KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 20:43

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 74 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
 Post subject: Berntsen rett mann?
PostPosted: 28 Apr 2008, 11:43 
Klubbdirektør

Vi har nå spilt 4 seriekamper, og tapt 10 poeng. At vi taper mot Odd er ikke overraskende. De er opprykkskandidater. Men at vi taper 7 poeng mot tre dumpekandidater er langt verre. Det tok altså fire kanper og opprykksdrømmen er lagt i grus, slik det ser ut nå. Pr dags dato er vi en nedrykkskandidat.

At spørsmålet om treneren reises er normalt. Jeg er av de som mener det er altfor tidlig å kaste en trener etter fire kamper, men mange tap til mot bunnlag og middelhavsfarere tåler han ikke. Men det er en del forhold jeg reagerer på:

Berntsen har ved flere anledninger uttalt at Patrik Holtet er et av de største talentene han har sett. Hvorfor bruker han da ikke Patrik mer enn han gjør?

Jeg stiller også spørsmål ved motivasjonen til spillerne. Kampen mot Sparta var et grelt eksempel på spillere som virket defensive og destrukte. Det samme kan man si om deler av kampen i går. Det er trenerens jobb å motivere spillerne.

I de fire første kampene i år har trenerteamet gjort flere endringer på laget. For hver kam endres det på posisjoner. Man blir ikke bedre av endringer foran hver kamp. Jeg savner kontinuitet og at man lar folk få spille seg inn i et fast system.

Tidlig i år uttalte Berntsen at vi var bedre rustet enn i fjor og viste til at nye spillere hadde kommet raskere på plass. Men det er jo ikke å stikke under en stol at flere av de nye spillerne IKKE har innfridd. Jeg synes Fredrik Eriksen har blitt en langt bedre keeper enn sist han spilte for KIL. Mens spillere som Tuelo, Moen og Johansen ikke er av den kaliberen som jeg trodde. Det er jo en grunn til at lag som Haugesund og Sogndal lar sine spillere gå til konkurrenter.

Samtidig savner jeg også entusiasme fra Berntsen på benken. I går gikk han rundt med hendene langt ned i lomma. Jeg begynte nesten å lure på om han var mer opptatt med lommetennis enn å lede laget.

Man kan godt si vi har vært uheldig i år. At dommeren ikke så at vi hadde en ball inne mot Sparta eller at vi burde slått Hødd. Men å gå ut i media å skylde på at vi skulle hatt FIRE straffer blir for dumt, når spillerne ikke blør for drakta. På lik linje blir det for dumt og gang på gang trekke frem at vi har få spillere og lite ressurser. Snakk heller om hvor gode spillere vi har, enn å si noe som kan tolkes dit hen at hadde vi hatt flere ressurser ville vi byttet dagens spillerstall.

Som supporter, som elsker KIL og som bruker flere tusen kroner på laget hver sessong er det tragisk å se hva som skjer. Jeg savner klubbfølelsen, engasjementet og at man blør for klubben. Det må kunne kreves mer av spillere og ikke minst treneren, at motivet for å være i klubber er mer enn å heve lønn. Etter fire seriekamper og to fattige poeng mot to dumpekandidater er jeg usikker på om motivasjonen og vinnerinstinktet er til stede både hos ledelse, trenerteam og spillerne. Det jeg derimot er sikker på er at supporterne elseker KIL like mye som før og at folk fortsatt vil bruke helger og mye penger på KIL, selv om de ikke får lønningen sin derfra...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Apr 2008, 11:50 
Reserve

Flott tråd Lennon!

