KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 02 May 2025, 13:51

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 437 posts ]  Go to page Previous  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 30  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 16 Mar 2007, 23:02 
Forumlegende

Rød Jævel wrote:
Spennende budskap og godkjente vokalprestasjoner, men er vel lov å stille spørsmålstegn ved valg av melodi :)

Viktig budkap ja, var det mange som fikk dårlig samvittighet blant publikum for ikke så stille på kamp?

Hvordan var tilskuertallet på revyen? ;)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 16 Mar 2007, 23:04 
Forumlegende

Joeman wrote:
Laget en liten fort her nå:
Melodi: Queen med Radio Ga Ga
Den går omtrent slik:
All we hear is
(klapp klapp)
radio ga ga
(klapp klapp)
radio go go
(klapp klapp)
radio ga ga
(klapp klapp)
All we hear is
(klapp klapp)
radio ga ga
osv. osv.

kan jo også bruker kongsvinger IL noe slik

Slik jeg tenkte vi kunne ha den er omtrent slik (men kan jo byttes ut med mye annet)
Hele stadion
(klapp klapp)
kongsvinger fotball
(klapp klappp)
kongsvinger fotball
(klapp klapp)
kongsvinger fotball
(klapp klapp)
hele stadion
(klapp klapp)
kongsvinger fotball
osv. osv.

Det hadde nok blitt ganske kult, men krever at man har en del som synger for å få litt trøkk på.
(Det trenger man vel egentlig på alle sanger) ;)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Mar 2007, 01:51 
www.kilsk.com

Kan jo bytte ut det jeg har skrevet der med noe annet, kommer ikke på noen i farten, med radio ga ga fungerer jo flott tror jeg.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Mar 2007, 01:58 
Klubbdirektør

Rød Jævel wrote:
Skjønte jo det da.. Det var bare en dårlig spøk fra min side som ble totalt ødelagt i dette øyeblikk..

Greit nok, jeg mener vi burde prøve den.. på ståtribunen ville den nok ikke blitt noen suksess, men nå som vi er på sittan, så kan det bli bra. Teller ned til seriestart, og på nte året på rad har det ikke dukket opp noen sanger, kun diskusjon. Et forslag fra min side er at de som driver denne nettsiden legger ut samtlige sanger på siden her, på denne måten lærer de unge og fremmadstormende sangene.. For en bermen gutt som meg som er vokst opp i et sang- og alko miljøet av noen kil supportere, så gremmes jeg over enkeltes innstilling når det gjelder å lage liv på kamper. Det er flaut å stå som en saueflokk som har fått noe på tvers i halsen mtp hva jeg veit KIL supportere har levert av sang og faenskap på det glade 90 tall. Og det er kun vi som kan gjøre noe med det!

Et aldri så lite utbrudd her.. men faen heller folkens.. nå må vi begynne å gå inn i oss sjøl.. hvis alle tenker at "nei, dette går ikke på Gjemselund" så går det heller ikke.. Gjemselund har blitt det tryggeste stedet for gamle nervøse folk med dårlig hjerte å gå til.

PS: Dette er ikke kritikk rettet mot deg rød jævel mtp at jeg svarte på din kommentar, ei heller kritikk til de som driver nettsiden.

NOE MÅ SKJE!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Mar 2007, 02:06 
Klubbdirektør

Her er mitt 1. forslag på sangfronten 07:

Siden det blir "allsang" på Vi kommer fra skogene, foreslår jeg at vi avslutter med klapp klapp, klapp klapp klapp, klapp klapp klapp klapp vinger. Den samme sangen som ovenfor (burde være kjent av alle) starter også rett etter bølgen når KIL har vunnet. Noen som synes det var en god ide? har sett flere klipp av dette på youtube, bl.a av yndlingene mine i sverige, bajen.. er ganske bra!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Mar 2007, 02:25 
Klubbdirektør

Problemet er at det ikke er kjente melodier til disse... eneste jeg kan forsikre deg om er at mange av sangene har blitt borte.. til og med jeg har glemt flere.. men EB og Pokermoen, dere kan vell hjelpe å friske om mitt og mange andre sin hukommelse..

