KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 06 May 2025, 12:37

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 144 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 17 May 2007, 06:12 
Trener

Mobro wrote:
Ja nå har jeg gått i gjennom denne tråden for å få et inntrykk av hva som gikk galt.

TaigerVoods, tror du er ganske på jordet når du sier Pelu bør får sparken. Greit at jeg har vært på fylla og klokka snart er fire men en spiller som Pelu er en spiller som Kil trenger. Han utgjør en forskjell i laget. Jeg er glad i Kil men ikke så jævla trangsynt at jeg ikke mener at det er resultater som teller. Pelu er viktig for laget. Å gi han sparken er helt borti natta. Seff bør det reageres. Ingen spillere bør opptre slik. Men sparken, seriøst det er for drøyt. Enig med Mikeb ang at folk bør får vite hva som førte til forsinkelsen. Og for all del. Jeg mener at slik oppførsel ikke hører hjemme noe sted. Det påvirker laget at folk er fraværende. Ser ikke bort i fra at denne saken påvirket resultatet og innsatsen til de andre gutta på laget. Men sparken, NEI

Tja, nå har jeg tidligere argumentert for hvorfor jeg vil ha en Pelu-trøye....

men akkurat nå er jeg skuffet over Pelu og vil faktisk brenne ovennevnte trøye. Det er så respektløst å ikke gidde å møte til kamp 2 hjemmekamper på rad at det er utrolig.

Det er greit å forsove seg, det skjer oss alle, men å forsove seg til noe som starter kloken 18:00??

Som nevnt tidligere er jeg en stor fan av Pelu, men når gutten ikke har respekt for lagkamerater, fans m.m. og ikke gidder å stille på kampene, så er det kanskje like greit å kvitte seg med ham.

Ellers, hvis han fortsatt VIL være i klubben (noe han ikke akkurt har vist i det siste...) Og han tilfeldigvis har sovet litt vel lenge, så er jeg en av supporterne som kjører fra Oslo for å se hjemmekampene. Vi pleier bare å være to i bilen, så om John vil sitte på så hadde det vært hyggelig.

Vi har allerede fleipet om å finne adressen og tlf-nr`et hans så vi kan få ham på kamp mot strømmen....

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 May 2007, 06:28 
Reserve

Quote:
Ellers, hvis han fortsatt VIL være i klubben (noe han ikke akkurt har vist i det siste...) Og han tilfeldigvis har sovet litt vel lenge, så er jeg en av supporterne som kjører fra Oslo for å se hjemmekampene. Vi pleier bare å være to i bilen, så om John vil sitte på så hadde det vært hyggelig.

Vi har allerede fleipet om å finne adressen og tlf-nr`et hans så vi kan få ham på kamp mot strømmen....

Vi er like skuffet over Pelu som alle andre. Et lite lyspunkt er likevel at dere har plukket opp carpool-ideen vi lanserte 5. mai.

http://kilfotball.blogg.no/1178022008_r ... okong.html

Da var vi litt mildere stemt. Nå er vi mer på linje med den/de som foreslo tvangsovernatting i Kongsvinger.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 May 2007, 09:06 
Forumlegende

Dagen derpå...eller den store dagen i følge enkelte. Russen sørget for en tidlig start på dagen, hva er vel da bedre enn å reflektere dagen etter?

Løsning på forseintkomming OG en skammelig kamp:
Jeg vil IKKE at noen skal få sparken. Men det må bli en heidundrende oppvask hvor man kommer med krystallklare regler for oppmøte etc. Dersom det finnes enkeltindivider som ikke klarer å ta vare på seg selv så beordre dem til Gjestegården dagen før kamp.

Sportslig bør Berntsen får 3-5 kamper til å bevise at han duger. De største reiser seg etter motgang og slår beinhardt tilbake. Berntsen har kniven på strupen, slår han tilbake er han en å satse på. Men en heidundrende oppvask også på forferdelig fotball må komme NÅ!

