Nå har jeg ikke helt oversikten over KILs økonomi, men i det siste har vi jo hatt en del "innsparinger"....
1: Stillinger
Assistenttrener-rollen var ledig en periode, før M. Kristiansen steppet inn. Det er jo da x månedslønner innspart. I tillegg så hadde jo M.K jobb i KIL allerede, og jeg antar at M.Ks økning i lønn på å ta på seg ekstraoppgaver i klubben er mindre enn kostnaden ved å ha en "ren" ass. trener. Da får vi en ny innsparing på x% av tidligere budsjettert lønn til ass.trener.
Markedsansvarlig har jo sluttet. Ser ut som det kan gå mot en reduksjon i lønnsutgifter på xmånedslønner av markedsansvarlig.
2: Skader
En fotballspiller er sidestilt med an hvilken som helst annen ansatt. Dvs at fotballspillere har sykepengerettigheter i folketrygden på lik linje med øvrige arbeidstakere. SÅ lenge man har opparbeidet seg sykepengerettigheter (arbeidet i 4 uker ftrl § 8-2), får arbeidsgiver refundert sykepenger fra folketrygden etter arbeidsgiverperioden, dvs fom 17. sykedag. Refusjonen er 100% av lønnen i sykmeldingsprosenten så lenge lønnen ikke overstiger 6* folketrygdens grunnbeløp. Dvs 66812*6=400872,- NOK/år.
Antar at vi trygt kan si at KIL ikke har spillere som overstiger en lønn på 400872,- /år.

Men dette var jo årsaken til at Jan Derek Sørensen gikk fra Lyn til VIF, da Morgan Andersen prøvde å innføre at skadde spillere kun skulle få utbetalt lønn tilsvarende sykepenge-refusjonen fra folketrygden. J.D.S. nektet å "gå ned i lønn" hvis han ble skadd og gikk til VIF. (Forøvrig en heldig overgang for Lyn, da han ikke akkurat var noen suksess i VOFF)
Nå har vi jo en del skadde spillere som har vært skadd i over 16 dager, så det må jo bli en del sykepenge-refusjoner i KIL-regnskapet etter hvert.
Jeg er ellers noe usikker på hvordan sykemeldingsprosenten regnes for fotballspillere.... Om det at man ikke kan spille kamp betyr at man blir 100% sykemeldt, eller om det blir en gradert sykemelding dersom man er i stand til å trene litt, men ikke spille kamp.
Uansett, håper KIL-administrasjonen har gode rutiner for dette, og om ikke så har en god og rund spurv hvisket meg i øret at KIL-administrasjonen leser forumet relativt ofte, så da blir det vel fart på kravene til NAV snart
MEN, dette må jo bety at KIL-budsjettet har spart en god del ££££ hittil i år, kan vi nå håpe at skader + ledige stillinger = Nye spillere, selv uten Berntsen som kake- og loddselger ???