KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 06 May 2025, 07:41

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 106 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Next
Author Message
PostPosted: 19 Jun 2007, 14:41 
Grævling

regner med at det vil bli liv i denne tråden, er vel ikke så mange som drar seg til Sogndal ser det ut til.

Det er uansett en liten mulighet for jeg kommer til å kjøre. Plutselig et par stk som vurderer å bli med. Skulle det nå være noen som vurderer å slenge seg med så får de skrike ut med en eneste gang!

Drar da i såfall fra Oslo til Sogndal i morgen, ca 35 mil, bør dra fra oslo senest ved 12 tiden i morgen. Dvs at folk som kunne tenke seg å bli med, men holder til i Vinger, får slenge seg inn til Oslo med bussen, eller på annet vis, i morgen tidlig.
Etter kampen drar jeg rett til Vinger, enten via Oslo eller via Lom og Otta....litt usikker på hva som blir raskest, er ca like langt begge veier. Bør vel i så fall være i Kongsvinger ved 3-4 tiden torsdag morgen.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 19 Jun 2007, 16:58 
Grævling

http://www.glomdalen.no/kil/article2833466.ece

Ikke bra, blir ikke lett i Sogndal uten Pelu og Sylling-Olsen :-(

Profile  

Post subject:
PostPosted: 19 Jun 2007, 17:13 
Forumlegende

Etter fergen Mannheller-Fodnes så er det jo nå fin veg videre med fine "åpne" tunneller og lite igjen av den skumle Lærdalsdalen. Svopp over fjellet.

Gudbrandsdalen er jo en trist affære - i alle fall om man har kjørt den rimelig mange ganger. Men Sognefjellet er vel fint nå ved solsnutider, men vel neppe autostrada.
Blir vel flere fartsgrenser over Gudbrandsdaken også :lol:

Vi hadde drivet Hemsedalen - men men.

God tur.
ps:
min bedre halvdel har konvertert fra SIL til KIL - også når de møtes! :roll:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 19 Jun 2007, 20:23 
Reserve

Vi skulle kanskje lagt denne under KIL - Løv-Ham-tråden. Men siden vi ble så deppa etter tapet på søndag og har brukt to dager på å skrive vår respons, så legger vi den her i stedet - dette handler jo like mye om framtida:

http://kilfotball.blogg.no/1182223797_e ... _derp.html

Profile  

Post subject:
PostPosted: 19 Jun 2007, 22:30 
Klubbdirektør

Den dagen spillerne på Kil kan komme med et ønske om å skifte spillesystem må vi få en annen trener. Hjelper ikke å hete Stormoen da nei. Berntsen rokker nok ikke på det systemet han har. Det har vi jo sett i de siate kampene hjemme det. Samme lange baller inn i midten, uanset hvordan det går. Trodde det skulle ordne seg etter oppvask møte dem hadde jeg men. Ser ikke ut som om spillerne har noe de skulle ha sagt. Men for håope en eller annen klarer å få sagt sin menig uten at det for for store konsekvenser for stakkarn,

Profile  

Post subject:
PostPosted: 19 Jun 2007, 22:59 

Blir nok en lang reise hjem hvis det skulle bli tap. Men Sogndal behøver ikke å være noe problem :wink:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 19 Jun 2007, 23:28 
Forumlegende

Janko wrote:
Den dagen spillerne på Kil kan komme med et ønske om å skifte spillesystem må vi få en annen trener. Hjelper ikke å hete Stormoen da nei. Berntsen rokker nok ikke på det systemet han har. Det har vi jo sett i de siate kampene hjemme det. Samme lange baller inn i midten, uanset hvordan det går. Trodde det skulle ordne seg etter oppvask møte dem hadde jeg men. Ser ikke ut som om spillerne har noe de skulle ha sagt. Men for håope en eller annen klarer å få sagt sin menig uten at det for for store konsekvenser for stakkarn,

Mao, har sportslig leder Åge Steen gjort en usedvanlig dårlig jobb. Det er det dere sier. Holder ikke TB mål gjør heller ikke ÅS det,,,

Profile  

Post subject:
PostPosted: 20 Jun 2007, 00:03 
Forumlegende

Vi har også en annen mulighet - nemlig at

KIL ikke er bedre enn tabellposisjonen - det vil også si at potensialet ikke er mer.

