KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Jul 2025, 15:19

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 99 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 09 Aug 2006, 00:58 
Klubbdirektør

Så god innsikt du har da som tror jeg spiller for KIL jr........... ;)
Jaja vi har hørt om alle du kjenner osv. Og jeg driter i hvor mye bedre du kjenner alle.

Men vil spørre deg om en ting.. hva synes du om at Jermund Udnæseth nå har gått til Galterud? ....... :wink:

Profile  

PostPosted: 09 Aug 2006, 02:09 
Grævling

KilGutt wrote:
Å der mistet jeg respekten for deg Raggen!

Ja.......det skal jeg fint klare å leve med....livet ut!

Når du klarer å skrive følgende:

"-Dette laget er ikke godt nok for 1.div" Amen

....så frigjør du deg selv, ikke bare for respekt, men også for all verdens fremtidig troverdighet, og viser en ufattelig mangel på kunnskap.

Les tabellen, den dokumenterer at vi er gode nok for 1. divisjon med god margin, selv om jeg gjerne hadde sett at den var større!!!

Profile  

PostPosted: 09 Aug 2006, 08:11 
Forumlegende

KilGutt wrote:
. Spiller kun 4 mot 4 hver eneste trening. Man kan ikke bli god fotballspiller av det. Kil kjører ikke inn formasjoner som andre lag gjør, har går det bare i RVT som Vegard kaller det = Råskap, Vinnervilje og Temperament. (Har vi forresten sett noe til det i det siste?) Det er ihvertfall kun det de trener på. Man finner ikke en Kil spiller med ok teknikk. Den eneste som har ok teknikk er Berg Hansen, men han har lært det i Sandefjord, ikke hos oss.

Her er det litt å ta tak i:
4 mot 4: Spilløvelse som er sterkt anbefalt i lærebøker til treningskurs. Har lært noe om dette selv på B kurs. I 4 mot 4 har man såklart "fotballens grunnelementer", altså man kan legge inn veldig mange varianter av denne øvelsen med fokus på både forsvar og angrep. Videre medfører 4 mot 4 hele tiden mange ballberøringer for alle spillerne på hvert lag.

Teknisk trening: Basisferdighetene må læres før man når a-lagsnivå. Ellers er det bortkasta tid for en trener som skal bygge et lag og en spillestil å drive tekniske øvelser på dette nivået. Basisferdigheter får øves på utenom treninger om man ikke har de fra før, gjerne sammen med en spillerutvikler. Husk: Det sies at de beste ikke blir best av lagets treninger men av egentreninger. Basisferdigheter kan hver enkelt trene mye på selv. Så får man bygge lag på treninger.

Taktiske treninger/formasjon har jeg selv sett flere av på a-lagstreninger ledet av Skogen.

Oppfølging av unge spillere bør stå spesielt i instruksene til spillerutviklere. Og såvidt meg bekjent er det nå i år også en spillerutvikler rundt a-laget.

Fra mitt ståsted som relativt uerfaren B-trener vurderer jeg det derfor dithen at Skogen gjør mye riktig på treningene. Og det blir uansett feil å klage på selve treningesopplegget for oss som ikke har noe særlig trenerutdanning. Skogen er D-trener, det hadde han ikke vært om han ikke visste hva han drev med. Derfor stoler jeg på at det som skjer på a-lagets treninger er bra.[/b]

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 Aug 2006, 08:25 
Klubbdirektør

KilGutt wrote:
Du får tro hva du vil Korslund. Bryr meg ikke. Veit akkurat hva som foregår i Kil. Har selv vært en del av det noen år. Du har nok langt unna så god innsikt som meg, siden du kun spiller på kil jr...

I stedet for å drive å jatte slik om at du har vært i kil osv, kan du ikke bare komme ut av skapet og fortelle hvem du er? Dette blir jo bare for dumt..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 Aug 2006, 10:08 
Forumlegende

KilGutt wrote:
Korslundinho wrote:
Har aldri sett deg skrive noe positivt om KIL.. og ettersom du har gått skole med Leikvin. Hmm.. Er du bare en unggutt som ikke nådde opp og er bitter pga det? Virker veldig slik gitt!!

Du får tro hva du vil Korslund. Bryr meg ikke. Veit akkurat hva som foregår i Kil. Har selv vært en del av det noen år. Du har nok langt unna så god innsikt som meg, siden du kun spiller på kil jr...

greit at du har innsikt, men hav er grunnen til at du er så bitter?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 Aug 2006, 15:53 
Trener

Dersom du mener at man er en dårlig trener ved ikke å satse på de unge, KIL GUTT, er det mange i Norges land som er "dårlige" trenere.. Se bare på N.A. Eggen, Nordlie, Rekdal, Mjelde.. De slipper ikke i stor grad til de unge spillerne, men er ikke noen dårlige trenere av den grunn!! De lever av og for resultater, akkurat slik Skogheim gjør.. Det som er mer interessant å vite er hvordan Trond Amundsen( KILs spillerutvikler) jobber med de unge spillerne.. det er vel hans primæroppgave og regner med at han oppdaterer Skogen jevnlig på utviklingen til disse spillerne..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 Aug 2006, 15:54 
Trener

Bare et spm.. Det er ikke Kim Roger Strand som skjuler seg bak nicket KILGutt??