De som kommer utenfra, det være seg trener eller spillere, må igjen vises Gjemselund gråter/Gjemselund jubler igjen og få krystallklar beskjed om at: Ja det er et enormt press å representere KIL. Sånn skal det og må det være. KIL er ikke for hvem som helst altså. Takler man ikke presset eller har respekt for hva klubben er kan man dra til andre klubber som er paranteser i norsk fotball.

Sammenligning av 11er fra Hamkam og Haugesund: Jeg regner med at man på trening trener på en klart definert spillestil. Hvor flere spillere drilles i de samme rollene. Dermed kan man forvente at de som kommer inn på laget kjenner til arbeidsoppgaver i de spesifikke rollene.

Så til slutt: Jeg har enorm tro på at de nødvendige grepene nå blir tatt både på disiplin i stallen og de sportslige skuffelsene. Jeg har stor tro på at mna med Åge Steen i spissen tar de grepene som må tas. Og at dette skjer raskt.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 May 2007, 09:29 
Kaptein

Faan i helvete så destruktive folk blir etter en kamp! Jeg blir ofte beskyldt for å være negativt og pessimistisk, men dette synes jeg tar kaka. Tenk å begynne å snakke om hva Skogen kunne ha skapt med dette laget er helt borti natta å komme med! For det første, det er slett ikke så helsvart som folk skal ha det til. Vi fikk en elendig start mot Mandalskam, spilte knallbra mot HamKam og under normale omstendigheter (uten Rønningen i Kamma-målet) hadde vi vunnet den kampen lett. I en presset situasjon etter to tap, kom vi tilbake og banket Skeid borte. Fulgte opp med seier mot ubeseirede Notodden. Kampen mot serielederen B/G var dårlig. På kunstgresset i Tromsdalen har vi slitt fælt mange ganger før, men klarte å krige til oss ett poeng på overtid (sånn som kampen utviklet seg var det en sterk prestasjon). Og kampen mot Haugesund blir så jævlig spesiell i og med at halve laget og de beste spillerne var ute på grunn av skade og elendige holdninger! Ørjan, Harald, Pelu og Sylling ville garantert ha spilt. Hva hadde B/G vært uten Runar Berg, Trond Olsen, Thiago Martins og Mounir Hamoud???
Oppførselen til Sylling og Pelu påvirker selvsagt hele laget. Sier seg selv at oppladningen til kampen langt fra blir ideel når to som skal starte kampen kommer 10 minutter før kampstart! Å da begynne å skrike etter SKogen blir så fullstendig patetisk - og utrolig dårlig ovenfor Berntsen! Det var da ikke han som ikke ville forlenge kontrakten med Skogen. Og hvis jeg ikke husker feil, så hadde Skogen kontrakt også denne sesongen, men var ikke interessert i å fullføre kontrakten han hadde signert. INGEN, absolutt INGEN hadde nevnt SKogen om vi hadde slått Haugesund! Karlsen & co som nå rasler med sablene bør begynne å tenke litt før de kommer med bastante meninger. Jada, Karlsen, jeg vet at ytringsfriheten er en menneskerett, men det er heller ikke forbudt å tenke konstruktivt!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 May 2007, 10:19 
Forumlegende

KIL4ever wrote:
Jada, Karlsen, jeg vet at ytringsfriheten er en menneskerett, men det er heller ikke forbudt å tenke konstruktivt!

Stemmer. Forholder meg til sannheten sånn den er og ikke sånn jeg vil den skal være. Som skrevet, Berntsen bør ikke gå. Han skal få sjansen til å snu dette. Men man trenger faktisk ikke noe annet en sansen syn for å se at noe er fundamentalt gæærnt på banen.

Og en ting skal være klinkende klart: Jeg håper Berntsen og co. snur dette og pisser på mine argumenter, og ler av dem! At jeg har bomma totalt på mine synspunkter på situasjonen laget er i nå! Og at den bekreftelsen kommer fram på banen. Det hadde gledet meg veldig om jeg tar feil! For da er det positivt for laget.