Slår vi helt i fra oss det?
Kanskje er KIL for all overskuelig framtid kun et lag som bare kan kjempe langt nede på tabellen...........

men vi får se hva som skjer i morgen nå først og fremst..........

det så ofte stygt ut i 2004 og.......

Profile  

Post subject:
PostPosted: 20 Jun 2007, 00:08 
Forumlegende

Raggen wrote:
http://www.glomdalen.no/kil/article2833466.ece

Ikke bra, blir ikke lett i Sogndal uten Pelu og Sylling-Olsen :-(

Spennende om Andreas Moen kommer til KIL, så ham noen kamper med Lørenskog for noen år siden og han var veldig god. Berntsen kjenner jo kvalitetene hans for han var vel trener i Lørenskog da.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 20 Jun 2007, 00:48 
Grævling

ivo wrote:
Vi har også en annen mulighet - nemlig at

KIL ikke er bedre enn tabellposisjonen - det vil også si at potensialet ikke er mer.

Slår vi helt i fra oss det?

JA!

Det er snakk om marginer her, i 2003 hadde vi til stor del marginene med oss, i hvert fall på vårparten og høsten. Forsommeren var ikke bra, men vi endte opp på 3. plass og fikk vår sjanse til kvalifisering.

I år spillte vi en møkkakamp i serieåpningen mot MK, dette er et lag vi normalt slår både hjemme og borte. I tillegg føler jeg meg trygg på at vi hadde knust Haugesund med Pelu og Sylling på banen. Så har vi kampen mot HamKam hvor det er liten tvil om at vi hadde fjorten alle poengene. I tillegg hadde vi på søndag slått LøvHam med normal uttelling.

Så.....hadde alt gått vår vei hadde vi ligget på opprykk i dag. Hadde alt gått mot oss hadde det også blitt tap mot både Skeid, Bryne, Tromsdalen, Molde.....da hadde vi vært på nedrykk.

MARGINER!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 20 Jun 2007, 09:23 
Forumlegende

Vi får håpe på godt resultat i Sogndal....selvsagt!

Men her tuller Raggen voldsomt. Marginsnakk er ikke annet enn unnskyldninger når man ikke lykkes eller er gode nok. Gjelder alle.

MARGINER er ikke annet enn om man har det lille ekstra eller ikke.

En alpinist har marginene på sin side ved at han/hun viser evner i de 3 vanskleige svingene som de andre ikke klarer. En uthldenhetsutøver har det lille ekstra - dvs. klarer å ta ut det lille ekstra eller øke takten det lille ekstra som mostanderne ikke klarer der og da.

I fotball er marginene forover å kunne sette en sjanse 15 cm innenfor stolpen og ikke 10 cm utenfor - altså kvaliteten i det avgjørende øyeblikket.
Bakover kan det være at keeper er tiendelen raskere ute i feltet eller slenger seg det lille øyeblikket før - altså kvaliteten - den bevisste og eller intuitive handlingen som skiller. Derfor vant RBK så mye før - de kvalitative marginene.

Over tid er ikke marginer tilfeldigheter - men den lille ekstra kvaliteten som skal til.

Skal KIL nå opp må ikke tilfeldige spille inn, men KVALITETEN må økes / skjerpes. det er ingen fru Fortuna som drar i trådene.

Det tradisjonelle marginsnakket er bare unnskyldninger eller lettvinte forklaringer.

Alle de mkisbrukte mulighetene mot HamKam var ikke marginer - men først og fremst udyktighet - det lille ekstra manglet. det er bare å se hvordan sjansene ikke ga mål....

Likevel håper vi jo alle det beste, men vi må ha tingene klargjorte.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 20 Jun 2007, 09:35 
Reserve

Hva med disse?

http://kilfotball.blogg.no/1182324037_l ... gndal.html

Profile  

Post subject:
PostPosted: 20 Jun 2007, 10:34 
Forumlegende

Med tanke på Raggens og Ivos siste innlegg:

Jeg liker å sette ting på spissen. Både som trener og på generelt grunnlag har jeg følgende påstand: Det finnes ikke flaks og uflaks i fotball, kun dyktighet og udyktighet.

