KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 20:18

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 56 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 24 Jan 2008, 21:46 
Klubbdirektør

Moen ble bedre når Fremming gikk ut. Han kom mer til sin rett da Jahr og Forfot kom innpå. Fikk bedre baller å jobbe med. Spillet ble mye bedre med en gang.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Jan 2008, 22:24 
Klubbdirektør

Korslund wrote:
Rød Jævel wrote:
Enig i at det var en jevnspilt kamp, men sjuere og åttere på børsen var det vel ingen som fortjente. Krogh og Tuelo var mest positive av de nye. Makumbu vant en del dueller, men var også til tider slurvete. Spesielt i posisjoneringsarbeidet. skamma hadde tett med innlegg fra høyrekanten Makumbu skulle passe på.

.

Jeg har en litt snillere børs enn glåmdalen, som hvor du må score dobbelt hattrick for å komme opp på 5eren. Er det noen som noensinne har fått høyere enn 7er i glåmdalen? De er ekstremt strenge, jeg er litt snill. :)
Børsen min er til lettere sammenligning en "FM-børs" for de som har erfaring der...
Da tror jeg ikke du har spilt fm på en stund! Der er børsen sykt streng nå, og taper du 3-1 kan du se lenge etter så mange 7-ere.. ;) Men det er vel en annen diskusjon..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Jan 2008, 22:44 
Forumlegende

Rød Jævel wrote:
Korslund wrote:
Rød Jævel wrote:
Enig i at det var en jevnspilt kamp, men sjuere og åttere på børsen var det vel ingen som fortjente. Krogh og Tuelo var mest positive av de nye. Makumbu vant en del dueller, men var også til tider slurvete. Spesielt i posisjoneringsarbeidet. skamma hadde tett med innlegg fra høyrekanten Makumbu skulle passe på.

.

Jeg har en litt snillere børs enn glåmdalen, som hvor du må score dobbelt hattrick for å komme opp på 5eren. Er det noen som noensinne har fått høyere enn 7er i glåmdalen? De er ekstremt strenge, jeg er litt snill. :)
Børsen min er til lettere sammenligning en "FM-børs" for de som har erfaring der...
Da tror jeg ikke du har spilt fm på en stund! Der er børsen sykt streng nå, og taper du 3-1 kan du se lenge etter så mange 7-ere.. ;) Men det er vel en annen diskusjon..

haha 6 på fm børsen til pause = bytting!! Evt rasende teamtalk. :twisted:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 Jan 2008, 00:02 
Klubbdirektør

Rød Jævel wrote:
Korslund wrote:
Rød Jævel wrote:

.

Hehe.. Er snart i sesong 5 med Arsenal. Har du et snitt på under 7 er du ferdig i klubben. Har du et snitt på oppimot 6 i glåmdalen er du sesongens beste spiller :P
Det sier litt.. Men nok om det!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 Jan 2008, 07:52 
Forumlegende

Korslund wrote:
Og Ivo.. Får håpe jeg må spise ordene mine om Moen slik som jeg gjorde med Smolinski i fjor. Men har vanskelig for å se hvordan han skal kunne danke ut Sylling...

Det skal han heller ikke. Syllingen bør i utgangspunktet brukes på en midtbane. Så har man Moen og Samuelsson som litt mer "rendyrkete spisser" og Tuelo som vind på siden --- sånn i utgangspunktet.

Strømsnes gjør seg godt som midtstopper.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 Jan 2008, 10:44 
Klubbdirektør

ivo wrote:
Korslund wrote:
Og Ivo.. Får håpe jeg må spise ordene mine om Moen slik som jeg gjorde med Smolinski i fjor. Men har vanskelig for å se hvordan han skal kunne danke ut Sylling...

Det skal han heller ikke. Syllingen bør i utgangspunktet brukes på en midtbane. Så har man Moen og Samuelsson som litt mer "rendyrkete spisser" og Tuelo som vind på siden --- sånn i utgangspunktet.

Strømsnes gjør seg godt som midtstopper.

Berntsen har uttalt flere ganger at han vil bruke Strømnes på midtbanen. Og vi har fortsatt ikke sett noe til Glenn Atle Larsen.

Dermed tipper jeg midtbane+angrep kommer til å se slik ut da alle er skadefrie:

----Berg Hansen---
--Torp - Strømnes-- (Evt Strømnes og BH bytte plass?)

Tuelo - Samuelsson - Sylling.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 Jan 2008, 20:58 
Forumlegende

Korslund wrote:
1) Berntsen har uttalt flere ganger at han vil bruke Strømnes på midtbanen. Og vi har fortsatt ikke sett noe til Glenn Atle Larsen.

2) Dermed tipper jeg midtbane+angrep kommer til å se slik ut da alle er skadefrie:

----Berg Hansen---

1) Det er sant, men det avhenger jo av blant annet av eventuell ny forsvarer etc. Vi får se. jeg vet heller ikke hvor god han er der...