-5 null til vinger
-Vi er vinger norges beste lag
-kongsvinger kongsvinger kongsvinger (ikke ulik den som brukes nå, bare at den går fortere og at det klappes kun på det andre verset.. lik vif sin.. vålenga vålenga vålenga... vålERenga vålenga osv hvis dere skjønner hva jeg menner)
-forza vinger
-vinger ole
-vi er kil, hedmarks stolthet - stolte kil hedmarks stolthet (vi er brann bergens stolthet)
-Ett lag i hedmark
-duredum duredum dure kongsvinger (...) heia kongsvinger
-shalal lalala (ved scoring)
- hei hå hei hå nå kjører gutta på
- vi er KIL
- skarru værra virru værra
- jobbe gutta kjempe gutta ey ey
-Gullerud (før Ingebrigt) han er feit, haleluja, skulle tru han aldri dreit, hallelu-uja
- Ræva til morra mi den største av de fleste.

En annen ting, noen er sikkert ikke enig, men gi meg en K mener jeg bør fornyes...
eks:
Gi meg en K
Gi meg en I
Gi meg en L

Hvem er vi?- Kongsvinger
Hvem er vi? Kongsvinger
Hvem er vi? Vi er kil vi er kil vi er kil (synges, ikke ropes) osv
Bare et forslag ;)

Det som er min personlige mening på denne sangen er at forsanger roper alt for fort og alt for lavt, da blir det ikke noe trøkk, hvis forsanger roper gi meg en kåååå høyt, så blir det mye mye bedre trøkk, samt at han bruker litt større pauser mellom hver bokstav. Dette har jeg og sikkert flere her inne erfart opp igjennom åra. mye på en gang her, men frustrasjon og kreativiteten tok litt overhånd her :P

Profile  

Post subject:
PostPosted: 19 Mar 2007, 19:02 
Klubbdirektør

Bare bra du prøver å skape engasjement. Ser ikke på dette som noen kritikk i det hele tatt. Hadde storkost meg jeg om vi kunne klart å få til noen sanger som alle kunne vært med på og som skapte skikkelig stemning på hele stadion. Tror det å stå på sittetribuna vil gjøre en stor forskjell på hvor godt vi høres, men det krever selvsagt også innsats fra alle! At supporterne møtes før kamp og begynner med sanger over noen pils (eller brus!) er en ide, men det har jo vist seg at det ikke alltid er like mange som dukker opp på slike ting. Hva som skal til for å få en gjennomsnitlig kil-supporter til å trekke på seg røde klær, og reise til Gjemselund for å synge laget frem til seier er en gåte for min del. Men nå er det i alle fall en del unge folk med i den harde kjernen, og det har vel tross alt vært en stigende kurve med tanke med tanke på stemningen på stadion de siste sesongene.

Vi får håpe fremgangen blir enda mer synlig denne sesongen. At vi har skamma i første hjemmekampen er i alle fall ikke negativt i denne sammenhengen. Vi får gjøre det vi kan for å sette standaren der, og håpe at flere folk får lyst til å være med å lage stemning.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 13 Apr 2007, 10:34 
Materialforvalter

vet ikke om noen av disse har vært prøvd før, men bare noe jeg slang sammen i farta

(mel:Indiana jones)

Elsker vinger
Kongsvinger
Elsker vinger
Elsker Kongsvinger
Elsker vinger
Kongsvinger
Elsker vinger
vinger
vi elsker Kongsvinger

mel:que sera-sera

Kongsvinger-vinger
vi holder med kongsvinger
for vi elsker kongsvinger
Kongsvinger-vinger

Kongsvinger-vinger
vi holder med kongsvinger
for vi elsker kongsvinger
Kongsvinger-vinger

mel: samme som "vi e stolte brann fra bergen"..ca

Alle deres mødre de er horer
og alle har samme bestefar
alle dere bruker hest
Vi synger kongsvinger er best
Vi er kongsvinger i rødt og i hvitt!

