KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 19:28

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 293 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 20  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 14 Dec 2007, 18:37 
Klubbdirektør

Ble kvalm når jeg leste dette.
Herregud.. mangler bare Elisabeth Holm i styret, så er helvette komplett.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 Dec 2007, 18:37 
Kaptein

Fy svarte helvete faen er dette for et dårlig forsøk på komedie?!

"Større budsjett enn noen gang" "Vi har sportslige ambisjoner"

Tull, det har ikke Kil, tydeligvis.

Nå er jeg sint, det vil jeg óg forbli lenge hvis dette skjer. En ting var at Skogheim forsvant. Forsvinner Pelu til en ræva førstedivisjonsklubb, da.. Holder på å komme med uttalelser jeg nesten ikke kan trekke tilbake her.

Faen ta.

Kan dette være taktiske uttalelser? Tror nesten ikke dét heller..

DET ER IKKE BARE BARE Å VÆRE KIL-SUPPORTER, gutta.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 Dec 2007, 18:47 
Kaptein

Videre;

Glemte å si at supporterklubben burde ha all rett til å benytte media (jfr. glomdalen) til å si sin ærlige mening om dette nå. Si at man er villige til å gå fra dør til dør i hele jævla Kongsvinger for å forhindre faenskapen. Så gis det ihvertfall et signal som ikke kan tolkes feil av ledelsen..

Dette ble en trist start på en allerede fucka eksamenshelg, fyfaen.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 Dec 2007, 18:57 
Klubbdirektør

Mange sure her også: http://hjemmebane.no/-/bulletin/show/29178_paa-vei-bort

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 Dec 2007, 19:02 
Klubbdirektør

hNk* wrote:

Kan dette være taktiske uttalelser? Tror nesten ikke dét heller..

Kanskje dette er et siste skrik om hjelp til næringsliv /investorer eller hva det måtte være med kronasjer i orden?

Personlig frykter jeg at dette er gjort for å åpne en budrunde med andre aktører. Kan aldri tenke meg at han går til Haugesund.

Det er utrolig plagsomt at det ikke skal gå an å få til en dritt i denne klubben på denne tiden av året. Dette gjentar seg år etter år. Det er nå sannsynligvis tidenes "letteste" mulighet til å nå tippeligaen neste og da må man satse deretter!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 Dec 2007, 19:08 
Forumlegende

Hm.

Så at man for en tid siden snakket om -spillersalg. Da griper man nå sannsynligvis muligheten.

At Pelu fosvinner til Haugesund må man nok anse som en så stor mulighet at man bør mentalt forberede seg.

Dette kan også virke som en katalysator for andre som kan komme på banen!
Det er om enda verre.

KIL er flinke til
- å framheve sin dårlige økonomi i all offentlighet. Dette er nok såpass bevisst at man spekulerer i tilbud på sin(e) mest profilerte.

Slik det beskrives er visst klubben på fortapelsens rand når man bruker uttrykk om å brekke ryggen i 2008, økonomisk.

700 000 i underskudd. 300 000 (per år) muligens tapt grunnet reklameproblemet på ståtribunen, altså vegvesenets tommel ned for det.
Se dagens avis.

Dessverre har man ikke her noen rik onkel i bakhånd slik så mange lag etterhvert har. Hva skal stakkarene der nede gjøre? Det er ikke lett heller.
Regninger skal betales. Hele tiden.

Moss fik sjekk på 2,5 millioner fra banken der direkte etter siste seriekamp i år - for å bygge opprykksklubb for 2008.
Kanskje prisen man får ved et salg av Pelu. Vi skal ikke tro at man får så veldig mye. Da hadde tilbudene rent inn.

Sånn sett er ikke markedsverdien så høy som vi vil ha den til.
Det kan bety "billigsalg" i forhold til ellers generert verdi fotballmessig og pengemessig.

Men de økonomiske forhold vil bestemme for KIL uansett, kan fryktes.

Rykker man ikke opp neste år kan det være kroken på den døra for godt...

