KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 10:31

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 26 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: 24 Feb 2007, 22:40 
Klubbdirektør

Vi supportere var gira da vi fikk tilbud om live oppdatering i dag men allikevel så sitter jeg igjen med en bismak....
Kil.no skulle stå for dette og oppdateringen var slapp men allikevel greit da man ikke er vant med dette fra kil.no sin side.
Kommentarer etter kampen fra Vegard Herlyng var "etter dette spørs det om vi satser på flere livdoppdateringer "
Er dette seriøst eller er vi bare så tragiske på dette området? De fleste i 1 Div har live radio på alle kamper....... Hvorfor klarer ikke vi dette spør jeg styret i Norges eldste supporterklubb?

Velkommen etter begynner å bli kjedelig å høre

PS- Dette er tragisk dårlig i 2007!!!!!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Feb 2007, 22:55 
Grævling

En årsak er mangel på ressurser....MENNESKLIGE!

Hvis det er noen som har tid til å finne ut hva som skal til, har mulighet til å dra på hver eneste bortekamp, og føler seg komfortabel med å prate direkte på radio, så er det bare å gi beskjed!

Ellers så ser du også smilet bak den siste linja som ble skrevet på http://www.kil.no i kveld, det skulle være ganske åpenlyst for folk flest hva de siktet til med den kommentaren!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Feb 2007, 22:56 
Trener

Nå skrev jo Herlyng :-) etter sitatet du viser til. Regner med at dette var en fleip pga tabben med å helle nedpå gjæret eplesaft og å ha gitt oss 1-1-resultat i ca en time før vi fikk vite at vi faktisk ledet 1-0. Så det blir nok flere live-sendinger. Forhåpentligvis starter den første ca 12:50 i morgen.

Hvis ikke den sterke eplesafta får Vegard til å stå opp litt sent i morgen,da pga sogninger som spiller stortromme i bakhodet, men en radio hadde vært kult. Nå er det vel ikke lenger nødvendig å være ingeniør for å starte med egen radio-sending, så kanskje noen av gutta (evt.jentene, har lært av at solstråla ikke ville være en av "de tolv menn" i dag) i støtteapparatet må ta en tur på Clas Ohlson?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Feb 2007, 22:57 
Trener

Raggen wrote:
En årsak er mangel på ressurser....MENNESKLIGE!

Hvis det er noen som har tid til å finne ut hva som skal til, har mulighet til å dra på hver eneste bortekamp, og føler seg komfortabel med å prate direkte på radio, så er det bare å gi beskjed!

Ellers så ser du også smilet bak den siste linja som ble skrevet på http://www.kil.no i kveld, det skulle være ganske åpenlyst for folk flest hva de siktet til med den kommentaren!

Rakk ikke å se dette før jeg begynte å skrive mitt innlegg, men hva med å kjøpe et headset til Herlyng til neste gan, så kan han skravle i stedet for å skrive?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Feb 2007, 23:13 
Klubbdirektør

Kan det være en mulighet evt støtte økonomisk for eks to stk som tar jobben med å være komentarer i radio live i alle kampene til vårt lag?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Feb 2007, 23:16 
Grævling

Ja, men da får vel noen ta kontekt med KIL og forhøre seg med dem om dette er noe de ønsker å drive med. Nå kjenner jeg litt til hva de sender avgårde av folk på lange borteturer. Det er ikke så veldig mange, hovedsaklig for å spare penger på flyturer, overnattinger osv. Og folka har som regel nok av andre oppgaver å utføre når de er på tur, så dette blir neppe lett for KIL å ta seg av.

Det er vel mer naturlig at vi som supporterklubb tar oss av noe slikt, og det er for all del bare å undersøke hva som må til, som jeg allerede har nevnt, så skal vi nok vurdere dette. Spørsmålet er bare hvem som faktisk vil ta på seg ansvaret med å reise på hver eneste bortekamp. Når vi ikke klarer å flere enn 8 stk påmeldt på busstur til bortekamp mot Moss, så sier det seg selv at det ikke blir lett å få folk til Mandal, Bryne, Haugesund, Bergen, Bodø, Tromsø, Molde og Sogndal som føler for å ta på seg en slik oppgave.

