KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 19:04

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: 24 Mar 2008, 19:25 
Forumlegende

http://www.kil.no/nyheter/vis.php?ny=1&id=1050

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Mar 2008, 19:33 
Kaptein

...generelt er jeg positivt innstilt, men noe skeptisk her, dessverre.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Mar 2008, 19:42 
Klubbdirektør

hNk* wrote:
...generelt er jeg positivt innstilt, men noe skeptisk her, dessverre.
fin fyr, men har han kompetansen som trengs? vi får se..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Mar 2008, 20:02 
Forumlegende

Lokal fyr som veit hva KIL dreier seg om. Det kan bli positivt det. Det med lokalpatriotisme er positivt. Vi får se hva han får til.

Profile  

Post subject: Tja..
PostPosted: 24 Mar 2008, 20:47 
Saftblander

Jeg vet ikke om det er dette som trengs dessverre :?

Helt supert at det er en person som kjenner KIL, men det måtte vært bedre å fått noen med erfaring innen nettopp markedsføring?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Mar 2008, 21:00 
Reserve

Jeg finns ikke usikker på denne avgjørelsen..
Henning er en coming man, med et stort KIL-hjerte. I tillegg til at han sitter inne med mange gode forslag og ideer. Dette tilsier at han kommer til å gjøre en utrolig bra jobb for KIL.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Mar 2008, 21:02 
Klubbdirektør

Lykke til Henning!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Mar 2008, 21:32 
Kaptein

Huff a meg! Et svært lite kreativt valg. Henning har vært med i styre og stell i flere år nå, og jeg hadde sett at det kom nye koster til. KIL Topfotball har gjort en altfor dårlig jobb på markedssiden, og så sier han at han skal fortsette den gode jobben som Lund har gjort. Jeg hadde håpet klubben nå skulle ansatt en som kunne sett ting med litt nye øyne.
Men jeg skal gi Henning en sjanse. Lykke til - måtte du gjøre mine bekymringer til skamme!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Mar 2008, 21:57 
Klubbdirektør

Dette er uten tvil en krevende jobb og jeg tror ikke markedsutdannelse eller lang erfaring innenfor merkevarebygging etc. er det viktigste for å gjøre en god jobb. Stort engasjement og lokalt nettverk teller minst like mye så her har nok styret gjort et godt valg.

Inntektene har vel omtrent blitt tredoblet siden Lund ble ansatt så det spørs om det er så veldig mye mer å hente på inntektssiden.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Mar 2008, 23:01 
Kaptein

Tilhenger wrote:
Dette er uten tvil en krevende jobb og jeg tror ikke markedsutdannelse eller lang erfaring innenfor merkevarebygging etc. er det viktigste for å gjøre en god jobb. Stort engasjement og lokalt nettverk teller minst like mye så her har nok styret gjort et godt valg.

Inntektene har vel omtrent blitt tredoblet siden Lund ble ansatt så det spørs om det er så veldig mye mer å hente på inntektssiden.

At inntektene har blitt tredoblet skyldes vel i stor grad TV-avtalen samt det faktum at KIL rykket opp fra 2. div til Adeccoligaen. Vi er helt i bunn på tabellen når det gjelder sponsorinntekter, og det holder ikke. Potensialet er lant større. Lund har ikke gjort noen god jobb. Det er nå min mening. Hvilke nye, store sponsorer har han fått inn???

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Mar 2008, 23:41 
Klubbdirektør

Tilhenger wrote:

Hva hjelper det at har et lokalt nettverk da. Blir ikke penger av det. Trenger en som tar seg en runde til alle bedrifter og der det kan hentes penger. Det har ingen av de som er i styret til gode å gjøre enda. Blir ikke penger av å bare ta en tlf rundt.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 Mar 2008, 00:12 
Klubbdirektør

KIL4ever wrote:
Tilhenger wrote:

At inntektene har blitt tredoblet skyldes vel i stor grad TV-avtalen samt det faktum at KIL rykket opp fra 2. div til Adeccoligaen. Vi er helt i bunn på tabellen når det gjelder sponsorinntekter, og det holder ikke. Potensialet er lant større. Lund har ikke gjort noen god jobb. Det er nå min mening. Hvilke nye, store sponsorer har han fått inn???

Selve opprykket fra 2.div til Adecco kan ikke ha generert mye penger. Vi hadde jo flere tilskuere i 2003 enn i fjor. Husk også at automatpengene forsvant i mellomtiden selv om TV-avtalen kom til. Det har vel forsåvidt ikke kommet inn noen nye store sponsorer, bortsett fra Eda Kjøttmarknad, uten at jeg vet hva de legger igjen i kassa. Jeg lurer likevel på hvilket stort potensial du ser i sponsormarkedet i Kongsvinger, de store bedriftene med lokal profil er allerede inne på markedssiden og mange bedrifter med lokalisering i og rundt byen er styrt fra hovedkontorer som ligger helt andre steder. Dersom man reiser 10 km ut av byen i hvilken som helst retning treffer man kun folk som gir blanke i KIL. Men dersom du har en markedsplan klar, kan du jo publisere den her da det er store muligheter for at både den avtroppende markedssjefen og den nye leser det som står her inne.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 Mar 2008, 00:19 
Klubbdirektør

Janko wrote:
Tilhenger wrote:

Hva hjelper det at har et lokalt nettverk da. Blir ikke penger av det. Trenger en som tar seg en runde til alle bedrifter og der det kan hentes penger. Det har ingen av de som er i styret til gode å gjøre enda. Blir ikke penger av å bare ta en tlf rundt.

Jeg tenkte bare det var lettere å booke et møte dersom personen i andre enden kjenner navnet til den personen som ringer. Jeg tror ikke det spesielt lett å troppe opp på kontoret til direktører eller markedsansvarlige uten å avtale dette på forhånd.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 Mar 2008, 01:04 
Klubbdirektør

Vet om en del som sponset Kil for noen år siden, men som plutselig ikke hørte noen ting noe mer. Hvorfor det vet dem ikke. Men i begynnelsen på 90 tallet reiste/gikk rundt og spurte selv da. Ble penger av det også. Se bare på hvor mye rallyen fikk inn bare på noen runder i gatene og bedriftene. Er ingen fare å ta en tur til grensa eller Solør heller, Man kan ikke tenke "nei de driter i Kil." Hvis styret har den innstillingen skjønner jeg godt hvorfor man ikke for inn penger. Skulle gjerne ha fått inn en kar som vet om hvordan man for tak i sposorer og er god til å prate for seg.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 Mar 2008, 08:54 
Forumlegende

Apropos grensa: Det er vel snart så vi har adoptert Thon som "lokal"? Avtal møte med han så fort som f..!! Samma det om det står bare"svenske" butikker på drakta, penger inn er det eneste interessante.

Skal man få folk til å støtte seg må man også ha ambisjoner. Da må man uttrykke ambisjoner. Ikke vage kommentarer om hva som kan være sportslig mål. Eller ambisjoner om 35 poeng. Nå må hele klubben sette seg ned, definere et mål for å selge seg til støttespillere. Slik at Kjøk, Berntsen, Elle og alle de andre sier det samme til media.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]