KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 09:10

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 92 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 24 Nov 2006, 20:07 
Kaptein

Karlsen wrote:
Hvor har jeg skrevet at opprykk avhenger av en midtstopper? Ser litt større på dette. Nå må vi nok en gang "begynne på nytt" og bygge et nytt lag dersom vi mister folk som Rønning, Gundersen etc. Og da blir det gjerne stillstand og midt på tabellen jag. Samkjøing av nytt lag, noe som tar tid. Og det er jo dette vi driver med hvert år, erstatter halve 11ern. Hadde man klart å holde på omtrent samme laget i en treårsperiode ville mulighetene for opprykk blitt større.

Skal man lykkes, det være seg i næringslivet eller med en fotballklubb, så må man tørre å satse. Man oppnår ihvertfall intet om man ikke prøver.

Når det gjelder kommunal økonomistyring stiller det seg annerledes idet man her snakker om skattebetalernes egne penger. Man sløser ikke med de! (Jepp, lag gjerne en egen tråd om kommuneøkonomi, da blir jeg med på debatten :P)

Du skrev ikke direkte at vi var avhengig av en midtstopper for å rykke opp, men mellom linjene tolket jeg deg dit pga at du ikke vil selge, men heller satse offensivt. Forsvinner Rønning og Gundersen, vil nok KIL sitte igjen med minst 3-4 mill (etter at investorer og Levanger skal ha sitt), og de pengene tror jeg er nok til å hente erstattere og sikre driften ytterligere. Vi må snart innse at en fattig, liten klubb som KIL er avhengig av spillersalg (og særlig når det er snakk om spillere som har igjen ett år av kontrakten). Det er dyrt å være fattig, og du kan godt si at vi selger oss til fant. Jeg ser anderledes på det. Jeg mener at slike penger er med på å sikre videre drift og satsing. Prøv å bruk hodet og ikke hjertet. For hjertet mitt vil selvsagt også beholde Gundersen og Rønning, men fornuften sier noe annet.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Nov 2006, 20:41 
Forumlegende

Ja vi er ikke så fryktelig uenige. Jeg ser helt klart at det kan være fornuftig å selge spillere året før kontrakten går ut framfor å miste dem på bosman.

Satsing og beholde de beste spillerne KAN være fornuftig, særlig om det faktisk gir resultater. Å selge de beste spillerne for å få sårt etterlengtende kroner er også tilsynelatenede fornuftig. Spørsmålet er hvor mye man skal tørre å satse. Satser man kan man vinne eller tape. Satser man ikke vet man hva man har og får..Denne saken er slett ikke svart/hvitt. Jeg er altså villig til en viss satsing med en viss risiko, mens andre kanskje er mer nøkterne. Å si no mer nå blir bare oppgulp av det jeg tidligere fra min side og det er liten vits i.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 Nov 2006, 00:06 
Klubbdirektør

Lignende situasjoner som Bodø Glimt og Løv-Ham har vært opp i denne sesongen vil vi sikkert se flere av i årene som kommer. Ikke noe vil være mer frustrerende enn å se laget sitt bli tvangflyttet ned i divisjonene pga hodeløs satsing og likviditetsproblemer. Selv om det er frustrerende å se gode spillere dra, er det tross alt bedre å selge de til tippeligaklubber enn å miste de til lag som Bryne og Hønefoss uten å sitte igjen med en krone.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 Nov 2006, 09:02 
Trener

http://www.glomdalen.no/sport/article2433002.ece

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 Nov 2006, 19:41 
Klubbdirektør

Det er også viktig at KIL er åpne og selger spillere. Dette vil gjøre det enklere å få talenter til KIL, all den tid KIL viser at de er et springbrett for dem videre.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 Nov 2006, 21:03 
Trener

Enig i at KIL må selge spillere for å få penger og bli attraktive for andre unge talenter.

Vadim Demidov er f.eks. en spiller som muligens kan erstatte Rønning. Utlånt fra SF til MS i sommer, og havnet på U-21. Spilte veldig bra i utlånsperioden og vil vekk fra SF. Har vært på prøvespill i Malmø uten å imponere, men et stort talent.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26 Nov 2006, 00:24 

Tjena grabbar.

Aldrig i livet att AIK kommer att köpa Per om prislappen är 5 miljoner, han spelar ju inte ens i Tippeligan. Max 2 miljoner tror jag.

