KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 03 May 2025, 00:26

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 25 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: KIL-penn
PostPosted: 22 Jun 2006, 12:20 
Klubbdirektør

Dette er et godt tiltak jeg regner med ALLE på denne listen benytter seg av. Dette er jo en perfekt bursdag og julegave: http://www.glomdalen.no/sport/article2157695.ece

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Jun 2006, 12:48 
Grævling

Sikkert en bra penn til eksamens besvarelser også....selv om jeg er glad jeg er ferdig med slikt ;-)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Jun 2006, 18:00 
Klubbdirektør

venter på TLF..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Jun 2006, 20:26 
Trener

:) Stiller selvsagt opp. :)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 23 Jun 2006, 11:14 
Forumlegende

en morsomt og fint tiltak.

det man kan peke litt på er at den skal "selges" via telefon. telefonsalg er jo ikke så populært rent generelt. får håpe man tar hensyn til de som har reservert seg.....for etter publikumsoppmøtet på kampene er jo ikke KIL så enormt populære i distriktet, slik at det å få tilbud om penn til minst 125 kroner kanskje ikke faller i god jord hos alle som blir oppringt.
sælig ikke når Lunderseter skole skal nedlegges mens sentrum skal få et kulturhus til 60 millioner......

men det er en penn med affeksjonsverdi dette........

Profile  

Post subject:
PostPosted: 23 Jun 2006, 11:36 
Grævling

Hm......de må vel kunne selge denne på Gjemselund også håper jeg?

Lite trolig at selgerene tilfeldigvis kommer til å ringe opp meg på mobilen tror jeg ;-)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 23 Jun 2006, 12:04 
Klubbdirektør

Da får vi legge ut telefonnummert til firmaet evt mailadresse eller bestillingsside på vårt nettsted, slik at alle får muligheten til å kjøpe.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 23 Jun 2006, 12:35 
Klubbdirektør

Håper også de selger denne pennen på Gjemselund. Jeg har ikke noe telefon-abb. registrert på meg så jeg blir nok ikke oppringt.

Tenkte jeg skulle være med å støtte dette.

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Jun 2006, 01:13 
Materialforvalter

Uten at jeg kjenner denne avtalen mellom KIL Toppfotball og Trust Line, så stiller jeg meg litt kritisk. Grunnen er at den gangen Multirespons solgte skrapelodd via telefonsalg, så ble de selv sittende igjen med 90% av fortjenesten ved salget. Frykter at dette er av samme slaget. Dersom det er tilfellet, så blir KIL sittende igjen med kun kr. 12, 50 pr. penn. Da er det mye bedre å gi 100 kr. til KIL direkte og heller kjøpe en kulepenn til kr. 25 på Libris. Håper noen kan komme på banen å avklare hvorledes denne avtalen egentlig innebærer. Jeg ønsker ikke å være noen sponsor for et telefonselskap. Håper ellers at jeg tar feil i mine antakelser.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Jun 2006, 19:25 
Reserve

femoen wrote:
Uten at jeg kjenner denne avtalen mellom KIL Toppfotball og Trust Line, så stiller jeg meg litt kritisk. Grunnen er at den gangen Multirespons solgte skrapelodd via telefonsalg, så ble de selv sittende igjen med 90% av fortjenesten ved salget. Frykter at dette er av samme slaget. Dersom det er tilfellet, så blir KIL sittende igjen med kun kr. 12, 50 pr. penn.

Den gang MR ringte rundt for Kil, hadde de ikke 90 % fortjeneste, synes å huske at de gjorde det gratis.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 Jun 2006, 13:00 
Materialforvalter

Poenget mitt er ikke om KIL sitter igjen med 5, 10 eller 15% av salget. Jeg vil vite nøyaktig hvor mye KIL Toppfotball får for hvert salg. Det er helt greit at de tar en fortjeneste for hvert salg, men dersom denne overstiger 50%, så er det helt uaktuelt for meg å gi min støtte på denne måten. Da gir jeg heller pengene direkte til KIL Toppfotball. Jeg tviler sterkt på om Trust Line gjør dette gratis.

Dette kan sikkert Svein Olav Lund eller noen andre i KIL Toppfotball avklare på en svært enkel måte. Enn så lenge så avventer jeg med å kjøpe penn i hvertfall.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 Jun 2006, 13:32 
Forumlegende

femoen wrote:
Poenget mitt er ikke om KIL sitter igjen med 5, 10 eller 15% av salget. Jeg vil vite nøyaktig hvor mye KIL Toppfotball får for hvert salg. Det er helt greit at de tar en fortjeneste for hvert salg, men dersom denne overstiger 50%, så er det helt uaktuelt for meg å gi min støtte på denne måten. Da gir jeg heller pengene direkte til KIL Toppfotball. Jeg tviler sterkt på om Trust Line gjør dette gratis.

Dette kan sikkert Svein Olav Lund eller noen andre i KIL Toppfotball avklare på en svært enkel måte. Enn så lenge så avventer jeg med å kjøpe penn i hvertfall.

Veldig gode poeng du har her. Såvidt jeg har skjønt, slik man la det fram i Glåmdalen var dette en "gave" eller "tjeneste" slik at KIL Toppfotball skulle få inn de sårt tiltrengte midlene. Derfor forutsetter jeg at KIL Toppfotball får 100% av inntektene fra pennsalget. Isåfall vil jeg støtte.

Men jeg er jo ikke dummere enn at jeg kan litt om bedriftsøkonomi og ser at selskapet som står bak dette vil ha utgifter for å få gjennomført salget. Og også kostnader i forbindelse med produskjon. Er det så at dette firmaet tar alle utgifter for egen regning som en "gave" til KIL T?

Her må alle tall komme på bordet fra noen som har kjennskap til dette. Viser det seg at en relativt stor del av inntektene går til dette firmaet tar jeg heller å gjør noe jeg forsåvidt burde gjort for lenge siden: melder meg inn i KIL Toppfotball.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 Jun 2006, 14:37 
Klubbdirektør

Hvis det nå er slik at dette firmaet tar en utrolig stor del av kaka, og folk ikke vil sponse dem så er det jo bare å overføre pengene til KIL i stedet. Dermed får KIL 100 prosent av det du gir.

Men jeg synes ikke vi skal være så altfor kritiske. Dette virker som et godt tiltak, og det finnes jo ingen bedrifter som gjør slikt uten å tjene penger på det.

Håper flest mulig bidrar, enten ved å kjøpe pennen, eller ved å overføre tilsvarende til KILs konto.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 Jun 2006, 17:27 
www.kilsk.com

Har jo lite å si om bedriften tar noen prosenter av salget ettersom disse pengene er øremerket nybygget bak hovedtribunen.
For som det står så virker det jo som hvis mesteparten av pennene blir solgt, så skal det være nok penger til å ferdigstille.

Quote:
Svein Olav Lund:Jeg har et berettiget håp om at folk i distriktet vårt kan støtte oss i en vanskelig situasjon, og jeg tror dette prosjektet kan bidra med opp mot 200.000 kroner.

200.000 kroner øremerket nybygget...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 Jun 2006, 17:50 
Forumlegende

Og pennene blir jo helt sikkert av samlerverdi. Man bør jo derfor skaffe seg en uansett.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 25 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]