KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 16:51

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 49 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 21 Apr 2008, 14:03 
Grævling

Hm.....det er vel bare å kjøre til Sander på vestsiden av Glåmma. Ta over brua ved butikken, så til venstre i krysset etter brua.....Banna ligger så på høyre side av veien etter 300-400 meter.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 21 Apr 2008, 14:05 
Grævling

I svarte, her spøker det......nå svarer jeg på innlegg som blir slettet....MAKAN ;-)

Ja ja....her er i hvert fall et kart også...du ser den grønne lille firkanten på kartet...der spilles det fotball ;-)

http://www.gulesider.no/kart/map.c?q=sa ... 0000327395

Profile  

Post subject:
PostPosted: 21 Apr 2008, 14:15 
Kaptein

hehe, takk for det! jeg fant et kart noen få strakser etter jeg postet innlegget, så da tenkte jeg at det burde fjernes. holder sola seg blir det nok kamp ^^

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Apr 2008, 08:48 
Forumlegende

Nå kan man jaggu stemme på glomdalen.no på hvorvidt norske fotballdommere er gode nok eller ikke!!

På tide å sende et signal til NøFF?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Apr 2008, 09:09 
Kaptein

Søkte litt på nett og fant ut at dette var Bernt Bruheims debut i adeccoligaen. Sånn apropos skandalen.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Apr 2008, 09:13 
Forumlegende

Kan man ikke teste ut dommere i treningskamper da og la de beste dømme når det er alvor?? Slike eksperimenter viser seg å ha direkte innvirkning på poengfordelingen og sågar sluttabellen til slutt. Dommereksperimentering kan ikke være det som avgjør viktige plasser i en serie. Nei NøFF, topping er stikkordet her!!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Apr 2008, 10:41 
Klubbdirektør

Synes det blir for dumt å skylde på dommeren hver kamp, uansett hvor elendig han er. Nå vet jeg at jeg har klaget på dommeren mye med tanke på Arsenal, men Alta, Hødd og Sarpsborg bør vi kunne greie å hamle opp med uten hjelp....

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Apr 2008, 10:52 
Klubbdirektør

Enig.

Dommerfokuset generelt i hele fotballnorge er til å grine av. Finn på noe annet å snakke/skrive om. Og da mener jeg ikke bare i debatter som denne, men også i media. Makan til grining...

Kone gikk foran med et godt eksempel etter at han ble utvist på lørdag. Rett i garderoben, uten klaging, og heller ingen sutring etterpå, selv om det røde kortet han fikk var høyst tvilsomt, og til tross for at alle mediene var etter han for å fiske ut en skandaløs overskrift om de "teite dommerne".

Men dette blir kanskje en helt annen diskusjon...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Apr 2008, 11:25 
Forumlegende

Det er ikke altfor ofte jeg langer ut mot dommerne og er enig i de to foregående innlegg om at det er altfor mye fokus på dette ikke minst i media.

De fleste dommere holder nivået og gjør en og annen feil, det er greit. Men dommere som overhodet ikke henger med på nivået er værre. NFF må være forsiktige med å buke dommere som overhodet ikke holder nivået! Det gavner ingen og det blir mye bråk ut av det.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Apr 2008, 14:29 
Kaptein

Rød Jævel wrote:
Enig.

Dommerfokuset generelt i hele fotballnorge er til å grine av. Finn på noe annet å snakke/skrive om. Og da mener jeg ikke bare i debatter som denne, men også i media. Makan til grining...

Enig at media har et latterlig stort fokus på dommerne i TL. Men det er ikke så rart når du ser hvem som trener storklubbene for tiden. Det fokuset kom med de idiotene, uten å nevne navn heh.

Uansett handlet ikke denne diskusjonen, slik jeg ser det, om at gutta burde ha vunnet uansett hvordan dømming de ble utsatt for. Klart de burde det når vi ser på motstanderne de tre siste kampene! Dette synes jeg går mer på debatt om nivå, rett og slett. Når dommere hverken klarer å holde tempoet i en adecco-kamp, og tilsynelatende må stoppe opp spillet for å henge med på lasset er det vondt å se. Jeg mener godeste Bernt var en av de. Og som jeg sa tidligere, var det spesielt tungt da laget hadde trengt en seier mer enn noe annet. Han uttalte for øvrig at han ikke blåste hverken straffe / frispark eller ga rødt kort da Samuelson ble revet ned av sistemann, fordi han ga Samuelson en fordel. Det er mildt sagt ugreit.

Klart, man skal være glad at noen tar en slik drittjobb. Men noen ganger går det galt. Hva f.eks NFF kunne gjort for å heve standarden? Det er jeg mer usikker på. Men som alt annet må det statusheving til på dommeryrket, først av alt.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 23 Apr 2008, 07:48 
Forumlegende

Tja, dommerklaging er det fra lilleputt til CL og VM.
Ikke minst i TL.

Den som ble utvist kune holdt munn så hadde han sluppet det.
Så banalt enkelt er det.