Beslut om Pers framtid ifrån AIK tas under den här veckan så vi får se, men han verkar väl intressant.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26 Nov 2006, 11:54 
Kaptein

EB wrote:
Ja, det er viktig at KIL viser seg som en klubb som er viktig som en springklubb for nye talenter ol... Men(igjen) er det viktig at en så tradisjonsrik klubb som KIL, er at de virkelig satser. Jeg driter seriøst om KIL beholder Rønning og Gunders hvis de satser på å rykke opp... (Selvom de spilerne skulle gå gratis) Det viktigste for KIL og alle de med pengene er jo at vi spiller i TL!

Atlså jeg forstår at de fleste vil at vi selge, for få mer penger til KIL denne sesongen. Men hva f... skal vi bruke pengene på? Vi trenger ny stadion, etablerte spillere, mer publikum og sponsorpenger. De 2 små mill vi eventuelt får for Rønning nå, er ingernting i forhold de 10-15 mill vi får for å rykke opp! Selvom han skulle gå gratis etter 07 sesongen. Mener det samme om Gunders... (Her mener jeg også at KIL skulle ha gjort en bedre jobb i forhold til kontrakter før sesongen var ferdig!!!) Trodde aldri jeg skulle si det, men TAKK GODE GUD for at Åge Steen har blitt sportsdirektør(?). (Foreløpig :) )

Blir litt skremt når folk mener at vi skal utvikle spillere på Adecco nivå for å selge dem for 1-2 mill for å holde liv i klubben. Hvordan skal klubben utvikle seg uten at vi holder på de beste spillerne?? Er det noen som kan dokumentere at KIL har utviklet seg og tjent penger på spillersalg de siste årene???? Jeg mener NEI!!! Har vi tapt penger på at spillere har gått gratis til andre klubber?? TJA... ikke mye!

Logikken din henger ikke sammen. Både Gunders og Rønning har kontrakter som går ut til høsten - og vi må stikke fingeren i jorda og innse at mulighetene er veldig store for at de forsvinner gratis hvis vi ikke selger dem nå. Hvis vi får solgt dem, vil det innbringe rundt 5 mill til sammen vil jeg tro. Det sier seg selv at dette er utrolig mye penger for KIL. Så kan du si at dette er "småpenger" hvis vi skulle rykke opp. Men her er det et veldig stort hvis. Jeg vil selvsagt beholde begge, men jeg mener at realiteten er slik at KIL ikke har råd til å gamble på at de skal rykke opp. Hadde derimot Gunders og Rønning hatt igjen to år eller mer av kontrakten, hadde situasjonen vært anderledes. Da hadde det selvsagt ikke vært fornuftig å selge dem til den prisen nå.

Du spør om vi det er noen som kan dokumentere at KIL har utviklet og tjent penger på spillersalg de siste årene? Du svarer selv nei, og må tydeligvis ha glemt Nystuen. Det var over en mill - og mer kan det bli.

Du spør også om vi har tapt penger på at spillere har gått gratis til andre klubber, og svarer Tja, ikke mye? Da må du ha glemt Einar Kalsæg, Kjetil Byfuglien, Jaakko Nyberg. Tre klassespillere, spør du meg!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26 Nov 2006, 12:23 
Klubbdirektør

Blir uansett fryktelig vanskelig å kjempe i toppen hvis man må selge unna de beste etter hver sesong....

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26 Nov 2006, 15:51 
Kaptein

Jada-jada wrote:
Blir uansett fryktelig vanskelig å kjempe i toppen hvis man må selge unna de beste etter hver sesong....

Det har du selvsagt rett i! Men for en liten klubb som KIL er dette en brutal realitet.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Nov 2006, 16:34 
Klubbdirektør

Bare han ikke får Firman Boys etter seg: http://www.youtube.com/watch?v=6zcLShpY ... ed&search=

Profile  

Post subject:
PostPosted: 05 Dec 2006, 10:00 
Klubbdirektør

Mener å huske backen Markus Karlsson bli nevnt i denne tråden. Nå er han på prøvespill i Skamma. (Kilde: HA)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 05 Dec 2006, 19:06 
Klubbdirektør

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=159320 da kanskje Rønning blir mer uaktuel :?:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 05 Dec 2006, 19:14 
Klubbdirektør

Jada-jada wrote:
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=159320 da kanskje Rønning blir mer uaktuel :?:

Nja.. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor interessen for Rønning skal forsvinne, hvis AIK henter Koren.. :roll:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 05 Dec 2006, 19:41 
Spiller

hadde de bare spillt i samme posisjon på bana så...

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 92 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]