KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 06 May 2025, 12:52

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 144 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 16 May 2007, 21:32 
Klubbdirektør

Jeg så bare andre omgang, men jeg vet ikke hva som var mest tafatt av oss på tribuna eller de 11 på bana.

Om vi skulle miste spillere Pelu og Sylling pga noe slikt, ja da trur jeg KIL aldri kommer til å rykke opp.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 16 May 2007, 21:38 
Reserve

KIL-SMURF wrote:
Karlsen wrote:
.

Helvete heller, ejg gidder ikke å pakke inn orda lenger, jeg avslutter med slutte meg til et lite hjertesukk fra en medsupporter på tribuna i stad: Tenk hva Skogen kunne utrettet med dette spillermaterialet!

Omtrent som jeg skulle ha sagt det selv, nå må det skje noe og det fort :evil:

Amen ja.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 16 May 2007, 21:42 
Trener

Er kanskje ikke så rart at supportera mister gløden heller, så tafatt som det var utpå der. Greit nok, en skal støtte spillerne også i motgang, men det er ikke bestandig like lett.

Enig at laget blir tynt uten Pelu og Sylling Olsen.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 16 May 2007, 21:44 
Forumlegende

Opp i all elendigheten må man le av alt sammen. Tross alt. Lagets toppscorer og presumptive stjerne kommer alt for sent til 2 hjemmekamper av 4. Den andre spilleren som er blitt kjæledeggen til mange av supporterne kommer også plutselig kun til kampstart.

Er det noen som har problemer med å holde orden på det daglige, må jo klubben sørge for å hjelpe til slik at alt fungerer. Om nødvendig nærmest ”barnevaktmentalitet”. Tross alt 2 av de beste spillerne. Større klubber enn KIL har måttet gjøre nærmest slikt med bedre spillere enn KIL noen gang har hatt.

Det er mye rart og usammenhengene ute på matta også. Både offensivt og defensivt er det ikke KIL-spillere i returrommet uten 16m etter dødballer. Både Notodden og Haugesund fikk ha spillere som kunne legge alt til rette der og skåre. Mot HamKam var det ingen på offensiv dødball og HK fikk starte kontring derfra – mål.

Trener Berntsen nevnes mye nå som for dårlig. Mulig det og kanskje ikke så overraskende? Men i så fall bare et ledd i en kjede.

Da KIL fikk ny styreleder var det ikke måte på lovord – nå skulle det bli orden! Det første som skjedde var vel nærmest at daværende trener i praksis ble erklært uønsket videre. Hjelpetrener ble ”sparket” via avisen – klubben uttrykte i media at sistnevnte var forpliktet etter dette å møte på jobb. Vi så noen såpete uttrykk fra klubben i media rundt dette.

Om man burde valgt en av de andre trenerne er ikke lett å si ennå. Kanskje skulle man like mye ha hatt en annen sportslig leder? Men noen – ikke bare en men flere valgte jo trener ut fra kandidatene.

Hvem trakk i hvilke tråder da det forrige trenerteamet egentlig ble vraket – for de ble jo i realiteten det?

I en del tid var det i det siste sterke kommentarer om KIL her på forumet. Mye var rart – men kan det ha vært mer i enkelte ting enn mange likte å høre? Er det noe rart eller noe som murrer i laget?

Man har falt sammen på mange måter – poeng uteblir – likeså spillere. Dette er sensasjonelt.

I mitt tips foran denne kampen mot Haugesund tippet jeg i tippetråden tap – og satte opp hoderulling med spørsmålstegn bak. Synd med tapet selvsagt – men det andre forbauser meg ikke at noe kommer etter hvert…………..

Noe annet er faktisk om spillerstallen er så kvalitativ som mange vil ha det til. Etter treningskampen mot Sparta i vinter har laget vært et bunnlag eller nesten det. Så man virkelig ikke det? Løsner nok var det vanlige omkvedet. Tja……..

Men det blir spennende å si hva som skjer framover. Virkelig spennende. Det er klart at klubben KIL ikke er noen tippeligakandidat i overskuelig framtid – ikke bare laget – men altså klubben………………

Nullstilling – mange må gå i seg selv – ny giv.

God natt…………

Profile  

Post subject:
PostPosted: 16 May 2007, 21:47 
Trener

Men en annen ting er jo at det må gå an å møte tidsnok til kampstart da, det er ikke tilgivelig å komme forsent, og for Pelu var det jo andre gangen det skjedde på kort tid. Det er helt......Ja vet ikke om det finnes ord :cry:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 16 May 2007, 21:54 
Reserve

Korslund wrote:
Om vi skulle miste spillere Pelu og Sylling pga noe slikt, ja da trur jeg KIL aldri kommer til å rykke opp.

