EB wrote:
Ja, det er viktig at KIL viser seg som en klubb som er viktig som en springklubb for nye talenter ol... Men(igjen) er det viktig at en så tradisjonsrik klubb som KIL, er at de virkelig satser. Jeg driter seriøst om KIL beholder Rønning og Gunders hvis de satser på å rykke opp... (Selvom de spilerne skulle gå gratis) Det viktigste for KIL og alle de med pengene er jo at vi spiller i TL!
Atlså jeg forstår at de fleste vil at vi selge, for få mer penger til KIL denne sesongen. Men hva f... skal vi bruke pengene på? Vi trenger ny stadion, etablerte spillere, mer publikum og sponsorpenger. De 2 små mill vi eventuelt får for Rønning nå, er ingernting i forhold de 10-15 mill vi får for å rykke opp! Selvom han skulle gå gratis etter 07 sesongen. Mener det samme om Gunders... (Her mener jeg også at KIL skulle ha gjort en bedre jobb i forhold til kontrakter før sesongen var ferdig!!!) Trodde aldri jeg skulle si det, men TAKK GODE GUD for at Åge Steen har blitt sportsdirektør(?). (Foreløpig

)
Blir litt skremt når folk mener at vi skal utvikle spillere på Adecco nivå for å selge dem for 1-2 mill for å holde liv i klubben. Hvordan skal klubben utvikle seg uten at vi holder på de beste spillerne?? Er det noen som kan dokumentere at KIL har utviklet seg og tjent penger på spillersalg de siste årene???? Jeg mener NEI!!! Har vi tapt penger på at spillere har gått gratis til andre klubber?? TJA... ikke mye!
Logikken din henger ikke sammen. Både Gunders og Rønning har kontrakter som går ut til høsten - og vi må stikke fingeren i jorda og innse at mulighetene er veldig store for at de forsvinner gratis hvis vi ikke selger dem nå. Hvis vi får solgt dem, vil det innbringe rundt 5 mill til sammen vil jeg tro. Det sier seg selv at dette er utrolig mye penger for KIL. Så kan du si at dette er "småpenger" hvis vi skulle rykke opp. Men her er det et veldig stort hvis. Jeg vil selvsagt beholde begge, men jeg mener at realiteten er slik at KIL ikke har råd til å gamble på at de skal rykke opp. Hadde derimot Gunders og Rønning hatt igjen to år eller mer av kontrakten, hadde situasjonen vært anderledes. Da hadde det selvsagt ikke vært fornuftig å selge dem til den prisen nå.
Du spør om vi det er noen som kan dokumentere at KIL har utviklet og tjent penger på spillersalg de siste årene? Du svarer selv nei, og må tydeligvis ha glemt Nystuen. Det var over en mill - og mer kan det bli.
Du spør også om vi har tapt penger på at spillere har gått gratis til andre klubber, og svarer Tja, ikke mye? Da må du ha glemt Einar Kalsæg, Kjetil Byfuglien, Jaakko Nyberg. Tre klassespillere, spør du meg!