KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 02 May 2025, 23:44

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 67 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 25 May 2006, 22:23 
Trener

ruben_nilsen wrote:
Har du sett på noen KIL kamper i år? Virker ikke slik når jeg ser over innlegget ditt. Du forteller at du kom forseint til kampen, da er man ikke akkurat noen stor KIL fan.

HALLO....du ruben_nilsen, alle kan vel ha en god grunn til å komme forsent til en kamp, eller?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 May 2006, 22:29 
Forumlegende

Du kan få mene hva du vil, men når du begynner å kaste dritt til de andre som er her på forumet kan du ikke regne med å få særlig respekt.

Også Godset supporterne klaget på at Bryne spillte feigt og forsøkete å ødelegge for dem når de var på Marinlyst. Var mye bedre stemning på Godset forumet etter at KIL hadde vært i Drammen og mye skryt til KIL.

Vi spillte bedre når vi tapte 3-0 mot Sparta enn det vi gjorde i dag, men mye av det kan nok være Brynes fortjeneste som klarte å hindre oss i å etablere vårt eget spill.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 May 2006, 22:29 
Forumlegende

ruben_nilsen wrote:
Jeg er her på forumet for å komme med meninger som ikke påvirkes fordi jeg er KIL supporter.Jeg er nøytral. Og når man ikke kan være åpen å akseptere det slikt ting er, fordi man er KIL supporter. Så trenger man en som meg på forumet. For å holde balansen ...

Så som nøytral synes du ikke KIL har gjort det over alle forventninger i år med det spillermaterialet? Vi har mistet et halvt lag før denne sesongen! Og erstattet disse med ukjente og relativt unge spillere "ingen" hadde hørt om før.

I år så ser vi et sultent KIL lag, som selv borte mot Strømsgodset angriper og er uheldige som taper.

Før sesongstart var jeg livredd for at vi ved disse tider skulle ligget der nede sammen med Follo og MS Oslo. Og herregud så feil jeg tok. Skogheim har nå et ungt og sultent lag som skaper målsjanser. Målsjansene ble også skapt de første kampene da vi ikke fikk ballen i mål.

Jeg har absolutt ingenting å utsette på KIL så langt i år. Selv om dagen i dag var en forferdelig dårlig dag på jobb så tror jeg dette var et engangstilfelle mot en meget god motstander.

Hva hadde du som "nøytral" egentlig forventet av KIL? Jeg for min del har fått mye mer enn jeg hadde drømt om så langt.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 May 2006, 22:30 
Saftblander

Her er Fotballmagasinets sak fra kampen

http://www.fotballmagasinet.no/?mode=ne ... _snublet_på_slutten_igjen

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 May 2006, 22:38 
Bryne spilte mye bedre fotball en KIL. De var flinke å bruke Nisja på kanten og kom til sjanser. De klarte å kombinere med at spiss møtte og slå tilbake ,og med direkte oppspill på kantene. Med organisert spill. Men var til tider litt feige å.

Jeg forventet at KIL skulle ligge nederst på tabellen. Men er enda mange kamper igjen. Skal ikke mange skader til for at KIL har seriøse problemer med å stille en god nok 11. De må jobbe hardt for å være hvor de er nå. KIL lå overaskene høyt i begynnelsen av sesongen. Men klarte ikke å holde det helt ut. Sjansen for at det skjer igjen er stor. Fordi når du har et slikt lag med få ruttinerte spillere på et slikt nivå. Så skal det ikke mye til for at du får motgang. Å da blir det veldig vanskelig.

Det blir spennende å se. Men jeg tror de kommer til å ligge rett over nedrykk streken ved slutten av sesongen. F.eks Tromsdalen som spilte trenings kamp mot KIL før seriestart , det ble uavgjort. De ligger også overaskene høyt på tabellen. Så KIL er ikke de eneste som kan få det til. Bare spørsmål om tid før det rakner !

Post subject:
PostPosted: 25 May 2006, 22:39 
Klubbdirektør

Quote:
Jeg er her på forumet for å komme med meninger som ikke påvirkes fordi jeg er KIL supporter.Jeg er nøytral. Og når man ikke kan være åpen å akseptere det slikt ting er, fordi man er KIL supporter. Så trenger man en som meg på forumet. For å holde balansen ...

:lol:

Jaja... det er jo også en måte å si det på :wink:

Synes du tenker ganske firkantet med tanke på at du sier at KIL ikke takler press. I dag tar de ett poeng mot ett antatt bedre lag og til og med på en dårlig dag hvor spillet ikke sitter. Det er ett fint tegn synes jeg. Og jeg driter egentlig lang vei i hvordan poengene kommer, så lenge de kommer. KIL har hatt så mange fine gode og underholdende kamper de 3 siste årene at dine påstander er nesten tat ut av en fyrstikkeske.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 May 2006, 22:44 
synd at mine meninger kommer ut ifra fyrstikk esker. For slik jeg ser det så er det 1000 tilhengere som burde vært å sett kampen som følgte KIL i 2.div. som henter sine meninger fra min fyrstikk boks. For publikum forsvinner ikke uten grunn vettu!

Post subject:
PostPosted: 25 May 2006, 22:48 
Reserve

ruben_nilsen wrote:
Bare spørsmål om tid før det rakner !