Det hadde kanskje vært mer normalt om en av byens alle nærradio-kanaler på eget initiativ hadde vurdert dette. Men, når vi ser at det til tider ikke er mer enn 400 tilskuere på Gjemselund på hjemmekamp, så der de vel ikke het det store potensialet.....hvor mange tror dere egentlig ville hørt på slike sendinger i Vinger?

Men ja....det er gode ideer, og noe vi absolutt burde hatt!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Feb 2007, 23:27 
Trener

Raggen wrote:
Det hadde kanskje vært mer normalt om en av byens alle nærradio-kanaler på eget initiativ hadde vurdert dette. Men, når vi ser at det til tider ikke er mer enn 400 tilskuere på Gjemselund på hjemmekamp, så der de vel ikke het det store potensialet.....hvor mange tror dere egentlig ville hørt på slike sendinger i Vinger?

Nå var det jo på det meste 14 stk inne og chattet på kilsks prøveversjon av live-chat, og denne ble annonsert 6 minutter og noen sekunder ETTER at kampen hadde startet, så potensialet er der. Men nå er vel Raabe/Herlyng eller noen andre fra "markedsavdelingen" til KIL med på alle kamper (?), så hvorfor ikke utstyre dem med et head-set og internettoppkobling så de kan kommentere for supporterne? En del av oss er jo relativt interessert allerede, men kan man få skikkelige oppdateringer på nettet vil vel enda flere få opp øynene.... Bare tenk på X-vinger som skrev her for noen dager siden. Han (hun?) skrev at han ikke fikk vært på så mange KIL-kamper lenger, siden han hadde flyttet. (Så får det heller være at noen gikk i strupen på vedkommende og kalte vedkommende engen-supporter, bare for å skremme vedkommende bort uten å lese innlegget til x-vinger). Sikker på at x-vinger hadde tatt turen innom Gjemselund litt oftere hvis det hadde vært lettere å ta turen innom KIL.no og få oppdateringer også fra bortekamper. Dette er et markedspotensiale. Selv kommer jeg snart til å sende deg mail om både å melde meg inn i supporterklubben og sesongkort, selv om jeg ikke kan se alle kampene (bor i Oslo og har en del ting å gjøre, men dog)

Men poenget er uansett at det er interessen som må pleies, og jo mer du får vite, jo mer interessert blir du. Ergo, så tror jeg den tusingen KIL evt. investerer for å gi Raabe eller Herlyng eller andre som er med på bortekamper et headset og nett-oppkobling, gir merinteresse og flere tilskuere på Lunden. [/i]

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Feb 2007, 23:28 
Grævling

Jada-jada wrote:
Kan det være en mulighet evt støtte økonomisk for eks to stk som tar jobben med å være komentarer i radio live i alle kampene til vårt lag?

Tja.....tror ikke vi kan gi 2 personer full dekkning for reise og opphold på hver eneste bortekamp for å si det slik. I tillegg setter det også litt krav til personen(e) som skal ta seg av snakkingen, det bør liksom være noen faste, slik at de kanskje etterhvert blir brukbare på å snakke live på radio'n. Men da er vi tilbake til probelmet med å finne noen som kan ta seg av dette på fast basis....jeg ser dessverre ikke mange potensielle kandidater som kan garantere at de tar turen på alle bortekamper dette året.

Vi vil i hvert fall bli nødt til å la folk ta seg av dette på frivillig basis så langt det lar seg gjøre. Det er tross alt noen som får med seg en hel del bortekamper i løpet av året, problemet i år er at det blir mange langturer. Men uansett, kunne noen av disse ta på seg å snakke i en mobiltelefon, som via en eller annen teknisk løsning førte til at folk kunne høre dette live over denne sida, så kunne det kanskje vært mulig å få til noe. Det ville vel da blitt mange forskjellige folk som hadde fått ansvaret for kommenteringen i løpet av året, så kvaliteten ville vel kanskje ikke blitt helt på nivå med Arne Scheie....men det hadde kanskje klart seg med stemmen til en partisk engasjert KIL-Supporter på tur?

