http://www.kil.no/nyheter/vis.php?ny=1&id=889
"Etter kampen takket gutta og supporterne hverandre og Peter Lindau, som legger opp, fikk som seg hør og bør ekstra oppmerksomhet. Etter sin beste sesong i KIL-drakta fikk han til og med en liten gave fra supporterne.
- Det var en fantastisk hyllest etter kampen og jeg fikk akkurat det jeg liker best av supporterne, sa Lindau, som mottok en småsjelden whisky, som visstnok skal være litt lei å få tak i.
- Det er så jeg angrer på at jeg ikke har sluttet hvert år, sa svensken...."
For de som lurer, Lindau fikk ei flaske Isle of Jura - 21 Years.
http://www.isleofjura.com/whisky/range/ ... tentid=230
Etter diverse undersøkelser skal visst dette være favoritten. Han har vel blitt hekta på skotsk maltwhisky etter flere år i landet
Så, over til mer om bakgrunnen til dette. Vi i supporterklubben ønsker å hedre våre spillere etter lang og tro tjeneste. Mange har vært lenger i KIL enn Lindau, men fremover vil de vi mener fortjener heder og ære, få nettopp den oppmerksomheten de fortjener.
Nå kan vi selvfølgelig ikke drive å dele ut brennevin i øst og vest under sesongens gang, så det skal i hovedsak foregå etter endt sesong.
Visse kriterier må vi også legge til grunn. Spilleren som skal hedres må ha vært i klubben noen år, i tillegg ha markert seg skikkelig ved å være en relativt fast spiller i klubbens startoppstilling, eller på annen måte ha gjort seg spesielt bemerket slik at en ekstra hyllest er på sin plass.
En spiller kan også selv diskvalifisere seg fra en hyllest som ellers hadde vært fortjent. Et eksempel på dette (utopisk) kunne vært at en av våre etablerte spillere gjennom flere år velger å slutte i KIL, for å bytte til Skamma (bare for å ha nevnt navnet på en klubb). Dette vil selvfølgelig føre til tap av alle "opptjente" poeng på "hyllest-barometeret"
I tillegg har det seg også slik at disse bemerkelsene helst skal kunne bli tildelt mens det er en viss mengde supportere tilstede. Spillere som forsvinner til andre klubber "over natta", eller midt på vinteren, får dermed skylde seg selv hvis de går glipp av hyllesten
Men...... alt er selvfølgelig avhengig av poeng på "hyllest-barometeret". Er en hyllest STERKT PÅKREVD, så skal vi vel klare å få hanket spilleren inn til en eller annen anledning hvor "hyllest" og "hyllest-gave" kan bli utført/utdelt.
Altså, en hel del "regler" i gråsonen, omtrent som i Jarøy's skattelovsamling
Nå er ikke dette nedfelt i våre vedtekter, men hva mener folket? Noen synspunkter på dette?