En helt annen sak er at jeg ikke er så sikker på at Pelu vil lykkes så godt i andre klubber som her heller.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 Dec 2007, 19:23 
Klubbdirektør

Enig at dem må selge spillere. Men når halve laget har reist er det ikke enkelt å få klasse spillere hit. De beste på kil er jo borte. Hadde dette skjedd før tror jeg ikke de 2 kil har fått hadde kommet hit heller. De ble jo lovet satsing om opprykk. Hjelper lite å få tak i 3-4 stykker til som Olav sier. Da har dem en stall på 18 stk inkl. 2 juniorer. Det er ikke mye å bygge et lag på som skal rykke opp.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 Dec 2007, 19:30 
Klubbdirektør

Gi meg 4-5 gode spillere som gidder å spille for et lag som IKKE satser på opprykk. Solan var tydeligvis smart.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 Dec 2007, 19:31 
Trener

Nesten så jeg begynner å mistenke at dette var et "ultimatum" fra Nysæter på dette møtet:

http://www.glomdalen.no/kil/article3183251.ece

Sitat: "Ifølge klubbens hjemmeside er det nå blitt enighet omkring pengebruken og hva slags rutiner man skal ha knyttet til innkjøp og forhandlinger."

Og det begynner å lyde veldig hult når samme person da sa følgende:

"Muligheten er absolutt til stede, men om det ikke skulle skje er det ingen grunn til panikk. Vi er totalt sett i en mye bedre situasjon enn på samme tid i fjor, mener Nysæter, ifølge kil.no."

Og nå noen dager senere skal vi liksom "brekke ryggen" hvis vi ikke selger Pelu.... I fjor var vi visstnok ikke i en situasjon som tilsa at vi var i ferd med å brekke ryggen.

Kanskje et banner på første hjemmekamp med "Vi savner deg, Åge" er på sin plass. [/b]

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 Dec 2007, 19:48 
Klubbdirektør

Hele prosessen er jo latterlig. Her brukes media bevisst for å sutre over dårlig råd, og tigge etter penger. Men det eneste vi får ut av dette er mest sannsynlig å sette klubben i et enda dårligere lys. Det klages over dårlige tilskuertall, lite sponsormidler og ingen rike onkler. Men hvem vil se en klubb som selger de største favorittene? Hvordan skal sponsorer eller eventuelt investorer kunne ha tillitt til et styre som sier de skal satse på opprykk, for så og gjøre noe helt annet? Det renner over av dritt på leggene som vandrer oppe i kil-kontorene. Om Pelu blir solgt bør kanskje første prioriteringspost bli å finne en direktør, med utdannelse og forståelse for hvordan en fotballklubb skal drives. Et salg av Pelu til en rivaliserende førstedivisjonsklubb vil være et svik på linje med Gundersens oppsigelse i fjor..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 Dec 2007, 20:41 
Spiller

Et par ting jeg ikke er enig i her nå (spess DV). I fjor på denne tiden så det faktisk ikke bedre ut. Da hadde vi enda ikke en ny spiller og så ble både Rønning og Guda solgt. De ble vel også solgt for ikke å "brekke ryggen" Men trenerne klarte å koke sammen et godt lag uansett. Sterkt gjort av det sportslige apparatet.

Tror ikke vi skal skylde på Nysæter for dette. Har du allerede glemt at Åge solgte to? Det er styret som bestemmer dette.

Forslag til julekalender i KIL neste år: Nissene på kontoret!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 Dec 2007, 21:23 
Trener

Haraball wrote:
Et par ting jeg ikke er enig i her nå (spess DV). I fjor på denne tiden så det faktisk ikke bedre ut. Da hadde vi enda ikke en ny spiller og så ble både Rønning og Guda solgt. De ble vel også solgt for ikke å "brekke ryggen" Men trenerne klarte å koke sammen et godt lag uansett. Sterkt gjort av det sportslige apparatet.

Tror ikke vi skal skylde på Nysæter for dette. Har du allerede glemt at Åge solgte to? Det er styret som bestemmer dette.

Forslag til julekalender i KIL neste år: Nissene på kontoret!