i tilfelle det blir grunn til å kritisere dommeren:
melodi er den samme som "hjem å såkke kua" (om det lyder kjent)

Dommern er fra hamar

Dommern er fra hamar
å-ååh-åh, dommern er fra hamar
dommern er fra hamar
(Sterkere)
Dommern er fra hamar
dommern er fra hamar

Profile  

Post subject:
PostPosted: 13 Apr 2007, 11:16 
Materialforvalter

VELDIG BRA, 1892!! Det er helt på sin plass med "et aldri så lite utbrudd". Noen må ta tak i dette og det ser ut som om du er godt i gang.

Jeg har dessverre ikke anledning til å møte på Telegrafen ikveld, men det hadde vært så bra om man hadde dratt igang en slags "korøving" der. Kjør gjennom hele repertoaret, "synge gamle sanger omigjen" og få renset stemmebåndene for rusk slik at hele gjengen er samstemte til søndag! Gjerne kopiere opp tekst hvis noen sanger er vanskelige å huske. Kick-off'en ikveld må være en ypperlig anledning. Og! hvis det er mange andre på Telegrafen som ikke er med i supportergruppa så må de jo verves - i alle fall til å komme på kamp og synge på søndag.

En annen ting som er viktig på søndag er at den harde kjerne i supporterklubben er litt utadvendt - få med resten av sittetribunen også. "Resten" er kanskje litt optimstisk, men i alle fall de som sitter på feltet ved siden av. Forsangeren kan vel ta seg en liten tur bort mot det andre feltet også og oppfordre dem til å gi litt lyd, være litt gærne liksom ... :wink:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 13 Apr 2007, 11:26 
Saftblander

Mange bra sanger her.
Er det noen om Gullerud?
Orker ikke å sjekke alle sidene :P

Det jeg savner er at man lager en sang der ene siden synger, så repeterer den andre.
Altså som dette:
http://www.youtube.com/watch?v=PZM6i7oL7ZI

Profile  

Post subject:
PostPosted: 13 Apr 2007, 12:00 
Materialforvalter

Keano wrote:
Mange bra sanger her.
Er det noen om Gullerud?

Det jeg savner er at man lager en sang der ene siden synger, så repeterer den andre.
Altså som dette:

Gullerud
Søt og God
Mascara og damesko
Marius er så ren og pen
tørker oss i rævva me'n

Profile  

Post subject:
PostPosted: 13 Apr 2007, 16:08 
Klubbdirektør

Keano wrote:
Mange bra sanger her.
Er det noen om Gullerud?

Altså som dette:

Det vil faktisk, og det sier tiogmed jeg, ALDRI gå i vinger.. prøvd dette på hamar... uten noe særlig hell.. hedmarkinger jubler så vidt når det er mål virker det som :roll:

Men "Vi er KIL hemdarks stolthet - stolte kil hedmarks stolthet" kan synges av supporterne.. vi kan dele oss i to.. dog blir det ikke samme trykk for å si det sånn :P

Profile  

Post subject:
PostPosted: 13 Apr 2007, 19:52 
Materialforvalter

noe som kan fungere som kamprop er jo denne

En: Ståle Solbakken!
Alle: SVIIIN!
En: 100%
Alle: SØPPEL!
En: Marius Gullerud!
En: Tommy Øren

evt. kan jo navn byttes ut selvfølgelig.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 Apr 2007, 01:47 
Klubbdirektør

hehe...kul den.. DIF i sverige har noe lignende.. men slutten av sangen er : hva blir vi da?
Alle: Glad
En: hur glad?
alle: jävligt glad.... djurgårn klapp klapp klapp djurgård osv...morsom ;)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 15 Apr 2007, 05:00 
Materialforvalter

enig.
syns det er en strofe å vurdere under kampen mot søppelet på søndag

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 437 posts ]  Go to page Previous  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 30  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]