Haraball wrote:
Et par ting jeg ikke er enig i her nå (spess DV). I fjor på denne tiden så det faktisk ikke bedre ut. Da hadde vi enda ikke en ny spiller og så ble både Rønning og Guda solgt. De ble vel også solgt for ikke å "brekke ryggen" Men trenerne klarte å koke sammen et godt lag uansett. Sterkt gjort av det sportslige apparatet.
Tror ikke vi skal skylde på Nysæter for dette. Har du allerede glemt at Åge solgte to? Det er styret som bestemmer dette.
Forslag til julekalender i KIL neste år: Nissene på kontoret!
Innrømmer gladelig at jeg pr. akkurat nå er i en emosjonell tilstand som medfører "spissing" av det jeg skriver, men nå er jeg allerede ganske lei av Nysæters mediestunts/mediehåndtering. Litt mer om det lenger ned, men til situasjonen i fjor, så hadde vi i hvert fall en sportsdirektør som holdt kortene tett til brystet og opptrådte konsekvent og profesjonelt. Rønning ble solgt (så vidt jeg husker i alle fall) fordi vi ikke kunne nekte ham å gå videre i karrieren når AIK ville ha ham. Og det å unnlate å selge kunne i så fall hindre nye spillere i å signere for KIL, da dette kunne bli sett på som at vi var vrange. Og når det gjelder TAG, så var han på denne tiden i fjor KIL-spiller, og KIL hadde ingen planer om å selge ham. Det var først på nyåret at TAG startet å streike og han etter hvert ble solgt til Lillestrøm.
Det var heller ikke vingling i media om at "jeg sier opp" (etter en drøy måned...), for så å si "jeg har likevel ikke sagt opp". Eller å si at vi "totalt sett er i en mye bedre situasjon enn i fjor", for så nærmest å legge vår beste spiller ut på tvangssalg. Samt alt det sprøytet om at 2008 såkalt skal bli året hvor vi har "tidenes budsjett", og 5 mill i inntekter bare på sponsorsiden og noen dager etterpå så "knekker vi ryggen" om vi ikke raserer spillerstallen.
I bunn og grunn så er jeg forbannet nok over at Pelu evt. skal bli solgt, men når man ikke lenger kan ha tiltro til noe som helst som kommer av nyheter fra KIL-leiren pga ELENDIGE opptredener ovenfor media så resulterer det i at jeg som supporter føler at Nysæter (og resten av styret) tråkker på supporterne med stadige og motstridende offentlige uttalelser. Og akkurat nå skulle jeg faktisk ønske at han hadde sagt opp.
Denne opptredenen har i alle fall lykkes i å skape debatt, men jeg er redd det også har ført til at de fleste forsterkningene som kunne tenke seg å komme til KIL ikke lenger ønsker det og heller velger andre lag, da vi opptrer som sirkus Arnardo i media. Har mest lyst til å legge meg ned og grine nå, for det her setter kroken på døra for alle ambisjoner om å bli en klubb med mer enn 10. plass i Adecco som målsetning.