KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 03 May 2025, 14:47

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 89 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2006, 22:54 
Reserve

Janko wrote:
solstråla wrote:
Jeg syns det er pinlig at vi sitter her å dømmer spillerne på KIL, og sier de ikke er gode nok for TL. Jeg VET at mange av spillerne på dagens KIL sliter for å gjøre KIL til et bedre lag, og kanskje til og med rykke opp, og de har vært veldig nære med å klare det! Hva så om de klarer det kanskje neste sesong, med en eller to forsterkninger. Hva gjør vi da? "Nei, ingen av dem gamle KIL spillerne er gode nok, dette gidder jeg ikke se på." Er det det som kommer til å skje? Det er dette de jobber for, og da hjelper det ikke om vi skal snu ryggen til FØR de når det målet. Istedenfor å si hvem som er for dårlig og må byttes ut, syns jeg man kan prate om hvem som har potensiale, og hva de som ligger lengst etter kan gjøre for å bli bedre! KIL har ikke råd til et helt nytt fotballlag uansett...
Du husker vel hvordan det gikk sist de spilte kvalikk. Alt for dårlig. Hadde vi rykka opp med det laget hadde vi hvert desidert sist i tippeligaen. Og nå har de sliti livet av seg og ikke gjort kil noe bedre. Vi trenger nok mer en 1 eller2 forsterkninger til ja. Hvis dem ikke har fått ut potensialet i løpet av 2 år for dem det aldri. Det må jo du innse.

FINN PENGENE DA! Så skal du vær så god å få lov til å bytte ut hele KIL om du vil, men da gidder ikke jeg mer. Skal være sjel i laget mitt altså.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2006, 23:02 
Klubbdirektør

Gidder du ikke holde med kil hvis dem for tak i 6 nye da. Dumt. Ingen sponser kil så lenge de ikke satser. Hadde du giddi å sputtet inn millioner i kil hvis de bare blir nr 6 eller 7. Jeg hadde det ikke. Hvis de hadde satset på opprykk om 3 år virkelig satset hadde de nok fått inn mer penger. Men da må man ha den målsetningen også. Vi må bare innse at det ikke går an å bygge et lag med bare lokale spillere. Vi har ikke så mange gode spillere rundt om i distriktet en gang.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2006, 23:06 
Forumlegende

Nå må vi være litt realistiske her, om vi ser på fakta så har vi en spillerstall nå som har vært med å etablere laget som et godt 1. div lag. Flere av spillerene er i midten av 20 årene og kan fortsatt utvikle seg masse som fotballspillere, jeg tror ikke vi kommer til å rykke opp neste sessong, mest fordi man ofte har annenhver god og dårlig sessong (det må ikke være slik, men veldig ofte er det slik)
flere spillere vil forsvinne Olaussen og Lindau begynner å dra på årene og har max 2-3 sessonger igjen i KIL, noen vil bli kjøpt opp (f.eks Rønning) andre finner seg andre klubber fordi man finner ut at de ikke lengre har noe å bidra med i KIL eller klubben mener at utviklingen har stoppet opp. Vi kommer aldri til å bytte ut en stall på 22 spillere om vi rykker opp, men det er helt klart at en rekke forsterkninger må til for å løfte KIL fra 1. div til å etablere seg på øverste nivå.
Blir spennende å se hva Godset gjør og hvordan de kommer til å klare seg neste år, men de siste sessongene har de nyopprykka lagene slått bra fra seg etter å ha rykka opp og det er ingen av disse som har bytta ut hele stallen etter opprykket.

Til Solstråla: jeg mener alle debatanter kan bidra med like mye her uansett om de er gutter, jenter eller noe annet, det var du som først gjorde ett nummer av at du var jente så jeg gjorde bare et billig poeng av det ;)
men jeg tror du forsto det

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2006, 23:08 
Reserve

Janko wrote:
Gidder du ikke holde med kil hvis dem for tak i 6 nye da. Dumt. Ingen sponser kil så lenge de ikke satser. Hadde du giddi å sputtet inn millioner i kil hvis de bare blir nr 6 eller 7. Jeg hadde det ikke. Hvis de hadde satset på opprykk om 3 år virkelig satset hadde de nok fått inn mer penger. Men da må man ha den målsetningen også. Vi må bare innse at det ikke går an å bygge et lag med bare lokale spillere. Vi har ikke så mange gode spillere rundt om i distriktet en gang.

