt tragisk......... det har ikke kommet mange lokale opp i kil systemet de siste årene og det er ikke for at det ikke er rekrutering.
De få lokale nå er
"gamlegutta" Ryen, Fremming, Pat, så blir det tynt. KIL må skjerpe seg, tenke nytt.

AAAAAHHHHHHHH.....ENDELIG EN INNLEGG OM DETTE OGSÅ I ÅR:D

...jeg får spørre nå som alle tidligere år, hvor blir det alle disse lokale spillerene KIL IKKE slipper til, men som liksom er mer enn gode nok?

Jeg kan liksom ikke huske å ha sett så mange lokale spillere fra vårt distrikt slå seg inn på andre lag i Adeccoen eller TL i dette landet....merkelig, de er ikke gode nok for andre lag i Norge, og da selvfølgelig heller ikke gode nok for KIL.

Argumentet om at folk går på kamp for å se folk de kjenner holder ikke heller ikke vann. For tiden eksploderer tilskuertallene til mengder av klubber i TL, og det selv om det knapt er igjen noen lokale på lagene. Det er mer utlendinger enn noen sinne....som INGEN kjenner fra før, enda renner folk inn på tribunen. Kan du forklare dette for meg?

Nei..... dessverre må vi bare leve med at Kongsvinger er et rimelig tragisk sted, med et rimelig tragisk folkeslag. Klubben holder i de minste Adeccoliganivå rent sportslig, mens folket i byen mer ser ut som de tilhører 6. divisjon.

Folk i Vinger får lære seg å sette pris på/støtte opp om det de har, i stedet for å klage så jævlig hele tiden!

Profile  

PostPosted: 06 Jun 2008, 21:49 
Reserve

Raggen wrote:
lurer wrote:
De få lokale nå er

AAAAAHHHHHHHH.....ENDELIG EN INNLEGG OM DETTE OGSÅ I ÅR:D

...jeg får spørre nå som alle tidligere år, hvor blir det alle disse lokale spillerene KIL IKKE slipper til, men som liksom er mer enn gode nok?

Jeg kan liksom ikke huske å ha sett så mange lokale spillere fra vårt distrikt slå seg inn på andre lag i Adeccoen eller TL i dette landet....merkelig, de er ikke gode nok for andre lag i Norge, og da selvfølgelig heller ikke gode nok for KIL.

Argumentet om at folk går på kamp for å se folk de kjenner holder ikke heller ikke vann. For tiden eksploderer tilskuertallene til mengder av klubber i TL, og det selv om det knapt er igjen noen lokale på lagene. Det er mer utlendinger enn noen sinne....som INGEN kjenner fra før, enda renner folk inn på tribunen. Kan du forklare dette for meg?

Nei..... dessverre må vi bare leve med at Kongsvinger er et rimelig tragisk sted, med et rimelig tragisk folkeslag. Klubben holder i de minste Adeccoliganivå rent sportslig, mens folket i byen mer ser ut som de tilhører 6. divisjon.

Folk i Vinger får lære seg å sette pris på/støtte opp om det de har, i stedet for å klage så jævlig hele tiden!

Enig med Raggen. Innlegget om at antallet lokale spillere skulle være avgjørende for tilskuerantallet er noe av det dummeste jeg har lest på lenge.

Det som får folk i inn og utland til å gå på kamp, enten det er fotball, amerikansk fotball, ishockey, baseball etc. er drakta. Lokalbefolkningen støtter opp om sitt lag. Folk fra Boston føler stolthet når Red Sox vinner, folk fra Green Bay føler stolthet når Packers vinner etc. . Akkurat som folk fra Trondheim, Bergen, Ålesund, etc , etc.

Ingen byr seg om hvor spillerne kommer fra

I Glåmdalsdistriktet gir imidlertid folk faen, enten KIL ligger på 4 plass eller sisteplass. Eneste unntak er vel hvis gjelder lokale oppgjør mellom lag i området.

Denne innstillingen, denne mangelen på lokal stolthet er og blir tragisk.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 06 Jun 2008, 21:59 
Grævling

Det er vel kanskje like greit om KIL rykker ned til 3. divisjon for folk flest på VInger. Så vi kan spille lokaloppgjør mot Sander, Flisa, Galterud og Grue de årene de klarer og holde seg i den divisjonen. Ville kanskje kommet mer folk da, og alle på tribunen hadde vært i slekt med minst 4 stk på hvert lag.

Nei......jeg klarer meg fint med å følge et lag som driver toppfotball, selv uten alt for mange lokale gutter på bana. Det hadde derimot vært helt FANTASTISK om vi kunne fått flere lokale gutter som slo seg inn i laget, men for pokker, de må være kvalifisert, ikke kvotert inn pga geografisk tilhørighet!

Profile  

PostPosted: 06 Jun 2008, 22:01 
Trener

Antienga wrote:
Enig med Raggen. Innlegget om at antallet lokale spillere skulle være avgjørende for tilskuerantallet er noe av det dummeste jeg har lest på lenge.

Det som får folk i inn og utland til å gå på kamp, enten det er fotball, amerikansk fotball, ishockey, baseball etc. er drakta. Lokalbefolkningen støtter opp om sitt lag. Folk fra Boston føler stolthet når Red Sox vinner, folk fra Green Bay føler stolthet når Packers vinner etc. . Akkurat som folk fra Trondheim, Bergen, Ålesund, etc , etc.

Ingen byr seg om hvor spillerne kommer fra

I Glåmdalsdistriktet gir imidlertid folk faen, enten KIL ligger på 4 plass eller sisteplass. Eneste unntak er vel hvis gjelder lokale oppgjør mellom lag i området.