Dette er ihvertfall en viktig leveregel for både trenere og spillere mener jeg. Man må strebe etter det beste, det optimale. Og være ydmyk nok til å se at dårlige resultater over tid ALDRI skyldes uflaks.

Så til det Raggen nevner: Tapet mot MK (en kamp jeg ikke så, dog har jeg sett målene) kom etter slurv foran eget mål og udyktighet foran mostanders mål.
Tapet mot Haugesund viste et KIL lag langt under potensielt nivå. I rettferdighetens navn var det jo en kamp der spillerne hadde opplevd store påkjenninger og intern uro. Det mentale i fotballen kan ikke undervurderes.
Kampen mot Løv/Ham har jeg allerede sagt nok om. Marginer var ihvertfall ikke grunnen her! Det var klasseforskjell i dyktighet og udyktighet i forskjellen mellom de to lagene i forhold til det jeg tidligere har nevnt i en annen tråd.
Mot Hamkam: Bomme på straffe har ALDRI noe med flaks/uflaks å gjøre. Heller ikke brenne sjanser. Ivar Rønningen "sto ofte i veien", rettere sagt, han er dyktig. Og KILs avsluttere den kampen var ikke dyktige nok til å overliste han.

En og annen gang kan en fotball forandre retning i ei tue og gå i mål, eller dommere dømmer feil straffespark. Eller ballen treffer en spiller og forandrer retning. Men dette er en så bitteliten del av fotballen at det vil utjevne seg i løpet av en sesong og ihvertfall ikke være forskjellen på å bli nummer en eller nummer tre.

Så for å si det veldig kort: I denne saken her er jeg veldig enig med Ivo.

Det er patetisk hver gang man ser på TV trenere som snakker om "stang ut" eller uflaks. De prøver å gjemme seg bak sånne fraser framfor å prøve å ta til seg at de må gjøre en enda litt bedre jobb.

Kampen i Sogndal kommer til å avgjøres utelukkende av en ting: Dyktighet. Og den finnes ihvertfall i spillergruppa i KIL :)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 20 Jun 2007, 11:21 
Grævling

Nå har du nettopp argumentert for hvor mye Udyktighet det har vært i KIL den sener tiden, for så å konkludere med at det finnes nok dyktighet i spillegruppa? jaja!

Flaks, marginer....kall det hva dere vil, det har oppgjennom en årrekke hatt stor betydning verden over når det gjelder fotball.

Uten falks/marginer hadde ikke Italia vunnet fjorårets VM. Greit, de var dyktige nok til å vinne, sammen med et par andre land, men når alt kommer til alt så hadde de også med seg både dommere og diverse andre "heldige" situasjoner underveis i mesterskapet.

Det er grenser for hvor svart-hvit alt kan være!

Men da er det på tide å dra for å handle saft!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 20 Jun 2007, 12:37 
Forumlegende

Begrepet "gode lag har flaks" er ikke et tilfeldig begrep. Gode lag har marginene med seg. Se på de irriterende lagene, som Chelsea i fjor og Italia i VM. De hadde marginer med seg, fordi de var alt i alt litt dyktigere enn de andre. Spiller dårlig og vinne 1-0 er ofte gjennomgangstonen for sånne lag. Ja det er små marginer det går på, men tilfeldig er det ikke.

Ja, jeg har vel aldri sagt noe om udyktighet i spillergruppa? Det er andre områder som må bedres mener jeg, jamfør mitt innlegg ang. Løv/Ham kampen. Stallen er tvert imot den beste vi har hatt på år og dag. Absolutt alle områder kan optimaliseres i et fotballag. Fra treninger, til drilling av formasjoner, til oppvarming, til menneskebehandling, mentalitet, fandenivldskhet..det er uendelige mange små faktorer som bestemmer disse marginene.

Og for virkelig å spore av debatten helt her: Jeg for eksempel har spurt en rekke fagpersoner (trenere) om hvordan man gjør en oppvarming før kamp optimal. For det må jo finnes brukbare oppvarminger og optimale oppvarminger. Kun det optimale er interessant. intet annet. På den måten får man marginer med seg.

For å peilie meg litt inn at i debatten: Med KILs spillersystem forundrer det meg ikke om vi plukker med oss poeng fra Saftbygda. Spennende blir det:)

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 106 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]