Trukke du er veldig lei deg :roll: Uvesentlig om jeg holder med KIL eller ikke, men det er åpenbart at du syns samtlige spillere på KIL suger, og vil bytte dem ut. Lokale spillere er sjarmen til KIL, spør hvem som helst. Deal with it og den dårlige økonomien, eller konverter til Godset.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2006, 23:10 
Klubbdirektør

Olaussen og Lindau Begge disse reiser etter neste sesong. Lindau har bare skrevet under for 1 år og Olaussen har jo fått jobb etter sesongen her, men kommer til å fullføre kontrakten sin.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2006, 23:14 
Forumlegende

Janko wrote:
Olaussen og Lindau Begge disse reiser etter neste sesong. Lindau har bare skrevet under for 1 år og Olaussen har jo fått jobb etter sesongen her, men kommer til å fullføre kontrakten sin.

brukte de som mest som eksempel på spillere som begynner å nærme seg slutten av tida i KIL, Lindau er eneste spilleren som er eldre enn meg og regner med at han nok kun tar en sessong ja, men det vet vi først neste år
når det gjelder Olaussen så syns jeg det lukter av at han forsvinner etter denne sessongen, men det kun spekulasjoner
Byfugllien er jo også snart 30 og da er det jo naturlig å se hvor mange sessonger til han tar på dette nivået

uansett poenget var at den stallen KIL står med når de eventuelt en gang i fremtiden skulle rykke opp vil være helt annerledes enn den som vi har i dag

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2006, 23:20 
Klubbdirektør

solstråla wrote:
Janko wrote:

Trukke du er veldig lei deg :roll: Uvesentlig om jeg holder med KIL eller ikke, men det er åpenbart at du syns samtlige spillere på KIL suger, og vil bytte dem ut. Lokale spillere er sjarmen til KIL, spør hvem som helst. Deal with it og den dårlige økonomien, eller konverter til Godset.
Ok med sjarm, men det duger ikke i lengden desverre. Da for man heller lage et lag som bare tilhører lokale spillere fra distriktet. Tror jeg har fulgt med kil i fler år en du har, og sett att man må ut på markedet å hente forsterkninger.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2006, 23:23 
Reserve

Janko wrote:
solstråla wrote:
Janko wrote:

Ok med sjarm, men det duger ikke i lengden desverre. Da for man heller lage et lag som bare tilhører lokale spillere fra distriktet. Tror jeg har fulgt med kil i fler år en du har, og sett att man må ut på markedet å hente forsterkninger.

Du tror det ja? Farlige antakelser, da jeg trur jeg står med begge føttene rimelig godt planta i KIL jorda, og du virker relativt likegyldig så lenge KIL spiller i 1 divisjon.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2006, 23:31 
Klubbdirektør

Bra at du har hvert med helt siden 1980. Vet om mange som ikke gidder å se kil på grunn av at de ikke staser på opprykk. Dumt av dem det men. Blir litt kje jeg også når de bare satser om å overleve 1 div hvert år. Da går det ikke lenge før Gjemslund sitter igjen med 50 til 100 tilskuere.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2006, 23:36 
Reserve

Janko wrote:
Bra at du har hvert med helt siden 1980. Vet om mange som ikke gidder å se kil på grunn av at de ikke staser på opprykk. Dumt av dem det men. Blir litt kje jeg også når de bare satser om å overleve 1 div hvert år. Da går det ikke lenge før Gjemslund sitter igjen med 50 til 100 tilskuere.

da var jeg ikke født engang, men man trenger ikke være eldgammal for å kunne historien til laget.. ;)og hva teller 26 år siden for nå, likevel?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2006, 23:41 
Klubbdirektør

:) Men jeg har sett hvordan det går når man bare staser på de lokale spillerne. Ikke bra. Husker siste året i eliten da man satt igjen med det. Gikk ikke bra. Synd det ikke vokser mer gode spillere på NTG. Håper kil gjør alvor av å satse på et reint kil junior lag. Med bare kil spillere slik som dem som vant norway cup med. Da kanskje vi for frem noen bra.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2006, 23:47 
Reserve

Det blir snakket veldig mye om nye spillere og hvem som eventuelt kan bidra med noe for at laget kan ta et steg videre. Syns forøvrig det blir meningsløst å diskutere om Fremming er god nok eler ikke for eliteserien. Hadde vi vært klare for eliteserier hadde det vært en grei diskusjon, men det er vi ikke. Hvem som duger for øvre halvdel av 1. div er et mer interresant spørsmål og det var jo det debatten begynte med.