2) Jeg ser for meg i en skadefri situasjon og med form hos alle, slik jeg har sett de jeg har sett..

Forsvaret som mot hamkam

midtbane: Berg Hansen, Torp, Sylling.
Løpere: Moen , Samuelsson

Tuelo som opp ned spiller mellom angrep og midtbane...

Men som du sier så har vi ikke sett alle.
Summen av funksjonerende Tuelo + Moen bør bli mer enn én Pelu.

Kanskje er det andre som virkelig slår til også...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 Jan 2008, 21:57 
Klubbdirektør

Vi for vel ikke glemme en mann da Glenn Atle Larsen agrep-midtbane spiller. Kanskje han danker ut en av de dere har satt opp på midten.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 Jan 2008, 22:37 
Forumlegende

Janko wrote:
Vi for vel ikke glemme en mann da Glenn Atle Larsen agrep-midtbane spiller. Kanskje han danker ut en av de dere har satt opp på midten.

Eller kanskje Jahr?
Hvem vet?

Men det er jo morsomt å spekulere på denne tiden av året da...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26 Jan 2008, 01:03 
Klubbdirektør

ivo wrote:
Korslund wrote:
1) Berntsen har uttalt flere ganger at han vil bruke Strømnes på midtbanen. Og vi har fortsatt ikke sett noe til Glenn Atle Larsen.

2) Dermed tipper jeg midtbane+angrep kommer til å se slik ut da alle er skadefrie:

----Berg Hansen---

1) Det er sant, men det avhenger jo av blant annet av eventuell ny forsvarer etc. Vi får se. jeg vet heller ikke hvor god han er der...

2) Jeg ser for meg i en skadefri situasjon og med form hos alle, slik jeg har sett de jeg har sett..

Forsvaret som mot hamkam

midtbane: Berg Hansen, Torp, Sylling.
Løpere: Moen , Samuelsson

Tuelo som opp ned spiller mellom angrep og midtbane...

Men som du sier så har vi ikke sett alle.
Summen av funksjonerende Tuelo + Moen bør bli mer enn én Pelu.

Kanskje er det andre som virkelig slår til også...

Jo men jeg trur også at Tuelo + Sylling ville vært så nært fjoråret vi kommer. Etter MIN mening så synes jeg at det er blitt gjort så mange endringer allerede, at det vi kan holde nogenlunde likt, bør vi holde likt som i fjor.

De nye skal jo såklart få sjanse til å vise seg frem, men hittil er dette min soleklare førsteellver.

Keeper: Conny. Ingen tvil.

H.Back: Nilsen. Er så vidt jeg husker høyrebeint og slik som han opererte på backen i fjor, ser jeg ingen grunn til at han kan erstatte Kamark med suksess i år.

V.Back: Makumbu. Det vi så av han mot Kamma, bekreftet at vi har en god fotballspiller i troppen. Fysisk sterk som et uvær. Og spillende.

Midtstoppere: Guiomar og Ryen. Hvorfor skifte noe som gikk så bra? Ryen passer med alle, men synes også Guiomar er best som stopper.

Midtbanen: Berg Hansen, Torp, Strømnes. Her har vi egentlig 3 komplette midtbanespillere. Strømnes mest defensiv, men også god med ball og på hodet. Berg Hansen er god i det meste, mens Torp har en løpskraft og driv med og uten ball som er veldig bra for adeccoligaen.

På topp: Tuelo, Samuelsson, Sylling. Samme som i fjor. Satser på at Samuelsson er med fra starten, og at Sylling fortsetter der han slapp. Pelu er uerstattelig, men Tuelo i form er nok det nærmeste vi kommer.

Om vi greier å kopiere laget mest mulig fra i fjor, med enkelte forbedringer så kan dette gå veldig bra. Greit at de andre lagene forsterker også, men KIL er mer samspilt fra start av i år. Og om laget tikker fra start, og fortsetter utover høsten, så kan det bli spenning på Gjemselund. :wink:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26 Jan 2008, 09:46 
Forumlegende

Jo, men det er en konstellasjon som er interessant

- Berntsen ville ha Moen
- Moen ville spille under ham

Kanskje flopper han, kanskje slår han skikkelig til, kanskje bare "vanlig".
Det vil tiden vise. Som spillertyåe falt han i min smak.

Fotball har jeg ikke greie på - bare keeperplassen og løpere.

Man trenger 2 typiske avsluttere som M og Sam.
Noen har også hevdet at Syllingen er best på midtbane. At det er hans beste plass. Mulig det.

Laguttak vil alltid være omdiskuterte. Offensivt er det oftest mest rart.
Jamfør håndballen mot Kroatia.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 56 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4

All times are UTC + 1 hour [ DST ]