Påpeker nok en gang: Jeg har TRO på at man snur de problemene klubben er i nå.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 May 2007, 10:23 
Materialforvalter

Dagen derpå ja... Jeg mener det må være lov å "rasle litt med sablene" etter å ha sett KIL-Haugesund i går. Det var virkelig begredelige greier. Og at Sylling + Pelu presterer å komme for sent er en skandale. Det skal være rom for å gjøre feil - det kan skje alle. Men det må også kunne forventes at voksne folk LÆRER av sine feil. I stedet for å luke vekk feilen ender det altså opp med at to gjør det i stedet for en i neste omgang - sånt går ikke an. Den første forsentkommingen til Pelu burde vært den eneste slike episoden i lang lang tid fremover på Gjemselund! Jeg mener det er ene og alene spillerne sitt ansvar. Dersom du ikke har skjellig grunn så møter du på jobb i tide - sånn er det bare.
Jeg skal ikke kreve Berntsens hode på et fat riktig enda - men noe må gjøres. Ingen trodde vi skulle ende i 2.div forrige gang det skjedde. Det så ikke slik ut på papiret var det mange som sa. Det ser ikke slik ut på papiret i år heller. Desverre vet jeg ikke om Molde og Bryne er drømmemotstandere når en vond trend skal snus. Men enn så lenge får vi tro det beste!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 May 2007, 11:20 
Forumlegende

Ser man glimtene fra kampen ser man at lagets virkelige problem er å omsette STORE og KLARE sjanser. Bare se på glimtene på kil.no så ser dere det. Man er rett og slett ikke gode nok innenfor og rundt 16-meteren.

Morsom tankegang at de som har ansatt treneren og lagd til hele scenariet er de som er "uskyldige" og skal rydde om. Jeg er ingen fan av Berntsen, men er ikke han god nok, bør vi stille det samme spørsmålet om de som finsiktet kandidatene, innstilte og ansatte......

Sannheten er vel at KIL ikke lenger er en stor og solid klubb - og neppe blir det igjen heller - overskuelig framtid. Dette er ikke negativt, men veldig realistisk ut fra de vi ser. Dessverre.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 May 2007, 11:53 
Materialforvalter

ivo wrote:
Sannheten er vel at KIL ikke lenger er en stor og solid klubb - og neppe blir det igjen heller - overskuelig framtid. Dette er ikke negativt, men veldig realistisk ut fra de vi ser. Dessverre.

Enig med deg i det. Og det blir stadig flere og flere klubber i Norge som satser, og som har midler til det. 1 div blir mer og mer lik tippeligaen slik den var for en del år siden - at KIL kjemper mot de "store" når det kommer til økonomi og andre ressurser. Jeg tror ikke KIL kommer til å etablere seg i tippeligaen igjen, men det bør være mulig å etablere seg trygt i 1 div. Få bygget en ny nøktern stadion, og få tilstrekkelig økonomi til at de fleste i A-stallen kan være fotballspillere på heltid. Men for å få til det så kreves det vel også mer engasjement fra folk i Kongsvinger og distriktet generelt. Et snitt på rundt 2000 tilskuere på lunden burde da være mulig? Blir off-topic dette her, men blir litt frustrert over at folk ikke kan verdsette toppfotballen på Vinger litt mer. Trenger ikke å være blodsupporter og reise på alle bortekampene - men at man kan gjøre det til en tradisjon å reise på kamp, om det så er mest for å ta en kaffekopp med nabo'n og for å sette litt pris på at det faktisk skjer noe på kongsvinger!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 May 2007, 16:56 
Forumlegende

1) Grunnen(e) til hvorfor to av lagets spillere ankom kun noen minutter før kampen - har vi ikke noe med. Det er en sak mellom dem som arbeidstagere og KIL som arbeidsgiver. Her er personvern også inne i bildet. Selv om det "bare" er fotballspillere.

2) 969 tilskuere var ikke så dårlig sett ut fra andre kamper de 2 siste årene. Husk det var en onsdag kl. 18 med butikker åpne. Mange hadde rett og slett ikke mulighet.

Videre var KIL's tabellposisjon relativt dårlig og motstanderen hadde ikke noe stort navn blant klubbene. Hønefoss hadde forresten bare 601 tilskuere.

Å bruke 3 timer på en kamp en slik kveld krever interesse for laget og ikke bare for fotball.