Haha, er det Dommedag som er tilbake?

Og "publikum forsvinner ikke ute grunn"? Haha, du vet du er på Kongsvinger nå? Publikumsboomen i 2dre div kom nok endel på grunn av flere år i motgang, da det endelig snur er det klart folk møter opp. Nå når vi er oppe i 1'ste div igjen trenger vi flere seiere på rad for at publikumstallet skal bli stort større, du er tross alt på Vinger nå.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 May 2006, 22:50 
Klubbdirektør

Vel når 16000 av 17000 er medgangssupportere på Vinger og vi hadde en elendig sesong i fjor synes jeg det snakker for seg selv. Det er en del jeg har hørt som sier: Je gidder itte betala hundrelappen for å se KIL tapa.

Når innstillinga er slik prater det for seg selv.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 May 2006, 22:55 
Det sier bare at flertallet er medgangs supportere. Greit det , er slik i mange klubber. Men er viktig for KIL å få mye tilskuere på kampene. For da får de bedre støtte og en bedre økonomisk situasjon. Dette kan gjøres med mer underholdene fotball . Å det blir vanskelig med spillere som ikke holder det tekniske nivået og mangler hurtighet.

Grunner er nok ikke at de er redd for å se at KIL skal tape. Men de gidder ikke å se på den Drillo fotballen som KIL spiller for tiden.

Vi ser at landslaget er i utvikling og etablerer sin nye spillestil. Dette ga positiv respons på sist landskamp . Og er noe som må til for å få publikumet tilbake. Det er helt klart noe som KIL må også gjøre. Det er bra for klubben og for spillerne.

Post subject:
PostPosted: 25 May 2006, 22:56 
Forumlegende

Syns folk bør tenke over det at dersom man ønsker underholdende fotball så må man også være med å støtte laget i motgang og være villig til å bruke en skarve hundrelapp for å se KIL spille. For om KIL ikke får publikum kommer ikke klubben til å spille særlig mye fotball fremover, da går klubben konkurs og folket som ikke stiller på kamp kan angre på at de mistet den underholdningen.

Må det aldri skje for jeg har hatt alt for mange gode opplevelser på Gjemselund til at jeg ønsker at KIL skal forsvinne fra norsk toppfotball, og det er nettopp på grunn av et ønske om å få flere slike gode opplevelser at jeg kommmer tilbake til Gjemslund. Setter meg i bilen og kjører over en time fra Oslo nesten hver helg hele sessongen igjennom, hvorfor skulle jeg gjøre det om jeg ikke ble underholdt fra tid til annen? Har ikke forventninger om at alle kamper skal være like bra, men KIL underholder ihvertfall meg oftere enn de skuffer meg.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 May 2006, 22:59 
Kaptein

Sigurd wrote:
Noen som vet hva som skjedde med Ørjan i dag? ettersom han ble bytta ut i første?

Han var katastrofalt dårlig. Hang ikke med i det hele tatt. Ville gitt han 1 på børsen!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 May 2006, 23:03 
Forumlegende

Kan du definere "underholdene fotball"?

Dersom vi tenker på for eksempel Brasil så spiller de såkalt underholdende fordi de har spillere i VERDENSKLASSE. I tillegg til å ha et godt lag har de noen av verdens beste individualister.

Så kan man trekke det ned til ligafotballen. I England, Spania og noen av de andre store Europeiske nasjonene spiller noen av topplagene underholdende fordi de har spillere til det.

Ser man på norsk tippeliga synes jeg også den er underholdende selv om det ikke akkurat spilles sambafotball der. Men innsatsen og nerven i en del av kampene er bra.

Så hva vil så være underholdende i Adeccoligaen? Å se lag som spiller som Brasil?

KIL er veldig underholdende for tiden av flere grunner:
-De angriper uansett
-Bortsett fra dagens kamp har de vært et meget hardtkjempende lag som aldri gir seg
-Og nå har jaggu meg måla begynt å komme også.
-Og poeng inn. Dagens kamp ble meget spennende på slutten selv om den i seg selv var dårlig.

Det finnes ikke mulig i Adeccoligaen å være mer underholdende!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 May 2006, 23:03 
det du sier er det mye fornuft i. Helt klart... Men KIL må ta et tak i seg selv å gjøre litt av den jobben , det er litt opp til dem selv. Jeg vil heller se på underholdene fotball enn et lag som bare slår langt å vinner. Sier ikke at KIL gjør det ,men tar det som et eksempel. For supporterne stiller opp på kampene uansett hvordan det går. Mens resten ikke kommer fordi de synes KIL spiller dårli eller fordi de ikke gjør det så bra. Men det jeg vil komme fram til er at nå ligger KIL veldig høyt på tabellen. Og vist de holder seg der, og tilhengerne ikke kommer tilbake. Så må det være et resultat av spillestilen.

Det skulle vært flere av deg som reiser så langt for å støtte KIL. For det trenger de.

Post subject:
PostPosted: 25 May 2006, 23:04 
Forumlegende

Syns ikke Ørjan var så dårlig, han forsøkte og jobbet bra men ble litt borte. Syns det var andre som var svaker enn Ørjan.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 67 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]