Jeg er fullstendig enig i alt du skriver. Berntsens sutring i media er helt håpløs. Hørte vi Skogheim sutre noen gang?
Hver gang en spiller ble skadet hadde Vegard en fast kommentar.
"Da må vi sette inn en ny spiller på den plassen. At en spiller er skadet er jo mest synd for spilleren selv"
Dermed fortalte Vegard at hadde tro på sine reserver og brukte de spillerne han hadde.
Når det gjelder dommerhets så har Berntsen vært en versting i mange år. Han står på svartelista til alle dommere og får ingenting gratis. Sånn går det når man aldri klarer å oppføre seg som en skikkelig leder.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Apr 2008, 12:53 
Kaptein

Enig i en del av det du skriver. Spesielt iht. Patrick og engasjementet til spillerne. Det jeg ikke kan si meg like enig i er det at han er for passiv på sidelinjen. Jeg synes han var aktiv nok.

Videre synes jeg han pleier å gi fornuftige kommentarer etter kampene. Ikke et unntak i går heller da han sier til radion med en gang etter kampen at Odd var bedre og vant fortjent. Etter kampen mot Hødd hadde han sin fulle rett til å blåse ut mot dommerne, du store min. Men generelt skal man avstå fra dette, ja.

Ellers bare limer jeg inn noen innlegg fra kamptråden om samme sak, og de er spesielt rettet mot deg, Emil. Personlig synes jeg du fremstår som en rendyrket tulling. Tror for øvrig alle andre har fått med seg hva du vil og mener, og argumentene dine holder ikke mye vann, samt at frustrasjonen din er rettet mot FEIL kilde:

Quote:

Nå får noen av dere faen meg gi dere. Har dere hukommelse som GULLFISKER?! Du store min så trist det er å lese mye av det som er skrevet her. Greit at laget ikke har innfridd hittil. Det har gått fire kamper. Om ikke han står å skriker på sidelinja, vel, det har da faen meg ingenting å si. Følger dere med er han faktisk ganske aktiv. Thomas Berntsen førte laget til en 4.plass i fjor.

Uansett er ikke dette ment som et rent forsvar for Berntsen. Det viktigste poenget er;

Det er IKKE Thomas Berntsen som styrer hverken spillersalg eller kjøp. Skal dere gråte og banne på vegne av klubben, så rett det jævla sytet mot STYRET. Det er de, ALENE, som har mistet både Skogheim og Pelu (med flere). Det er de som har latt sjansen til å bli en toppklubb seile til helvete iallefall for en lang stund.

Virkelig barnehagementalitet å skrike etter trenerens hode allerede. Det siste klubben trenger, som jeg skrev i forrige kamptråd, er trenerbytte og ytterligere jævla usikkerhet. Det er styret som har sviktet både oss supportere og laget helt utilgivelig. Ikke treneren.

For øvrig er jeg hundre prosent enig i at det manglende offensive spillet burde sitte bedre. Men kaller man en spade for en spade kan man skjønne at det har en sammenheng med en meget !NY MIDTBANE!, og ditto kjøp man ikke kan si seg fornøyd med på langt nær enda.

Så var det omsider en av de som skrek etter Berntsen-blod som nevnte forsvaret også, ikke bare manglende offensivt spill. Kan i denne sammheng dessverre ikke si meg videre enig i av Fredrik har utviklet seg nevneverdig. Skulle ønske jeg kunne det, for han er en kjempekar:

Quote:

Flott, endelig noen som nevner forsvaret. Er vel ikke bare meg som har lagt merke til hvordan gutta har sluppet inn mål hittil i år. Og keeperjobben er faen meg LANGT under snitt, sorry Fredrik og Alexander. Slurv og personlige feil, både fra spillere og keepere.

Videre må vi huske at vi vant mange kamper i fjor tilsvarende eksempelvis både kampen mot Hødd og Sparta. Dette er ikke til å komme utenom! Da hadde vi aldeles ikke et godt offensivt spill. Men forsvaret fungerte bedre, selv med Kamark.

Forskjellen var en en som het Pelu til etternavn.

Førstedivisjons desidert beste angrepsspiller, og det er fakta faen. At han fikk gå var et minst like stort svik fra styret enn at de lot Skogheim gå. Han alene fremproduserte flere målsjanser for seg selv eller andre i kamper kil spilte milevis under par, slik som i årets sesongstart.