Likevel ros til klubben for tiltakene.

3) Den negative trenden har vært der i 3 måneder. Et par hederlige unntak.
Sånn sett har poengene kommet i de rette kampene. Men med seier i går hadde man hatt et bra ned til streken. Jeg ville hatt 4p på de 2 siste.

Nå blir det fort 0p på de 3 neste - før skjebnekamp mot LøvHam. Kanskje 1 p på disse 3 - logisk sett ut fra nåværende tilstand på ting og tang.

Noe bør skje nå snart - dersom stallen er så god som mange vil ha det til.
Skader og avstengninger har alle lag.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 May 2007, 18:10 
Forumlegende

I rettferdighetens navn; Jeg forstår at det er vanskelig å holde fokus:
http://www.kil.no/nyheter/vis.php?ny=1&id=636

Slutter meg til kil.no som synes synd på spillerne i nåværende situasjon.

Og Petter Linstad var et lite lyspunkt i går.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 May 2007, 19:25 
Reserve

mikeb wrote:
Når jeg sier jeg er i mot automatisk benking så er det fordi jeg mener dette ikke er en straff som rammer den spilleren som kommer for sent, men fordi det er en straff som rammer laget. Oppvasken bør man etter min mening ta etter kampen.

Linken under beskriver straffen i de ulike eliteserie klubbene.
http://www.fxt.no/tippeligaen/article947884.ece

Er ikke så mange av de som opererer med å gi spillere sparken for å komme for sent til kamp to ganger. Jeg forsvarer ikke på noen måte dette, men mener at å sparke spillerne blir for drøy kost.

Benking rammer muligens laget, men jeg tror faktisk laget synes det er verre at de to ganger på tre ukers mellomrom har gått til avspark uten å se et fnugg til en av de antatte starterne. Dessuten ble det sagt på Gjemselund igår at en rekke spillere kom for sent (men i langt mindre grad enn John "jag kan inte klockan" Pelu), og sånn sett er det på sin plass å vise at man vil bruke helt andre sanksjoner enn litt kjeft og et par småbøter.

Linken som viser straffenivå i Tippeligaen beviser absolutt ingenting, da ingen klubber nevner straffer for å komme altfor sent til kamp. Det er litt mer alvorlig enn å komme fem minutter for sent til en trening enn å bli slått en tunnell på.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 May 2007, 19:31 
Materialforvalter

ivo wrote:
1) Grunnen(e) til hvorfor to av lagets spillere ankom kun noen minutter før kampen - har vi ikke noe med. Det er en sak mellom dem som arbeidstagere og KIL som arbeidsgiver. Her er personvern også inne i bildet. Selv om det "bare" er fotballspillere.

Ikke ubetinget enig med deg i det. Dersom man ser på den helt prinsippielle siden av saken så har du nok rett - men jeg mener det har litt med respekt for publikum å gjøre. Hadde KIL gått ut og sagt at de hadde "gyldig fravær" (for å kalle det det) så hadde det holdt for meg. Men når ingenting blir sagt så skaper det kun spekulasjoner. Hvis man ser på andre artister man betaler for å se underholde så er det jo vanlig folkeskikk å opplyse om hva som forhindrer en i å opptre -dersom så er tilfelle - uten at man trenger å utbrodere noe som helst.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 May 2007, 19:34 
Forumlegende

Karlsen wrote:
I rettferdighetens navn; Jeg forstår at det er vanskelig å holde fokus:
http://www.kil.no/nyheter/vis.php?ny=1&id=636

Slutter meg til kil.no som synes synd på spillerne i nåværende situasjon.

Og Petter Linstad var et lite lyspunkt i går.

Tja, kanskje.....men klinten og hveten....................

1) det kan føre til handlingslammelse og skjelven og nedtrykthet
2) ingen reaksjon
3) fandenivoldskhet som gir ekstra tenning og forhøyet innsats og kvalitet også der og da

Laget inneholdt så mange rutinerte spillere at de heller burde galgenle av det og trå til. Er det synd på spillerne ellers grunnet dette, neglebiter jeg for resten av sesongen.

