Korslund wrote:
Om vi skulle miste spillere Pelu og Sylling pga noe slikt, ja da trur jeg KIL aldri kommer til å rykke opp.
Rykke opp? Akkurat nå virker et opprykk mer fjernt enn en ny kamp mot Juventus. På papiret skal spillerstallen være bedre enn på lenge, men det hjelper lite så lenge poengene ikke deles ut på papiret. Dessuten har de etter en bra innledning på treningskampsesongen spilt kun en virkelig god kamp - og den tapte de.... Tribunen 16. mai var glissen som under en regnfull høstkamp i vår første sesong i 2. division. Spillere kommer for sent til det som (riktignok noe misvisende) betegnes som fotballens festdag. Det er faktisk ekstremt lite som tilsier Tippeligastandard. I farten kommer jeg ikke på noe som holder TL-standard.
Når det gjelder spillerne som kom sent vet jeg hverken årsak eller hva som kan funke som straff. Men konsekvenser må det få. Ingen er større enn klubben. Det vil ikke være sanksjonene som koster oss et opprykk, men spillernes opptreden. Forhåpentligvis har spilleren som kommer for sent for annen gang på en halv måned en særs god grunn. Kan man utelukke at det spekuleres i kontraktsfristillelse? Akkurat det punktet må ha stor betydning for valg av sanksjon.