KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 08:46

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 142 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 07 May 2008, 23:17 
www.kilsk.com

http://www.glomdalen.no/kil/article3525072.ece

Profile  

Post subject:
PostPosted: 07 May 2008, 23:44 
Klubbdirektør

Hvorfor har han ikke gjort noe før da. Han hadde fått sparken i en annen klubb for lenge siden. Dette begynner å ligne på en drama serie.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 07 May 2008, 23:52 
Forumlegende

TaigerVudds wrote:
Om det var riktig eller galt av KIL-ledelsen å sparke treneren får vi kanskje svar på senere i sesongen. Men det er jo prosessen utad som får det hele til å virke som en tragikomedie. En sesong hvor kun to lag rykker ned, og så sparkes treneren mens det fremdeles er 72 poeng å spille om. Og hvor et mer naturlig tidspunkt for trenerbytte er EM-pausen. Og hvor han for mindre enn en uke siden ba om hjelp. Hjelp som åpenbart finnes nå (bare Nysæther får snakket med alle i teamet først....), men som ikke skal få komme Berntsen til gode. Og etter en fjorårssesong som begynte trått blant annet fordi man skiftet mye nøkkelspillere - men som tok seg voldsomt opp etterhvert.

Men styret gir klart uttrykk både direkte og spesielt mellom linjene at Berntsen er selve problemet, og har vært det en stund. Da blir mitt store spørsmål: HVORFOR F... GJORDE MAN INGENTING FØR??? Om spillerne har vært misfornøyde og 2007-suksessen virkelig kom på tross og ikke på grunn av Berntsen, hvorfor fant man ingen løsning etter fjoråret? Da hadde man kunnet fått en langt billigere løsning, fått på plass en ny trener i god tid før ny sesong, og ikke minst fremstått som en profesjonell klubb som gjør gjennomtenkte grep.

Dette er slett utført. Virkelig slett. Om det i ettertid skal vise seg at beslutningen om å bytte trener var rett, er den uansett slett fordi man har gjort gedigne feilgrep tidligere.

Godt sagt.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 07 May 2008, 23:52 
Reserve

Skjønner ikke helt hvorfor han går til sak jeg da... Ingen begrunnelse? Det er da vel for faen meg bare å se på tabellen det T.B? Er normalt det at trenere må reise hvis de ikke leverer varene! Og sånn er det i andre jobber også! Puktum

Profile  

Post subject:
PostPosted: 07 May 2008, 23:58 
Forumlegende

Munka wrote:
Skjønner ikke helt hvorfor han går til sak jeg da... Ingen begrunnelse? Det er da vel for faen meg bare å se på tabellen det T.B? Er normalt det at trenere må reise hvis de ikke leverer varene! Og sånn er det i andre jobber også! Puktum

Trenere har samme arbeidsvern som andre ansatte i Norge (så får man mene hva man vil om det og fagforeningenes makt etc...), så han kan ikke sies opp uten saklig grunn i arbeidsretts forstand, så dersom Berntsen og klubben ikke kom frem til en avtale rundt avgangen som Berntsen er fornøyd med har han full annledning til å gå til sak. Om han vinner vet vi jo lite om, men regner med at de kommer ett forlik der lenge før det når en rettssal (ihevrtfall nå som Njøsen også slutter) ;)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 May 2008, 00:07 
Forumlegende

Tilskuer wrote:
Fant to gamle tråder til ettertanke...

http://kilsk.com/test3/viewtopic.php?t=2765

http://kilsk.com/test3/viewtopic.php?t=1898&highlight=

Elsket og hatet...

Sånn er livet...

