ivo wrote:
Korslund wrote:
1) Berntsen har uttalt flere ganger at han vil bruke Strømnes på midtbanen. Og vi har fortsatt ikke sett noe til Glenn Atle Larsen.
2) Dermed tipper jeg midtbane+angrep kommer til å se slik ut da alle er skadefrie:
----Berg Hansen---
--Torp - Strømnes-- (Evt Strømnes og BH bytte plass?)
Tuelo - Samuelsson - Sylling.
1) Det er sant, men det avhenger jo av blant annet av eventuell ny forsvarer etc. Vi får se. jeg vet heller ikke hvor god han er der...
2) Jeg ser for meg i en skadefri situasjon og med form hos alle, slik jeg har sett de jeg har sett..
Forsvaret som mot hamkam
midtbane: Berg Hansen, Torp, Sylling.
Løpere: Moen , Samuelsson
Tuelo som opp ned spiller mellom angrep og midtbane...
Men som du sier så har vi ikke sett alle.
Summen av funksjonerende Tuelo + Moen bør bli mer enn én Pelu.
Kanskje er det andre som virkelig slår til også...
Jo men jeg trur også at Tuelo + Sylling ville vært så nært fjoråret vi kommer. Etter MIN mening så synes jeg at det er blitt gjort så mange endringer allerede, at det vi kan holde nogenlunde likt, bør vi holde likt som i fjor.
De nye skal jo såklart få sjanse til å vise seg frem, men hittil er dette min soleklare førsteellver.
Keeper: Conny. Ingen tvil.
H.Back: Nilsen. Er så vidt jeg husker høyrebeint og slik som han opererte på backen i fjor, ser jeg ingen grunn til at han kan erstatte Kamark med suksess i år.
V.Back: Makumbu. Det vi så av han mot Kamma, bekreftet at vi har en god fotballspiller i troppen. Fysisk sterk som et uvær. Og spillende.
Midtstoppere: Guiomar og Ryen. Hvorfor skifte noe som gikk så bra? Ryen passer med alle, men synes også Guiomar er best som stopper.
Midtbanen: Berg Hansen, Torp, Strømnes. Her har vi egentlig 3 komplette midtbanespillere. Strømnes mest defensiv, men også god med ball og på hodet. Berg Hansen er god i det meste, mens Torp har en løpskraft og driv med og uten ball som er veldig bra for adeccoligaen.
På topp: Tuelo, Samuelsson, Sylling. Samme som i fjor. Satser på at Samuelsson er med fra starten, og at Sylling fortsetter der han slapp. Pelu er uerstattelig, men Tuelo i form er nok det nærmeste vi kommer.
Om vi greier å kopiere laget mest mulig fra i fjor, med enkelte forbedringer så kan dette gå veldig bra. Greit at de andre lagene forsterker også, men KIL er mer samspilt fra start av i år. Og om laget tikker fra start, og fortsetter utover høsten, så kan det bli spenning på Gjemselund.