Gidder noen ta jobben med å undersøke rent teknisk hva som må til, og hva vi eventuelt må ut med av kostnader, FEEL FREE :-)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Feb 2007, 23:33 
Kaptein

En nettradio eller noe hadde vært saker ja..

Men dette krevet nok som Raggen skriver både folk og "litt" utstyr.. Skulle kanskje undersøkt hvordan andre klubber gjør akkurat dette...

Tok et kjapt søk på nettradio og fant da noe.. Som denne: http://debatt.sol.no/show.fcgi?category=47&conference=4000000000000208&posting=20500000000209941

Men dette krever da tilgang til en ok nettlinje.... Mye tono-avgift blir det forresten for to avspillinger av "Vi kommer fra skogen" pr kamp på nettradio?? ;)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Feb 2007, 23:36 
Grævling

DV wrote:
Nå var det jo på det meste 14 stk inne og chattet på kilsks prøveversjon av live-chat, og denne ble annonsert 6 minutter og noen sekunder ETTER at kampen hadde startet, så potensialet er der. Men nå er vel Raabe/Herlyng eller noen andre fra "markedsavdelingen" til KIL med på alle kamper (?), så hvorfor ikke utstyre dem med et head-set og internettoppkobling så de kan kommentere for supporterne? En del av oss er jo relativt interessert allerede, men kan man få skikkelige oppdateringer på nettet vil vel enda flere få opp øynene.... Bare tenk på X-vinger som skrev her for noen dager siden. Han (hun?) skrev at han ikke fikk vært på så mange KIL-kamper lenger, siden han hadde flyttet. (Så får det heller være at noen gikk i strupen på vedkommende og kalte vedkommende engen-supporter, bare for å skremme vedkommende bort uten å lese innlegget til x-vinger). Sikker på at x-vinger hadde tatt turen innom Gjemselund litt oftere hvis det hadde vært lettere å ta turen innom KIL.no og få oppdateringer også fra bortekamper. Dette er et markedspotensiale. Selv kommer jeg snart til å sende deg mail om både å melde meg inn i supporterklubben og sesongkort, selv om jeg ikke kan se alle kampene (bor i Oslo og har en del ting å gjøre, men dog)

Men poenget er uansett at det er interessen som må pleies, og jo mer du får vite, jo mer interessert blir du. Ergo, så tror jeg den tusingen KIL evt. investerer for å gi Raabe eller Herlyng eller andre som er med på bortekamper et headset og nett-oppkobling, gir merinteresse og flere tilskuere på Lunden. [/i]

Jeg svarte vel i stor grad på en del av dette i mitt siste innlegg, som ble skrevet mens du "publiserte" dette.

Men ja....det er liten tvil om at det hadde vært fint om Noen i KIL hadde tatt seg av dette. Men det krever at folk faktisk føler seg bekvem med en slik jobb, og har tid når de er på bortekamp. I dag har personene du nevner andre oppgaver...det betyr at de må sende mer folk, som fører til høyere kostnader for KIL...og som de fleste vet, vi er supportere av en klubb som lever på sultegrtensa, dessverre :-(

Men....jeg skal ta det opp med dem, men mener uansett at dette helst bør styres fra oss som supporterklubb, eller rett og slett fra en lokal radiostasjon som har baller til å prøve noe nytt, gjerne i sammarbeid med oss i Supprterklubben.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Feb 2007, 23:50 
Trener

[/i][/quote]

Jeg svarte vel i stor grad på en del av dette i mitt siste innlegg, som ble skrevet mens du "publiserte" dette.

[/quote]

Jo, du svarte på det meste av det, men en ting som jeg tenker på fortsatt, er "daukjøttet" (misforstå meg riktig, bare litt fleipete beskrivelse) som er med KIL på tur. Har nå inntrykk av at Raabe m.fl. fra administrasjonen er med på hver eneste bortekamp. I de 45+15+45 minutter en kamp varer, har ikke disse så mye å gjøre annet enn å se på/få ideer til markedsføring, så hvorfor ikke gi dem et head-set, en nettoppkobling og motivasjon til å vite at de faktisk gjør noe for supportere som dessverre ikke har anledning til å dra til tromsdalen for å se kamp?

