KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 03 May 2025, 14:47

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 99 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 09 Aug 2006, 23:43 
Materialforvalter

Bloggen wrote:
KilGutt wrote:
Sigurd wrote:
At spillere som f.eks. Leikvin ikke ble med videre har også noe å gjøre med holdninger. Leikvin hadde ikke de beste holdningene og da har han ikke noe i en toppklubb å gjøre. Og det hjelper aldri så mye om mjan "gjerne vil" fortsette, så lenge man ikke er god nok. Driver ikke veldedighet her heller.. Og hadde de spillerne du snakker om vært så forbanna gode, så hadde vel andre 1.div eller tippeligalag signet dem når ikke KIL ville holde på dem.. At alle er i 2.div og lavere viser bare at KIL gjorde rett i å slippe dem..

Veldig mye hetsing og usaklig kritikk av Skogheim her inne nå.. Skal passe oss at vi ikke gjør oss selv en bjørnetjeneste og jager han på dør.. Janteloven lenge leve!!

Jeg er vel den her inne som kjenner Skogheim best personlig å veit hva han står for.. Han er ingen stor trener. Kun en som tenker trøkk, men ikke formasjon++

Å til det at de som har gått fra kil spiller i 2.div og lavere har vel noe med alderen å gjøre. Skal mye til at 19-20åringer etablerer seg i 1.div. Hadde de fått noen år på seg før de ble kastet ut av klubben så er jeg sikker på at noen av de hadde blitt fast inventar i 1.ellveren... Nå ihvertfall gi de en sjanse..

Amen til deg. helt enig i det du skriver å mener her. Veldig mange navn som kan nevnes som burde fått et par år til på baken i klubben. At det er snakk om økonomi at de ikke har råd til å beholde de så er det bare tull. De sitter med like stor lønn som en polakk får om dagen for å plukke bær!!

Godt at noen er enig i hva jeg skriver :)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 10 Aug 2006, 00:00 
Forumlegende

Bloggen wrote:

Amen til deg. helt enig i det du skriver å mener her. Veldig mange navn som kan nevnes som burde fått et par år til på baken i klubben. At det er snakk om økonomi at de ikke har råd til å beholde de så er det bare tull. De sitter med like stor lønn som en polakk får om dagen for å plukke bær!!

tror de som styrer økonomien i kil er best til å vurdere hvilke tiltak som er nødvendig for å holde budsjettet, og det sier seg selv at en klubb som drar 1000 tilskuere i snitt må ha et relativt stramt budsjett

Profile  

Post subject:
PostPosted: 10 Aug 2006, 00:22 
Klubbdirektør

Bloggen wrote:
KilGutt wrote:
Sigurd wrote:
At spillere som f.eks. Leikvin ikke ble med videre har også noe å gjøre med holdninger. Leikvin hadde ikke de beste holdningene og da har han ikke noe i en toppklubb å gjøre. Og det hjelper aldri så mye om mjan "gjerne vil" fortsette, så lenge man ikke er god nok. Driver ikke veldedighet her heller.. Og hadde de spillerne du snakker om vært så forbanna gode, så hadde vel andre 1.div eller tippeligalag signet dem når ikke KIL ville holde på dem.. At alle er i 2.div og lavere viser bare at KIL gjorde rett i å slippe dem..

Veldig mye hetsing og usaklig kritikk av Skogheim her inne nå.. Skal passe oss at vi ikke gjør oss selv en bjørnetjeneste og jager han på dør.. Janteloven lenge leve!!

Jeg er vel den her inne som kjenner Skogheim best personlig å veit hva han står for.. Han er ingen stor trener. Kun en som tenker trøkk, men ikke formasjon++

Å til det at de som har gått fra kil spiller i 2.div og lavere har vel noe med alderen å gjøre. Skal mye til at 19-20åringer etablerer seg i 1.div. Hadde de fått noen år på seg før de ble kastet ut av klubben så er jeg sikker på at noen av de hadde blitt fast inventar i 1.ellveren... Nå ihvertfall gi de en sjanse..

quoting er en kunst!

Og om KIL skulle ha latt alle mulige unggutter være i klubben i flere år, da hadde det jaggu stagnert mange talenter.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 10 Aug 2006, 10:13 
Spiller

Og hvor skulle man ha gjort av nye talenter da?? Kan jo ikke ha en stall på 30 mann heller. Nå har vel KIL i år bestemt at man skal hafem spillere eller noe slikt i stallen som er unge og lovende hvert år. Det er bra spør du meg.

Et par stk her nå,med KILGutt, i spissen som er på feil jorde... :shock:

Ikke umulig at de som ser gutta trene hver dag er i stand til å vurdere hvem som bør være med videre.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 10 Aug 2006, 10:19 
Reserve

Kan man ikke heller se litt på de unge spillera som faktisk har lykkes i KIL da? Men jeg vil først, for egen regning, informere om feil i kil.no da de sa at medaljen i interkrets i fjor, var den første siden glansdagene til det laget som vant JET-turneringa. Jeg var selv med og tok bronsje da jeg var siste års junior, og det var vel i 2001 eller noe slik. Kim var forresten med da, og bøtta inn mål i tide og utide.

