KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 07 May 2025, 23:36

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 464 posts ]  Go to page Previous  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 31  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 02 Feb 2007, 13:14 
Klubbdirektør

Hvis dem hadde hatt en så god sak hadde de dratt denne saken til retten for lenge siden. Ikke bare skrive om det i mediene. Og en rettsak tar alt fra 1mnd til 3 år. Tror dette er bare for å skremme Kil til å slippe drittungen.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 Feb 2007, 13:44 
Forumlegende

Tror neppe KIL lar seg skremme. Dermed kan dette ta lang tid.

Ja hvorfor kommer ikke stortingsrepresentanten på banen i media? Dette er jo en som faktisk er med og styrer landet, selv om han er i opposisjon. Jeg forventer at en som sitter i nasjonalforsamlingen kommer ut i media og tar avstand fra den umoral som råder i Gundersen saken? En folkevalgt politiker av alle ting kan da ikke akseptere sånt skittent spill? Rart at han ikke sørger for at hans egen sønn blir kvitt mildt sagt dårlige rådgivere... Men det er vel ikke så enkelt når han selv drar i spakene i denne saken...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 Feb 2007, 14:25 
Klubbdirektør

Helt enig Karlsen. Kanskje grunnen er at det nettopp er han selv som er rådgiveren.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 Feb 2007, 14:57 
Materialforvalter

Det er vel ofte slik at de som roper mest i media er de som har den dårligste saken, uten at jeg vet det i dette tilfellet, men synes Kil skal sitte på gjerdet her jeg, så får det heller være at de risikerer å tape noen kroner. Må påpeke at jeg ikke har alle fakta, MEN det virker som om Kil har en meget god sak, og motpartens stadige utspill i media virker på meg som desperate handlinger.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 Feb 2007, 15:15 
Reserve

Jeg har vært krass mot guttungen, og andre har vært langt krassere enn meg. Men såklart en 19åring som har oppnådd litt suksess kan slite litt med bakkekontakten når han har slike rådgivere. Her sitter Bjønnes som investor OG styremedlem i Sandefjord, og sørger for at det kommer et bud fra en Tippeligaklubb. Et lavt bud - men han får jo avkastning på pengene sine. Viking hører om det lave budet på et norsk talent - som Rösler har hatt i kikkerten - og hiver seg på. Med to TL-klubber på banen, kan jo noen og enhver drømme seg til norsk fotballs toppnivå. KIL ser verdien, og vil ikke selge på billigsalg i et brennhett marked hvor erstattere er få og dyre. Investoren ser at investeringen hans er i ferd med å ryke, siden han var dum nok til å glemme at spillere kan gå gratis utenom kontraktsperioder. "Oioi, her må det jobbes" tenker styremedlemmet/investoren/"kameraten", og sørger for å sette ytterligere noen griller i hodet på tenåringstalentet.

Synes det blir veldig tydelig hvem som er ulv (Bjønnes), hvem som er sau (Gundersen), og hvem som ikke vil være bestemor (KIL - ja, jeg ser at jeg blander to eventyr her... :) ). Bare å stå på for KIL her. Med dagens verdivurderinger av norske spillere, er det ingen grunn til å la seg presse. Det er klubbene selv som må være i førersetet, ikke mer eller mindre grådige investorer med uklare motiver. Som skrevet før idag kan investoren selv foreslå redusert overgangsandel dersom han er så opptatt av at guttungen får gå til en tippeligaklubb. Men inntil han gjør det, er det bare å holde kjeft. Eventuelt sutre litt mer i avisen dersom han vil fortsette å gjøre seg til latter. 8)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 Feb 2007, 18:52 
Materialforvalter

Quote:
Ja hvorfor kommer ikke stortingsrepresentanten på banen i media? Dette er jo en som faktisk er med og styrer landet, selv om han er i opposisjon. Jeg forventer at en som sitter i nasjonalforsamlingen kommer ut i media og tar avstand fra den umoral som råder i Gundersen saken? En folkevalgt politiker av alle ting kan da ikke akseptere sånt skittent spill?

