KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 13:38

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 101 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 08 May 2007, 02:24 
1892 wrote:
Så alle midtbanespillerne skal være like?.. ja, det ville jo blitt virkelig suksess..

Hjelper ikke at en midtbane spiller bare løper ;) når han bare blir løpende i mellom.

Post subject:
PostPosted: 08 May 2007, 02:29 
Sigurd wrote:
Det er litt tidlig å si, men kan jo hende de ikke er så unge og lovende som mange skal ha det til.. Hadde dem vært gode nok hadde dem nok spilt.. Og i løpet av sesongen får nok noen av gutta sjansen.. Tro på at Digerud/Gerson kan få litt spilletid på a-laget..

Tror du at Digerud skal få spille? Dere har jo 7 angrepspillere, skal bli tøft vist han klarer det.

Post subject:
PostPosted: 08 May 2007, 02:33 
Jada-jada wrote:
Raggen wrote:
Når du (og alle andre som er ute på den samme "stien") først er igang og snakke om alle de "unge lovende", kan du ikke også komme med en forklaring på hva du mener skal gjøres?

Hvilke av alle disse unge lovende talentene er det som fortjener spilletid?

Er det noen av dem du påstår er bedre en de som i dag har for vane å starte kampene for A-laget?

Mer du at KIL skal sende ut unge urutinerte spillere fra start, "koste hva det koste vil"?

Er det viktigere at unge spillere SKAL får spilletid selv om det muligens kan føre oss frem til nedrykk? Er det slik at lagets trenere faktisk ikke skal sende ut de som de selv mener er lagets beste spillere?

En annen ting jeg også kunne tenkt meg å fått svar på. Det har tidligere blitt hevdet fra diverse folk her inne at KIL har sløst bort en haug med store talenter. KIL ER IKKE LANDETS ENESTE FOTBALLKLUBB, hvorfor har ikke noen av alle disse talentene funnet seg ny klubb og slått til i den?

Den siste er ikke rettet direkte til deg, men det har etterhvert blitt en del folk som kritiserer talentarbeidet i klubben....så har du noen svar på dette så venter jeg i spenning.

Du får ikke svar på dette denne gangen heller Raggen, akkurat som for en uke siden.
Dette er en gutt som har gått på NTG og er sur/frustert for han sitter å rånter i en 5 div klubb da han ikke er bedre.
Dette sinnet må gå ut over noen så hvorfor da ikke ta A laget til KIL, dette er en like idiotisk og pinlig tråd som sist den endte med advarsler og bråk....
En annen ting jeg ikke skjønner er at man gidder å ta denne diskusjonen om dette emne hver gang Kil taper en kamp :roll:

LOL !!! Va er det med dere supportere hver gang dere får kritikk så angriper dere personen personli å sier at han er en skrøpling ellerno. Må jeg no si da at dere er kun noen fotball idioter som sitter hjemme i sofaen eller foran TVen som ikke er istand for å spille fotball. Fordi dere er inkompetent for den sporten. Det gir dere et dårli grunnlag for å diskutere fotball og anripe andre

Post subject:
PostPosted: 08 May 2007, 02:40 
Korslund wrote:
Hadde nok vært bitter selv jeg, skulle jeg betalt over 100 høvdinger for å utvikle meg til en middels 3div spiller....

I min karriere hittil har jeg vært keepertrener, sonetrener, dommer, spiller og arrangør av arrangement. Det jeg har lært og det vi alltids tenker. Er at vi vil alltids at det skal bli bedre. Er ikke for å anripe og klage på noen . Er det mange glemmer å ser heller på personen som forteller noe enn på ordene. Hva vist ordene kom fra Ragnar Koffeld eller Tore Andreas Gundersen? Det hadde blitt noe annet, men hvorfor er det bare vi som prater om det ? Ja det er fordi vi spiller ikke på KIL og vi kan prøve å gjøre noe med det. Slik at ung gutta som er i KIL nå kan få det bedre.

