KIL4ever wrote:
Tilhenger wrote:
Dette er uten tvil en krevende jobb og jeg tror ikke markedsutdannelse eller lang erfaring innenfor merkevarebygging etc. er det viktigste for å gjøre en god jobb. Stort engasjement og lokalt nettverk teller minst like mye så her har nok styret gjort et godt valg.
Inntektene har vel omtrent blitt tredoblet siden Lund ble ansatt så det spørs om det er så veldig mye mer å hente på inntektssiden.
At inntektene har blitt tredoblet skyldes vel i stor grad TV-avtalen samt det faktum at KIL rykket opp fra 2. div til Adeccoligaen. Vi er helt i bunn på tabellen når det gjelder sponsorinntekter, og det holder ikke. Potensialet er lant større. Lund har ikke gjort noen god jobb. Det er nå min mening. Hvilke nye, store sponsorer har han fått inn???
Selve opprykket fra 2.div til Adecco kan ikke ha generert mye penger. Vi hadde jo flere tilskuere i 2003 enn i fjor. Husk også at automatpengene forsvant i mellomtiden selv om TV-avtalen kom til. Det har vel forsåvidt ikke kommet inn noen nye store sponsorer, bortsett fra Eda Kjøttmarknad, uten at jeg vet hva de legger igjen i kassa. Jeg lurer likevel på hvilket stort potensial du ser i sponsormarkedet i Kongsvinger, de store bedriftene med lokal profil er allerede inne på markedssiden og mange bedrifter med lokalisering i og rundt byen er styrt fra hovedkontorer som ligger helt andre steder. Dersom man reiser 10 km ut av byen i hvilken som helst retning treffer man kun folk som gir blanke i KIL. Men dersom du har en markedsplan klar, kan du jo publisere den her da det er store muligheter for at både den avtroppende markedssjefen og den nye leser det som står her inne.