Beklager Karlsen, men dette må være noe av det mest useriøse jeg har lest på disse debattsidene noen gang. Tror nok følelsene dine tok mer overhånd enn forstanden denne gangen :D Greit nok at man ikke er enig i Gundersens synspunkter, men å dra dette så langt som at det dreier seg om et nasjonalt anliggende og et ønske om at stortingspolitikere skal på banen og uttale seg om moralen i denne saken, det blir for meg totalt useriøst og en gedigen avsporing av debatten. Tror vi skal bruke våre politikere til andre og langt viktigere ting enn dette.
Merk også at Gunnar Gundersen ikke uttaler seg som stortingspolitiker i denne saken, men som far til Tore Andreas.

La nå arbeidsretten avgjøre denne saken, så får vi sikkert en riktig og balansert dom til slutt. Det som er synd er at både Gundersen og KIL begge vil være tapere i en slik sak.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 Feb 2007, 18:59 
Reserve

Som stortingspolitiker har han et visst etisk ansvar, og sånn som det ser ut som han driver i denne saken så kan man jo spørre seg om det er den type politikere man vil ha for å styre for seg.

Man er ikke politiker fra 9-16, men døgnet rundt.. Selv om man kanskje vil, så er det ikke en bryter man kan skru av og på som det passer seg.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 Feb 2007, 19:24 
Materialforvalter

Etisk ansvar?? Mener du at en uavklart sak som ikke en gang har vært innom arbeidsretten skal føre til at stortingspolitikere skal uttale seg om det etiske ansvaret som er kontraktsfestet mellom to profesjonelle parter?

Selv om jeg mener politikere skal bruke tiden sin på annet, så bør i hvertfall uttalelsene da komme fra et objektivt politisk synspunkt og ikke fra en politiker som har subjektive interesser i utfallet av saken.

Dette er ingen politisk sak. Dette er en ren arbeidstvist og bør løses etter rettslige regler og ikke etter politiske, moralske eller etiske synspunkter (som hele tiden varierer etter partitilhørighet eller subjektiv forståelse).

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 Feb 2007, 19:43 
Forumlegende

At jeg er i grenseland med det innlegget det refereres til ser jeg sjøl. Men beklager, latterligheter lirer man ut av seg mot latterlige folk som opptrer i media på en måte som fremkaller latter... Lista er lagt av team Gundersen i denne debatten. Og akkurat den lista kommer de fleste over...

Men det er noe med å heve seg over ting også. Jeg skal forsøke å holde meg en smule mer..ehm..saklig i denne debatten.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 Feb 2007, 20:00 
Reserve

For meg blir dette like ille som Jens Stoltenbergs fortielese av Valla-saken.. Det viser litt hva slags personer en setter sin støtte til.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 Feb 2007, 21:04 
Saftblander

[quote="McAroni"]For meg blir dette like ille som Jens Stoltenbergs fortielese av Valla-saken.. Det viser litt hva slags personer en setter sin støtte til.[/quote]

herregud. en som er langt ute på viddene..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 Feb 2007, 21:12 
Reserve

Bloggen wrote:
herregud. en som er langt ute på viddene..

Ja jeg er nok en enkel sjel.. (men har iallefall samlet meg nok kunnskap til å klare å quote :o )

Alikevel bør det være mulig å sette et spørsmålstegn ved oppførselen til denne politikeren, da han faktisk er dypt inne i saken enten han vil eller ikke. Hadde han sittet i FRP's stortingsgruppe vil jeg anta media hadde plukket opp dette rimelig kvikt.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 03 Feb 2007, 00:03 
Saftblander

Hans yrke som politiker har ingenting med saken å gjøre.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 03 Feb 2007, 00:46 
Klubbdirektør

Er takknemlig hvis jeg slipper å høre mer oppgulp fra noen med navn Gundersen, snakk om å miste bakkekontakt.. er faen meg helt utrolig..

Litt enig med Mcaroni, som politiker har du et "ansvar" 24-7, det blir mer enn en jobb enten man liker det eller ikke.. hadde være litt rart hvis bondevik skulle flydd rundt å velta gravsteiner, for å sette det ørlitegrann på spissen :P

Profile  

Post subject:
PostPosted: 03 Feb 2007, 06:00 
Reserve

:) det holder det sa Gundersen, det klarer seg med det...............

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 464 posts ]  Go to page Previous  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 31  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]