For vist ung gutta i KIL skal begynne å kjefte og smelle så vil det bare gå utover hver enkelt spiller sin framtid og utvikling. Åge Steen tåler ikke kritikk. Det fikk jeg godt høre når Åge Steen truet meg med at jeg ikke skulle si noe til avisa om NTG . Vist jeg gjorde det så ville han ødelegge karrieren til Jermund, Chris og Kjetil osv. Så skulle han itillegg ringe trenern i IF Skarp. Makt er noe som desverre blir misbrukt.

Post subject:
PostPosted: 08 May 2007, 08:06 
Klubbdirektør

Hvis det er Chris Lundhag og Udneset du sikter til er dem ikke gode nok for Kil uannsett. Digerud var bra for et par år siden, men har stangnert helt. Har sett han en del ganger i år og det virker ikke bra. Når en trener må rope at han skal gjøre ditt og datt er det ikke bra. Han virker drit lei fotball akkurat nå. Det med NTG har alltid hvert turbolent. Det samarbeidet som skulle bli mellom kil og ntg ble det bare tull av. Det var vel for mange sjefer inne i bildet akkurat der ja.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 May 2007, 09:14 
Forumlegende

Talentutvikling er jeg selv genuint opptatt av ettersom jeg er i KIL Fotball systemet og føler meg således kompetent til å uttale meg om det. Selv om de bitre ex-spillerne skulle mene noe annet. Jeg ser også at supportere undervurderes vedrørende kunnskap om fotball/talentutvikling.

Nå har JeJe forsåvidt beklaget sine skarpe utbrudd i starten. Og således lar vi tråden leve så lenge debatten forholder seg saklig.

La oss ta dagens lokale talenter. Digerud og Gerson så jeg en del som 2. års G16 spillere ettersom jeg selv det året hadde G16s 2. lag og naturlig nok hadde et samarbeid med treneren på 1. laget. Det er ingen tvil om at de talentene den sesongen hadde en flott utvikling som spillere. Også flere spillere på det laget som gjorde det bra i gutt elite utviklet seg. Etter den tid har jeg ikke fått fulgt utviklingen ettersom de den sesongen forsvant til Toppfotballen og året etter havnet på NTG. Men dersom det er slik at disse guttene har stagnert på NTG så er ikke det KIL Toppfotball a-lags problem! Men det inntrykket jeg har er at de to nevnte talentene fortsetter å utvikle seg. Men jeg har som sagt ikke sett mange kamper med dem det siste året. Så jeg har troen på at disse gutta kan ta steget en dag. Og jeg er overbevist om at de får sjansen om de blir gode nok.

Når det gjelder alle de NTG gutta som ikke har fått sjansen er det kun en eneste ting som ligger brak: De er ikke gode nok!

Hva ligger i å være fotballtalent? Score noen mål og kunne trikse 100? Nei! Tre kriterier må til for å lykkes, disse kriteriene blir satt opp i prioritert rekkefølge der det viktigste er prioritet nr 1:

1. Holdninger!
2. Treningsvilje
3. Fotballtalent

Nr 3 er det veldig mange som har, samtidig mangler mange av disse spesielt nr 1. Holdninger og vilje, mental styrke er helt uunnværlig for å lykkes. Mental styrke er dessverre en mangel hos de fleste norske fotballspillere i dag. Derfor så få lykkes.

Treningsvilje: Treningstalenter kommer lenger enn fotballtalenter som ikke har treningstalent.

Åge Steen krever full lojalitet påstås i et tidligere innlegg. Isåfall: Bra Åge! Lojalitet fra spillerne og krav til spillerne er viktig. Om noen skulle ut i avisa og surve så skjønner jeg at Åge reagerte. Åga ahr makt, det er jobben hans. Og det er vel en viss mulighet for at han med hans bakgrunn har noe mer kompetanse på alle sider av fotballen enn noen unggutter som er tøffe i trynet? Åge misbruker ikke makt, han stiller krav til folk. Krav skaper utvikling!

Det virker som det meste er mye mer profesjonelt nå i KIL Toppfotball, med større krav til alle ledd i organisasjonen. Og det er veldig bra. Og derfor må også terskelen for at talenter skal få prøve seg også bli høyere. De talentene som vil inn må være eksepsjonelt gode og ha holdninger og vinnervilje som overgår det meste. Og det er vel en av 100 som har slike egenskaper.