Ellers så man nok en gang treneren klage mer på innkast enn noe annet.
Men etter sigende arbeides det konkret med ny trener til neste år.
Serien har faktisk startet.

Selvsagt kan dette gå¨eldig bra utover i sesongen ennå.
Veldig bra.
Men garanti har man ikke.

Men laget har ikke vunnet på de 8 (!) siste kampene, de 5 siste trengingskampene inkludert. Det er dårligst av alle i Adecco, og laget er sånn sett muligens det svakeste laget der per nå.
Så får man starte der og ikke snakke om hvor gode man "egentlig er".

2p mot 3 av de antatte dumpekandidatene, hvor 2 kamper hjemme.

Men det kan jo snu allerede til søndag.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 23 Apr 2008, 10:36 
Kaptein

ivo wrote:
Den som ble utvist kune holdt munn så hadde han sluppet det. Så banalt enkelt er det.

Både ja og nei. Banalt enkelt er det i jo teorien, ikke i praksis. Så banalt enkelt er dét også.

ivo wrote:

Ellers så man nok en gang treneren klage mer på innkast enn noe annet.
Men etter sigende arbeides det konkret med ny trener til neste år.

Syntes ikke Berntsen kun klaget over feildømte innkast på Søndag. Synes både disposisjonene og formaningene fra sidelinjen var tilfredsstillende. Vet Berntsen at visstnok det konkret arbeides med ny trener?

ivo wrote:

Men laget har ikke vunnet på de 8 (!) siste kampene, de 5 siste trengingskampene inkludert. Det er dårligst av alle i Adecco, og laget er sånn sett muligens det svakeste laget der per nå. Så får man starte der og ikke snakke om hvor gode man "egentlig er".

Det er jeg enig i. Før sesongstart var jeg av få som tippet KIL på en 6-7 plass etter endt sesong. Men skjønner allikevel ikke poenget med innlegget ditt. Blir bare mange selvfølgeligheter som er helt sanne, men man må da for pokker kunne gjøre noe som ligner på unntak ut i fra kontekst. Og kontekst var at innsatsen var god på søndag, og at laget hadde kollektivt trengt en seier. Noe som sier seg selv etter resultatene hittil i år. Dommeren har jeg, med flere, gitt fokus, og det ser jeg ingen problemer med akkurat denne gangen. I utgangspunktet er jeg jo helt enig med deg.

Man trenger ikke alltid holde seg til hva som er riktig og enkelt i fotball, som tilskuer og supporter. Man observerer, og kommenterer etterpå. Det må nødvendigvis få et fokus på hva som skjedde, ikke hva som i prinsippet "skal" skje.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 23 Apr 2008, 11:19 
Forumlegende

hNk* wrote:
. Vet Berntsen at visstnok det konkret arbeides med ny trener?

.

Dette var "ny" nyhet for meg? Hvor kommer dette fra? Var vel Ivo som var først ute her på forumet med dette.

Hvorfor er man evt ikke fornøyd med Berntsen? Skal man bytte trener får man gjøre det nå, det er uholdbart for en trener å sitte på "oppsigelse".

Berntsen har en 4. plass å slå i bordet med, hvorfor bytte han ut?

Man skviset Skogheim for noe bedre (?). Skal man gjøre det samme med Berntsen? Man gjorde vel grundig research når man ansatte Berntsen og da måtte de jo være sikre på at de valgte rett man allerede den gang?

Nå koker ejg suppe på et løst rykte her, men synes ryktet er absurd.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 23 Apr 2008, 13:07 
Kaptein

Husker et tilnærmet hylekor (som aldri var rettferdiggjort i mine øyne) som sang etter en ny trener osv. i en lignende situasjon for en lengre tid tilbake.. Det siste man trenger er et slikt fokus igjen. Enten man er supporter eller en del av laget og kil-systemet.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 23 Apr 2008, 15:53 
Trener

Karlsen wrote:
Kan man ikke teste ut dommere i treningskamper da og la de beste dømme når det er alvor?? Slike eksperimenter viser seg å ha direkte innvirkning på poengfordelingen og sågar sluttabellen til slutt. Dommereksperimentering kan ikke være det som avgjør viktige plasser i en serie. Nei NøFF, topping er stikkordet her!!

Dommerne har et slags opprykks system, som er basert på karaktersetting. Dette har jeg fra en kollega som er dommer i 3. div, og går på linja i 2. div. (Han gikk faktisk på linja i 5 av 6 kampen med enten Ull/Kisa eller KIL i sesongavsluttingen i 03.)

Han sier til meg som det påpeskes her, at han er nyopprykket i år. På samme måte som kroksleiven hadde rykket ned til adecco før fjorårssesongen.

I følge rapporten fra observatøren, var det noen situasjoner det ble stillt spørsmålstegn ved på søndag. Blant annet en offside situasjon, det vår spiller i offside situasjon ikke berørete ballen fordi linjedommer signaliserte offside. Den nye regelen som kom før fjoråret sier at man ikke skal avblåses før man faktisk berører ballen.

Jeg så også at det ble notert flittig i straffe situasjonen til Sylling.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 49 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]