KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 14 May 2025, 01:30

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 1271 posts ]  Go to page Previous  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 85  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 26 Feb 2007, 19:57 
Forumlegende

Ja UEFA cupen har jo blitt nærmest en b-cup å regne. Når Newcastle og Middlesbrough kan dra seg langt i den cupen sier det det meste. Og Celtic som spiller i en serie der alle lagene utenom to er på Tippeliganivå eller værre kan spille finale sier det noe om kvaliteten.. Fanken, hadde KILs UEFA cup eventyr kommet ti år senere hadde vi kanskje sluppet en gigant som Juve og kunne dratt oss enda litt lenger.

Ellers må man ikke glemme den "gode" gamle intertoto cupen som nå vel heter eurototo. Nå er det vel snart slik at de som vil kan bli med på den. Og få lov til å spille kamper på Færøyene eller Malta.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26 Feb 2007, 20:01 
Kaptein

Det heter fortsatt Intertoto tror jeg.. Eurototo er vel bare på FM grunnet rettigheter osv... Den fungerer som en kvalifisering til UEFA cup, og det er jo en fin mulighet for de små lagene.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26 Feb 2007, 20:05 
Forumlegende

Bergkamp wrote:
Det heter fortsatt Intertoto tror jeg.. Eurototo er vel bare på FM grunnet rettigheter osv... Den fungerer som en kvalifisering til UEFA cup, og det er jo en fin mulighet for de små lagene.

Korrekt, takket være FM har jeg begynt å bruke Eurototo. Når det er sagt spilte vel LSK mot Newcastle i sommer. Dermed er vel ikke den cupen SÅ ille da.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26 Feb 2007, 21:03 
Klubbdirektør

Raggen wrote:
Men det er klart, når "Storlagene" velger å gi faen, så gir det ikke samme verdi.

Så det å gå helt til finalen er å gi faen? Det å slå ut West Brom, Everton og Liverpool på bortebane, Tottenham over 2 kamper i semien og veldig nære ved å slå Chelsea i finalen, det vil jeg ikke akkurat kalle å gi faen.

Det Wenger har bevist med denne cupen er at Arsenal har en mye sterkere stall enn det mange tror dem har.

Uansett, Arsenal suger nok ikke, de har jo slått United 2 ganger i år ;)
Tottenhamfans som sier dette er jo ikke verdt å høre på engang... :roll:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26 Feb 2007, 21:47 
Grævling

Jo...de gir faen, både Arsenal, ManU og delvis Liverpool, og det har de gjort i en årrekke..... Dette er vel en tradisjon som ManU startet for noen år siden, og andre har fulgt etter.

Chelsea har ikke "gitt" faen....så selv om de etterhvert bare har blitt et russisk-leketøy, så har de uansett en trener som ønsker å vinne....hva det enn måtte være, og den mentaliteten liker jeg.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26 Feb 2007, 22:20 
Klubbdirektør

Er et lag så bra at det kan gå helt til finalen ved å gi faen, nei da synes jeg det er greit at man gir faen....

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26 Feb 2007, 22:41 
Klubbdirektør

http://home.skysports.com/list.aspx?hli ... &channel=&

Godt sagt, Fabregas.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26 Feb 2007, 23:18 
Trener

Typisk å skylde på dommeren for det første målet da, men dommeren hadde jo et markeringsbehov i denne kampen..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Feb 2007, 02:32 
Grævling

Korslund wrote:
Er et lag så bra at det kan gå helt til finalen ved å gi faen, nei da synes jeg det er greit at man gir faen....

De gir egentlig faen i hele cupen, det er bare minimale detaljer som har ført til at de faktisk kom seg til finalen, men når de først var der så syns jeg det var riktig å fortsette med gutta som har tatt dem dit.....men i det store og hele hadde det vært ett fett for Wenger om de hadde røket i første runde.......for Liga Cupen bryr han seg minimalt om...enkelt og greit. Og dette er latterlig......men dette klarer du tydelig ikke å forstå deg på uansett, så det skulle vel ikke være noe poeng i å diskutere saken noe videre.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Feb 2007, 09:11 
Forumlegende

Veldig enig med Raggen. I fjorårets finale ble jeg skuffet over at Ferguson ikke brukte gutta som tok dem dit men toppa laget. Ferguson var vel desperat etter en pokal igjen og klarte sågar med et falskt smil å si at den pokalen betydde mye. Det er jo selvfølgelig bare tull.

Ligacupen er fin med at her kan man gi unge spillere litt matching. Så får det gå som det går. Tap mot Southend eller finale..whatever.