Så at få spillere slipper gjennom er bra. Da er man kritisk til hvem som skal få æren av å prøve seg i a-stallen. Og da slipper man å se alt mulig rask som får en kamp og deretter blir borte. Har sett altfor mange slike opp gjennom. Kun kvalitet er godt nok for KIL. Med Åge Steen ved roret ser framtida til KIL Toppfotball svært lys ut!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 May 2007, 09:50 
Klubbdirektør

ruben_nilsen wrote:

... Må jeg no si da at dere er kun noen fotball idioter som sitter hjemme i sofaen eller foran TVen som ikke er istand for å spille fotball. Fordi dere er inkompetent for den sporten. Det gir dere et dårli grunnlag for å diskutere fotball og anripe andre

ruben_nilsen wrote:
Skulle ønske noen av dere hadde peiling på fotball !!

ruben_nilsen: Ref. til sitatene dine. Tror du det er fornuftige påstander å komme med hvis du ønsker en seriøs diskusjon ? Mulig du har noe poenger, men slik du ordlegger deg fremstår du kun som bitter.
Hvis vi supportere er så imkompetente, hvorfor gidder du (som i egne øyne er skikkelig kompetent) å bruke tid på å diskutere med oss ?

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 May 2007, 09:59 
Forumlegende

ruben_nilsen wrote:
. Må jeg no si da at dere er kun noen fotball idioter som sitter hjemme i sofaen eller foran TVen som ikke er istand for å spille fotball. Fordi dere er inkompetent for den sporten. Det gir dere et dårli grunnlag for å diskutere fotball og anripe andre

Jeg synes DU viser svært liten innsikt i en del av innleggene dine selv om du er aktiv fotballspiller. Sier jeg som har levd noen år lenger enn deg og er trener i breddefotballen. Jeg kan forstå hvorfor du ikke har lykkes for å si det sånn. Spesielt dersom noen av innleggene dine gjenspeiler dine holdninger.

Alle som er så interesserte i fotball at de bruker store deler av livet sitt på det har en grunnleggende kunnskap om fotball. ALLE som er genuint interessert i noe har naturlig nok også gode kunnskaper på dette. Enhver som har registrert seg på forumet til http://www.kilsk.com er så fotballinteresserte at de er berettiget til å uttale seg om fotball og KIL.

Så Ruben.. hold deg til SAK!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 May 2007, 11:37 
Trener

Nå er det jo heldigvis ytringsfrihet i Norge og det er derfor vi får slike ytringer også på dette forumet, selv om det begynner å likne mer på VG-forumet.. Det er fint at noen er kritiske til klubben, de mest ihuga supportere har en tendens til å rosemale alt.. Men syns ikke Ruben skal komme med slike personangrep uten at vedkommende ( i dette tilfellet Åge Steen) får mulighet til å forsvare seg..

Men hvem vet, kanskje han leser forumet vårt?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 May 2007, 11:56 
Reserve

Hva i all verden har Morten Kristiansen med at ikke Trond Amundsen ikke ble hovedtrener å gjøre??Morten er keepertrener i klubben og kan umulig være den som har ødelagt for Trond. Det var vel ingen loddtrekkning innad i klubben når trener skulle annsettes!? Det er vel sporslig leder og styret som ansetter trener. Så vidt meg bekjent har det aldri vært noe stridigheter mellom dem!?Merkelig påstand.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 May 2007, 12:32 
Klubbdirektør

Er det ingen som skjønner at Jeje og ruben er samme person :shock: HALLO HALLO VÅKN OPP!!!!!!!!!!
Nå må jeg bare le av dere som gidder å diskutere dette nok en gang, og det er akkurat det samme vrølet som i forrige uke og fra "SAMME PERSON" ruben fikk strenge advarsler forrige gang men får forsette på samme måte men denne gang som Jeje..... At man ikke ser og skjønner dette blir bare komikveld for de med dårlig smak.