Så det er ikke ressursene det står på, det er bare innovasjonen....

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Feb 2007, 23:52 
Trener

PS: jeg ville hørt på den radiosendinga fra tromsdalen uansett hvor mye "eplesaft" vedkommende hadde fått i seg uansett, og satt stor pris på det. NRK har jo årelang erfaring med kommentatorer fulle av eplesaft, og har fortsatt massiv oppslutning :mrgreen:

EDIT: Pokker heller, hadde til og med satt pris på å høre Winnie kommentere fra tr-dalen, og til og med akseptert at hun måtte ta en pause for å massere en eller annens lår, da hadde jeg i hvert fall fått vite at vedkommende hadde fått en smell....

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 Feb 2007, 00:07 
Grævling

DV wrote:
Jo, du svarte på det meste av det, men en ting som jeg tenker på fortsatt, er "daukjøttet" (misforstå meg riktig, bare litt fleipete beskrivelse) som er med KIL på tur. Har nå inntrykk av at Raabe m.fl. fra administrasjonen er med på hver eneste bortekamp. I de 45+15+45 minutter en kamp varer, har ikke disse så mye å gjøre annet enn å se på/få ideer til markedsføring, så hvorfor ikke gi dem et head-set, en nettoppkobling og motivasjon til å vite at de faktisk gjør noe for supportere som dessverre ikke har anledning til å dra til tromsdalen for å se kamp?

Så det er ikke ressursene det står på, det er bare innovasjonen....

Jo da.....noen andre oppgaver har de faktisk å ta seg av i tillegg. Men i stedet for å diskutere "stillingsinstruksen" til disse gutta på dette forumet så tror jeg like godt du kan sende dem en mail vi http://www.kil.no og finne ut eksakt hva de driver med ;-)

Ellers...når det gjelder kommenteringe fra Tromsdalen, jeg har allerede booka denne turen for dette året, så gidder du ta regninga (dvs du ringer meg på mobilen), så skal faen meg få live-overføring av meg på denne kampen :shock: :D

....jeg kan ikke garantere at jeg vil være helt uten "gjæret eplesaft", og med tanke på at vi har en egen underavdelig med supportere der oppe (KIL-SK avd. nord-for-polarsirkelen) med 2-3 gale medlemmer, som bruker møte opp med kanne og appelsinjuice på tribuna....så er det ikke fritt for at jeg fort kan ha fått i meg annet rart som kan ha innvirkning på stemmen. Men...skal gjøre så godt jeg kan ;-)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 Feb 2007, 00:21 
Trener

PS: takk for mail-adressen til østlandsnett, har ikke fått meldt feilen ennå, siden jeg både har hatt veldig mye å gjøre, og plutselig så fungerte kil.no igjen. Skal sende dem en time-line for feilen, iom at det må ha vært et problem med serveren/nettet til østlandsnett, (har mellom 350kb/400kb i downloadingshastighet og ingen problemer med annet) og ingen andre sider var problematiske, men uansett, KIL har med seg en del personer som ikke har så mye å gjøre under kamp, men fortsatt er "på jobb", så hvorfor ikke gi dem et head-set og en nettoppkobling og beskjed om å skravle? Vwt de har andre oppgaver på kamp m.m., men UNDER kampen, har de vel ikke så mye annet å gjøre enn å se på...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 Feb 2007, 02:02 
Klubbdirektør

Vel det er vel snakk om prioritering samt talent og skikkelig stå på vilje for å få noe sånt som dette til men mulig vi ikke klarer dette i Kongsvinger selv om feks Mandalskameratene klarer dette både i 1/2 div... Man bør være veldig forsiktig med å slenge ut ideer og i verste fall kritisere/foreslå en utfordring til styret i suportergruppa skjønner jeg.

NB-Beklager dette..................

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 26 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]