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 Aug 2006, 15:56 
Forumlegende

Sigurd wrote:
Bare et spm.. Det er ikke Kim Roger Strand som skjuler seg bak nicket KILGutt??

Det kan jeg ikke i tenke meg overhodet. Tror ikke han er typen til å gå rundt å være bitter.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 Aug 2006, 15:57 
Trener

Nei, men d må jo være en lokal fyr som gikk på ntg de første årene, ettersom han gikk i klasse med leikvin.. Ikke så mange aktuelle, ettersom det ikke var mange lokale gutter på NTG som har vært i a-stallen/ kil jr elite..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 Aug 2006, 16:50 
Klubbdirektør

Å liste opp en rekke unggutter som ikke har lyktes og bruke disse som et sannhetsvitne på at KIL ikke er flinke med unggutter blir for enkelt.

Klubber i 1.div og Eliteserien har alltid mange unge gutter innom for å se hva de duger til, dessverre faller de aller fleste fra. Forsøk å lag en liste over unggutter som har prøvd seg i de andre klubbene, og jeg er sikker på listen over "mislykkede" spillere der er minst like lang.

I en alder av 12 år ser man kanskje ikke hvem som kan bli en god 1.div- eller eliteseriespiller, men når gutta nærmer seg 20 år så der man helt klart hvem som har muligheten.

Uansett synes jeg det er riktig av KIL å slippe unggutter som ikke er gode nok, eller som man er usikre på. Da får de tross alt muligheten til å vise seg frem andre steder, og komme seg videre i karrieren.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 Aug 2006, 17:43 
Forumlegende

må være opp til kilgutt selv om han vil være anonym eller ikke, siden alle vi andre er rimelig anonyme her, så vi bør ikke holde på å ramse opp en masse navn som det kanskje kan være

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 Aug 2006, 19:53 
Kaptein

Sigurd wrote:
Nei, men d må jo være en lokal fyr som gikk på ntg de første årene, ettersom han gikk i klasse med leikvin.. Ikke så mange aktuelle, ettersom det ikke var mange lokale gutter på NTG som har vært i a-stallen/ kil jr elite..

Gikk Kim på NTG?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 Aug 2006, 19:54 
Kaptein

mikeb wrote:
må være opp til kilgutt selv om han vil være anonym eller ikke, siden alle vi andre er rimelig anonyme her, så vi bør ikke holde på å ramse opp en masse navn som det kanskje kan være

Helt enig!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 Aug 2006, 21:09 
Trener

Ja, han gikk der de tre første årene, da NTG var nystarta.. Så vidt jeg husker...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 Aug 2006, 23:34 
Saftblander

[quote="KilGutt"][quote="Sigurd"]At spillere som f.eks. Leikvin ikke ble med videre har også noe å gjøre med holdninger. Leikvin hadde ikke de beste holdningene og da har han ikke noe i en toppklubb å gjøre. Og det hjelper aldri så mye om mjan "gjerne vil" fortsette, så lenge man ikke er god nok. Driver ikke veldedighet her heller.. Og hadde de spillerne du snakker om vært så forbanna gode, så hadde vel andre 1.div eller tippeligalag signet dem når ikke KIL ville holde på dem.. At alle er i 2.div og lavere viser bare at KIL gjorde rett i å slippe dem..

Veldig mye hetsing og usaklig kritikk av Skogheim her inne nå.. Skal passe oss at vi ikke gjør oss selv en bjørnetjeneste og jager han på dør.. Janteloven lenge leve!![/quote]

Jeg er vel den her inne som kjenner Skogheim best personlig å veit hva han står for.. Han er ingen stor trener. Kun en som tenker trøkk, men ikke formasjon++

Å til det at de som har gått fra kil spiller i 2.div og lavere har vel noe med alderen å gjøre. Skal mye til at 19-20åringer etablerer seg i 1.div. Hadde de fått noen år på seg før de ble kastet ut av klubben så er jeg sikker på at noen av de hadde blitt fast inventar i 1.ellveren... Nå ihvertfall gi de en sjanse..[/quote]

Amen til deg. helt enig i det du skriver å mener her. Veldig mange navn som kan nevnes som burde fått et par år til på baken i klubben. At det er snakk om økonomi at de ikke har råd til å beholde de så er det bare tull. De sitter med like stor lønn som en polakk får om dagen for å plukke bær!!

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 99 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]