Artig å lese, men nå er det jp viktig å fremheve at hyllesten går til Berntsen og resten av laget. Viktig å se på et fotballag som ett kollektiv der alle har en del i sukssessen og nedturene, dette blir ofte glemt i motgang da det oftest er viktigst å peke ut syndebukker.
Syns også Danielsen har et par gode poenger i bloggen sin, i motsetning til tidligere hvor han ofte har en del billige poenger og selvfølgligheter.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 May 2008, 00:32 
Materialforvalter

TaigerVudds wrote:
Men styret gir klart uttrykk både direkte og spesielt mellom linjene at Berntsen er selve problemet, og har vært det en stund. Da blir mitt store spørsmål: HVORFOR F... GJORDE MAN INGENTING FØR??? Om spillerne har vært misfornøyde og 2007-suksessen virkelig kom på tross og ikke på grunn av Berntsen, hvorfor fant man ingen løsning etter fjoråret? Da hadde man kunnet fått en langt billigere løsning, fått på plass en ny trener i god tid før ny sesong, og ikke minst fremstått som en profesjonell klubb som gjør gjennomtenkte grep.

Det gamle styret gjorde kanskje ikke noe fordi a) det skulle likevel gå av og ville ikke ta drittjobben eller b) det ville tatt seg dårlig ut å sparke treneren de selv hadde ansatt, særlig etter at han faktisk hadde ført laget til en 4. plass på tabellen? c) I tillegg hadde de jo gjort generaltabben å la Skogheim gå på et tidligere tidspunkt.

Og det nye styret gjorde kanskje ikke noe før nå fordi a) det ikke ville sett så bra ut å sparke treneren som det første de foretok seg, og b) kanskje også fordi de egentlig ikke hadde noe grunnlag for å gjøre det tidligere?

Ikke vet jeg ...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 May 2008, 06:15 
Reserve

Varene er levert - TB er ferdig. Nå er det gutta som må levere! Har jo fått 6 kamper på seg. Hvorfor har ikke KIL gjort noe før? - Vel, han ledet KIL til 4.plass i fjor.

Men endelig er det gjort!!!!

Bruk energien på neste kamp!!! (så kan teddy moen/berntsen drive sak i kulissene på egenhånd).

Min anbefaling til glåmdalen....fra i dag - ikke skriv et ord om thomas berntsen.....arbeidsrettsak eller whatever....han er glemt!

AMEN

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 May 2008, 06:32 
Klubbdirektør

De kommer til å ha side opp og side ned om denne saken. Nyheter det vet du. Hadde det hvert noe positivt om Kil hadde det stått ca ei halv side og ikke noe mer. Garantert.

Profile  

PostPosted: 08 May 2008, 11:09 
Kaptein

Jeg er ikke av dem som skrek etter blod, tvert i mot, før det faktisk ble en realitet, så jeg tillater meg gladelig å uttale meg:

Dette er i mine øyne en forhastet beslutning. Det er punkt én. Løsningene de presenterer måtte da kunne blitt kombinert iallefall til en viss grad med ståva før TB fikk fyken.

Punkt to, og viktigst: Det såkalte nye teamet de presenterte visste for faen ikke at de "skulle ta over". Det er FLAUT å heie på et lag som gjør ting så uryddig, og det spiller for faen ingen rolle hvor upopulær en trener er i hvilken leir det enn skulle være; oss supportere, spillerne eller ledelsen.

Ting skal uansett gjøres RYDDIG. Er det noe som IKKE har kjennetegnet klubben de siste årene er det ryddighet, konsise målsetninger og veloverveide beslutninger. Si meg, leker de fotballklubb der nede på brakka? Jeg får så vondt.

Poenget er at denne avgjørelsen kan være helt korrekt for alt jeg vet. Det er bare det at det skjer på en måte som ingen er tjent med. Dette er ikke sutring, dette er berettiget kritikk mot rutiner og arbeidsskikk i klubben. Vær så snill, ikke mer tull nå.

Den eneste trøsten oppe i dette er dersom spillerne våre kan få en boost, noe jeg ikke har noen sterk formening om den ene eller andre veien. Du store min det håper jeg iallefall. Jeg er DRIT LEI barnehavetilstandene i KIL.

EDIT:

Å i helvete heller. Har mannen engasjert advokat? Fy faen, der får man for å opptre som en bøtteballett. Dette kan jo helvete meg ende opp med å koste klubben MER penger, enn de allerede nå vil tape på å lønne Berntsen ut 2008.

