Jeg har vært krass mot guttungen, og andre har vært langt krassere enn meg. Men såklart en 19åring som har oppnådd litt suksess kan slite litt med bakkekontakten når han har slike rådgivere. Her sitter Bjønnes som investor OG styremedlem i Sandefjord, og sørger for at det kommer et bud fra en Tippeligaklubb. Et lavt bud - men han får jo avkastning på pengene sine. Viking hører om det lave budet på et norsk talent - som Rösler har hatt i kikkerten - og hiver seg på. Med to TL-klubber på banen, kan jo noen og enhver drømme seg til norsk fotballs toppnivå. KIL ser verdien, og vil ikke selge på billigsalg i et brennhett marked hvor erstattere er få og dyre. Investoren ser at investeringen hans er i ferd med å ryke, siden han var dum nok til å glemme at spillere kan gå gratis utenom kontraktsperioder. "Oioi, her må det jobbes" tenker styremedlemmet/investoren/"kameraten", og sørger for å sette ytterligere noen griller i hodet på tenåringstalentet.
Synes det blir veldig tydelig hvem som er ulv (Bjønnes), hvem som er sau (Gundersen), og hvem som ikke vil være bestemor (KIL - ja, jeg ser at jeg blander to eventyr her...

). Bare å stå på for KIL her. Med dagens verdivurderinger av norske spillere, er det ingen grunn til å la seg presse. Det er klubbene selv som må være i førersetet, ikke mer eller mindre grådige investorer med uklare motiver. Som skrevet før idag kan investoren selv foreslå redusert overgangsandel dersom han er så opptatt av at guttungen får gå til en tippeligaklubb. Men inntil han gjør det, er det bare å holde kjeft. Eventuelt sutre litt mer i avisen dersom han vil fortsette å gjøre seg til latter.