Strålende jobb moderatorer!!!!!!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 May 2007, 12:52 
Forumlegende

Jada-jada wrote:
Er det ingen som skjønner at Jeje og ruben er samme person :shock: HALLO HALLO VÅKN OPP!!!!!!!!!!
Nå må jeg bare le av dere som gidder å diskutere dette nok en gang, og det er akkurat det samme vrølet som i forrige uke og fra "SAMME PERSON" ruben fikk strenge advarsler forrige gang men får forsette på samme måte men denne gang som Jeje..... At man ikke ser og skjønner dette blir bare komikveld for de med dårlig smak.

Sjekk PM!! :evil: Og alle tilbakemeldinger, såvel negative som positve på modertaroeres jobb tas enten i denne tråden: http://www.kilsk.com/test3/viewtopic.php?t=1732 eller på PM!

Innlegget jeg har sitert er også emd på å forsøple debatten. Nå er det viktig at vi som "bor" her inne er konsekvent saklige mot usaklige elementer. Skjell meg gjerne ut, men ta det face to face framfor å forsøple forumet.

Dette gjelder ALLE!!

Og nå folkens: SAKLIGHET!!!!!!

Jeg prøver etter beste evne å være saklig i denne debatten. Trådstarter har også jsutert seg inn. Da er debatten liv laga om det ikke kommer for mye mer dritt nå!! Men det er jaggu i grenseland at tråden ikke har blitt stengt tidligere.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 May 2007, 14:29 
Raggen wrote:
Når du (og alle andre som er ute på den samme "stien") først er igang og snakke om alle de "unge lovende", kan du ikke også komme med en forklaring på hva du mener skal gjøres?

Hvilke av alle disse unge lovende talentene er det som fortjener spilletid?

Er det noen av dem du påstår er bedre en de som i dag har for vane å starte kampene for A-laget?

Mer du at KIL skal sende ut unge urutinerte spillere fra start, "koste hva det koste vil"?

Er det viktigere at unge spillere SKAL får spilletid selv om det muligens kan føre oss frem til nedrykk? Er det slik at lagets trenere faktisk ikke skal sende ut de som de selv mener er lagets beste spillere?

En annen ting jeg også kunne tenkt meg å fått svar på. Det har tidligere blitt hevdet fra diverse folk her inne at KIL har sløst bort en haug med store talenter. KIL ER IKKE LANDETS ENESTE FOTBALLKLUBB, hvorfor har ikke noen av alle disse talentene funnet seg ny klubb og slått til i den?

Den siste er ikke rettet direkte til deg, men det har etterhvert blitt en del folk som kritiserer talentarbeidet i klubben....så har du noen svar på dette så venter jeg i spenning.

Jeg håper ikke jeg får høre mer om at KIL er gode på talentutvikling, for da er det noe som ikke er helt bra oppe i hodet på noen her. Jeg har spurt det samme spørsmålet ganske så mange ganger her nå. Gi meg noen gode eksempler på KIL sin gode talentutvikling? Jeg blir mektig imponert om dere kommer fram til noe som helst egentlig.

Nei, man skal ikke sette på en ung spillere bare for å la han få spille. Men jeg har sagt det tidligere i denne diskusjonen. Det gjelder lånet av Arnar Førsund, rolle fordelingen på midtbanen og keeper valget KIL har gjort nå.
Det er ingen her som bør si seg odt fornøyd med talentsatsingen til KIL når du ser på måten de har gjort det her på.

Arnar Førsund er selvsagt en meget god spiller. Men hva så med Herman Odden? Driter bare KIL i han? De beviser ikke akkurat det de har sagt om talentutvikling og at de skal satse på de unge, når de henter inn Arnar, når Herman er fullt tilgjengelig. Arnar er bedre enn Herman, det er greit! Men snakkes det ikke å utvikle en ung spiller, gi han selvtillitt og prøve han. I stedet for å hente inn Arnar burde KIL heller tørt å satse på Herman bak der. Men KIL har ikke skjønte seg på talentutviklingen. Og det kommer de heller aldri til å gjøre.