Ikke nok med det - hva faen skjer med at trenerforbundet engasjerer en av norges desidert BESTE fuckings advokater?! Hvordan har de råd? Uansett, denne Frode Elgesem i Advokatkontoret Hjort DA, vet jeg godt hvem er av ymse årsaker. Flott, da var dagen ødelagt..

Det er ikke bare å "glemme" dette lenger

EDIT II:

Så web-TV fra pressekonferansen nu. Her står vår styreleder, på vegne av klubben, og lyver faktisk. I tillegg sier vedkommende at trener og ledelse er ENIGE om fratredelsen. Det er dumt. Dumt dumt dumt.

I tillegg er dette teamet ikke-eksisterende. Hva i all verden tenkes det med der nede. Hvorfor ingen rutiner, hvorfor ingen tanker om konsekvenser av mildt sagt lite konsise formuleringer?

Alt bærer preg av å være et forhastet sammensurium, jfr. samtalen med Ryen der også.

Faen.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 May 2008, 12:35 
Klubbdirektør

Nå vet ikke noen av oss hva som står i kontrakten til Berntsen angående sparken eller ditt og datt. Men dette har ligget i kortene lenge. Så styret kunne ha ryddet opp før serien startet. Hvorfor tror dere Steen-Ystenes-Karlsrud +noen til hat forsvunnet og plutselig kommer tilbake. Nei her ligger det så mye bak som vi aldri for høre noe om.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 May 2008, 14:50 
Materialforvalter

Jeg blir rett og slett oppgitt over mange uttalelser her inne.
De som mener TB burde få prøvd å snu trenden noen uker til, kan overhodet ikke følge med på hva som skjer i klubben, på treningsfeltet, eller i kamp.
Tilstanden var faktisk mye mye mye verre enn det som har kommet frem i media.
"Vi må jobbe knallhardt" fikk vi høre fra TB etter hvert poengtap, men vi få som følger treninger (eller kanskje det bare er meg som gjør det?), har vel sett at mannen ikke har gjort noe som helst endring i treningsopplegget i det hele tatt for å rette opp "feilene". Istedet har han latt det suse og gå i samme mundur hele tiden, med seg selv iført treningsvest. Ingen konstruktive tilbakemeldinger under trening, aldri no skryt, aldri no moro og annerledes på trening når motbakken har vært brattest. Bare hånlig drittslenging og nærmest utdriting av egne spillere på treningsfeltet. Han har gjort alt motsatt vei av læreboka, når det gjelder å få selvtillit tilbake i gruppa.
Moralen har vært så lav i det siste, at det har vært pinlig og se på gutta komme ut på treningsfeltet, har ikke sett ut som noen har hatt lyst til å spille i det hele tatt, for de vet på forhånd hvor utrolig intetsigende og kjedelig treninga blir. De drar kun på trening av ren plikt.
Jeg døpte TB "Blindtarmbetennelsen" etter treningene i vinter og de første seriekampen. En blindtarmbetennelse blir bare verre og verre hvis man ikke gjør no med den, til slutt så må den ut, ellers dør man.
Dette er jeg redd kunne endt i nedrykk hvis ikke blindtarmbetennelsen hadde blitt fjernet.

Så jeg skulle så gjerne vite hvorfor alle dere som mener det var feil å kvitte seg med TB får dette fra. Hva slags grunnlag har dere for å påstå at han var rett mann og fikk feilaktig sparken?

Og i diskusjonen om Jørn Karlsrud... KIL har vel ikke gått ut og sagt at han skulle overta no treneransvar, men derimot være med i teamet, og det var han jo før gårsdagen også, som assisterende sportslig leder.
At avisen ordlegger seg annerledes når de ringer han, er vel sånn det skal være i mediene, og dermed blir alle lurt, fordi KIL-styret ordla seg litt feil på pressekonferansen. Og lynsjestemningen er i gang i igjen.
Liten tue kan velte stort lass!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 May 2008, 16:12 
Klubbdirektør