Uansett. Hva er det som er kriteriene for en ung spiller? Er det under 23? under 21? Min mening er, at etter at KIL rykka ned fra TL, så har KIL satsa på, og til stor grad tatt godt vare på unggutta i klubben. Mange av dagens spillere blir kanskje ikke sett på som unge lenger, men mange av de var vitterlig det da de kom til KIL. Harald Stormoen er vel kroneksemplet på at KIL faktisk driver godt ungdomsarbeid. Fredrik Eriksen kom vel da han var 18, Lars Erik Fremming ble tatt opp i A-stallen da han var 17? Kai Olav begynner vel å "dra på åra", men han har jo også spilt endel sesonger i KIL. KIL skal vel kanskje ikke ta æren for Pat, men han er jo ikke gamle karen han heller.

Kim gjorde jobben i KIL han, men om han er noen 1.divisjonsspiller veit jeg ikke.

Så har man sikkert endel spillere som ikke har blitt tatt så godt vare på som de burde, mange av dem synes det kanskje mest selv, men det er nå en gang slik, at en tropp skal bestå av et visst antall spillere. Ren logikk og automatikk faktisk sier da at alle kan faktisk ikke få plass i stallen. Kanskje litt for ofte går det på bekostning av de aller yngste.

Det beste argumentet i hele debatten synes jeg forsåvidt er at hvis vi ser på alle som ikke har fått sjansen i KIL, for å kalle det det. Leikvin, Than, David osv. osv. Hvis de er så vanvittig gode (ikke et vondt ord om noen av dem, synes de er gode fotballspillere alle sammen), så hvorfor spiller de da ikke i TL eller 1.divisjon? La meg si det slik, grunnen til det er ikke at de ikke fikk tillitt i KIL.

Heia KIL! (Litt uryddig skrivi kanskje, men jeg fikk vel frem poenget håper jeg)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 10 Aug 2006, 10:27 
Forumlegende

Kongjohan wrote:

Heia KIL! (Litt uryddig skrivi kanskje, men jeg fikk vel frem poenget håper jeg)

forstår poengene dine og velkommen med i debatten ;)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 10 Aug 2006, 10:39 
Klubbdirektør

Kongjohan wrote:

Syns dette var ett meget bra innlegg i debatten. Ikke uryddig skrevet i det hele tatt.

Sier meg 100% enig i dine synspunkter

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no

Profile  

Post subject:
PostPosted: 10 Aug 2006, 12:48 
www.kilsk.com

Et mega eksempel her er nok Eriksen tenker jeg.. Når han kom til KIL veit jeg ikke, men han startet å stå permanent i mål som 17-åring.. Ellers spilte han mye midtstopper før, kombinert med målmann... Han er nok også den som har hatt mest tålmodighet i KIL.. Å bli benka halve 2002, for så å være trofast førstekeeper i 2003 er greit.. men i 2004 og 2005 da han nesten ikke spiller noen kamper i det hele tatt, skjønner jeg at man teller på knappene.. Men han fulgte prinsippet å være ut kontrakta, og vips så kjempet han seg til førstekeeperplass igjen.. Det står det respekt av, og han har blitt mer rutinert med alderen, så det viser at om du ikke blir fryst ut, og du virkelig vil satse, så lønner det seg å ha litt tålmodighet og vise "stå-på"-vilje..

ellers er jeg enig i at talentutviklinga er dårlig på kongsvinger, men tar du vare på dem, kommer resultatene.. se på fremming, eriksen, nystuen, koffeld og stormoen;)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 10 Aug 2006, 16:30 
Klubbdirektør

Man hevder seg ikke i toppen med bare unge talenter i dag. Hadde Kil hatt råd kunne de nok ha hatt en 7-8 unge i stallen, men det er penga som styrer dette. Syns det gror bra i junior stallen, men av de 15-17 stk er det vel bare 4 som klarer å hevde seg i toppen. Sånn er det vel over hele verden. Hvis noen så programmet i fra en fotball skole i Afrika, var det 30 stk der og trenern sa at bare 4-6 stk ble proffe eller hevda seg i en topp klubb. Ikke enkelt å få en ungdom til å satse fotball 5-6 dager i uka.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 10 Aug 2006, 23:55 
Materialforvalter

keepern wrote:
Et mega eksempel her er nok Eriksen tenker jeg.. Når han kom til KIL veit jeg ikke, men han startet å stå permanent i mål som 17-åring.. Ellers spilte han mye midtstopper før, kombinert med målmann... Han er nok også den som har hatt mest tålmodighet i KIL.. Å bli benka halve 2002, for så å være trofast førstekeeper i 2003 er greit.. men i 2004 og 2005 da han nesten ikke spiller noen kamper i det hele tatt, skjønner jeg at man teller på knappene.. Men han fulgte prinsippet å være ut kontrakta, og vips så kjempet han seg til førstekeeperplass igjen.. Det står det respekt av, og han har blitt mer rutinert med alderen, så det viser at om du ikke blir fryst ut, og du virkelig vil satse, så lønner det seg å ha litt tålmodighet og vise "stå-på"-vilje..

