KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 06 May 2025, 06:41

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 33 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 12 Sep 2006, 11:44 
Grævling

Superspiss wrote:
Men for å snu på tankene.....Hva kan vi bidra med for at det blir mer eksklusivt å gå på kamp? Folk kjøper jo kulepenner for x antall kroner....

Det betyr: det finnes potensiale her. Men så lenge vi bare graver oss ned i at "slik er det" og "slik har det alltid vøri", kommer vi ikke særlig lenger.

Jeg slenger ut noen baller, så kan noen forsøkøe å ta det videre, komme med flere, eller ta de ned:

- En supporterklubb med god informasjon, happenings før kamp (f.eks i telt), kjøre opp stemningen, servering whatever
- Medlemsblad som gjøres interessant for medlemmene
- Aktiv vervekampanje
- Underholdning før kampen/i pausa/etter kampen
- litt mer "show"

Tja, noen flere??

Enkelte av forslagene du kommer med går jo direkte på supporterklubben, eller er i hvert fall ting supporterklubben kan bidra med!

Vi har prøvd tidligere å få med folk, hadde supportermøte før en av kampene i år....det møtte opp 7 stk!!! 5 fra styret + 2 av gutta som hjelper til med å drive nettsida!!

VI i supporterklubben har lyst til å ta tak i mye, og hjelpe til med det meste. En del ting begrenser seg selv med tanke på økonomi, men først og fremst trenger vi folk som er villige til å bidra, og har tid til å prioritere å sette av litt tid til slik aktivitet.

Jeg vil oppfordre forlk til å melde seg inn, både i supporterklubben og i KIL. Vi har begge årsmøter, og jeg er sikker på at det sitter folk i begge leire og skriker etter initiativ utenfra.

Drømmer om et årsmøte med minst 40 deltakere i KIL-Supporterklubb!!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 12 Sep 2006, 11:53 
Grævling

mikeb wrote:
Drar opp igjen ideén om anderace og forkamp med gammle KIL helter for å få litt mer show. Kom jo fler for å se showkampen i vinter enn på fler av seriekampene i år.

Anderace er en idee som jeg har tenkt å diskutere med KIL, her kan både klubben selv, supporterklubben og næringslivet (premier og salg av gakk-gakker) bidra.

Min tanke er å selge gakk-gakker diverse steder i Byen gjennom hele neste sesong, samt på Gjemselund under hjemmekamper, for så å kjøre selve racet på samme dag som vi har årets siste hjemmekamp neste år.
Tar vi 50 kr pr lodd (gakk-gakk) så bør vel elva fylles opp......slippe dem ned fra gamlebrua og ha "målpassering" ved Gjemselund.......men også her trenger vi folk til å bidra med administrering gjennom sesongen.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 13 Sep 2006, 11:10 
Forumlegende

uansett, KIL toppfotball er en slags butikk og man reklamerer ikke for sine varer ved å legge ansvaret for dårlig salg over på kundene..........

men la det være det...så får vi håpe og tro at KIL's trener også vil vokse i visdom overfor distriktets publikum og ikke bare i det fotballfaglige.

det er som vi ser delte meninger om dette.
anbefaler ellers MIKEB's tråd om publikumspotensiale.......den git litt perspektiver den også....

Profile  

Post subject:
PostPosted: 13 Sep 2006, 18:17 
Reserve

Jepp, Raggen: jeg tror det er ting supporterklubben kan bidra med. Og da tror jeg ikke det holder med at man bare oppfordrer folk til å melde seg inn.
Hvordan oppfattes supporterklubben og hvordan vil man at den skal oppfattes? Føler folk at den er for folk flest? Hva får folk tilbake ved å melde seg inn og er det noen "gulrot" her?

Hva gjør de klubbene i Norge som har store supporterklubber? Hva med å snu seg rundt og se hva andre gjør? Ting som har vært suksesser i andre supporterklubber kan like gjerne bli suksesser her. Plukk det beste fra de fleste og sy sammen et opplegg som er eksklusivt. Dette må skje i samarbeid med markedssjefen i KIL/organisasjonen.

Forelår derfor NÅ at man starter opplegget for neste sesong og lager en "pakke" folk kan identifisere seg med. Jeg tror en god tanke på veien er at man lager en pakke som funker slik at det blir en større selvfølge for publikum å melde seg inn enn å la være.

Se på kampene til vålerenga....hvor mange går i blått på hjemmekampene (hvor mange % av publikummerne) og hvorfor er det så fordømt mange.....(uten sammenligning for øvrig).