Tilskuer wrote:
Jeg blir rett og slett oppgitt over mange uttalelser her inne.
De som mener TB burde få prøvd å snu trenden noen uker til, kan overhodet ikke følge med på hva som skjer i klubben, på treningsfeltet, eller i kamp.
Tilstanden var faktisk mye mye mye verre enn det som har kommet frem i media.
"Vi må jobbe knallhardt" fikk vi høre fra TB etter hvert poengtap, men vi få som følger treninger (eller kanskje det bare er meg som gjør det?), har vel sett at mannen ikke har gjort noe som helst endring i treningsopplegget i det hele tatt for å rette opp "feilene". Istedet har han latt det suse og gå i samme mundur hele tiden, med seg selv iført treningsvest. Ingen konstruktive tilbakemeldinger under trening, aldri no skryt, aldri no moro og annerledes på trening når motbakken har vært brattest. Bare hånlig drittslenging og nærmest utdriting av egne spillere på treningsfeltet. Han har gjort alt motsatt vei av læreboka, når det gjelder å få selvtillit tilbake i gruppa.
Moralen har vært så lav i det siste, at det har vært pinlig og se på gutta komme ut på treningsfeltet, har ikke sett ut som noen har hatt lyst til å spille i det hele tatt, for de vet på forhånd hvor utrolig intetsigende og kjedelig treninga blir. De drar kun på trening av ren plikt.
Jeg døpte TB "Blindtarmbetennelsen" etter treningene i vinter og de første seriekampen. En blindtarmbetennelse blir bare verre og verre hvis man ikke gjør no med den, til slutt så må den ut, ellers dør man.
Dette er jeg redd kunne endt i nedrykk hvis ikke blindtarmbetennelsen hadde blitt fjernet.

Så jeg skulle så gjerne vite hvorfor alle dere som mener det var feil å kvitte seg med TB får dette fra. Hva slags grunnlag har dere for å påstå at han var rett mann og fikk feilaktig sparken?

Og i diskusjonen om Jørn Karlsrud... KIL har vel ikke gått ut og sagt at han skulle overta no treneransvar, men derimot være med i teamet, og det var han jo før gårsdagen også, som assisterende sportslig leder.
At avisen ordlegger seg annerledes når de ringer han, er vel sånn det skal være i mediene, og dermed blir alle lurt, fordi KIL-styret ordla seg litt feil på pressekonferansen. Og lynsjestemningen er i gang i igjen.
Liten tue kan velte stort lass!

Meget riktig det du skriver her. Har hvert på noen treninger og det var ikke mye bra å spore der nei.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 May 2008, 16:32 
Forumlegende

Han engasjerer en slags fagforening? Si meg, er ikke fagforeninger for "gutta på gølvet" da? Thomas Berntsen var slett ingen "vanlig" ansatt. Han var arbeidsleder. For en prestasjonsgruppe. Han sto som hovedansvarlig for å gi sin bedrift gode resultater. Når en leder ikke leverer så må han gå. Enkelt og greit.

Eller som andre påpeker her inne, det er antagelig mye som ligger bak sparkingen som ikke har sett offentlighetens lys.

La nå denne stormen få blåse noen dager, snart er det rolig igjen. Og KIL kan starte klatringa.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 May 2008, 16:32 
Kaptein

Håper og tror dere har rett begge to, Janko og Tilskuer! Stoler i stor grad på vurderingene deres.

Jeg har for øvrig aldri hatt noen sterke formeninger om TB er riktig mann. Det jeg har oppmanet til, i den begrensede situasjon vi alle er til å gjøre subjektive vurderinger, er å ikke gjøre noe forhastet, i den tro at det kan føre til en forverring av situasjonen. Trenerjobben Berntsen har vist denne vinteren og hittil har jeg også kritisert sterkt.

Jeg ble forbannet, slik det skinner tydelig igjennom, for at det hele virket så til de grader uproft og uryddig. Og når det i tillegg kommer frem til at det blir rettslige følger med en satan av en advokat, mener jeg at dette er noe man med en liten smule fremsynthet kunne forutsett når ting blir gjort på den måten vi har vært vitne til.

Kanskje det hadde vært vanskelig å gjøre på en annen måte, hva vet jeg. Jeg tror iallefall det kunne blitt gjennomført på en vesentlig bedre måte, noe som også er det jeg vektlegger.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 142 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]