Rykke opp? Akkurat nå virker et opprykk mer fjernt enn en ny kamp mot Juventus. På papiret skal spillerstallen være bedre enn på lenge, men det hjelper lite så lenge poengene ikke deles ut på papiret. Dessuten har de etter en bra innledning på treningskampsesongen spilt kun en virkelig god kamp - og den tapte de.... Tribunen 16. mai var glissen som under en regnfull høstkamp i vår første sesong i 2. division. Spillere kommer for sent til det som (riktignok noe misvisende) betegnes som fotballens festdag. Det er faktisk ekstremt lite som tilsier Tippeligastandard. I farten kommer jeg ikke på noe som holder TL-standard.

Når det gjelder spillerne som kom sent vet jeg hverken årsak eller hva som kan funke som straff. Men konsekvenser må det få. Ingen er større enn klubben. Det vil ikke være sanksjonene som koster oss et opprykk, men spillernes opptreden. Forhåpentligvis har spilleren som kommer for sent for annen gang på en halv måned en særs god grunn. Kan man utelukke at det spekuleres i kontraktsfristillelse? Akkurat det punktet må ha stor betydning for valg av sanksjon.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 16 May 2007, 21:57 
Trener

Økonomisk straff, må vel være et alternativ. En mnd-lønn?
Uansett, en drit dårlig kamp fra gutta og dommer. :(

Profile  

Post subject:
PostPosted: 16 May 2007, 22:02 
Forumlegende

Når det gjelder fotballen som spilles er det en del tegn som tyder på at ikke spillerne er hovedproblemet:
- I dag ble det slått ofte ut på kant, men ingen kantspiller til å ta imot. Har man trent på dette?? Isåfall har det ikke vært kvalitet på den treninga...
- Ved dødballsituasjoner for og generelt på FKHs banehalvdel var det ofte liten eller ingen bevegelse rundt ballfører. Vet ikke spillerne hvor de skal løpe? Selv det å komme i støtte manglet til tider. Man får ikke spilt fotball om man ikke beveger seg. Men samtidig er det ikke enkelt for spillerne hvis de ikke vet hvor de skal bevege seg. Da blir det tilfeldig.
- Mot Hamkam ble det spilt strålende fotball, KIL kom rundt på kant, hadde enorm bevegelse over hele fjøla, skapte sjanser og ofret seg i alle dueller. Siden har vi ikke sett noe til dette. Var Hamkam kampen et blaff over evne? Eller var det dette denne stallen er god for? (Jeg har stor tro på det siste) Når da dette faller så betraktelig, hva har man drevet med på trening siden den gang?
- Etter farsen mot Bodø/Glimt hvor det fullstendig manglet aggressivitet trodde jeg det bare kunne gå en vei. Men man så det samme i dag, noen presset havveis høyt mens andre sto og så på. Og de som presset presset halvhverta. Fremming og Førsund er de hederlige unntakene som ga alt. Aggressivitet er også noe som må trenes inn.
- Haugensund var et dårlig fotballag. Mot de fleste lagene på jhemmebane må det presses hardt og høyt. Men kampene etter Hamkam har man ikke sett noe særlig til dette. Hvorfor feige ut hjemme? Er det bevisst? Eller har man ingen retningslinjer på det området.

Vel kritisk kanskje dette fra en B-trener (selv bestemor kan bli B-trener..) men jeg beskriver det jeg ser sånn det er, sånn jeg oppfatter det. Og helt på jordet er jeg neppe..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 16 May 2007, 22:10 
Spiller

Gi Pelu sparken og Sylling Olsen advarsel!
Det er bare tull å si at det ikke påvirker laget - bare se på innsatsen.
Jeg synes det er bortkastet tid å bruke en hel kveld på Gjemselund. Føler Pelu setter seg selv foran laget! :twisted:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 16 May 2007, 22:12 
Forumlegende

Karlsen wrote:
Når det gjelder fotballen som spilles er det en del tegn som tyder på at ikke spillerne er hovedproblemet:

Ingen er vel på jordet når det gjelder fotball.....................

Gode spørsmål du stiller og med klar adresse om skyld ( i alle fall ikke urimelig å tolke det til trener ut fra ordlyden og konteksten - men da påhviler de som ansatte også en stor del av ansvaret - tilsatte og tilrådde.............).