Videre var Sigurd som skrev at salget av Pelu var nødvendig for klubbens overlevelse:

Quote:
Her har jeg hørt noe annet. Man var ikke NØDT. Styret valgte det for å få et komfortabelt utgangspunkt. Det er som sagt i mine øyne utilgivelig for en klubb som vår. Vi har aldri hatt en slik offensiv spiller før. Det kunne vært faktoren som kunne gjort oss til en toppklubb i år.

Ellers, mye riktig i det du skriver DV. Mitt største ankepunkt er også Moen. Svikter i flere ledd, og det er både midtbane, forsvar og keeper som har gitt oss tapene. Morsomt å se Digerud for øvrig.

Sånn.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Apr 2008, 14:32 
Reserve

Her er det på tide å ta en pust i bakken for å minne om noen realiteter. Berntsen kom inn i organisasjonen før fjorårssesongen, og ift. supporterne, omgivelsene og sikkert mye av spillergruppa ble det som å hoppe etter Wirkola. Stammen i laget ble som alltid i KIL byttet delvis ut, og han hadde små ressurser å disponere. Etter en ganske skjev start både på sportslig og utenomsportslig side var Berntsen en vesentlig faktor til at KIL ble en fryktet motstander og havnet to poeng bak kvalikplass. Og godt foran lag med vesentlig større ressurser.

I år har vi fått en enda skjevere start sportslig, og vi trenger sårt et par trepoengere snart. Men er nytt trenerblod veien å gå? Jeg er uenig med ham i enkelte laguttak (blant annet vil jeg ha Krogh på Lindau-plassen istedetfor Johansen) og jeg synes han bruker energien feil på sidelinjen (for mye dommerfokus, for lite grep under matchene). Men er det nok til å tro at alt blir så mye bedre om en annen er sjef? Hvis en god spiller er en vesentlig faktor bak en sterk sesong, og denne spilleren gjør endel feil og spiller under pari i de fire første kampene av neste sesong: Krever supporterne spillerens hode på et fat?

Det hele er dessuten tåpelig å diskutere. KIL har ikke råd til å sparke noen trener i kontraktstiden, og Berntsen vil få lov til å kjøre stilen og taktikken sin også når baneforholdene gir det bedre livsvilkår. Og istedetfor å fylle forumet med ralling om å bytte ut treneren, er det bedre at man konstruktivt kommenterer hvilke grep han kan ta. Supporterne bør i dagens KIL-situasjon stille seg bak treneren, slik man ville gjort med enhver spiller i tilsvarende situasjon.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Apr 2008, 14:58 
Forumlegende

TaigerVudds wrote:
Her er det på tide å ta en pust i bakken for å minne om noen realiteter. Berntsen kom inn i organisasjonen før fjorårssesongen, og ift. supporterne, omgivelsene og sikkert mye av spillergruppa ble det som å hoppe etter Wirkola. Stammen i laget ble som alltid i KIL byttet delvis ut, og han hadde små ressurser å disponere. Etter en ganske skjev start både på sportslig og utenomsportslig side var Berntsen en vesentlig faktor til at KIL ble en fryktet motstander og havnet to poeng bak kvalikplass. Og godt foran lag med vesentlig større ressurser.

I år har vi fått en enda skjevere start sportslig, og vi trenger sårt et par trepoengere snart. Men er nytt trenerblod veien å gå? Jeg er uenig med ham i enkelte laguttak (blant annet vil jeg ha Krogh på Lindau-plassen istedetfor Johansen) og jeg synes han bruker energien feil på sidelinjen (for mye dommerfokus, for lite grep under matchene). Men er det nok til å tro at alt blir så mye bedre om en annen er sjef? Hvis en god spiller er en vesentlig faktor bak en sterk sesong, og denne spilleren gjør endel feil og spiller under pari i de fire første kampene av neste sesong: Krever supporterne spillerens hode på et fat?