De 4 som deltar i CL og de som fortsatt henger med i UEFA cupen har vel viktigere ting å bruke gode spillere på enn ligacupen. Samtidig er vel den cupen fortsatt inngangsbillett til UEFA cupen og således et fint verktøy for lag som Blackburn, Middlesbrough etc. til å få prøve seg ute i Europa.

Wenger skal ha for at han kjørte et ungt lag også i finalen. Men det hadde han IKKE turt i Fa cup finalen for den er så utrolig mye viktigere!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Feb 2007, 13:32 
Klubbdirektør

Raggen wrote:
Korslund wrote:

De gir egentlig faen i hele cupen, det er bare minimale detaljer som har ført til at de faktisk kom seg til finalen, men når de først var der så syns jeg det var riktig å fortsette med gutta som har tatt dem dit.....men i det store og hele hadde det vært ett fett for Wenger om de hadde røket i første runde.......for Liga Cupen bryr han seg minimalt om...enkelt og greit. Og dette er latterlig......men dette klarer du tydelig ikke å forstå deg på uansett, så det skulle vel ikke være noe poeng i å diskutere saken noe videre.

Bare se på de 4 siste sesongene. Arsenal har vært i semifinalen i ligacupen 3 av 4 ganger. I 04/05 sesongen røk unggutta ut mot ManUtd i kvartfinalen/runden før det på Old Trafford. Så jeg vil egentlig ikke si at Wenger gir faen, men han ser at unggutta er gode nok til å komme såpass langt der at han kan bruke de.

Og jeg vil ikke si at det er minimale detaljer som tok dem dit. Slo Everton på Goodison, de fleste vet at det ikke er lett. Slo Liverpool 6-3 på Anfield. ALLE vet at det er noe av det vanskligste i hele fotballverden. Hentet opp et Tottenhamlag på WHL, før dem knuste dem 3-1 hjemme på eget gress.

At disse også fikk spille finalen, OG TIL OG MED HADDE FORTJENT Å STIKKE AV MED SEIEREN, det mener jeg bare bevisste nok en gang at Wenger vet hva han driver med, og å si at han gir faen, er vel heller latterlig å si.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Feb 2007, 14:52 
Grævling

Som jeg allerede har forklart, DU KLARER IKKE Å FORSTÅ HVA JEG MENER....så hvorfor jatte videre?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Feb 2007, 15:07 
Klubbdirektør

Såklart gjør jeg det, men det er jo så vanskelig for deg å innse at det gjøres noe bra i Arsenal, så da er det jo greit.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Feb 2007, 15:57 
Grævling

Fantastisk konklusjon, og fantastisk feil :-)

Jeg har nok ikke like store problemer som deg med å se at andre klubber i PL gjør mye bra. Jeg har heller ikke noe problem med å si at unggutta til Arsenal gjorde en jævlig bra figur i Liga Cupen....her er vi nok på forskjellig plan, det er vel bare å lese gjennom denne tråden så finner du ganske fort ut hvem som har størst problemer med diverse andre klubber i England. Et lite hint.....tror han om dagen er bosatt i Trysil, og har samme farge på luggen som Rønnig ;-)

Det er en viss forskjel....du konkluderer med at Arsenal knuser Spurs med 3-1 på hjemmebane...jo da, det var uavgjort og måtte til ekstraomganger. I tillegg var det vel heller ikke disse fantastiske unggutta som faktisk slo oss ut....det var nok de mer rutinerte gutta som måtte inn og redde stumpene for å få dere videre...både i bortekampen og hjemmekampen. Men det er fortsatt en bra prestasjon av Arsenal...det har jeg få problemer med å innrømme.... Så dra meg for pokker ikke ned i samme smørja du selv kaver rundt i ;-)

Du bør egentlig se etter og registrere deg på VGD ganske snart, du hadde passet bra inn på Fotball-Engelsk forumet der inne....der krangler folk så tårene spruter om all verden uvesentlige ting...hvilken trener har finest dame? hvilken spiller har størst bil? hvilken klubb har best j-14 lag? hvem var først i nord-london? Ligger egentlig Tottenham i Nord-London? Heter stadion til Arsenal A-G eller E-S?....osv....tror det hadde gjort seg med nok et troll der inne :twisted:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Feb 2007, 16:14 
Klubbdirektør

Huff, nei man må jo holde liv i denne tråden også da, får unnskylde meg med det :P

Uansett, kommer aldri til å regge meg på VGD. Altfor rotete forum :P

Profile  

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 1271 posts ]  Go to page Previous  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 85  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]