KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 19:37

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 67 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 26 May 2008, 20:45 
Forumlegende

Antienga wrote:
Har nå sett igjennom FXTV's oppsummering.

Antall tapte hode dueller i eget felt er virkelig skremmende. Når en ser alle disse tapte duellene hos utespillerne synes jeg det blir helt feil å henge ut Eriksen for 1-2 målet. Hvor var backen eller midtbanekant spilleren som skulle markere på 1-1 målet?

Ihvertfall ut i fra de drøye 4 minutters sammendrag som blir vist er vi heldige som fikk uavgjort. Liten tvil om at det trengs forsterkninger, både i forsvarsrekka og fremover på banen for å overleve i a-ligaen.

Jeg er forsåvidt enig, vi mangler luftstyrke. Men som et klokt fotballhode med tonn av erfaring en gang fortalte meg og mange andre: Forsvarspill dreier seg om en ting: Innstilling!!

Jeg trenger vel ikke å utdype, alle vet hva det vil si med begrepet innstilling. Men en liten spiller skal fint kunne markere ut enhvert Noppi kloning. Mental tøffhet, ofre seg og få Noppi-kloningen ut av balanse for eksempel. et godt alternativ når man ikke kan vinne hodeduellen.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26 May 2008, 21:21 
Forumlegende

Korslund wrote:

Andreas Moen........... Herregud. :cry: :cry: :cry:
(I år hadde jeg rett Ivo)

Nja, tross alt var han toppskårer i treningskampene.
Vi får se utover i sesongen.
Jeg betviler ikke hans talent.

Det blir litt galt når han nærmest får skylden for at laget ligger under eller bare har uavgjort når han kommer inn...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26 May 2008, 21:45 
Materialforvalter

Freddien wrote:
Berntsen wrote:
KIL hadde Sylling liggende nede, og valgte å spille ut ballen til inkast for Haugesund. På det påfølgende innkastet, som vanligvis da blir kastet til motstander eller spillt inn til keeperen som et ledd i fair play. Valgte Laget fra vest å sette igeng ett angrep, som resulterte i mål. Det er ikke ulovlig, og KIL burde fulgt bedre med. Men jeg synes nå det var relativt usportslig gjort da...

Dette er rimelig usportslig ja, for å si det mildt. Rart ingen medier har fokus på dette. :twisted:

Jeg er ganske sikker på at ballen ikke ble spilt ut fordi Sylling lå nede, men at vi mista rett og slett ballen over linja... Kanskje ikke så rart at de ikke spilte ballen tilbake da. Det var først da Haugesund skulle ta kastet at folk fikk med seg at Sylling lå nede, og det ble avbrudd i spillet.
Jeg stod relativt godt plassert, ca 6 meter fra der vi mista ballen over linja.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26 May 2008, 21:55 
Trener

ivo wrote:
Korslund wrote:

Det blir litt galt når han nærmest får skylden for at laget ligger under eller bare har uavgjort når han kommer inn...

Depresjonen etter nok en uke på bunn av tabellen er i ferd med å gi slipp nå... Tok da tross alt 1 poeng på bunnrivalene.

De fleste som har reagert på at Moen kom inn har nok hatt samme tanken som meg (og det har blitt skrevet også), vi har jo Pat på benken....

Kom meg ikke på kamp av ymse grunner, men det er ikke noe økonomisk tap for KIL. Sesongkortet ligger her ;)

Men må innrømme at jeg ristet på hodet når jeg hørte at Samuelsson ble tatt ut til fordel for Moen og Pat ble sittende på benken. Pat kan avgjøre slike kamper, og har bevist det. Det har ikke Moen (for å si det pent). Skal man først ta ut Peter og allerede har satt inn Digerud, så må man velge Pat som erstatter. Punktum finale.

Men nok om det. Gleder meg over at Tuelo har bevist at han kan skyte. Mitt største ankepunkt mot ham tidligere, og er glad for å svelge den uttalelsen.

Og om utligningen var usportslig, så må man likevel stå på videre.

Er litt på linje med de som sier at 2-1-målet ikke var en keepertabbe. For det var vel ikke akkurat en brøler som oftest forbindes med uttrykket keepertabber, men det er langt fra patent keeperspill. Uansett så er jeg klar for VW i mål mot Moss. Har ikke sett så veldig mye til ham, men på TV2 Sumo sin sending fra KIL-Start på La Manga så ble jeg imponert. Han hadde en god del klasseredninger (bl.a. 2x alene mot Hulsker).

