Bil - Fly - Taxi - Buss - Tog og apostlenes hester måtte tas i bruk for å komme seg til Bryne stadion for å se KIL tape 2-0. Overrasket meg at jeg ikke måtte ut i robåt eller ri på en sau også. Var i hvertfall nok av sauer å se her på Jæren og en del breking var det fra tribuna også.
Bryne supporterne ga bra med liv for seg så det var nok ikke lett å høre en lavmelt KIL supporter der nei.
Begge lag starta med en småfarlig sjanse før det hadde gått 3 minutter, Pelu var frempå med skuddfoten for oss. Men utover 1. omgang var det ingen tvil om at Bryne var det beste laget i dag, men en knallbra forsvarsrekke godt hjulpet av bra defensiv jobbing av midtbana gjorde at det måtte dødballer til for at Bryne skulle score. Det første frisparket var en markkryper hvor Eriksen ble satt ut, så ut som han sleit med å se skuddet for han tok et par steg til feil side før det kom et ikke altfor kraftig skudd i andre hjørnet. Resten av omgangen var preget av flere nesten sjanser til Bryne, de hadde flere giftige stikkere i rommet bak vår forsvarsfirer, og jeg satt med hjertet i halsen hver gang, men våre midtstoppere og bekker var gode og hindret Bryne i å få spillemål. Men Sakariassen og Stokkeland fra Bryne var nok de beste på banen i dag.
I andre omgang startet KIL giftigere, men da Bryne scorer sitt andre og Pelu blir vist av er det meste kjørt. Vi får et par ok sjanser til mot slutten, Rønning kunne ha putta da han får ballen på 5 metern etter at Olaussen har tråkla seg gjennom på overtid, men vi taper fortjent i dag først og fremst fordi Bryne er bedre og fordi vi ikke klarere å etablere noe skikkelig angrepsspill.
Rønning og Berg Hansen må sloss om bestemannspremien hos KIL i dag, mens angrepsrekka må heve seg frem til neste helgs kamp mot Bodø Glimt. Pelu kommer ikke skikkelig med i spillet i dag, Lindau klarer å holde på ballen som vanlig med tråkler seg fast i stedet for å være ballfordeler slik han har vært mot Godset og MS. Gundersen er også anonym. Olaussen kommer innpå og gjør et greit inntrykk, men han klarer heller ikke å skape nok til at vi skal ha mulighet for poeng.
Det mest frustrerende i dag var ikke at KIL tapte, men dommeren som var usedvanlig glad i kortstokken sin og så fort det lukta litt deodorant av ballen så var han fremme med kortet. Pelu får et unødvenig gult kort i første omgang når han protesterer høylytt og kaster unna ballen når han blir avblåst for hands og når han nok en gang får ballen i nærheten av armhulen i 2. omgang velger dommeren å vise ham ut. Også Ryen får gult for hands i en situasjon hvor ballen spretter opp i hånda hans. Jeg syns det er greit å gi gult for klare viljehands, men dette var for dumt. Tror neppe KIL hadde vunnet med 11 i dag heller, men vi kunne vært uten den karantenen til Pelu i de neste kampene
Vet ikke hva som er verst å svelge tapet i et relativt kjiipt hotellrom på Sola, eller å sette seg i bilen å kjøre ca. 8 timer over fjeller, god tur Raggen. Jeg får vel begi meg ut i naturen og lete etter noen fler NOKAS millioner.