Innrømmer gladelig at jeg pr. akkurat nå er i en emosjonell tilstand som medfører "spissing" av det jeg skriver, men nå er jeg allerede ganske lei av Nysæters mediestunts/mediehåndtering. Litt mer om det lenger ned, men til situasjonen i fjor, så hadde vi i hvert fall en sportsdirektør som holdt kortene tett til brystet og opptrådte konsekvent og profesjonelt. Rønning ble solgt (så vidt jeg husker i alle fall) fordi vi ikke kunne nekte ham å gå videre i karrieren når AIK ville ha ham. Og det å unnlate å selge kunne i så fall hindre nye spillere i å signere for KIL, da dette kunne bli sett på som at vi var vrange. Og når det gjelder TAG, så var han på denne tiden i fjor KIL-spiller, og KIL hadde ingen planer om å selge ham. Det var først på nyåret at TAG startet å streike og han etter hvert ble solgt til Lillestrøm.

Det var heller ikke vingling i media om at "jeg sier opp" (etter en drøy måned...), for så å si "jeg har likevel ikke sagt opp". Eller å si at vi "totalt sett er i en mye bedre situasjon enn i fjor", for så nærmest å legge vår beste spiller ut på tvangssalg. Samt alt det sprøytet om at 2008 såkalt skal bli året hvor vi har "tidenes budsjett", og 5 mill i inntekter bare på sponsorsiden og noen dager etterpå så "knekker vi ryggen" om vi ikke raserer spillerstallen.

I bunn og grunn så er jeg forbannet nok over at Pelu evt. skal bli solgt, men når man ikke lenger kan ha tiltro til noe som helst som kommer av nyheter fra KIL-leiren pga ELENDIGE opptredener ovenfor media så resulterer det i at jeg som supporter føler at Nysæter (og resten av styret) tråkker på supporterne med stadige og motstridende offentlige uttalelser. Og akkurat nå skulle jeg faktisk ønske at han hadde sagt opp.

Denne opptredenen har i alle fall lykkes i å skape debatt, men jeg er redd det også har ført til at de fleste forsterkningene som kunne tenke seg å komme til KIL ikke lenger ønsker det og heller velger andre lag, da vi opptrer som sirkus Arnardo i media. Har mest lyst til å legge meg ned og grine nå, for det her setter kroken på døra for alle ambisjoner om å bli en klubb med mer enn 10. plass i Adecco som målsetning.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 Dec 2007, 21:51 
Saftblander

Er helt enig med DV i dette her. Det er fryktelig lenge siden jeg har vært så skuffet over noe rundt KIL. Har også mest lyst på å gi pokker i hele klubben nå, men det er ikke enkelt.

Men det er aldri så ille at det ikke er godt for noe, har nå fjernet Kilutstyr fra rommet til ungene. Jeg vil at dem skal ha det bedre enn meg, så jeg får bare svelge alt av stolthet og ta med begge på Åråsen til våren. Da får de oppleve stemning og liv rund kampene og slippe det jævla maset om hvor ille alt er rundt klubben hele tiden.

Jeg selv har vært rundt KIL i mange år og man bytter ikke lag, men å reise på kamper og følge laget tett er jeg ferdig med.

Håper på et godt KIL år neste år.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 Dec 2007, 22:00 
Kaptein

foppal wrote:
Men det er aldri så ille at det ikke er godt for noe, har nå fjernet Kilutstyr fra rommet til ungene. Jeg vil at dem skal ha det bedre enn meg, så jeg får bare svelge alt av stolthet og ta med begge på Åråsen til våren..

Enig med DV selv, og sånne reaksjoner som dette burde komme gjennom til ledelsen.. Kanskje de skjønner hvordan dette oppfattes av supporterne. Hadde det vært i en annen sammenheng enn dette hadde jeg hengt meg opp i LSK osv, men ikke nå..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 Dec 2007, 22:02 
Forumlegende

foppal wrote:

Jeg selv har vært rundt KIL i mange år og man bytter ikke lag, men å reise på kamper og følge laget tett er jeg ferdig med.

Hvorfor så dramatisk?

KIL vil jo alltid være mer enn én gitt spiller uansett - hvem det nå er.

Om Pelu selges er det jo ikke for at man vil være slemme, men fordi deres totalvurdering tilsier at det vil være mer fordel enn ulempe.

Selvsagt er det tragisk om han selges, men dette er nok KIL's lott...

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 293 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 20  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]