ivo wrote:
Den som ble utvist kune holdt munn så hadde han sluppet det. Så banalt enkelt er det.
Både ja og nei. Banalt enkelt er det i jo teorien, ikke i praksis. Så banalt enkelt er dét også.
ivo wrote:
Ellers så man nok en gang treneren klage mer på innkast enn noe annet.
Men etter sigende arbeides det konkret med ny trener til neste år.
Syntes ikke Berntsen kun klaget over feildømte innkast på Søndag. Synes både disposisjonene og formaningene fra sidelinjen var tilfredsstillende. Vet Berntsen at visstnok det konkret arbeides med ny trener?
ivo wrote:
Men laget har ikke vunnet på de 8 (!) siste kampene, de 5 siste trengingskampene inkludert. Det er dårligst av alle i Adecco, og laget er sånn sett muligens det svakeste laget der per nå. Så får man starte der og ikke snakke om hvor gode man "egentlig er".
Det er jeg enig i. Før sesongstart var jeg av få som tippet KIL på en 6-7 plass etter endt sesong. Men skjønner allikevel ikke poenget med innlegget ditt. Blir bare mange selvfølgeligheter som er helt sanne, men man må da for pokker kunne gjøre noe som ligner på unntak ut i fra kontekst. Og kontekst var at innsatsen var god på søndag, og at laget hadde kollektivt trengt en seier. Noe som sier seg selv etter resultatene hittil i år. Dommeren har jeg, med flere, gitt fokus, og det ser jeg ingen problemer med akkurat denne gangen. I utgangspunktet er jeg jo helt enig med deg.
Man trenger ikke alltid holde seg til hva som er riktig og enkelt i fotball, som tilskuer og supporter. Man observerer, og kommenterer etterpå. Det må nødvendigvis få et fokus på hva som skjedde, ikke hva som i prinsippet "skal" skje.