Linstad som sikkert fikk vite at han skulle spille veldig sent gjorde mye bra ja - enig.

Voksne menn - stå fram og brett opp ermene!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 May 2007, 19:37 
Reserve

Mobro wrote:
TaigerVoods, tror du er ganske på jordet når du sier Pelu bør får sparken. Greit at jeg har vært på fylla og klokka snart er fire men en spiller som Pelu er en spiller som Kil trenger. Han utgjør en forskjell i laget. Jeg er glad i Kil men ikke så jævla trangsynt at jeg ikke mener at det er resultater som teller. Pelu er viktig for laget. Å gi han sparken er helt borti natta.

Jeg står på mitt; Pelu bør ikke spille mer for KIL. I valget mellom gode spillere som setter seg selv høyt og laget og klubben lavt, og litt mindre gode spillere som gir alt for medspillerne og klubben, velger jeg det siste. Når man kan gi så f. at man kommer supersent til to av de tre siste hjemmekampene, er det ingenting som tyder på at han er "en vi vil gå i krigen med". Man vinner uansett ingenting med primadonnaer med dårlig innflytelse på kultur og holdning i laget. Og her snakker vi om en spiller som har gjort et par fikse ting mot Skeid og tilsvarende, ikke akkurat Ronaldinho.

Jeg ser kun en eneste grunn til at Pelus kontrakt ikke bør avsluttes, og det er at det muligens er akkurat det han vil... For å unngå at han blir en som faktisk blir vinneren i denne saken (i form av en ny og bedre kontrakt med en annen klubb rett etter en eventuell terminering av KIL-kontrakten) kan det være en mulighet å leie ham ut til fx. b-laget til Galterud. :twisted:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 May 2007, 19:55 
Forumlegende

TaigerVudds wrote:
Mobro wrote:
TaigerVoods, tror du er ganske på jordet når du sier Pelu bør får sparken. Greit at jeg har vært på fylla og klokka snart er fire men en spiller som Pelu er en spiller som Kil trenger. Han utgjør en forskjell i laget. Jeg er glad i Kil men ikke så jævla trangsynt at jeg ikke mener at det er resultater som teller. Pelu er viktig for laget. Å gi han sparken er helt borti natta.

Jeg står på mitt; Pelu bør ikke spille mer for KIL. I valget mellom gode spillere som setter seg selv høyt og laget og klubben lavt, og litt mindre gode spillere som gir alt for medspillerne og klubben, velger jeg det siste. Når man kan gi så f. at man kommer supersent til to av de tre siste hjemmekampene, er det ingenting som tyder på at han er "en vi vil gå i krigen med". Man vinner uansett ingenting med primadonnaer med dårlig innflytelse på kultur og holdning i laget. Og her snakker vi om en spiller som har gjort et par fikse ting mot Skeid og tilsvarende, ikke akkurat Ronaldinho.

Jeg ser kun en eneste grunn til at Pelus kontrakt ikke bør avsluttes, og det er at det muligens er akkurat det han vil... For å unngå at han blir en som faktisk blir vinneren i denne saken (i form av en ny og bedre kontrakt med en annen klubb rett etter en eventuell terminering av KIL-kontrakten) kan det være en mulighet å leie ham ut til fx. b-laget til Galterud. :twisted:

Grunnen til at jeg mener klubben bør gå ut med forklaringen på hvorfor man kommer for sent er å unngå spekulasjoner på linje med at Pelu gjør dette med vilje for å terminere kontrakten o.l. Etter all sannsynlighet satt han fast i trafikken og etter å ha sittet i samme kø selv så har jeg forståelse for det selv om det absolutt ikke bør skje da man bør beregne ekstra god tid på en utfartsdag som 16. Mai.
Selv reiste jeg fra Oslo 15.45 og var på Kongsvinger 18.10 så jeg må vel stå over neste kamp jeg også ;)

Lurer også litt på om det hadde blitt like mye oppstyr om det var en av gutta som hadde slitt benken som hadde kommet for sent to ganger? Man må passe på at man ikke vil ta Pelu litt ekstra hardt fordi han har vist seg som en viktig spiller i år.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 144 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]