Håper dere kan bruke noen av innspillene :D

Profile  

Post subject:
PostPosted: 13 Sep 2006, 20:20 
Forumlegende

Superspiss wrote:

Se på kampene til vålerenga....hvor mange går i blått på hjemmekampene (hvor mange % av publikummerne) og hvorfor er det så fordømt mange.....(uten sammenligning for øvrig).

De er mange primært fordi de er fra Oslo og har en del fler å ta av ;) , men sett i sammenhneg til folketallet så drar ikke VIF mer enn ca. 2% av folka i Osloregionen heller.
Det de har fått til er å gjøre VIF og VIF effekter til et hipt produkt som ikke bare klansaper bruker, men som like gjerne unge jenter og voksne menn bruker. De har brukt rimelig lang tid på å få dette til, men andre kan selvfølgelig også få til det.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 13 Sep 2006, 20:36 
Grævling

Superspiss wrote:

Innspillene får vi stadig vekk, og fint er det, det jeg derimot ønsker mer enn noe annet er folk som sier "Hei....jeg har lyst til å bidra....og har TID til å hjelpe til med å få gjennomført det dere har planlagt"!

Først folk......helst :?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 13 Sep 2006, 20:39 
Forumlegende

Raggen wrote:
Superspiss wrote:

Innspillene får vi stadig vekk, og fint er det, det jeg derimot ønsker mer enn noe annet er folk som sier "Hei....jeg har lyst til å bidra....og har TID til å hjelpe til med å få gjennomført det dere har planlagt"!

Først folk......helst :?

sliter med det siste (tid) desverre, får allerede beskyldninger om at jeg bruker for mye tid på å se fotball fra kone krone og to sultne skrikerunger ;)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 13 Sep 2006, 23:42 
Klubbdirektør

Godt å se at det er flere som sliter med dette.... :wink:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 Sep 2006, 07:03 
Forumlegende

denne tråden har dreid seg til litt typisk "sekterisme", her bort fra hovedspørsmålet til å legge "skyld" på folk i distriktet...en dekkoperasjon i beste etterretningsstil!!!!

..........

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 Sep 2006, 11:04 
Grævling

Kan du være litt mer konkret? Jeg fatter ikke bæret av hva det er du skal frem til.....mulig det bare er meg som er tung i hodet!!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 Sep 2006, 11:44 
Forumlegende

Raggen,
ok.... denne er nok ikke mer å si så mye om, men poenget var
trenerens "angrep eller karakteristikker" av distriktets mer eller mindre fotballinteresserte publikum. opprinnelig blir tråden da om hans uttaleler slik de er gjengitt i Glåmdalen høver seg eller ikke.

etterhvert blir det diskutert hvordan man kan få folk til stadion o.l.
det snakkes ikke noe særlig om det er passende eller ikke, uansett hvor teknisk korrekte uttalelsene måtte være eller ikke, etter hvert. i alle fall få kommentarer rundt det.

ER DET ALTSÅ HOLDBART AV EN TRENER Å "KRITISERE" DISTRIKTETS BEBORE SLIK DET BLIR GJORT/OPPFATTES? ER DET DESSUTEN TAKTISK KLOKT?

ta dette eksemplet:

jeg kjenner ikke KIL SK så veldig godt. la meg si at jeg syntes at det var en lite kreavtiv og patetisk gjeng ut fra forskjellige forhold jeg ramser opp......

hvordan ville man i KIL SK så reagere, se på det om jeg, i alle fall dersom jeg var en kjent fyr i bybildet (tenker på en normal fyr og ikke særing), eller for den saks skyld fra Lillestrøm f.eks. og stod fram i Glåmdalen i et intervju og sa det jeg her nevnte om supporterklubben og dens medlemmer.....

ok?
(ps: se dette som et eksempel. jeg sier ikke at det er slik)..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 Sep 2006, 12:12 
Grævling

Jo du......

Hvordan vi ville regert i KIL-SK ville vel vært helt opp til hva det var du hadde "ramset opp"!

Hadde du påstått at vi var lite "kreative og patetiske" så burde du virkelig vist til konkrete ting du mente var "galt".........hadde jeg vært enig i disse påstandene så hadde jeg hatt få problemer med å se dette på trykk i lokalavisen.....hadde jeg vært totalt uenig så hadde jeg vel gått til "motangrep" via samme "kanal".