Det hele er dessuten tåpelig å diskutere. KIL har ikke råd til å sparke noen trener i kontraktstiden, og Berntsen vil få lov til å kjøre stilen og taktikken sin også når baneforholdene gir det bedre livsvilkår. Og istedetfor å fylle forumet med ralling om å bytte ut treneren, er det bedre at man konstruktivt kommenterer hvilke grep han kan ta. Supporterne bør i dagens KIL-situasjon stille seg bak treneren, slik man ville gjort med enhver spiller i tilsvarende situasjon.

Hole in One fra TaigerVudds her!

Veldig enig i det du sier.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Apr 2008, 15:30 
Kaptein

Det er godt å merke at ikke alle mister forstanden her. Helt korrekte vurderinger Tiger.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Apr 2008, 16:31 
Reserve

Til hNk*
Det er ganske sakelig å kalle folk tullinger.
Hvis mine argumenter ikke holder vann så får du komme med motargumenter. Jeg har nemlig svært god innsykt i KIL både under Skogheim og Berntsens ledelse. Jeg vet godt hva spillerne mener om de to ulike trenerne.

Når jeg sier at Thomas Berntsen ikke holder mål er det basert på mer enn de fire siste kampene.
Thomas er faglig ordinær, han makter ikke å skape glød verken blant spillere, publikum eller sponsorer.
Thomas er dessverre veldig umoden. Jeg spillerne er trøtte av hans øl og fitteprat hele tiden. Hans oppførsel mot dommere vitner også om mangel på modenhet.
Hans lederegenskaper er heller ikke mye å skryte av. Han sier opp spillere ved bruk av sms. Det holder ikke noe sted.
Thomas sin klart sterkeste side er kontaktnettet rundt omkring i norsk fotball og evnen til å hente gode spillere. Men akkurat nå ser det ut som han har bommet der også.

SÅ DESSVERRE BERNTSEN, TREKK DEG NÅ!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Apr 2008, 16:56 
Forumlegende

Emil Svensson wrote:
Til hNk*
Det er ganske sakelig å kalle folk tullinger.
!

Jepp, oppførsel på forumet! Ta ballen, ikke mannen!! Alle har rett til å uttale seg og mene noe om ting som ikke bryter norsk straffelov!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Apr 2008, 17:05 
Saftblander

Det er i flere av innleggene blitt vist til den store utskiftingen av spillere fra forrige sesong. Tror også disse sakene har hatt stor innvirkning på resultatene så langt

http://www.glomdalen.no/kil/article3101658.ece
http://www.glomdalen.no/kil/article3199884.ece

Årets trenerteam er samlet sett svekket vesentlig foran årets sesong. Spesielt i motgang tror jeg dette blir en utfordring. I år frykter jeg at Berntsen står nærmest alene om å takle motgangen.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Apr 2008, 18:16 
Forumlegende

Tompengpung wrote:
Det er i flere av innleggene blitt vist til den store utskiftingen av spillere fra forrige sesong. Tror også disse sakene har hatt stor innvirkning på resultatene så langt

Årets trenerteam er samlet sett svekket vesentlig foran årets sesong. Spesielt i motgang tror jeg dette blir en utfordring. I år frykter jeg at Berntsen står nærmest alene om å takle motgangen.