Vil bringe inn et annet poeng som jeg mener er vesentlig, om ikke avgjørende, for at Kil skal utvikle seg mot nye (gamle) høyder. Det går på profesjonalitt og treningsmengde. Einar Kalsæg gjorde en sterk høstsesong i fjor og jeg husker han sa at ettersom han var student og hadde lang sommerferie hadde han hatt muligheten til mye egentrening. På den måten hadde formen, utviklinga og målene kommet. Vi må huske på at Kil er en gjeng amatører som driver med alskens jobber for å få hjula til å gå rundt. Hvis kil skal ta et seg videre mener jeg det er avgjørende at de får muligheten til å satse, til å trene mye og dermed utvile seg. Vi kan gjerne snakke om forsterkninger men det viktige er jo at de får trent masse, konsentrere seg om fotballen, være profesjonelle ikke sant? Og med dette, som mye annet,kommer vi tilbake til ressurser, penger. Hvis ikke klubben har råd til å lønne spillerne på fulltid er jeg redd det blir vanskelig å ta steget, desverre. Det har vi ikke. Godset var for ti måneder nær ved å gå konkurs. Nå er de klare for TL, kun pga penger. Jeg ser det som svært vanskelig å ta steget uten at ressursene er tilstede både med tanke på spillere og hva profesjonalitet angår. Dessuten tror jeg spranget mellom de beste og de nest beste bare vil øke ettersom bevilgningene av TV avtalen naturlig nok favoriserer de beste.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 12 Oct 2006, 01:33 
Klubbdirektør

Karlsrud som trenerkandidat??? gi mannen nye fotballsko! :D og en trøye i en str større ;)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 12 Oct 2006, 10:06 
Forumlegende

Mobro wrote:
Det blir snakket veldig mye om nye spillere og hvem som eventuelt kan bidra med noe for at laget kan ta et steg videre. Syns forøvrig det blir meningsløst å diskutere om Fremming er god nok eler ikke for eliteserien. Hadde vi vært klare for eliteserier hadde det vært en grei diskusjon, men det er vi ikke. Hvem som duger for øvre halvdel av 1. div er et mer interresant spørsmål og det var jo det debatten begynte med.

Vil bringe inn et annet poeng som jeg mener er vesentlig, om ikke avgjørende, for at Kil skal utvikle seg mot nye (gamle) høyder. Det går på profesjonalitt og treningsmengde. Einar Kalsæg gjorde en sterk høstsesong i fjor og jeg husker han sa at ettersom han var student og hadde lang sommerferie hadde han hatt muligheten til mye egentrening. På den måten hadde formen, utviklinga og målene kommet. Vi må huske på at Kil er en gjeng amatører som driver med alskens jobber for å få hjula til å gå rundt. Hvis kil skal ta et seg videre mener jeg det er avgjørende at de får muligheten til å satse, til å trene mye og dermed utvile seg. Vi kan gjerne snakke om forsterkninger men det viktige er jo at de får trent masse, konsentrere seg om fotballen, være profesjonelle ikke sant? Og med dette, som mye annet,kommer vi tilbake til ressurser, penger. Hvis ikke klubben har råd til å lønne spillerne på fulltid er jeg redd det blir vanskelig å ta steget, desverre. Det har vi ikke. Godset var for ti måneder nær ved å gå konkurs. Nå er de klare for TL, kun pga penger. Jeg ser det som svært vanskelig å ta steget uten at ressursene er tilstede både med tanke på spillere og hva profesjonalitet angår. Dessuten tror jeg spranget mellom de beste og de nest beste bare vil øke ettersom bevilgningene av TV avtalen naturlig nok favoriserer de beste.

Mye av nøkkelen til suksess ligger i det du sier her ja.

Tilbake til trådens tema, her er forøvrig en kjempespiss som er ledig:
http://dt.no/apps/pbcs.dll/article?AID= ... /110120486

Mulig han skader en og annen medspiller, men mulig han scorer ett og annet mål også ;)

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 89 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6

All times are UTC + 1 hour [ DST ]