Så langt virker det ikke til at noen har hevet et øyebryn i denne saken. Folk flest kjenner seg vel igjen i Skogheims beskrivelse.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 Sep 2006, 13:19 
Forumlegende

Raggen,
terskelen for å gå til avisen er jo ganske stor da for de aller fleste.

du kan ikke argumentere med at dersom man er uenig så svarer man via samme kanal. en fra OECD slaktet norsk sykelønnsordning i dag og det fikk vi vite via NRK. ser du poenget? neppe mange lønnsmottakere som via NRK kan komme til orde..
ser du poenget og ta NRK vs. Glåmdalen tross alt som et hyperbol.

dessuten tillegger du nå at alle enten er som deg selv, altså "living for it" samt sterke personligheter eller så er de "som beskrevet".....

min mening er også hvordan folk kan reagere eller stille seg til det som skrives.

noen er sikkert enige, andre gir blaffen i det og ler av det/ham eller hoderister, og noen blir helt sikkert såret eller irriterte.....

husk at det finnes "supportere" eller kanskje rettere sagt fotballinteresserte
på alle nivåene på interesseskalaen, men derfra til eventuelle "motangrep" i avisen...vel, noe realistiske bør vi vel være også?
samt å evne å se utover eget nivå på interessen..........

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 Sep 2006, 13:52 
Grævling

ivo,
nå får du ta det litt rolig her.....jeg kommenterer ditt eksempel ang KIL-SK. Denne kommentaren drar du langt ut på jordet og blander inn i allverdens annet vi har diskutert i denne tråden. På tide å skille ting litt fra hverandre? Trodde det virkelig var ganske åpenlyst!

Eller så må jeg bare beklage....enkelte ting av det du skriver evner jeg ikke å forstå......eller se hva har med saken å gjøre, som dette:

"dessuten tillegger du nå at alle enten er som deg selv, altså "living for it" samt sterke personligheter eller så er de "som beskrevet"....."

......forklar meg dette på nytt/bedre....hvis det har noe poeng!

Ellers så har du rett i at folk trolig har reagert forskjellig på det som ble uttalt av Skogheim..... det beste hadde egentlig vært om folk hadde blitt provosert, da kunne vi i det minste fått en diskusjon ut av saken. Så dødt det er rundt KIL om dagen så er det nesten slik at all PR er god PR.....Dessverre tror jeg folk flest i Kongsvinger gir blaffen i det som ble skrevet. De mest trofaste, som stort sett er på Gjemselund på hver eneste kamp vil jeg regne med er ganske enige i det som ble skrevet......og så forbanna mange såra/irriterte tror jeg faktisk ikke det er.........men dette er nå bare hva jeg tror!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 Sep 2006, 15:04 
Reserve

Helt enig med dem som støtter Skogheim her. Med klubbens budsjett er det utrolig hva KIL får til.

De som tidligere har møtt opp på Gjemselund, og nå snur ryggen til laget, fortjener å høre det.
At laget ikke spiller bra, og derfor ikke fortjener publikum, er sludder. Det er publikum og byen som svikter laget nå, ikke omvendt.

Vil bare minne om at Hødd har et høyere publikumssnitt enn KIL i år (1256 mot 919).

At bare 430 møtte opp på forrige hjemmekamp er pinlig for byen.

Årets lave oppslutning skaper mange problemer.
Færre kroner i kassa for KIL, mindre støtte til de 11 på banen, lavere interesse i media, som igjen går utover de få sponsorene laget har.
Laber oppslutning gjør vel også kommunen/lokale politikere mindre interessert i å bruke penger på fornying av stadion.

I år har vel KIL et budsjett på nivå med Hødd.
Hvis det fortsetter frykter jeg at KIL om noen år kan havne i samme sportslige situasjon som Hødd.
En kommer et stykke med tradisjoner, brukbar talenttilgang, greie treningsforhold og et godt klubbmiljø.
Men det holder ikke i lengden. Det trengs penger hvis laget på sikt skal kunne utfordre de beste lagene i 1. divisjon.

Som mange andre her har påpekt skjønner ikke folk i Kongsvinger hvilken prestasjon det er for en så fattig klubb, fra en så liten by, å ha et lag med i toppen av norsk fotball (som jo 1. divisjon er).
Jeg tror mange heller ikke skjønner hvor mye det betyr for markedsføringen av byen.

At KIL var i Eliteserien i årevis var en enorm prestasjon. Men siden den gang har norsk fotball utviklet seg voldsomt når det gjelder storklubbenes ressurser, publikumsinteresse (se bare på Fredrikstad og Ålesund), medias interesse (TV2 som betalte 1 milliard for rettighetene) og sponsorer og rike onklers villighet til å spytte penger inn i klubbene (Molde, Vålerenga, Brann, Godset, Fredrikstad osv)

KIL kan ikke sammenlignes økonomisk med eliteserieklubbene. KIL er langt nærmere 2. divisjon når det gjelder budsjett. Det er det bare publikum og sponsorer som kan gjøre noe med.

Nå håper jeg snart folk i Kongsvinger våkner fra komaen og kommer seg på kamp.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 33 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]