La oss ta et annet godt eksempel. Petter Linstad visste det i vinter at han er en bra fotballspiller, selv om han kanskje ikke er like god som Stormoen. Men gi gutten litt selvtillitt, la han få prøve seg. Neida, istedet skal Berntsen sette fram Arnar på def. midtbane, nå som Berg Hansen er skadet. Og nok en gang sier jeg det : KIL sier de skal satse på unge lokale, lovende spillere og talenter. Gjør KIL det? NEI! Hvorfor ikke la Petter få prøve seg i den rollen? Det vært mange unge spillere i KIL, men mange er blitt ødelagt av å være der. Pga. at KIL aldri lar de unge spille eller at de har en god dialog med dem. Det er kanskje de unge som står på mest på treninge for å imponere trenerne, men de får aldri uansett komme på den grønne gressmatta.

Berntsen har vært ganske grei med sin bestekompis fra Lillestrøm. Å hente sønnen hans ( Wjik ) til KIL var en god vennetjeneste. Jan Martin er like god, hvis ikke bedre. Men som sagt, KIL er ingen klubb for unge spillere. Man kan allerede se det på trenerapperatet. Hvor er spillerutvikleren som burde vært der? Neida, vi legger ut en annonse på hjemmesiden i håp om at det skal dukke opp en som KANSKJE skal få litt vett inn i hodet på Berntsen, så de unge få prøve seg.

Tilbake til NTG og KIL. Når sist ble en spiller tatt opp får han kom til avgangsklassen? Jo, Than Tran. Han er den eneste som ble tatt opp når han gikk i VK1 ( andreklasse ). NTG har gjennom mange år hatt BRA spillere, men KIL er litt lure og venter til siste året, får da kan de heller spare litt penger istedet for å lønne dem fra tidligere av. SMART AV KIL, men hvor er satsingen på de unge guttene?
Digerud f.eks. Han er nå VK1 gutt. Det er bra potensiale i denne gutten, men KIL, nei, dem venter med å ta han opp, siden han er Kongsvingergutt og han skal bo her i enda et år. Ta heller opp dem tidligere, da er det 2 muligheter. Enten blir spilleren mye bedre eller så skinner det igjen at han ikke er bra nok over tid. Men KIL skjønner ikke seg på talentutviking.
Hadde KIL hatt Trond som trener, hadde mye vært annerledes i klubben.
Han skal ha mye av æren for at noen av de unggutta som er i stallen nå er der. Han var oppe kl 0600, trente de unge som ville trene og hadde en god dialog med dem hele tiden.

Men Berntsen? Hva gjør du da? Ligger hjemme i LØRENSKOG og slapper av! Nei, altfor dårlig av KIL å ikke en gang ha en spillerutvikler klar før seriestart.

Det er altfor mye makt på visse personer i miljøet som ødelegger masse for de unge! Synd for de som vil nå langt..

Vil ikke nevne folk enda, men det er ikke langt unna..

Post subject:
PostPosted: 08 May 2007, 14:31 
Jada-jada wrote:

Du som ikke her peiling her, tror jeg! Finn ut fakta, før du sier noe her!

Post subject:
PostPosted: 08 May 2007, 15:11 
Saftblander

Jeje wrote:
Jada-jada wrote:

Du som ikke her peiling her, tror jeg! Finn ut fakta, før du sier noe her!

Gratulere men du har faktisk 100% like meninger som ruben alias klovn nilsen og skriver også dønn likt som han, så jeg setter 500,- på at du er samme person selv om dere ikke har like ip adresser.

Modarator kan bare spore alias kun via ip adresser men herregud så vanskelig det er å få til to stk forskjellige eller fire hvis man kan litt om data :roll:

Dette er jo bare tåplig og jamre seg over juniorer som ikke er gode nok for A laget og dette kan/bør diskuteres i den andre tråden som ble stengt/evt åpne den igjen eller i noen av de 3-4 andre som har akkurat samme tema men vær greie å flytt alle sammen til Generelt eller søppel for den saks skyld.

Nå var det vel Jada-jada som fikk den andre stengt og det blir vel sikkert meg som klarer det denne gangen men diskusjoner på dette nivå fortjener ikke å leve da enkelte av oss blir irritert og forbannet.

NB- Finn deg et lag og hold med Jeje/ruben og la oss få diskutere KIL og A laget på dette forumet.

Herregud så tragisk :evil:

Profile  

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 101 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]