Profile  

Post subject:
PostPosted: 16 May 2007, 22:16 
Forumlegende

KIL-SMURF wrote:
Økonomisk straff, må vel være et alternativ. En mnd-lønn?
Uansett, en drit dårlig kamp fra gutta og dommer. :(

2 i tverrligger - misset straffe og 2-3 klare andre sjanser. Ikke alt er helmørkt, men man klarer ikke å sette de klare sjansene. Treffer ikke mål en gang.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 16 May 2007, 22:36 
Forumlegende

Utrolig bittert, jeg satt 1 og en halv time i kø for å komme ut av Oslo og så en time ekstra for å komme meg til Kongsvinger også blir jeg møtt av det mest tafatte jeg har sett fra KIL på lenge.
Fortsetter man å spille slik så lukter det nedrykk lang vei, heldigvis har vi ikke spilt slik i hver kamp, men med så mye rokkeringer på laget er det ikke lett å få til noe skikkelig spill. Syns Ryne, til dels Førsund og Torp kan få godkjent i dag. Linstad blir kåret til bestemann av Glåmdalen, men selv om han har noen lekre dragninger bl.a en flikk gjennom til Holtet som absolutt burde ha satt ballen i mål så er han ikke en tilstrekkelig erstatter for Stormoen eller Berg Hansen. Godkjent debut av unggutten, men skal utvikle seg en del for å konkurerre om den plassen på laget.

Regner med at Sylling og Pelu også satt fast i Oslo trafikken i dag, og er det sant at de var på plass før kampstart så syns ikke jeg de skal starte på benken. Vi er desverre ikke i en posisjon der vi kan la slike prinsipper gå utover hvem som skal få spille. Klart gutta skal møte opp i tide, men hva er oppmøtetiden om dagen siden folk ikke rekker frem i tide. Når Brogeland var trener mener jeg det var spillemøte 3 timer før kamp og har man så tidlig oppmøte skal det jo mye til å komme for sent.

Få rydda opp i disse problemene på en skikkelig måte vi kan absolutt ikke miste Pelu eller Sylling når vi se hva laget prester uten dem på banen. Det manglet jo også viktige brikker som Ørjan, Harald og Smolinski og det er garantert en grunn til at vi ikke når opp i dag, så håper midtbbame gutta er skadefrie til neste seriekamp. Og at de gutta som var utpå i dag + Pelu og Sylling kommer tidsnok til Strømmen på Søndag slik at vi går videre i cup'n.

Mye rot fra dommern i dag også, men han løfta seg litt mot slutten i motsettning til KIL. Og når skal vi bli kvitt straffespøkelset, bommer på de straffene vi får og slipper inn de som kommer i mot. Var det forresten noen som skjønte hva som var grunnen til den første straffen?

Last edited by mikeb on 16 May 2007, 23:11, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 16 May 2007, 22:38 
Reserve

Quote:
Utrolig bittert, jeg satt 1 og en halv time i kø for å komme ut av Oslo og så en time ekstra for å komme meg til Kongsvinger også blir jeg møtt av det mest tafatte jeg har sett fra KIL på lenge.

Så du Pelu og Sylling på veien? Må ha vært samma rushet.

Med et stort sukk gir vi dere denne:

http://kilfotball.blogg.no/1179345224_sl_rushen.html

Profile  

Post subject:
PostPosted: 16 May 2007, 22:42 
Forumlegende

kilfotball.blogg.no wrote:
Quote:

Så du Pelu og Sylling på veien? Må ha vært samma rushet.

Med et stort sukk gir vi dere denne:

http://kilfotball.blogg.no/1179345224_sl_rushen.html

Klubben og spillerene er i alle tilfeller tjent med å gå ut med grunnen til hvorfor de kommer for sent slik at man slipper mer spekulasjoner samt at man får stramme opp i rutinenen for når man må være på plass før kamp. Vet ikke hva som er kravet i dag, men løsningen med oppmøte 2-3 timer før kamp bør vurderes.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 16 May 2007, 22:46 
Spiller

Det er da jaggu utrolig at noen her inne begynner å slakte trenere og ledere fordi gutta ikka kommer tidsnok. Er da faen meg helt uforståelig at fotballspillere som ikke har noe annet å gjøre ikke klarer å komme seg frem til rett tid. Det er en skam, og spess fra Pelu som har somlet før også.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 144 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]