Klart det er grunn til å stille spørsmålstegn rundt sammensettningen av trenerteamet også, men jeg kjenner ikke rollefordelingen slik den er nå eller slik den var når Karlsrud var en del av teamet. Men vi kommer ingen vei av å gråte over spillt melk, skulle gjerne sett både Jørn og Skogen som en del av trenerteamet i KIL da dette begge er flotte fyrer. Nå gikk det vel rykter om at heller ikke samarbeidet særlig godt, men nok om det. Nå er det Berntsen som sitter ved roret og han oppnådde bra resultater i fjor. Når vi nå har hatt en tung start så kommer hylekoret som vanlig, jeg mener som TaigerVudds at det er lov å heller være konstruktiv. Det nytter jo å være konstruktiv også her på forumet, forslag som showkamp mot Tufte, anderace samt divese diskusjoner rundt disponering av spilllere har blitt snappet opp av folk som sitter på styre og stell i klubben og dratt det videre. Jeg har aldri hatt tro på at det å sparke en trener og sende av gårde spillere har hatt noen positiv effekt på ett lags prestasjoner, når det butter i mot så må man fokusere på det man er god på og at man kan vinne kamper, om negativt fokus sprer seg blant spillerne så er vi fort inne i en spiral. Ikke verdens mest stukturerte innlegg, men skitt au ;)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Apr 2008, 19:26 
Kaptein

Emil Svensson wrote:
Hvis mine argumenter ikke holder vann så får du komme med motargumenter. Jeg har nemlig svært god innsykt i KIL både under Skogheim og Berntsens ledelse. Jeg vet godt hva spillerne mener om de to ulike trenerne.

Hvis du i det hele tatt har tatt deg tid til å lese hva jeg har skrevet er jo det nettopp det mine "motargumenter", og snarere begrunnelse for at jeg kalte deg noe såpass injurerende som en tulling. Jeg mener blant annet at du har et overdrevet feil fokus. og at resultatene har flere underliggende faktorer som trenger vektlegging. Det er det jeg har skrevet, les det. Du er trolig ikke den eneste her med "svært god innsikt" i KIL forresten. Uten at det er passende å diskutere videre.

Når det gjelder både spillerutskiftninger og aspektet iht. trenerteamet deler jeg synspunktene til- og bekymringen til Tompengpung. Enig med det du sier også mikeb. Fokus bør settes der det er mest konstruktivt og unngå onde sirkler i den grad det er mulig.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Apr 2008, 19:35 
Saftblander

Tompengpung wrote:

Det manglet en vesentlig avslutning på dette innlegget:

... og i en slik situasjon hjelper det svært lite å kreve trenerens hode. Vi supportere har også et ansvar for at ikke de negative tankene forsurer hele miljøet rundt spillerne og klubben.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Apr 2008, 19:38 
Kaptein

Tompengpung wrote:
... og i en slik situasjon hjelper det svært lite å kreve trenerens hode. Vi supportere har også et ansvar for at ikke de negative tankene forsurer hele miljøet rundt spillerne og klubben.

Godt sagt. Unntaket er selvsagt at det er legitimt å stille spørsmålstegn underveis dersom går dårlig og ting synes uforandret, samt spesielt ettersom tiden går. Foreløpig burde man gi situasjonen vesentlig mer tid før det kreves hoderulling.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Apr 2008, 20:08 
Forumlegende

Vel, man kan jo lure når trener i dagens avis sier at "man vet hva man driver med" etter 9 (ni) kamper uten seier.
I så fall...
Men det er vel uansett vanskelig å si noe annet.

Man skal også huske på at Skogheim etter kvalikken i hans første sesong i 1.div,falt ned til 10.plass året etter, og avsluttet med 7.plass.
Så etter de 2 gyldne år, så gikk det vel så som så på et vis.

3, 10, 7, 4, ?...
Kanskje er det slik at klubben har et mulighetspotensiale, men ikke sannsynlighetspotensiale med tanke på tippeligaen.

Men klubben har jo ikke heller ikke 'annonsert' opprykkstanker.
Dermed ligger det underforstått at å klare seg er ok nok.
Underbevisstheten også, kanskje.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Apr 2008, 20:16 
Kaptein

Godt poeng iht. vekslende plasseringer ivo. Jeg var ikke en av de med troen på opprykkstendenser i år. Uvisst hvorfor, men det var vel en blanding av nye ledd i laget, og tapet av andre. For ikke å glemme prestasjonene jeg så i treningskampene. Tippet en 6-7.plass ved sesongslutt. Det vil jeg være ganske så fornøyd med.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 74 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]