Denne innstillingen, denne mangelen på lokal stolthet er og blir tragisk.

Mye riktig her, men det folk i Vinger bryr seg om i bunn og grunn er vel om vi vinner. Var jo smekkfullt på Gjemselund i 2. divisjon når vi rykket opp.

Og til de lokale spillerne. Vi har Kai Olav fra Eidskog. Kaptein. Patrick er fra Grue-området (Flisa) og Sverre Digerud, Fremming, Jahr, Krogh og Koffeld fra Kongsvinger. Hvor mye mer lokale spillere skal vi ha? Forsåvidt enig i at Digerud må spille mer, men likevel.... Tror ikke det er lokale spillere vi snakker om, men at hedmarkinger ikke gidder å gå på kamp med mindre det blir seier...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 06 Jun 2008, 22:15 
Saftblander

jahr er ikke fra distriktet, Jahr har vel ikke fått debutert for a- laget enda heller. Krogh Gerson spiller ikke mye, når spilte Koffelt sist? Begynner og bli en go stund siden.
Da har vi Pat, Ryen, det er ikke mye å slå seg på brystet av, hvor ble det av Linstad, Odden, Gerartsen, Krybelsrud osv.
Det er et tankekors over prioriteringen av disse talentene, det er håpløst å være god å bli tatt inn i a-lagsvarmen, men å bli kjøpt fra en annen klubb da er du sååååå mye bedre, hvem har vurdert spillere som Glen Atle larsen, når presterte han sist?Makumbu, når var han god?
de har vel ikke akkurat vist seg frem positivt, Larsen har vel knapt nok hatt fotballsko på beina, jeg er sikker på at noen av de lokale talentene har et mye høyere nivå en flere av kil spillere nå, de er rett å slett dårlige om dagen, var vel ikke noe stort lag Lørenskog stilte med, en dårlig kamp av kil, jeg tror flere juniorer kunne prestert like bra som noen av kil spillerne gjorde den kampen ivartfall.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 06 Jun 2008, 22:21 
Klubbdirektør

Det finnes jo for faen såvidt et lokalt talent på NTG!!!
Er man god nok, så er det samme hvilken by du kommer fra eller hva slags pass du har.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 06 Jun 2008, 22:29 
Trener

lurer wrote:
jahr er ikke fra distriktet, Jahr har vel ikke fått debutert for a- laget enda heller. Krogh Gerson spiller ikke mye, når spilte Koffelt sist? Begynner og bli en go stund siden.
Da har vi Pat, Ryen, det er ikke mye å slå seg på brystet av, hvor ble det av Linstad, Odden, Gerartsen, Krybelsrud osv.
Det er et tankekors over prioriteringen av disse talentene, det er håpløst å være god å bli tatt inn i a-lagsvarmen, men å bli kjøpt fra en annen klubb da er du sååååå mye bedre, hvem har vurdert spillere som Glen Atle larsen, når presterte han sist?Makumbu, når var han god?
de har vel ikke akkurat vist seg frem positivt, Larsen har vel knapt nok hatt fotballsko på beina, jeg er sikker på at noen av de lokale talentene har et mye høyere nivå en flere av kil spillere nå, de er rett å slett dårlige om dagen, var vel ikke noe stort lag Lørenskog stilte med, en dårlig kamp av kil, jeg tror flere juniorer kunne prestert like bra som noen av kil spillerne gjorde den kampen ivartfall.

Tja, G.A.Larsen har ikke spilt ett sekund med a-lagsfotball. Det har heller ikke makumbu før sesongen startet. Så hvem av de du vil bytte spilletid med og heller gi den til et lokalt talent skjønner jeg ikke....

Hadde du påpekt at Digerud burde fått mer spilletid på bekostning av Moen hadde jeg hatt litt lettere for å skjønne logikken din, men etter at Berntsen forsvant så har Digerud fått mer spilletid enn Moen. Det har også Pat fått, med unntak av at han hadde en strekk eller noe i ryggen som forhindret ham i å spille mot Lørenskog.

At Jahr ikke er fra "distriktet" er sikkert riktig. Jeg har flyttet fra Vinger for mer enn ti år siden, så klarer ikke helt å henge med i hvem av "guttungene" som er fra hvor. Men at Koffeld ikke har spilt på en stund skjønner jeg. Og hvis du hadde fulgt med litt så hadde du også visst det.

Det er jo litt dumt å sette inn en spiller med prolaps i ryggen. Uansett hvor god du egentlig er, så bør du helst kunne bevege deg for å spille en kamp i adeccoligaen. Har hatt noe lignende i ryggen selv engang, og med de smertene så hadde jeg ikke engang vært god nok for bedriftslaget til Granli planteskole, så jeg skjønner at Koffeld ikke får spille for tiden....

Profile  

Post subject:
PostPosted: 06 Jun 2008, 22:58 
Materialforvalter

Raggen wrote:
Det er vel kanskje like greit om KIL rykker ned til 3. divisjon for folk flest på VInger. Så vi kan spille lokaloppgjør mot Sander, Flisa, Galterud og Grue de årene de klarer og holde seg i den divisjonen. Ville kanskje kommet mer folk da, og alle på tribunen hadde vært i slekt med minst 4 stk på hvert lag.

Nei......jeg klarer meg fint med å følge et lag som driver toppfotball, selv uten alt for mange lokale gutter på bana. Det hadde derimot vært helt FANTASTISK om vi kunne fått flere lokale gutter som slo seg inn i laget, men for pokker, de må være kvalifisert, ikke kvotert inn pga geografisk tilhørighet!

Det ideelle hadde vel egentlig vært om alle på laget var brødre? .. med ca. ett års mellomrom ... :D Skål!

Profile  

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 85 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]