Raggen wrote:
Når du (og alle andre som er ute på den samme "stien") først er igang og snakke om alle de "unge lovende", kan du ikke også komme med en forklaring på hva du mener skal gjøres?
Hvilke av alle disse unge lovende talentene er det som fortjener spilletid?
Er det noen av dem du påstår er bedre en de som i dag har for vane å starte kampene for A-laget?
Mer du at KIL skal sende ut unge urutinerte spillere fra start, "koste hva det koste vil"?
Er det viktigere at unge spillere SKAL får spilletid selv om det muligens kan føre oss frem til nedrykk? Er det slik at lagets trenere faktisk ikke skal sende ut de som de selv mener er lagets beste spillere?
En annen ting jeg også kunne tenkt meg å fått svar på. Det har tidligere blitt hevdet fra diverse folk her inne at KIL har sløst bort en haug med store talenter. KIL ER IKKE LANDETS ENESTE FOTBALLKLUBB, hvorfor har ikke noen av alle disse talentene funnet seg ny klubb og slått til i den?
Den siste er ikke rettet direkte til deg, men det har etterhvert blitt en del folk som kritiserer talentarbeidet i klubben....så har du noen svar på dette så venter jeg i spenning.
Jeg håper ikke jeg får høre mer om at KIL er gode på talentutvikling, for da er det noe som ikke er helt bra oppe i hodet på noen her. Jeg har spurt det samme spørsmålet ganske så mange ganger her nå. Gi meg noen gode eksempler på KIL sin gode talentutvikling? Jeg blir mektig imponert om dere kommer fram til noe som helst egentlig.
Nei, man skal ikke sette på en ung spillere bare for å la han få spille. Men jeg har sagt det tidligere i denne diskusjonen. Det gjelder lånet av Arnar Førsund, rolle fordelingen på midtbanen og keeper valget KIL har gjort nå.
Det er ingen her som bør si seg odt fornøyd med talentsatsingen til KIL når du ser på måten de har gjort det her på.
Arnar Førsund er selvsagt en meget god spiller. Men hva så med Herman Odden? Driter bare KIL i han? De beviser ikke akkurat det de har sagt om talentutvikling og at de skal satse på de unge, når de henter inn Arnar, når Herman er fullt tilgjengelig. Arnar er bedre enn Herman, det er greit! Men snakkes det ikke å utvikle en ung spiller, gi han selvtillitt og prøve han. I stedet for å hente inn Arnar burde KIL heller tørt å satse på Herman bak der. Men KIL har ikke skjønte seg på talentutviklingen. Og det kommer de heller aldri til å gjøre.
La oss ta et annet godt eksempel. Petter Linstad visste det i vinter at han er en bra fotballspiller, selv om han kanskje ikke er like god som Stormoen. Men gi gutten litt selvtillitt, la han få prøve seg. Neida, istedet skal Berntsen sette fram Arnar på def. midtbane, nå som Berg Hansen er skadet. Og nok en gang sier jeg det : KIL sier de skal satse på unge lokale, lovende spillere og talenter. Gjør KIL det? NEI! Hvorfor ikke la Petter få prøve seg i den rollen? Det vært mange unge spillere i KIL, men mange er blitt ødelagt av å være der. Pga. at KIL aldri lar de unge spille eller at de har en god dialog med dem. Det er kanskje de unge som står på mest på treninge for å imponere trenerne, men de får aldri uansett komme på den grønne gressmatta.
Berntsen har vært ganske grei med sin bestekompis fra Lillestrøm. Å hente sønnen hans ( Wjik ) til KIL var en god vennetjeneste. Jan Martin er like god, hvis ikke bedre. Men som sagt, KIL er ingen klubb for unge spillere. Man kan allerede se det på trenerapperatet. Hvor er spillerutvikleren som burde vært der? Neida, vi legger ut en annonse på hjemmesiden i håp om at det skal dukke opp en som KANSKJE skal få litt vett inn i hodet på Berntsen, så de unge få prøve seg.
Tilbake til NTG og KIL. Når sist ble en spiller tatt opp får han kom til avgangsklassen? Jo, Than Tran. Han er den eneste som ble tatt opp når han gikk i VK1 ( andreklasse ). NTG har gjennom mange år hatt BRA spillere, men KIL er litt lure og venter til siste året, får da kan de heller spare litt penger istedet for å lønne dem fra tidligere av. SMART AV KIL, men hvor er satsingen på de unge guttene?
Digerud f.eks. Han er nå VK1 gutt. Det er bra potensiale i denne gutten, men KIL, nei, dem venter med å ta han opp, siden han er Kongsvingergutt og han skal bo her i enda et år. Ta heller opp dem tidligere, da er det 2 muligheter. Enten blir spilleren mye bedre eller så skinner det igjen at han ikke er bra nok over tid. Men KIL skjønner ikke seg på talentutviking.
Hadde KIL hatt Trond som trener, hadde mye vært annerledes i klubben.
Han skal ha mye av æren for at noen av de unggutta som er i stallen nå er der. Han var oppe kl 0600, trente de unge som ville trene og hadde en god dialog med dem hele tiden.
Men Berntsen? Hva gjør du da? Ligger hjemme i LØRENSKOG og slapper av! Nei, altfor dårlig av KIL å ikke en gang ha en spillerutvikler klar før seriestart.
Det er altfor mye makt på visse personer i miljøet som ødelegger masse for de unge! Synd for de som vil nå langt..
Vil ikke nevne folk enda, men det er ikke langt unna..