Ok, gutten "dreit på draget" i seriedebuten, men har ellers vist lovende takter i mål. Og Eriksen har absolutt ikke imponert i come-backet. Så med mindre VW har tynnslitte nerver fortsatt, så er jeg klar for å gi ham sjansen igjen. Han er en potensiell matchvinner mot Moss. (For begge lag :wink: ) Men håper han er moden til å bli det for oss.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26 May 2008, 22:09 
Klubbdirektør

Det spørs hvor lenge VW gidder å spille på b laget da. Har sett ham i mange kamper og han er mer en god nok for å spille a kamper. Han er mye bedre i feltet en det Eriksen kommer til å bli. Der har han hatt problemer lenge. VW har en tabbe og havner rett på benken. Eriksen har vel hatt noen fler. Så syns VW skulle få sjansen mot Moss.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26 May 2008, 22:25 
Trener

Janko wrote:
Det spørs hvor lenge VW gidder å spille på b laget da. Har sett ham i mange kamper og han er mer en god nok for å spille a kamper. Han er mye bedre i feltet en det Eriksen kommer til å bli. Der har han hatt problemer lenge. VW har en tabbe og havner rett på benken. Eriksen har vel hatt noen fler. Så syns VW skulle få sjansen mot Moss.

Det der formulerte du mye bedre enn meg ;) Tiltredes

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26 May 2008, 22:27 
Klubbdirektør

ivo wrote:
Korslund wrote:

Samme om han var toppscorer i treningskampene. Han har tilgode å score nå. Han har faktisk tilgode å spille bra. Jeg betviler hans talent. Sterkt.

Han startet vel de 3-4 første kampene? Og i flere av disse fikk han 2er på børsen. Vi får 2 frispark i farlig posisjon. Berg Hansen stiller seg opp på det ene, Moen går bort og "stjeler det".

Min første reaksjon var at jeg utbrøt "Denna går rett i førsteforsvarern." Og jeg fikk rett. Det samme skjedde noen minutter senere da KIL fikk frispark i en enda farligere posisjon. Med Holtet hadde begge frisparkene hatt kvalitet. Med Moen fikk vi 2 stk rett i "muren".

Jeg er helt enig med DV.

"Vi har jo Pat på benken..." Lokal, og 10 ganger så god.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26 May 2008, 22:35 
Grævling

PS! Det går buss til Moss........

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26 May 2008, 22:40 
Trener

Raggen wrote:
PS! Det går buss til Moss........

Blir med hvis du kan love at Moen ikke kommer inn på bana :lol:

Nei, seriøst. Må bare snakke med en annen motgangssupporter som p.t. befinner seg i Barcelona-området om vi skal ta bil eller henge oss med.... Litt mye annet som tar opp tid også, så det kan være verdifullt å spare de minuttene man tjener inn på en biltur.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 May 2008, 09:26 
Forumlegende

Det stusselige er at man karakteriserer en spiller som "idiot" og "udugelig".
Man blir neppe bedre av det om det skulle leses.

Det er selvsagt legitimt å klassifisere en spiller som ikke god nok, men uttrykk som "trestokk" og lignende og det å bruke én som en slags syndebukk og hoggestabbe blir pinlig.

Det er også etisk galt når moderator er oppe med pekefinger i ett nu når lignende kommentarer brukes internt mellom debattanter her inne.

Men det er vel bare uttrykk for den skuffende sesongen.

Man regner vel med at trenerne har relativt klare linjer om hvem som tar hva av cornere og frispark med hvem eller hvem på banen...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 May 2008, 09:56 
Reserve

Samelsson gav jo tegn til benken at han måtte bytte!? Haltet rundt etter scoringen også.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 May 2008, 14:53 
Kaptein

Enig i at det ikke bærer frukter på et hvilket som helst plan å kaste skjellsord etter en spiller som ikke har innfridd hittil. Har ikke gitt opp håpet helt enda på at Moen kan våkne av dvalen, men det er så lite som tyder på det. Nuvel, er forhåpentligvis en grunn til at han kommer på banen en gang iblant.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 May 2008, 15:48 
Klubbdirektør

hNk* wrote:
Enig i at det ikke bærer frukter på et hvilket som helst plan å kaste skjellsord etter en spiller som ikke har innfridd hittil. Har ikke gitt opp håpet helt enda på at Moen kan våkne av dvalen, men det er så lite som tyder på det. Nuvel, er forhåpentligvis en grunn til at han kommer på banen en gang iblant.

Han spiller bra på trening og b kamper, så han kommer nok. Han har bare hvert her i et halvt år. Men det er mange spisser som har hvert i KIL i 2-4 sesonger uten å få til noen verdens ting. Kan ramse opp mange navn her. Så vi for vente å se. Hjelper ikke å drite han ut her inne på forumet heller.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 May 2008, 22:32 
Klubbdirektør

Janko wrote:
hNk* wrote:

Han spiller bra på trening og b kamper, så han kommer nok. Han har bare hvert her i et halvt år. Men det er mange spisser som har hvert i KIL i 2-4 sesonger uten å få til noen verdens ting. Kan ramse opp mange navn her. Så vi for vente å se. Hjelper ikke å drite han ut her inne på forumet heller.

Drite seg ut greier han fint selv i kampene han spiller.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 May 2008, 11:35 
Forumlegende

I kveld spiller Sandnes-Ulf mot Nybergsund.

Med Sundet-seier er det 4 poeng opp til 3.dårligste lag.
Med Sandnes-seier "risikerer" de å ligge på kvalikkplass i kveld....

Huttetu...

Profile  

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 67 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]