ellers er jeg enig i at talentutviklinga er dårlig på kongsvinger, men tar du vare på dem, kommer resultatene.. se på fremming, eriksen, nystuen, koffeld og stormoen;)

Eriksen og Koffeld? Joa.. Eriksen har vært reservekeeper for Kil i alle år før vi hentet en meget dårlig danske. Å hva faen har Koffeld bevist? Hvem klarer vel ikke å sparke ballen i mål med utsiden av høyre legg fra 1 meter? (Mot Follo) Han vinner da ikke en hodeduell, å det er ikke bra når man er midtspiss!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Aug 2006, 00:24 
Grævling

Ettersom du fortsatt er like lite opplyst så får jeg minne deg på at Eriksen sto halve sesongen i 2002 og hele sesongen når vi rykka opp i 2003.

Ellers så har Koffeld putta 3 mål i landets nest høyeste divisjon, bla. et kjempemål mot Alta i fjor.....med hodet!!

Merkelig diskusjon.....først klager du på at KIL ikke gir de yngre gutta flere sjanser, for så å klage på de som har fått sjansen......hva er det egentlig du vil frem til? Annet enn å slenge dritt om det meste av det som foregår i klubben?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Aug 2006, 00:25 
Materialforvalter

Raggen wrote:
Ettersom du fortsatt er like lite opplyst så får jeg minne deg på at Eriksen sto halve sesongen i 2002 og hele sesongen når vi rykka opp i 2003.

Ellers så har Koffeld putta 3 mål i landets nest høyeste divisjon, bla. et kjempemål mot Alta i fjor.....med hodet!!

Merkelig diskusjon.....først klager du på at KIL ikke gir de yngre gutta flere sjanser, for så å klage på de som har fått sjansen......hva er det egentlig du vil frem til? Annet enn å slenge dritt om det meste av det som foregår i klubben?

Som du sier selv så er det mye dritt i klubben.. dessverre

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Aug 2006, 00:27 
Grævling

Hvor "sier" jeg det?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Aug 2006, 01:04 
Saftblander

[quote="KilGutt"][quote="keepern"]Et mega eksempel her er nok Eriksen tenker jeg.. Når han kom til KIL veit jeg ikke, men han startet å stå permanent i mål som 17-åring.. Ellers spilte han mye midtstopper før, kombinert med målmann... Han er nok også den som har hatt mest tålmodighet i KIL.. Å bli benka halve 2002, for så å være trofast førstekeeper i 2003 er greit.. men i 2004 og 2005 da han nesten ikke spiller noen kamper i det hele tatt, skjønner jeg at man teller på knappene.. Men han fulgte prinsippet å være ut kontrakta, og vips så kjempet han seg til førstekeeperplass igjen.. Det står det respekt av, og han har blitt mer rutinert med alderen, så det viser at om du ikke blir fryst ut, og du virkelig vil satse, så lønner det seg å ha litt tålmodighet og vise "stå-på"-vilje..

ellers er jeg enig i at talentutviklinga er dårlig på kongsvinger, men tar du vare på dem, kommer resultatene.. se på fremming, eriksen, nystuen,

koffeld og stormoen;)[/quote]

Eriksen og Koffeld? Joa.. Eriksen har vært reservekeeper for Kil i alle år før vi hentet en meget dårlig danske. Å hva faen har Koffeld bevist? Hvem klarer vel ikke å sparke ballen i mål med utsiden av høyre legg fra 1 meter? (Mot Follo) Han vinner da ikke en hodeduell, å det er ikke bra når man er midtspiss![/quote]

Enig med deg her å. Koffeld kan ingen komme å bruke som et bra eksempel. Han har da faen ikke vist noe spesielt.(Strand er en mye bedre spiller) Og Eriksen går det heller ikke ann å bruke som eksempel. Som det blir sagt så har han vært et andre valg i lengre tid selv om han da stod den ene sesongen i 2 div. Men hadde det vært en av de lovende utespillerne som vi har hatt i klubben som hadde vært dette 2 og 3 valget over lengre tid så hadde ikke han fått blitt i klubben. Mange av de som har fått "sparken" har selv villet blitt i klubben å vokst seg inn i rollen samtidig som utviklingen kunne blitt stigende sånn som Eriksen har fått sjangsen til. Stor forskjell på utespillerne og en keeper der.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Aug 2006, 10:02 
Spiller

Jeg tror de som mener KIL er dårlig på talentutvikling bør ta en gjennomgang av stallen til de andre adeccolagene. Er det noen som har flere "lokale" unge gutter?? (og med unge tar jeg da med alle under 25 og spillere fra andre delere av landet som har vært i KIL i flere år (Eriksen, Stormoen feks))

Jeg kom til 12 slike da jeg telte!! Det er svært bra spør du meg.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 99 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]